Розробка
Ранкове коло
Для учнів 1-2 класів НУШ
Виконала учитель
Іваненко Альбіна Миколаївна
Ранкове коло
Тема:"Як знайти друзів"
Мета: вчити взаємній повазі та позитивному ставленню один до одного; допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої дружби, виокремити щирі стосунки; сприяти формуванню цілісного колективу; сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті; формувати відповідальне ставлення один до одного.
Обладнання: музика, казка "Єнот і Єхидна", загадки про тварин, малюнки тварин.
Хід ранкового кола
Запрошення на ранкову зустріч.
Пісня « Справжній друг» муз. Б.Савельєва, сл. М. Пляцковського, переклад О.Пархоменка
( Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло.
Діти і вчитель стають у коло.)
I.Вітання ( промовляє учитель)
Я подам тобі руку, щоб, бувало, не впав,
Обніму тебе ніжно, щоб ти не страждав.
Слово тепле скажу, щоб від дум вберегти,
Щоб зі мною тобі було легше іти.
- З хорошим настроєм ми розпочнемо нашу зустріч. І нехай девізом сьогоднішнього дня стануть слова пісні та вірша.
(Хай це коло стане «колом друзів». А коли друзі зустрічаються, то з радістю вітаються і називають ім`я тих, до кого вони звертаються. Тож давайте і ми почнем сьогоднішній день з привітання.
Учитель розпочинає вітання, звертаючись до когось персонально, наприклад: «Доброго ранку, Оленко. Я рада, що ти прийшла. У тебе такі чудові малюнки». Процес привітання кожного учасника окремо відбувається по колу, зліва направо. Кожна дитина, після того, як її привітали, в свою чергу вітає іншу.)
II. Обмін інформацією. Бесіда «Крісло автора»
Учитель: Діти, сьогодні 14 вересня 2020 року, середа.
- Діти, як ви гадаєте, яка тема нашої зустрічі ?
- Розкажіть з ким ви дружите?
- З ким із друзів ви любите гратися на подвір’ї? Чому?
- Що ви можете сказати про свого друга? Який він?
- Що означає дружити?
- Сьогоді ми будемо вчитися цінувати тих, хто поруч, налагоджувати дружні стосунки.
III. Групове заняття. Прийом «Казка»
Робота над загадками.
1. Давайте розгадаємо загадки.
Є у лісі звір пухнастий,
А у нього хвіст смугастий.
Знає звір багато нот,
Називається …..(єнот).
Ні, це зовсім не їжак,
Хоч на тілі голки видно,
Не комаха і не птах,
Цю істоту звуть ….(єхидна).
2. Вашій увазі пропоную казочку «Єнот і Єхидна».
- Жив-був маленький Єнот. Він був дуже допитливим, але боявся ходити до лісу сам. Якось Єнот зустрів незнайомого звіра і трохи злякався.
— Хто ти? Як тебе звати?— запитав Єнот.
— Єхидна,— відповів звір. У нього були довгі, як у їжака, голки і довгий ніс.
— Хіба ти не їжак?
— Ні! Ходімо, я покажу, де живу, суниць назбираємо!
— Я боюся ходити до лісу,— відповів Єнот.
— Не бійся, я буду поруч і тобі не буде страшно,— відповіла Єхидна.
Єнот погодився. Пішли вони до лісу. Нарвали повні кошики суниць. Маму, тата пригостили. Відтоді Єнот і Єхидна друзі.
Перевірка розуміння змісту казки.
- Яку важливу пораду дала Єхидна Єноту?
- Чого навчила вас ця казка?
- Отож, нехай сьогодні на заняттях кожний із вас буде порадником, помічником один одному!
ІV.Тема «Розкажи і покажи»
1. Вправа «Портрет класу».
(Діти малюють портрет свого друга.)
2. Пригадай і розкажи історію про ігри та розваги зі своїм другом.
3. Створення «портрета» дружнього класу.
(Діти під музику чіпляють свої роботи на стіну.)
V. Тема для щоденника вражень
1.Вправа "Мікрофон"
« Мій друг захворів…»
« Під час осінніх канікул я буду…»
«Мені подарували новий велосипед…»
2."Естафета дружби"
( Узятися за руки і передавати, як естафету, рукостискання. Починає вихователь: «Я передам вам свою дружбу, і вона йде від мене до Маші, від Маші до Саші і, нарешті, знову повертається до мене. Я відчуваю, що дружби стало більше, оскільки кожний з нас додав частинку своєї дружби. Хай же вона вас не покидає і гріє».
РАНКОВЕ КОЛО
Учитель. Любі діти! Я пропоную стати всім в коло привітатися і познайомитись.
Колом сонечко іде,
за собою день веде.
Станьмо разом, станьмо в колі —
станем сонечком у школі!
(Учні вітаються одне до одного, називають своє ім`я і характеризують себе (які вони?), але слово повинно починатися таким звуком, яким починається ім’я, наприклад, починає вчитель: «Добрий день, я Наталка- наполеглива», «Добрий день, а я Сергій – серйозний», «Добрий день, а я Софія- сонячна», «Добрий день, а я Миколка – моторний», «Добрий день, а я Карина – красива», «Добрий день, а я Оленка – охайна» і т.д. )
Заповнення «Галявини настрою»
Учитель. У нас в класі знаходяться різнокольорові пелюстки. Виберіть пелюстки, які вам найбільше сподобались і складіть відповідного кольору квітку. Заповніть «Галявину настрою» і проаналізуйте, якого настрою сьогодні у класі більше.
На лугу пасуться гуси,
Їх пасе мала Маруся.
Шість гусей ще біля броду,
Двоє вже ввійшли у воду.
Ми попросимо дітей
Полічити всіх гусей. (6+2=8)
Учитель. Відгадайте віршовані загадки, додайте першу відповідь до другої, і ви дізнаєтесь, яке сьогодні число.
Отже,
Доброго ранку, Чомучки!
Сьогодні: понеділок
Сьогодні: 8 лютого 2018 року
Погода: сніг
Дитина дня: Валерія
Сьогодні: нас чекає подорож у Країну Знань!
- Сьогодні ми дослідимо, чому важливо дотримуватись правил гри. До чого може призвести не дотримання їх.
Учитель. Сьогодні на урок завітав казковий герой Незнайко. Він живе на сторінках оповідання М.Носова і дуже любить потрапляти в різні пригоди. От і сьогодні він потрапив у наш 1 клас, щоб подивитись, як ви вчитесь гратись.
(Деякі діти розповідають про свою іграшку за планом: як називається, із чого виготовлено, як з нею гратися)
Учитель. Діти, як ви гарно розповіли про свої іграшки. А Незнайко теж приніс іграшки. Давайте подивимось на них (Діти по черзі дістають з мішечка кнопки, сірники, намистини, цвяхи, ножиці).
(Діти висловлюють свої думки)
Ранкове коло Грає класична музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло. Учитель пропонує дітям стати у коло так, щоб чергувалися хлопчики й дівчатка ( Оленка, Миколка, Тетянка, Сергійко і т.д.)
І. Вітання -побажання - Любі діти! Я пропоную всім у колі взятися за руки і привітатися один з одним і, передаючи яскраву кульку, висловити побажання своїм товаришам . Учитель:Треба всім нам привітатись: Діти: - Добрий день. Учитель: Дружньо весело сказати: Діти: - Добрий день! Учитель: Вліво-вправо повернемось, Туди-сюди усміхнемось: Діти:- Добрий день! - Добрий день! - Добрий день!
Учитель передає учневі справа яскраву кульку і говорить: «Добрий день, Сергійку, я бажаю тобі веселого дня!», учень передає кульку учениці справа і говорить:»Добрий день Марійко, я бажаю тобі успіхів» і т.д.
Ігровий тренінг «Я обираю настрій.» - Діти, я пропоную вам прислухатись до своїх власних почуттів і обрати той смайлик, який відповідає вашому настрою і який ви б хотіли зберегти на цілий день ( чіпляють діти смайлики на прищепки біля дошки.)
-З хорошим настроєм ми розпочинаємо нашу зустріч. Хай сьогоднішнім девізом дня стануть такі слова:
Ми школярики веселі
На казковій каруселі
Спішимо в Країну знань,
Де багато запитань.
ІІ. Групове заняття «Загадкова скринька» (яскрава коробочка в якій лежить будь-який предмет, це може бути пиріжок, ручка, яблуко, лимон)
Учитель повідомляє правила:
-кожен учень по черзі може потримати скриньку;
-її можна трясти;
- можна задати лише одне питання;(Наприклад: Це їстівний предмет?, або Цей предмет круглий? Цей предмет твердий чи м’який? )
- якщо є версія, що лежить у скринці, то слід сказати: «Це…….»
(якщо учень угадав, учитель відкриває скриньку і показує предмет, якщо ні скринька передається далі по колу)
ІІІ. Щоденні новини. Обмін інформацією
- Діти, ідучи до класу я зустріла Півника. Він хотів потрапити до вас на урок і дізнатися, чи вмієте ви спостерігати за природою?
Тож давайте йому розкажемо. – Чи гріє сонечко? (трошки)
– Який сьогодні день? (четвер)
– Яке сьогодні число? (10)
– Який місяць? (листопад) – Яка пора року? (осінь)
– Яка погода на вулиці? (похмуро)
Доброго ранку, усміхнені личка! Півнику!
Сьогодні четвер
Сьогодні ------------------ рік
Погода (поставити картинки із запропонованих) Похмуро, бо сонечко прикрите хмаринкою.
Сьогодні учні, ім’я яких починається з літери С, будуть брати участь в обміні інформацією.
Сьогодні ми підемо на екскурсію до осіннього парку
Обмін інформацією: діти, ім’я яких починаються літерою С (Софійка,
Сергійко, Стас, Світлана, Сніжана…) поділяться новинами: «Що цікавого
незвичайного ви помітили, ідучи до школи?»
ІV.Обмін інформацією
Назвіть те, що ви любите робити, коли ви не у школі?
Яке досягнення викликає у вас відчуття найбільшої гордості?