Виховна справа "Дерево міцне корінням, а людина – друзями"

Про матеріал

Допомогти учням розібратися у поняттях «друг», «товариш», «приятель»; вчити дітей сприймати різні життєві ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з них; виховувати бажання бути чуйними і уважними до своїх товаришів, бути самому справжнім другом; розвивати в учнів загальнолюдські чесноти, прищеплювати їм повагу до людських цінностей; сприяти розвитку терпимості й коректності у спілкуванні з друзями.

Перегляд файлу

Дерево міцне корінням, а людина – друзями.

(Виховна справа)

 Мета. Допомогти учням розібратися у поняттях «друг», «товариш», «приятель»; вчити дітей сприймати різні життєві ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з них; виховувати бажання бути чуйними і уважними до своїх товаришів, бути самому справжнім другом; розвивати в учнів загальнолюдські чесноти, прищеплювати їм повагу до людських цінностей; сприяти розвитку терпимості й коректності у спілкуванні з друзями.

Обладнання. Пісні «Посмішка», «Справжній друг», картки для роботи в групах, «Сонечко дружби», прислів’я – смайлики.

Хід заняття

1.Організація класу.

1.1. Створення позитивного настрою.

1.2.  Актуалізація опорних знань.

2. Повідомлення теми та мети заняття. Вправа «Очікування»

Сьогодні ми проводимо годину спілкування на тему «Дерево міцне корінням, а людина – друзями». Поговоримо про дружбу як одну із загальнолюдських чеснот, про справжніх друзів; спробуємо усвідомити значення слова «друг», «товариш», приятель», з’ясуємо, яке значення має дружба у житті кожного з вас, визначимо, які цінності треба мати, щоб з тобою хотіли дружити однокласники; будемо вчитися жити у мирі та злагоді, будемо порівнювати, аналізувати вчинки однолітків, робити висновки; розвиватимемо творче мислення, спостережливість; працюватимемо в парах і групах.

  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього заняття? (Відповіді учнів)
  • Пригадаємо правила, яких будемо дотримуватись на занятті.

3. Осмислення знань.

3.1.Створення проблемної ситуації.

Оля і Маринка живуть в одному будинку, в одному під’їзді і обидві на третьому поверсі. Вони разом ідуть до школи, завжди разом повертаються додому. І тому називають себе «друзі – нерозлийвода».

  • А як ви гадаєте?

( Діти висловлюють свої міркування.)

  • Діти, а чи однакове значення мають слова «друг», «товариш», «приятель»?

3.2.Бесіда про дружбу. Створення асоціативного куща.

 - Що таке дружба? Хто може бути другом?

Сучасні словники й підручники визначають дружбу як близькі стосунки, що засновані на взаємній допомозі, прив’язаності, спільності інтересів, смаків, поглядів, життєвих цілей, активній зацікавленості один в одному. Друг – це та людина, якій можна довідати свої таємниці, переживання, поділитися радістю.

  • Товариш – добрий знайомий, до якого ми відчуваємо приязнь, симпатію, але не більше. Досить сказати , що всіх однокласників можна назвати товаришами, адже у вас багато спільного, ви добре знаєте один одного, допомагаєте один одному.

Слово «друг» походить від давньоруського слова «дорог», тобто «дорогий».

А ось як каже про дружбу народна мудрість, ви дізнаєтесь, попрацювавши в парах.

(На пазлах написані прислів’я. Діти складають пазли, зачитують прислів’я).

  • Послухайте пісню  «Справжній друг» і постарайтеся запам’ятати, що співається про друга.
  • Як ви гадаєте: добро і дружба пов’язані між собою? Чому?

3.3.Аналіз ситуацій із життя учнів.

Ігрова вправа «Що таке дружба»

(Вчитель називає ситуації, діти висловлюють свої думки).

  • Допомогти виконати складне завдання.
  • Підказати відповідь, якщо друг не знає її.
  • Поділитись чимось смачненьким.
  • Заступитися, коли друга ображають.
  • Промовчати, коли товариш говорить неправду.
  • Зателефонувати другові, коли той хворіє.

3.4.Читання та обговорення оповідання В. Осєєвої «До першого дощу»

Тетянка і Марічка були добрими подружками і завжди ходили до школи разом. То Марічка заходила до Тетянки, то Тетянка – за Марічкою. Якось дівчата ішли вулицею, і почалася злива. Марічка була у плащі, а Тетянка – в одному платтячку. Дівчата побігли.

  • Зніми свій плащ, ми накриємося разом! – крикнула біжучи Тетянка.
  • Я не можу, я намокну! – нагнувши голову у каптурі, відповіла Марічка.

У школі учителька сказала:

 - Дивно, у Марічки плаття сухе, а у тебе, Тетянко, зовсім мокре. Як же це сталося? Адже ви йшли разом?

 - У Марічки був плащ, а я йшла в самому платті, - сказала Тетянка.

 - Так ви могли накритися одним плащем, -  промовила учителька і, подивившись на Марічку, похитала головою: - Певно, ваша дружба – до першого дощу!

Обидві дівчинки зашарілися: Марічці стало соромно за себе, а Тетянці – за Марічку.

  • Яке може бути продовження оповідання?
  •  Як ви розумієте слова вчительки «Певно, ваша дружба – до першого дощу»
  • Чи можна назвати дівчат справжніми подругами
  • Що ви порадите Марічці?

3.4. Вправа «Закінчи речення»

 - Якщо мій товариш захворів, я …

 - Мені подарували фломастери, і я …

 - Коли мені потрібна допомога, я …

 - Мама дала мені дві цукерки, і я …

3.5.Вправа «Не хочу хвалитись, але я можу…»

 Діти стають в коло та висловлюють свої міркування.

«Не хочу хвалитись, але я можу навчити свого друга…»

3.6. Продовження розповіді вчителя.

А чи знаєте ви, що справжню дружбу не можливо ні виміряти, ні оцінити. Вона не має ціни. Щира дружба – ніби повітря, без якого не може жити людина. Дружба – тендітна річ, як скло. Вона випробовується не тільки лихом, а й повсякденними дрібницями. Навіть між кращими друзями виникають сварки. Буває так, що дружиш із кимось, а потім раптово щось ламається, розбивається, і від взаємної приязні залишаються тільки уламки.

 - Чи знаєте ви, що треба зробити, щоб помиритися? (Відповіді учнів)

3.7 Вправа «Допоможи подружкам»

Дві подружки зайшли до аптеки і сказали аптекареві:

        Грались ми і посварились,

        Ходимо тепер надуті,

        Знали б як-то помирились.

        Що ж нам діяти, як бути?

  • Що робити подружкам?

(Діти пропонують: заспівати удвох веселу пісню, промовити мирилочку-розмоговорилочку, разом намалювати малюнок)

Які мирилочки ви знаєте?

Послухайте пісню «Посмішка», вона підкаже, що ще можна зробити.

( Діти слухають пісню «Посмішка»)

Отже, частіше треба посміхатися один одному.

3.8.Сонечко дружби. Створення пам’ятки «Щоб друзів мати в класі»

Як треба поводитись, щоб до тебе добре ставилися однокласники? Складаємо закони дружби, за якими мають жити учні в класі. (Закони записані на промінчиках сонечка)

  • Не кривдити інших учнів (ані словом, ані ділом)
  • Уміти зберігати чужі таємниці.
  • Радіти разом з однокласниками.
  • Поважати думку своїх однокласників.
  • Не давати марних обіцянок
  • Не заздрити успіхам товаришів.
  • Не створювати конфліктних ситуацій.
  • Виконувати свої обіцянки.
  • Уміти визнавати свої помилки.
  • Співчувати однокласникам, коли з ними трапляється лихо.
  • Бути чесним і справедливим зі своїми однокласниками.
  • Довіряти однокласникам.
  • Бачите, що для цього потрібно не так уже й багато. Якщо ви будете користуватися цими порадами, то проблем із однокласниками у вас не буде.

4. Підсумок.

4.1.Коло дружби. Гасло гри: «Як добре, що вас любить хтось, і добре любити когось».

Діти стають в коло. Ведучий тримає торбинку із волоськими горіхами. Передаючи за годинниковою стрілкою торбинку, учні «дарують» приємні слова, компліменти один одному.

4.2. Вправа «Чи здійснилися ваші очікування»

4.3.Заключне слово вчителя.

Давайте створимо в нашому класі гарний настрій, посміхніться, скажіть приємне слово сусідові по парті. Молодці, залишайтеся такими добрити і усміхненими завжди.

( Дарую кожній дитині усміхненого смайлика із прислів’ям про дружбу)

doc
Додано
5 вересня 2021
Переглядів
792
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку