Державний стандарт базової середньої освіти: особливості, ключові аспекти

Про матеріал
Презентація містить матеріал про особливості та ключові аспекти Державного стандарту базової середньої освіти, характеристику вимог до обов'зкових результатів навчання здобувачів освіти у мовно-літературній галузі. Буде корисною для вчителів, які викладають у 5-7 класах НУШ.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Державний стандарт базової середньої освіти: особливості, ключові аспекти Підготувала: заступник директора з навчально-виховної роботи Руденко Людмила. Байрацький ліцей. Липоводолинської селищної ради. Сумської області

Номер слайду 2

Коли ти твердо йдеш шляхом, яким почав іти, то, на мою думку, ти щасливий. Григорій Сковорода Пріоритетним напрямом розвитку сучасної освіти є перенесення акцентів зі знань і вмінь на формування компетентностей. Отже, за умов модернізації української школи актуальним стає компетентнісний підхід, який акцентує увагу на результатах освіти, що розглядають не як обсяг опанованої дитиною інформації, а як здатність учня діяти у різних проблемних ситуаціях. Завдання реалізації компетентнісного підходу відображені у нормативних документах про освіту: Державному стандарті, критеріях оцінювання навчальних досягнень учнів, навчальних програмах із предметів освітньої галузі.

Номер слайду 3

Зміст Державного стандарту визначає мету та принципи освітнього процесудає загальну характеристику змісту навчанняпояснює вимоги до обов’язкових результатів навчанняформує орієнтири для їхнього оцінювання

Номер слайду 4

Метою базової середньої освіти є розвиток природних здібностей, інтересів, обдарувань учнів, формування компетентностей, необхідних для їх соціалізації та громадянської активності, свідомого вибору подальшого життєвого шляху та самореалізації, продовження навчання на рівні профільної освіти або здобуття професії, виховання відповідального, шанобливого ставлення до родини, суспільства, навколишнього природного середовища, національних та культурних цінностей українського народу.

Номер слайду 5

Реалізація мети базової середньої освіти ґрунтується на таких ціннісних орієнтирахповага до особистості учня та визнання пріоритету його інтересів, досвіду, власного вибору, прагнень, ставлення у визначенні мети та організації освітнього процесу, підтримка пізнавального інтересу та наполегливості;забезпечення рівного доступу кожного учня до освіти без будь-яких форм дискримінації учасників освітнього процесу;дотримання принципів академічної доброчесності у взаємодії учасників освітнього процесу та організації всіх видів навчальної діяльності;становлення вільної особистості учня, підтримка його самостійності, підприємливості та ініціативності, розвиток критичного мислення та впевненості в собі;формування культури здорового способу життя учня, створення умов для забезпечення його гармонійного фізичного та психічного розвитку, добробуту;створення освітнього середовища, в якому забезпечено атмосферу довіри, без будь-яких форм дискримінації учасників освітнього процесу;утвердження людської гідності, чесності, милосердя, доброти, справедливості, співпереживання, взаємоповаги і взаємодопомоги, поваги до прав і свобод людини, здатності до конструктивної взаємодії учнів між собою та з дорослими;формування в учнів активної громадянської позиції, патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, його історико-культурного надбання і традицій, державної мови;плекання в учнів любові до рідного краю, відповідального ставлення до довкілля.

Номер слайду 6

Цикли базової середньої освіти. Адаптаційний цикл (5-6 класи)Цикл базового предметного навчання (7-9 класи)Дають змогу враховувати вікові та індивідуальні особливості розвитку і потреби учнів, а також забезпечити просування індивідуальними освітніми траєкторіями.

Номер слайду 7

Вимоги до обов’язкових результатів навчання визначено на основі компетентнісного підходу. Компетентностівільне володіння державною мовоюздатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовамиматематична компетентністькомпетентності у галузі природничих наук, техніки і технологійінноваційність екологічна компетентністьінформаційно-комунікаційна компетентністьнавчання впродовж життягромадянські та соціальні компетентностікультурна компетентністьпідприємливість і фінансова грамотність

Номер слайду 8

Наскрізними в усіх ключових компетентностях є такі вміння1) читати з розумінням;2) висловлювати власну думку в усній і письмовій формі;3) критично і системно мислити;4) логічно обґрунтовувати позицію;5) діяти творчо;6) виявляти ініціативу;7) конструктивно керувати емоціями;8) оцінювати ризики;9) приймати рішення;10) розв’язувати проблеми;11) співпрацювати з іншими.

Номер слайду 9

Вимоги до результатів навчання учнів визначено за освітніми галузямимовно-літературна;математична;природнича;технологічна;інформатична;соціальна і здоров’язбережувальна;громадянська та історична;мистецька;фізична культура.

Номер слайду 10

Для кожної освітньої галузі визначено:мету, єдину для всіх рівнів загальної середньої освіти;компетентнісний потенціал, що позначає здатність кожної освітньої галузі формувати всі ключові компетентності через розвиток умінь і ставлень та базові знання;обов’язкові результати навчання учнів;рекомендовану, мінімальну та максимальну кількість навчальних годин за циклами навчання (5-6, 7-9 класи).

Номер слайду 11

Вимоги до обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти складаються з компонентівгрупи результатів навчання учнів, що охоплюють споріднені загальні результати;спільні для всіх рівнів загальної середньої освіти загальні результати навчання учнів, через які реалізується компетентнісний потенціал галузі;конкретні результати навчання учнів, що визначають їх навчальний прогрес за освітніми циклами;орієнтири для оцінювання, на основі яких визначається рівень досягнення учнями результатів навчання на завершення відповідного циклу.

Номер слайду 12

Обов’язкові результати навчання позначені індексами[9 МОВ 1.1.1-1]9 – рік навчання, на завершення якого очікується досягнення результату (9 клас). МОВ – скорочення мовно-літературної галузіПерша «1» – порядковий номер групи результатів навчання;Друга «1» – порядковий номер загальних результатів навчання для ГР 1. Третя «1» – номер конкретного результату навчання для першого загального результату;Четверта «1» – номер орієнтира для оцінювання відповідного конкретного результату.

Номер слайду 13

Вимоги до обов`язкових результатів

Номер слайду 14

Групи результатів мовно-літературної галузі1. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях.2. Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів (зокрема художніх текстах, медіатекстах) та використання її для збагачення власного досвіду.3. Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія з іншими особами, зокрема інтерпретація літературних творів українських і зарубіжних письменників; взаємодія з іншими особами у цифровому середовищі, дотримання норм літературної мови4. Дослідження індивідуального мовлення, використання мови для власної мовної творчості, спостереження за мовними та літературними явищами, проведення їх аналізу

Номер слайду 15

Загальні результати ГР 1. Взаємодія з іншими особами усно. Сприймає усну інформацію [МОВ 1.1]Перетворює інформацію з почутого повідомлення в різні форми повідомлень [МОВ 1.2]Виокремлює усну інформацію [МОВ 1.3]Аналізує та інтерпретує усну інформацію [МОВ 1.4]Оцінює усну інформацію [МОВ 1.5]Висловлює та обстоює власні погляди, ідеї, переконання [МОВ 1.6]Використовує вербальні та невербальні засоби під час представлення своїх думок [МОВ 1.7] Регулює власний емоційний стан [МОВ 1.8]ГР 2. Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів Сприймає текст [МОВ 2.1]Аналізує та інтерпретує текст [МОВ 2.2]Збагачує естетичний та емоційно-чуттєвий досвід [МОВ 2.3]Оцінює текст [МОВ 2.4]Обирає тексти для читання [МОВ 2.5]Перетворює текстову інформацію [МОВ 2.6]Читає творчо[МОВ 2.7]ГР 3. Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія з іншими особами. Створює письмові висловлення [МОВ 3.1]Взаємодіє письмово в режимі реального часу (у цифровому середовищі) [МОВ 3.2]Редагує письмові тексти [МОВ 3.3]ГР 4. Дослідження індивідуального мовлення. Досліджує мовні явища [МОВ 4.1]; Використовує знання з мови в мовленнєвій творчості[МОВ 4.2]

Номер слайду 16

Запорука успішного впровадження Державного стандарту базової середньої освіти – професіоналізм педагога. Пам’ятаймо слова О. Гончара: «Бути у вічному пошуку – це значить шукати енергію слова в енергії душі».

pptx
Додано
31 грудня 2024
Переглядів
71
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку