День юного натураліста

Про матеріал
Сценарій від Адо Я до Всеукраїнської акції - змагання "День юного натураліста"
Перегляд файлу

Відділ освіти

Горішньоплавнівської міської ради

Полтавської області

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6

 

 

 

ЗВІТ

про участь у Всеукраїнській акції

«День юного натураліста»

 

Учасники: учні 4-Г класу

ЗОШ І-ІІІ ступенів №6

Горішньоплавнівської міської ради

Полтавської області

Керівник: Олешко Світлана Валеріївна

Посада: Вчитель початкових класів

Адреса: вул.Добровольського,65

                                                         м. Горішні Плавні                            

Полтавська область, 39800  

Телефон (05348)4-42-35 

E-mail: zosh6komsomolsk@gmail.com

 

Горішні Плавні - 2020 рік

Зміст

1.Завдання та мета акції «День юного натураліста» ………

   3

2. План заходів щодо проведення акції «День юного натураліста»…………………………………………………

   

   4

3. Звіт про участь в акції………………….………………...

   5

4. Презентація фотографій…………….…………………..         6

5. Сценарій посвяти в юннати…………………………..…        8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета

проведення Всеукраїнської акції

«День юного натураліста»:

 

  • популяризація кращого досвіду природоохоронної роботи з учнівської молоддю;
  • підвищення ефективності навчально-дослідної роботи вихованців, учнів на навчально-дослідних земельних ділянках;
  • задоволення потреб у професійному самовизначенні та творчій самореалізації, підготовка учнівської молоді до професійної діяльності;
  • виявлення та підтримка учнівських ініціатив, направлених на розвиток шкільної демократії і самоврядування.

 

План

участі учнів 4-г класу у Всеукраїнській акції

«День юного натураліста»

 

1. Знайомство з метою і завданнями акції «День юного натураліста»                                   

березень,2020р. 

          

2. Участь в акції та підготовка презентації сімейних фотографій щодо участі в акції.

березень-вересень,2020р.

 

4. Проведення заходу «День юного натураліста»(посвята в юннати)

вересень, 2020р.

        

3. Оформлення звіту про участь в акції.

вересень,2020р.            

 

 

 

 

 

 

 

.

 

        Пандемія коронавірусу Covid-19 внесла корективи в життя багатьох людей і країн. Наша країна не стала винятком. У зв’язку із загальнонаціональним карантином в шкільне життя, навчання і участь у виховних заходах були внесені суттєві корективи.

       Під час карантину учні 4-Г класу стали учасниками акції «День юного натураліста». В режимі онлайн діти і батьки були ознайомлені із метою і завданнями акції «День юного натураліста».

       У непростий час родини нашого класу  виявили небайдужість до навколишнього середовища, поліпшення його стану, прагнули  до активних дій із озеленення, впорядкування та оздоровлення довкілля. Протягом весни та літа діти допомагали батькам наводити порядок у власних дворах, на подвір’ях своїх близьких, очищували від сміття території дворів і місця відпочинку, висаджували квіти, піклувалися про рослини. До цієї акції були задіяні не тільки учні 4-Г класу, а і менші члени родини.

       На початку 2020-2021 навчального року відбулася довгоочікувана зустріч однокласників і вчителів у стінах школи. І вже в школі, сидячи за партами,  діти мали можливість поділитися враженнями щодо своєї участь в акції, розповісти про свої здобутки і  презентувати фотографії.  І вже на третьому тижні  вересня, за результатами виконаної роботи учасниками акції разом з батьками, дітей було посвячено в юннати. Тепер уже юннати дали клятву, що і надалі будуть піклуватися та охороняти природу.

Усе найкраще в природі належить усім разом.

Петроній

 

 

 

 

Піклуємось про братів наших менших та пернатих друзів

Допомагаємо родині на присадибній ділянці

                         

До прибирання на подвір’ї у селі були задіяні і найменші члени сім ї

                                              

Прибирання місць відпочинку (задіяні батьки)

         

Проведення виховних годин

 

А ось і ми, і знову разом, і знову на природі.

  

 

 

 

«День юного натураліста»

(посвята в юннати)

 

 

Підготувала

 вчитель І категорії

Олешко Світлана Валеріївна

 

 

 

 

 

 

 

 

Горішні Плавні – 2020 рік

Мета:  поглибити і розширити знання про природу рідного краю; формувати уміння встановлювати взаємозв'язок між природними об'єктами ; підвищити відповідальність учнів за збереження чистоти та краси навколишнього середовища; сприяти вихованню в них почуття прекрасного;

активізувати природоохоронну роботу; формувати активну життєву позицію;

виховувати моральну,  художньо-естетичну культуру, шанобливе ставлення до природи, до всього живого.

Обладнання: комп'ютер, малюнки з зображенням тварин і рослин , картки складів, жетони

 

Хід роботи:

Учень. Нині осінь нас чарує,

Неповторна, чарівна,

Різні барви нам дарує

І дивує нас вона.

Виглядає так казково

Восени і парк, і гай,

Розмаїттям кольоровим

Прикрашає осінь край!

(Під музику до класу заходять діти та сідають на зручні місця.)

Ведучий: Доброго дня, дорогі діти! Саме восени у вересні ми проводимо акцію «День юного натураліста». Ми раді вітати Вас на нашому щорічному святі, присвяченому Дню юного натураліста! Наприкінці свята ми урочисто посвятимо Вас в юннати. Чи знаєте Ви хто такі юні натуралісти? (Відповіді дітей). Перші юннати з’явилися майже 100 років назад. Юннати або юні натуралісти – це діти, які вивчають, оберігають та досліджують природу. Вони  повинні не тільки милуватися і  знати багато про природу, а й повинні вміти захищати її, бережливо ставитися до неї. Щорічно діти - юннати саджають дерева, кущі, квіти, очищають джерела, берега річок від сміття. Адже природа -  це найцінніше багатство. І сьогодні у вас є можливість довести своїми знаннями і вчинками, що ви гідні цього імені «Юний натураліст».

Чому саме природа є найбільшим багатством? Що вона дає нам, людям? Дайте відповіді на це питання, спираючись на таку схему:

Природа нам дає … , щоб …        (Відповіді дітей)

  1. Повітря, щоб дихати.
  2. Водичку, щоб пити, купатися.
  3. Рослини, щоб їсти.
  4. Сонечко, щоб грітися.
  5.     Дерева, щоб ховатися у тінь і щоб повітря було чистим.
  1. Каміння, щоб будувати житло, дороги.
  2. Сніжок, щоб кататися на санках.
  3. Лікарські рослини, щоб бути здоровими.
  4. Пташки, щоб співали і знищували шкідників.
  5.  Травичку, щоб бігати по ній.
  6.  Тваринок, щоб ми їх любили і доглядали.
  7.  Ліси, парки, квіти, щоб ми милувалися їх красою.
  8.  Пшеничку,щоб ми їли хліб.
  9.  Зорі, щоб світили нам вночі.
  10.  Нас людей, щоб ми жили серед цієї краси

Вчитель. Діти, сьогодні я вас запрошую у гості до природи,
Бо є в ній різна дивина:

в небі –– зорі, в ріках –– води,
В полі квіточка ясна.

А зимою є сніжинка.
Літо дощик принесе.

Є метелик і пташинка –– і таке цікаве все.

 І тому в першій частині нашого свята ми дізнаємося, наскільки добре Ви знаєте природу рідного краю і як треба її берегти. А в цьому нам допоможуть різноманітні екологічні ігри. Зараз Ви повинні розділитися на дві команди і придумати їм назви.

Перший тур.  « В країні загадок».

Я загадую кожній команді по черзі загадку, а Ви відповідаєте. За кожну правильну відповідь отримуєте бал.

1.В теплий дощик народився,

   Парасолькою накрився,

   Може б з лісу пострибав,

   Якби другу ногу мав. (Гриб)                                                                                                        

2.Стоїть пані у лісочку,

  Має червону сорочку.

  Хто йде – той вклониться.  (Суниця)

3. Є у лісі хата, в ній кімнат багато.

    Тут живе отара добрих санітарів.

    Ти цю хату не чіпай,

    Санітарам спокій дай. (Мурашник)

4. Не стулить і на мить очей,

    Вночі полює на мишей,

    Зате удень відпочива.

    Ні, це не кішка, а …  (Сова)

5. Влітку любить полювати,

    Взимку любить у барлозі спати.

    Як зачує він весну,

    Прокидається від сну.  (Ведмідь)

6. Дуже жовтий, дуже кислий.

    Скибочку у чай вкидаємо

    І простуду забуваємо.  (Лимон)

7. При дорозі виростаю,

    Чудодійну силу маю.

    Заживляю людям рани

    Лікар з мене непоганий.  (Подорожник)

8. В ній спокій, свіжість і ментол,

    Дарує Стіморол й Дірол.

    А напої і чаї - добрі родичі її.

    Дівчатка і хлоп'ята

     Здогадалися, що це …  (М'ята)

9. Лиш торкнись до колючок –

    Він  згортається в клубок.

    Не вгадаєте ніяк?

    Підкажіть! Та це ж …  (Їжак)

10. Стоять у полі сестрички:

      Жовті очка, білі  повічка. (Ромашка)

Другий тур.  Брейн – ринг  «Пташиний світ»

В цій грі треба вибрати правильний варіант відповіді, за це  Ви отримаєте бал.

1.  Які птахи прилітають до нас з теплих країв першими?

     А)  Гуси;  Б) Качки; В) Шпаки; Г) Лебеді

2.  Яка з перелічених пташок є перелітною?

     А) Журавель;  Б) Дятел; В) Ворон;  Г) Сорока

3.  Яка пташка підкладає  яйця до інших гнізд?

     А) Синиця;  Б) Тетерев;  В) Куріпка;  Г) Зозуля

4.  Який птахвільно пересувається вулицями нашого міста?

     А)  Яструб;  Б) Пугач; В) Орел;  Г) Лелека

 5.  Який птах має пристосування для збору риби?

     А)  Пінгвін;  Б) Пелікан; В) Чайка;  Г) Фламінго

 6. Який з перелічених птахів може їсти колорадського жука?

      А) Тетерев; Б) Дрізд;  В) Фазан;  Г) Горобець

  7.  Яка птиця в польоті тримає шию не рівно, а зігнуто?

      А) Чапля; Б) Лебідь; В) Лелека; Г) Качка

   8.  Яка з цих пташок вважається символом мудрості?

       А) Чапля; Б) Орел; В) Сова; Г) Курка

    9. Який птах ніколи не сідає на землю?

       А) Орел; Б) Сокіл; В) Стриж; Г) Зозуля

    10. Яка з цих пташок прилітає в Україну тільки взимку?

        А) Шпак; Б) Грач; В) Снігур; Г) Зяблик

Третій тур.  «Знайди пару»

До кожного дерева знайдіть характерну ознаку:

Сосна, береза, верба, дуб, осика, ялина. 

Величава, струнка, трепетна, могутній, плакуча, кучерява.

 Четвертий тур. «Анаграми»

  Прочитайте назви птахів в цих анаграмах. За кожну правильну відповідь отримується  бал.

ЦЯНИСИ (Синиця)             ГУРСНІ   (Снігур)

РОСОКА  (Сорока)              БЕЦЬГОРО   (Горобець)

ЛУБГО   (Голуб)                   ЛЕКАЛЕ     (Лелека)

У другій частині свята пропоную вам трішки відпочити та плавно перейти до літературної стежинки.

П’ятий тур. Учні читають вірш «Учись любити»

1 учень. Учись любити все навколо себе:
               Траву і квіти, кущик, деревце.
               Жучка і пташку, і блакитне небо,
                І синьооке чисте джерельце.
2 учень. Усе прийшло на білий світ, щоб жити,
               Щоб дарувати радість і красу.
               Учися дивуватись і любити
               Чистеньку, мов перлиночка, росу.

3 учень. Поглянь на світ –– це дивовижна казка!
               А квіти –– це, мабуть, душа землі.
               У кожній з них струмить любов і ласка,
               Вони неначе діточки малі.
Шостий тур. Вчитель. Щось ми з вами засиділись, пора і розім’ятись.  А зараз я попрошу усіх вас, діти, стати в коло. Робіть те, що я скажу.
Якщо ти не нариваєш великих букетів квітів, то сплесни у долоні над головою.

  1. Якщо ти ніколи не залишаєш сміття в лісі, то тупни ногою.
  2. Якщо ти не ламаєш гілочок дерев, то підстрибни.
  3. Якщо ти саджаєш і доглядаєш квіти, дерева, кущі, то підніми руки.
  4. Якщо тобі подобаються квіти –– посміхнися.
  5. Якщо до твоєї кімнати залетів джміль або інша комаха і ти намагаєшся випустити її на волю, то змахни руками.
  6. Якщо ти підібрав приблудне кошеня, то простягни руки вперед.
  7. Якщо ти переконаний, що треба кожній людині піклуватися про природу, про все живе –– простягни руки своїм сусідам і візьми їх за руки.

Вчитель. Давайте ось так, як ви дружно взялися за руки, ми будемо єдині у прагненні зберегти нашу природу – матінку. А я запрошую вас подорожувати далі. Пропоную вам уявно переміститися в місце, де нам добре відпочивається, вільно дихається, де ми можемо побути один на один з природою. Як ви вже здогадалися ми в…. парку.

Сьомий тур. -А які ж рослини зустрінуть нас у парку? Здогадайтеся за їхніми ознаками.

-З одного дерева листочок залетів до нас на свято. Відгадайте що це за дерево?

(Показати листок клена)

-Вірно. Це клен. Наступне дерево нашого парку.

Вчитель. Навесні цвітуть, мов свічі,

Заглядають сонцю в вічі,

А під осінь ті свічки

Вдягнуть з голок кожушки. (каштан)

(Підказка: показати плоди каштана)

Вчитель.

- Де використовують плоди каштана? (для лікування судин)

- А ось ще одна рослина з наших парків.

Вчитель. У вінку зеленолистім,

У червоному намисті

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду. (калина)

Вчитель.

- Що ви знаєте про калину? (відповіді дітей)

- Вірно. Калина – символ України. А ще ягоди калини допомагають лікувати застуди.

Вчитель. - Як дерево називається, що влітку в білий пух одягається. (тополя)

Вчитель. - Молодці! Ви гарно впорались з цими завданнями і відгадали всі загадки про дерева і кущі, які ростуть у парках.

                           

- Молодці! Продовжуємо нашу подорож.

-Зараз ви почуєте голоси пташок. Вам треба впізнати пташку за її голосом.

(вмикається звук, діти вгадують, а потім показ малюнка пташки. Голос зозулі, горобця, дятла, синиці та ін..)

Гарна робота. Продовжуємо..

Восьмий тур. Вікторина "Чи це правда?" 

  • Метелики живуть всього один день....(ні, деякі по кілька місяців)
  • Стрижі сплять на льоту...(так, на заході злітають високо і сплять на льоту, а на світанку опускаються ближче до землі)
  • Верблюд зберігає запас води в горбах...(ні, їх горби зберігають запас жиру)
  • Щоб врятуватися від ворогів, крокодили прикидаються колодами...(ні, таким прийомом крокодили користуються, щоб підкрастися до своїх жертв)
  • Кобра танцює під звуки сопілки? (ні, кобра не чує музики, а слід руху факіра)
    - Спасибі, друзі, всі молодці!

Дев'ятий тур. А зараз давайте послухаємо нашого кореспондента, який зібрав для нас останні новини зі світу природи. Послухаємо «Біоновини»: (Фонограма «Час», виходить підготовлений учень)
- В ефірі - біоновини!
• Новини сільського господарства: Збулася мрія вчителя біології з Горішніх Плавнів: він виростив на своєму городі ліс рук.
• Новини техніки: У джунглях виявлений просунутий хамелеон - 40 тисяч кольорів і поліфонія.
• Новини медицини: У мухи цеце в два рази більше вітаміну С, ніж у звичайній мусі.
• Вчені встановили, що, кожен раз тикаючи в клавіші мобільного телефону, ви тиснете на смерть не менше 1000 мікробів. Будьте милосердні - заберіть пальці з кнопок!
• Вчені встановили, що людина на 70% складається з води, а огірок - на 90%. Нескладними математичними обчисленнями можна підрахувати, що людина - на 50% огірок.
• Ну і рубрика приватних оголошень: Віддам кактус в добрі руки, привчений до горщика.

Десятий тур. Ми багато вже знаємо про природу, а чи знаєте ви , як треба себе поводити в парку та й взагалі в природі?

Складання пам’ятки «Наша поведінка у природі»
Вчитель. Перед вами березові листочки, які отримали ви на початку заняття. На зворотній стороні написані правила поведінки в природі. Прочитайте їх в голос і прикріпіть на берізку, що зображена на дошці.

  1.               Не ламайте даремно гілок дерев і кущів.
  2.               Їстівні ягоди, горішки, збирайте так, щоб не пошкодити гілочок.
  3.               Не збивайте грибів, навіть отруйних. Вони є санітарами лісу. Для лісових звірів гриби служать їжею і ліками. Мухомори служать ліками для лосів.
  4.               Не пошкоджуй кору дерев. Через ранку витікає сік, можуть потрапити під кору мікроби, які викликають захворювання і навіть гибель дерев.
  5.               У лісі треба поводитися дуже тихо.
  6.               Не ловіть метеликів, джмелів, бабок, коників та інших комах.
  7.               Не руйнуйте гнізда джмелів.
  8.               Ніколи не руйнуйте мурашники.
  9.               Не обривайте у лісі павутиння і не вбивайте павуків, бо вони знищують велику кількість шкідливих комах.
  10.          Бережіть жаб і ропух. Вони поїдають безліч усяких комах і слимаків.
  11.          Не вбивайте гадюк, навіть отруйних. Із отрути гадюк люди отримують цінні ліки.
  12.          Не поспішайте підбирати у лісі пташенят, їжаченят та інших дитинчат тварин.
  13.          Не руйнуйте пташині гнізда, не беріть яєць чи пташенят у руки, бо батьки покинуть гнізда

 

Вчитель. Молодці! Ви прекрасно подолали всі завдання та перешкоди. Наближається до кінця наша прогулянка стежками юних натуралістів. Сьогодні кожен з вас гідний звання «Юний натураліст» І перш ніж вам будуть вручені посвідчення, давайте всі разом вимовимо клятву юннатів. Прошу всіх встати і після того, як я прочитаю твердження, говоримо слово «клянуся».

  • Берегти і охороняти природу (клянуся)
  • Піклуватися про братів наших менших (клянусь)
  • Уміти виростити дерево (клянусь)
  • Знати правила поведінки на природі (клянусь)
  • Розповідати рідним про охорону природи (клянусь)
  • Пам’ятати, що кожен з нас – частинка природи (клянусь)

Вчитель.
-Ну а зараз відбудеться урочисте вручення посвідчень (Фонограма «Урочиста музика»)
Називаютсяь поіменно юннати і урочисто вручаються посвідчення. (Вручення посвідчень «Юний натураліст»)

Вчитель:   Ми вітаємо Вас, діти, і сподіваємося, що Ви з гордістю понесете це почесне звання, підтверджуючи його своїми добрими ділами, захищаючи і оберігаючи рідну природу.  На цьому наша зустріч, присвячена «Дню юного натураліста» добігла кінця.  До наступних зустрічей.

             

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Сценарії
Додано
2 лютого 2023
Переглядів
940
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку