Виховна справа "Наповнюймо серця любов’ю"

Про матеріал

Викликати в учнів роздуми про всесильність любові, захоплення красою доброго вчинку; формувати уявлення про чуйність, доброзичливість, милосердя, людську гідність, любов і повагу до ближнього; розвивати творчу уяву, мислення, пізнавальний інтерес; виховувати людяність, милосердя.

Перегляд файлу

-1-

Наповнюймо серця любов’ю

(година спілкування)

Мета. Викликати в учнів роздуми про всесильність любові, захоплення красою доброго вчинку; формувати уявлення про чуйність, доброзичливість, милосердя, людську гідність, любов і повагу до ближнього; розвивати творчу уяву, мислення, пізнавальний інтерес; виховувати людяність, милосердя.

Обладнання. М’яка іграшка «Серце», маленькі картонні сердечка, розмаьовки квітів, кольорові олівці, ручки, маленькі частини оповідання, віночок, насіння квітів, використання ІКТ: компютер, телевізор.

Хід заняття

І. Організація класу.

1.1 Вітання гостей.

Вч. Привітайте гостей, що до нас завітали.

Чогоб ви усім побажали.

Усім присутнім ми зичим:

Учні. Здоров’я, тепла, багато радості й добра.

1.2 Вітання друзів.

А  тепер доторкнемося, шановні друзі, всі разом один до одного, усміхнемось один одному й подаруємо своє тепло й чудовий настрій.

2. Психологічне налаштування.

 - Які людські цінності в людях ви цінуєте? Я почнинаю, наприклад, добро, а  ви продовжуйте…

 - Діти, скажіть яку людину ми можемо назвати сердешною? Так. Вірно.У такої людини щире, добре серце. Саме у серці людини знаходиться тепло, любов, дружба. Давайте покладемо руку на серце і послухаємо, як воно б’ється. Ваші серця наповнені життям.

 - А моє серце – наповнене любов’ю до вас, і кожному з вас є місце в ньому. В мене в руках моє символічне серце. На своїх партах візьміть символічні сердечка та прикріпіть їх до мого великого серця по черзі. (Під музичний супровід учні прикріплюють сердечка)

 

 

-2-

  • Подивіться, що у нас вийшло. Ви і я тепер -  одне ціле, ось таке серце нашого колективу. Коли вам стане самотньо, сумно, пригадайте, що десь є серце, в якому є місце для вас.

3. Оголошення теми години спілкування.

Весь світ стоїть на любові людського серця. Діти, сьогодні ми поговоримо про найважливішу цінність людської душі – любов. І тема нашої години спілкування звучить так «Наповнюймо серця  любов’ю»

3.1 Установка перед переглядом мультфільму.

 - А зараз ми переглянемо мультфільм, який називається «Просто так». Переглянувши його, подумайте і скажіть, чому саме так він називається?

3.2 Перегляд мультфільму «Просто так»

3.3 Бесіда за змістом  мультфільму.

 - Сподобався вам мультик? Ви зрозуміли чому він має таку назву?

3.4 Розповідь учителя.

Природа створила стрімкі ріки, глибокі моря, розкішні дерева, чудові квіти, родючі поля. Різноманітний тваринний світ теж був створений природою. Але вершиною творіння природи є людина. І найбільшою цінністю  людини є душа.

- Чому  про деяких людей говорять, що в них велика душа? (Відповіді учнів)

 - Отож в основі усіх цих якостей лежить поняття любові. Тому золотим правилом поведінки людини є одна із заповідей Божих: «Полюби ближнього як самого себе»

3.5 Сценка «Зорі»

Дівчина. Мамо, люба, глянь як сяють ясні зорі золоті.

Мати. Кажуть люди: то не зорі, сяють душі то святі,

Кажуть: хто на світі вік свій праведно прожив,

Хто умів людей любити, зла нікому не робив,

Бог послав того на небо, ясно зіркою сіять…

Дівчина. Правда, мамо, то все душі, а не зорі там горять?

То навчи ж мене, голубко,

Щоб і я так прожила,

Щоб добро робити вміла

І робить не вміла зла.

-3-

Діти, прослухавши сценку, ви зрозуміли, що значить вміти любити? (Говорити хороші слова, добре ставитися до інших, робити добрі справи). Правильно, тоді у світі любові стане набагато більше.

3.6 Творча робота за твором В.О. Сухомлинського.

Проте як , діти, відкривають для себе навколишній світ, про взаємовідносини між дітьми, про доброту і чуйність писав у своїх творах Василь Сухомлинський. В цьому, 2013 році, у вересні місяці ми відзначали 95 річницю з дня його народження.

У кожної групи на столі є частини оповідання, Прошу по одному представнику з групи підійти до мене і прочитаємо оповідання. (Троє учнів читають вголос)

Як Сергійко навчився жаліти.

(Оповідання)

Малннький хлопчик Сеггійко гуляв біля ставка. Він побачив дівчинку, що сиділа на березі.

Коли Сергійко підійшов до неї, вона сказала:

  • Не заважай мені слухати, як хлюпають хвилі. Сергійко здивувався. Він кинув у ставок камінець. Дівчинка запитала:
  • Що ти кинув у воду?

Сергійко ще більше здивувався.

  • Невже ти не бачиш? Я кинув камінець. Дівчинка сказала:
  • Я нічого не бачу,  бо я сліпа.

Сергійко від подиву широко відкрив очі й довго дивився на дівчинку.

Так, дивуючись, він і додому прийшов. Він не міг уявити: як це воно, коли людина нічого не бачить?

Настала ніч.Сергійко ліг спати. Він заснув з почуттям подиву.

Серед ночі Сергійко прокинувся. Його розбудив шум за вікном. Шумів вітер, в шибки стукав дощ. А в хаті було темно.

Сергійкові стало страшно. Йому пригадалася сліпа дівчинка.

Тепер хлопчик уже не дивувався. Його серце стиснув жаль.

Як же вона бідна живе у такій темряві?!

Сергійкові хотілося, щоб скоріше настав день. Він піде до сліпої дівчини. Не дивуватиметься більше. Він пожаліє її.

-4-

  • Про які риси хакактеру Сергійка йдеться в цьому оповіданні?
  • Як змінилися вони і чому?

Хай у вашому серці залишаються доброта, співчуття і милосердя, які ми сьогодні називали обговоюючи твір В. Сухомлинського.

3.7 Автотренінг (під музичний супровід)

А зараз сядьте зручно, заплющіть оченята. Уявіть собі квітку, якою вам хочеться милуватися, до якої хочеться доторкнутися. Ця квітка настільки прекрасна, що вам шкода її зірвати. Прислухайтеся до своєї душі і відчуєте ніжне, приємне почуття до цієї квітки, Це почуття має назву любов. Можете розпющити оченята.

 - Давайте спробуємо це почуття любові до квітки передати кольором. Перед вами аркуш із зображенням квітки. Зафарбуйте її таким кольором, який на вашу думку відповідає почуттю любові. (Опитування дітей,  чому саме той чи інший колір вони вибрали для розфарбування квітки).

Ці квіти відкладіть на край парти, тому що в кінці заняття вони нам будуть потрібні.

3.8 Гра «Збери слова»

 - А тепер давайте пограємо з вами в гру «Збери слова»

Поруч із любов’ю ідуть і її друзі. Щоб познайомитися з ними, нам потрібно виконати завдання: із букв скласти слово.

  • Зачитайте, які слова ви склали?

 - Але їх набагато більше, ніж ми назвали.

Доповніть, які ще можна назвати слова, які неодмінно крокують поруч із любов’ю. (Доброта, ласка, милосердя, терплячість, справедливість, взаємопідтримка)

3.9 Варава «Виростемо квітку щирості»

А тепер візьміть свою розфарбовану квіточку. На партах у вас є перелік рис характеру. Виберіть та напишіть на квіточці одну рису саого однокласника, яка йому чи їй найбільш притаманна.

 - Чого навчила нас ця вправа? (Знаходити в людині хороше)

Обміняйтесь зі своїм однокласником квіточкою щирості, даруючи добро просто так, не чекаючи віддачі.

-5-

3.9.1 Плетіння віночка

 - А тепер візьміть кольорову квіточку і наклейте на неї ту людську чесноту, якою ви характеризували свого однокласника. Тепер спробуємо з них сплести віночок любові. (Під музичний супровід, діти по групах підходять до дошки і плетуть віночок)

 - Погляньте, який у нас вийшов чудовий віночок любові.

4. Підсумок

- Діти, сподобалась вам година спілкування? Чим саме?

 - Що важливого ви сьогодні зрозуміли?

4.1 Слово вчителя

Кажуть, що коли народжується людина, Бог запалює зірку на небі і посилає до неї ангела-охоронця. Увісні ангел цілує немовлятко тричі: в чоло, щоб воно зростало розумним, в личко, щоб було красивим, та в груди, щоб здоров’я, любов і доброта вселились в його тіло, серце і душу.

Дорогі діти, я бажаю вам, щоб ви завжди були здоровими і добрими, а у ваших душах і серцях завжди зберігалася частинка нашої любові.

Я дякую вам за нашу плідну співпрацю і як символ любові вручаю кожному з вас ці солодкі та смачні сердечка.   

 

 

doc
Додано
5 вересня 2021
Переглядів
1255
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку