Тема. Поговори зі мною… (Обери здоровий спосіб життя)

Про матеріал
Мета: пропагувати здоровий спосіб життя; викликати в учнів негативне ставлення до вживання наркотиків, алкоголю та паління, які завдають великої шкоди здоров’ю людини; - формувати вміння сприймати оцінку своїх вчинків іншими і наводити приклади такої оцінки; - виховувати почуття відповідальності за свої вчинки, уміння самооцінювати їх; - спонукати дітей до роздумів: вибір залежить від тебе самого.
Перегляд файлу

Тема.  Поговори зі мною…

(Обери здоровий спосіб життя)

Мета: пропагувати здоровий спосіб життя; викликати в учнів негативне ставлення до вживання наркотиків, алкоголю та паління, які завдають великої шкоди здоров’ю людини;

 - формувати вміння сприймати оцінку своїх вчинків іншими і наводити приклади такої оцінки;

 - виховувати почуття відповідальності за свої вчинки, уміння самооцінювати їх;

 - спонукати дітей до роздумів: вибір залежить від тебе самого.

 

Тип заходу: відверта розмова

Обладнання

1) Буклети (куріння, алкоголь, наркоманія, СНІД, ЗПСШ)

 2) висловлювання видатних людей;

 3) матеріали проектів

 

Хід заходу

(Клас ділиться на 5  проектних груп. У кожній групі –  мати. Кожна група має своє завдання).

І. Мотивація.

Один бізнесмен нагромадив великий капітал, який складав 30 млн. доларів. Він вирішив, що візьме собі рік відпустки, щоб удосталь відпочи­ти. Але не встиг він прийняти рішення, як його відвідав Янгол Смерті. Бізнесмен дуже злякав­ся та вирішив будь-що вмовити Янгола Смерті продати йому трохи часу.

«Продай мені 3 тижні життя, і я від­дам тобі третину свого капіталу - 10 млн. дола­рів», - запропонував бізнесмен. Але Янгол Смерті відмовив йому.

«Гаразд, залиши мені два тижні жит­тя... Я віддам тобі дві третини своїх грошей, а це аж 20 млн. доларів.»

Янгол знову відмовив.

«Продай мені тільки один день, щоб я зміг насолодитися красою цієї землі, обійняти дружину, дітей, яких я давно не бачив... Я від­дам тобі все, що маю – 30 млн. доларів.»

Янгол Смерті …   відмовив.

Тоді чоловік запитав, чи може Янгол Смерті дати йому кілька хвилин, щоб він зміг написати прощального листа. Янгол погодився. Чоловік написав: «Правильно використовуйте час, який вам відведено на життя. Я не зміг купити навіть години за 30 млн. доларів. Пере­вірте, чи все, що вас зараз оточує, справді має цінність? Бережіть здоров'я, бережіть життя! Живіть правильно!»

 

Мікрофон. Що заставило бізнесмена написати такого листа?(всі учні висловлюють свою думку)

 

ІІ. Визначення мети та завдань (учні визначають самостійно)

 

ІІІ. Вступне слово вчителя

На наш організм впливає велика кількість факторів, кожен з яких  позитивно чи негативно позначаються на нашому здоров’ї. Усі ці фактори можна об’єднати в чотири групи.

 

*спадковість

*екологія

*медичне обслуговування

*спосіб життя

Який вплив найважливіший? Чи, може, він однаковий? Над цим запитанням думали спеціалісти Всесвітньої Організації Охорони Здоров'я. Вони прийшли до певних висновків.

Будь ласка, подумайте і ви над таким запитанням: «На скільки відсотків моє здоров'я залежить: (конверт №!)

*від батьків, що дали мені відповідну спадковість;

*від довкілля;

*від медицини, що мене обслуговує;

*від мене, від способу життя, який я веду?»

Цікаво, чи співпадуть ваші погляди і думки експертів ВООЗ?

(обговорення (1хв.) , порівняння з даними ВООЗ)

Думка спеціалістів

*спадковість – 20 %

*довкілля, екологія – 20 %

*медичне обслуговування – 10 %

*спосіб життя – 50 %

Таким чином, на здоров'я кожного з нас найбіліше впливає спосіб життя.

Хто, на вашу думку, визначає спосіб вашого життя? (відповіді учнів)

 

Що таке здоровий спосіб життя?

(відповіді учнів, обговорення висловів, записаних на дошці)(див.додаток)

 

Тож поговоримо сьогодні про головну складову здорового способу життя  - відсутність шкідливих звичок.

 

Кажуть, що є три види неосвіченості: зовсім не знати нічого, знати погано те, що всі знають добре, знати не те, що належить знати.

Нам потрібно ліквідувати цю неосвіченість і добре знати те, що знають всі, і те, що належить знати.

За 10 років навчання ви вже почули стільки інформації про шкідливі звички, що, здавалося б,  сьогоднішня розмова зовсім недоречна. Але ми не будемо говорити про краплю нікотину, яка вбиває коня , про те, що непотрібно пити, вживати наркотики. Ми поговоримо про те, що ви знаєте, думаєте, робите для того, щоб бути здоровими, незалежними, модними. Бо « доводи, до яких людина додумується сама, зазвичай переконують її більше, ніж ті, які прийшли в голову іншим.»(Б.Паскаль)

Зараз проведемо міні-тренінг і визначимо, як ви із великої кількості інформації, вибираєте ту, що потрібна вам.

Вправа «Знайди головне» (конверт №2,   №3)

(Серед буквеного тексту є слова. Ваше завдання – якомога швидше вичитуючи текст, підкреслити ці слова.) (див.додаток)

 

Висновок: вибирай головне.

 

ІУ. Робота в групах (Д/З. групам: виготовити буклети, символи, оформити робоче місце, бути компетентним по темі)

І група (тема «Паління»)(захист проекту)

Запитання від Здоров'яночки до при­хильників куріння:

1.Скажіть, чи уважно ви розглядаєте куплену коробку сигарет?

Що на ній написано? Чи замислювалися ви над цими записами?

Що означають слова класичний, оригінальний, особливий?

2.Чи вказано вміст в димі сигарет смоли та нікотину? В усіх  марках сигарет однаковий вміст цих речовин? 

3. Не лякає вас те, що можлива різка зміна вашого зов­нішнього вигляду: бліда шкіра, фізичне виснаження, пожовклі зуби?

5. Чи подобається вам дівчина з сигаретою? Про що це свідчить?

6.(до батьків) Чи вважаєте ви схильність до куріння недоліком сі­мейного виховання? А ви?(до учнів)

7.Що таке пасивне куріння? Чи часто ви буваєте пасивним курцем? Чи подобається вам це?

8.Дівчата, вам подобаються хлопці, які палять? Чому, про що це свідчить?

Виберіть із всього сказаного найголовніше для себе(відповіді учнів)

2 група (тема «Алкоголь») (захист проекту)

Запитання від Здоров'яночки

1. Як ви думаєте, відрізняється об’ємний та ваговий вміст алкоголю? ( в 1 л – 790 г алкоголю)

2.У якому контексті показує алкоголь реклама? З чим асоціюється пиво, вино? Чи насправді це так?

3.Чи здатна людина контролювати себе, коли вип’є?

4.Хлопці, як ви ставитесь до п’яної дівчини? А ви, дівчата?

5.(до матері) Ваш син повернувся додому у нетверезому стані. Які у вас виникають думки, відчуття? Чи будете ви дорікати собі за поведінку сина?

6.Коли ви берете до рук чарку, думаєте про своїх батьків? Що саме?

7.Ви бачили людину у нетверезому стані? Що вам сподобалося і не сподобалось у її поведінці?

Виберіть із всього сказаного найголовніше для себе(відповіді учнів)

 

 

 

 

3 група (тема «СНІД) (захист проекту)

1.ВІЛ та СНІД – одне і те ж поняття?

2. Чи правда, що ВІЛ живе на предметах, у кімнаті, на вулиці і можна заразитися через гроші, книги; небезпечно їхати в транспорті?

(Ні)

3.  Чи правда, що ВІЛ живе тільки в рідинах усередині людського тіла?

(Так)

4. Чи правда, що ВІЛ уражає тільки дорослих?

(Ні)

5.  Чи правда, що небезпека зараження існує тільки для гомосексуалів, наркоманів, праців­ників секс-бізнесу?

(Ні)

6.  Чи правда, що якщо доторкнутися до поту чи сліз хворого на СНІД, то заразитися вірусом не можна?

(Так.)

7. Чи правда, що ВІЛ може передаватися від укусу комарів?

(Ні)

8. Чи правда, що людина, яка гарно виглядає і почувається здоровою не може бути інфікова­ною ВІЛ?

(Ні)

9. Чи правда, що є імовірність передачі ВІЛ при спільному користуванні зубними щітками, бритвами, манікюрними наборами?

(Так)

10. Чи правда, що можна заразитись ВІЛ під час бійки?

(Так. Бійки часто закінчуються кров'ю. А щоб не бути інфікованим, треба остерігатися будь-якого контакту з чужою кров'ю, особливо у випадку власних ран)

11.(до матері)Ваш син закохався у дівчину, про яку вам ,по секрету, сказала ваша подруга, що вона нібито ВІЛ-інфікована. Ваші дії.

12.Як ви сприймете чутку про те, що ваш обранець ВІЛ-інфікований?

Виберіть із всього сказаного найголовніше для себе(відповіді учнів)

 

4 група (тема «Наркотики») (захист проекту)

Запитання від Здоров'яночки

1.Що таке наркоманія? (хвороба, що характеризується непереборним потягом до наркотиків, які викликають у малих дозах ейфорію – стан піднесеного настрою, а у великих дозах – заціпеніння, наркотичний сон, а далі смерть.)

2.Чи є різниця між наркоманією та токсикоманією? (Ні. Різниця в хімічних сполуках).

3.Скільки коштують наркотики? Де наркоман бере гроші для їх придбання?

4.Чи знаєте ви, як «друзі-наркомани» затягують у своє «болото» новачків? Що стається потім?

5.Як не стати наркоманом?

6. (до матері) Чи говорите ви зі своєю дитиною про наркоманію?  Які були б ваші дії, якби ви дізналися, що друг вашої дитини почав «колотися»?

Виберіть із всього сказаного найголовніше для себе(відповіді учнів)

 

5 група (тема «Статеві захворювання» (ЗПСШ)). (захист проекту)

 Запитання від Здоров'яночки

1.Чи знаєте ви, що таке незапланована вагітність? Яка різниця від запланованої?

2.Коли ви дивитесь зарубіжні кінофільми, то неодноразово бачили такі кадри: дівчина вагітна, і на роль батька претендує кілька хлопців, з якими вона зустрічалася. Чому у нас хлопець «відхрещується» від дитини, знаючи напевне, що вона його?

3.Що відчуває жінка, зробивши аборт? А чоловік?

4. (до матері)Ви дізналися, що дівчина вашого сина вагітна. Син запевняє вас, що не він батько дитини? Ваші дії. Тепер навпаки.

5.Як ви ставитесь до реклами: Тобі 16, Ти вагітна. Ми допоможемо тобі пройти цей шлях…?

6. Прочитаємо лист.

«Я єдина дочка в сім'ї Увечері поверталася з курсів додому. Було ще світло, багато людей на вулиці. Раптом до мене підійшов п'яний юнак із місцевих крутих, затиснув рот долонею, затягнув ' під'їзд і зґвалтував, сказавши при цьому: «Скажеш кому-небудь — заріжу».

Прийшла з роботи мати. Сказати їй? Якими словами? Я чекала, що мати відчує, усе зрозуміє. Але ні. Коли я наважилася піти до лікаря, виявишся, що вже тринадцятий тиждень вагітності, аборт робити пізно, та й 16-річним без дозволу і згоди батьків заборонено законом. Коли поповзли плітки все розкрилося. Вдома була сварка. Я схопила пальто й вибігла з дому. У школі відвели до директора й запропонували залишити школу. Я переїхала тимчасово до знайомих. Але життя втратило сенс, й одного разу я твердо вирішила, що поїду на станцію і кинусь під електричку».

(звертання до дівчат). Як би ви вчинили на місці Кіри? (Дівчата відповідають.)

 

Виберіть із всього сказаного найголовніше для себе(відповіді учнів)

 

Висновок.(читають учні)

Ми всі за здоровий спосіб життя!

 Тому кожен учень у школі затям:

 «Шкідливі звички» не мода, не клас,

 Куріння - це ворог для нас.

 Ти в нікотині ніщо не знайдеш,

 А власною рукою себе ти уб'єш.

 

 І склянка горілки твій розум туманить,

 А інколи навіть на злочини тягне.

 Як з «змієм зеленим» ти будеш товариш,

 То гідність і розум свої ти утратиш.

 

 Наркотики смерть, небезпечність і зле

 Він швидше за інших здоров'я уб'є.

(Вчитель)

 Мій друже! Школяре! Дитино моя!

 Я вчитель, твій друг, може, мама твоя

 Благаю, прошу, установу даю

 Піклуйся з дитинства про долю свою.

 За гроші не купиш здоров'я й батьків,

 Тому бережи їх з дитячих років!

 

ІУ. Заключне слово вчителя та батьків

 

     1.Хто здоровий, той сміється,

 Все йому в житті вдається.

 Він долає всі вершини,

      Це ж чудово для людини!

 

2.  Хто здоровий, той не плаче,

 Жде його в житті удача.

 Він уміє працювати,

 Вчитись і відпочивати.

 

3.  Хто здоровий — не сумує,

 Над загадками мудрує,

 Він сміливо в світ іде

Й за собою всіх веде.

 

4.  Запам 'ятайте, любі діти, милі,

Як буде на душі, так буде і на тілі.

Тому з хорошими словами подружіть,

 Веселими та добрими живіть!

 

5.  Здоров 'я бережіть, ви ж не малі,

 І мудрими ідіть по цій землі.

Хай кожен з вас в житті запам 'ятає,

 Що без здоров'я щастя не буває.

 

1.  А є здоров 'я, буде все, як треба,

 Сміятиметься сонечко із неба.

 Широкий шлях постелиться під ноги,

 Щоб ви ступали ним без остороги.

 

Сьогоднішню розмову я завершую словами: «Ми не збиралися вас повчати. Ми тільки сподіваємося, що наша розмова й ваші висновки стануть вам у пригоді». І кожного разу, коли що-небудь дуже хочеться зробити, подумайте про наслідки цих дій!

Слово екстрасенса.

(Звучить пісня «Щоб усі були здорові»)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток до виховної години

 

ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ — це такий спосіб, який забезпечує формування, збереження, зміцнення й відтворення фізичного, психічного, соціального та духовного здоров'я людини.

Найважливішими складовими здорового спо­собу життя є:

*усвідомлення цінності здоров'я (панівний у сві­тогляді людини духовний пріоритет і відповід­на психологічна настанова);

*доступ до раціонального харчування (зокрема, до якісної питної води, необхідної кількос­ті вітамінів, мікроелементів, протеїнів, жирів, вуглеводів, спеціальних продуктів і харчових добавок);

*рухова активність (використання засобів фі­зичної культури і спорту, різноманітних сис­тем оздоровлення, спрямованих на підвищення рівня фізичного розвитку, його підтримку, від­новлення після фізичних і психічних наванта­жень);

*відсутність шкідливих звичок (тютюнової, ал­когольної, наркотичної залежності, безладних, небезпечних статевих стосунків);

*сприятливий психологічний клімат у мікро-і макросоціальному оточенні (створення в сім'ї, робочому колективі, у суспільстві взаємин, що забезпечують позитивний настрій людини);

*систематичне загартовування й використання інших оздоровчих технологій, що відповідають індивідуальним особливостям людини;

*умови побуту (якість житла, умови для пасив­ного і активного відпочинку, півень психічної

і фізичної безпеки  на території життєдіяль­ності); х  умови праці (безпека не тільки у фізичному, а й у психологічному аспекті, наявність сти­мулів і умов для професійного розвитку

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

Інструкція:

Серед буквеного тексту є слова. Ваше завдання - якомога швидше вичитуючи текст, підкреслити ці слова.

Приклад:

Р ю к л б ю с р а д і с т ь у ф р к н п

Час роботи - 1 хв.

                                                           БЛАНК

У е з д о р о в я в т р г щ о у е р а н р к з г у г о в и н ь н а р к о т и к и ф а к ь у є к з а м є о р д р о ч я ш щ г п р о к у р о к р с е о р і я е м о о о д ж е б ь а я ф у ц й х т т е ф е в і з о р б о л д ж х щ л ю б о в х е л г щ ь б п а  л щ о л ю х і п д р щ з д г е н с п р и й н т т я ц у к е н д ш и з х ь в а ф п р л ю а в о б и р п л о с л д л  л а я г с н б ю р а с т ь в х ж ц д л л о р п н а с н і д ш л д ь х е ш п ц г і р е р к у и р е п о р е к ж д о р л а ф и в ю ф б ь к о д л у р с р с й ф о с о б и с т і с т ь ж е ю д ш щ г г к г ж к а є п р п л а л к о г о л ь н н я є д т л ж є з б к о м е я ш л л д к у х ф в і д ч а й ф р л н ь я л а б о р т о р і я г ш щ д н з у ц т р ш ч щ ш л р о до в а н і е з б ж х ь б ш д е р п е н т а о п р с м ш р с и х в о р о б а а і я я б п л м с т ч ь й ф я с м т щ з а й е ь я .

 

Тренінг "Ефективне читання тексту (Знайди головне)".

 

 

 

Тест

Прізвище _____________________________

Ім’я __________________________________

Чи зможете ви  за 3 хвилини з точністю виконати перелічені інструкції?

1.Прочитайте всі пункти, перш ніж що-небудь робити.

2.Напишіть своє ім’я в верхньому правому куточку листка.

3.Обведіть слово «ІМ’Я» в 2 пункті.

4.Намалюйте 5 маленьких квадратів  у верхньому лівому куточку листка.

5.Поставте хрестик в кожному квадраті, описаному в 4 пункті.

6.Обведіть кожен квадрат трьома кружечками.

7.Впишіть своє прізвище під заголовком на відповідній лінії.

8. Справа від заголовка напишіть слово «ТАК»  на трьох різних мовах по 1 разу або на рідній мові 5 разів.

9.Обведіть кружечком пункти 6 і 8.

10.Поставте хрестик в лівому нижньому куточку листка.

11.Намалюйте над цим хрестиком рівнобедрений трикутник.

12.Додайте в стовпчик на  зворотній стороні листка числа 896 і 472.

13.Вимовте своє ім’я з рази.

14. Якщо ви впевнені, що правильно виконали всі інструкції, то вимовте вголос «Я точно виконав всі інструкції»

15.Якщо ви виконали вправи раніше за всіх, голосно скажіть «Я ПЕРШИЙ».

16.Проколіть ці кружечки ручкою.

                               О                       О                     О

17.Тепер, коли ви уважно прочитали весь текст, виконайте тільки те, що написано в 1 та 2 пунктах.

 Тренінг «Уважність – риса відповідальної людини»

____________________________________________________________________________________________

 

 

 

Екстрасенс

Сьогодні без екстрасенсів не можна обійтися. Хто, як не вони, лікують всіх від хвороб. Я, переможець першої битви екстрасенсів у Мурафі, теж хочу показати свої здібності і допомогти вам бути здоровими.

 

Я зараз відчуваю, що всі, хто знаходиться в цій кімнаті, страждають серцевими хворобами. З цієї і з цієї сторони (показує на учнів) серцеві напади трапляються частіше, бо утворюються від  закоханості . Раджу вам зачекати до кінця червня, бо може статися збій у навчальному процесі.

 

А тут(показує на присутніх вчителів) серцеві захворювання та стреси від паперів, писанини. Бачу біля вас багато безтурботних людей. Ви намагаєтесь їм щось пояснити, але вони нічого не розуміють, багато з них  шукає на якихось пристроях інформацію не про те, що ви їм говорите. Раджу вам приєднатися до них, полюбіть себе, згадайте, що ви не тільки вчителі, а чарівні жінки, ніжні матусі, уважні дочки.

 

Мені потрібно провести ритуал, щоб зняти порчу з вас, щоб ви стали веселими і закоханими в життя.

 

Фрукти, фрукти, фрукти!

Яблука дозрілі,

Дайте вітамінам

затриматись в тілі.

 

Віта, віта, вітаміни

І заморські фрукти,

Виведіть з організму

Шкідливі продукти.

 

Усім хлопцям і «мужчинам»

Дай сили і волі,

Щоб разом в них працювали

Обидві півкулі.

 

А дівчатам і жінкам – краси неземної,

Щоб не було в них лупи, ластовиння й сивини,

Не дай, Боже, зморшок.

 

Щоб в усіх, хто нас відвідав,

Була ніжна шкіра,

Щоб було у них здоров'я, поки цього «мира».

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 вересня 2021
Переглядів
453
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку