Ранкове коло . Розробки для використання в початкових класах.

Про матеріал
Вивчення взаємній повазі та позитивному ставленню один до одного; допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої дружби, виокремити щирі стосунки; сприяти формуванню цілісного колективу; сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті; формувати відповідальне ставлення один до одного.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка

 Ранкове коло

Для учнів 1-2 класів НУШ

 

 

 

 

                                         Виконала учитель

                                                           

    Іваненко Альбіна Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                    Ранкове коло

 

  Тема:"Як знайти друзів"

Мета: вчити взаємній повазі та позитивному ставленню один до одного; допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої дружби, виокремити щирі стосунки; сприяти формуванню цілісного колективу; сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті; формувати відповідальне ставлення один до одного.

Обладнання: музика, казка "Єнот і Єхидна", загадки про тварин, малюнки тварин.

 

 Хід ранкового кола

 

 Запрошення на ранкову зустріч.

 

Пісня « Справжній друг» муз. Б.Савельєва, сл. М. Пляцковського, переклад О.Пархоменка    

 ( Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло.

Діти і вчитель стають у коло.)

 

I.Вітання ( промовляє учитель)

Я подам тобі руку, щоб, бувало, не впав,

Обніму тебе ніжно, щоб ти не страждав.

Слово тепле скажу, щоб від дум вберегти,

Щоб зі мною тобі було легше іти.

- З хорошим настроєм ми розпочнемо нашу зустріч. І нехай девізом сьогоднішнього дня стануть слова пісні та вірша.

  (Хай це коло стане «колом друзів».  А коли друзі зустрічаються, то з радістю вітаються і називають ім`я тих, до кого вони звертаються. Тож давайте і ми почнем сьогоднішній день з привітання.

Учитель розпочинає вітання, звертаючись до когось персонально, наприклад: «Доброго ранку, Оленко. Я рада, що ти прийшла. У тебе такі чудові малюнки». Процес привітання кожного учасника окремо відбувається по колу, зліва направо. Кожна дитина, після того, як її привітали, в свою чергу вітає іншу.)

II. Обмін інформацією. Бесіда «Крісло автора»

Учитель: Діти, сьогодні 14 вересня 2020 року, середа.

- Діти, як ви гадаєте, яка тема  нашої зустрічі ?

- Розкажіть з ким ви дружите?

- З ким із друзів ви любите гратися на подвір’ї? Чому?

- Що ви можете сказати про свого друга? Який він?

- Що означає дружити?

- Сьогоді  ми  будемо вчитися  цінувати тих, хто поруч, налагоджувати дружні стосунки.

 

III. Групове заняття. Прийом «Казка»

Робота над загадками.

1. Давайте розгадаємо загадки.

 

Є у лісі звір пухнастий,

А у нього хвіст смугастий.

Знає звір багато нот,

Називається …..(єнот).

 

Ні, це зовсім не їжак,

Хоч на тілі голки видно,

Не комаха і не птах,

Цю істоту звуть ….(єхидна).

 2. Вашій увазі пропоную казочку «Єнот і Єхидна».

      - Жив-був маленький Єнот. Він був дуже допитливим, але боявся ходити до лісу сам. Якось Єнот зустрів незнайомого звіра і трохи злякався.

— Хто ти? Як тебе звати?— запитав Єнот.

— Єхидна,— відповів звір. У нього були довгі, як у їжака, голки і довгий ніс.

— Хіба ти  не їжак?

— Ні! Ходімо, я покажу, де живу, суниць назбираємо!

— Я боюся ходити до лісу,— відповів Єнот.

— Не бійся, я буду поруч і тобі не буде страшно,— відповіла Єхидна.

   Єнот погодився. Пішли вони до лісу. Нарвали повні кошики суниць. Маму, тата пригостили. Відтоді Єнот і Єхидна друзі.

 Перевірка розуміння змісту казки.

-  Яку важливу пораду дала Єхидна Єноту?

-  Чого навчила вас ця казка?

- Отож, нехай сьогодні на заняттях кожний із вас буде порадником, помічником один одному!

 

ІV.Тема «Розкажи і покажи»

  1. Вправа «Портрет класу».

     (Діти малюють портрет свого друга.)

  2. Пригадай і розкажи історію про ігри та розваги зі своїм другом.

  3. Створення «портрета» дружнього класу.

    (Діти під музику чіпляють свої роботи на стіну.)

 

V. Тема для щоденника вражень

  1.Вправа "Мікрофон"

      « Мій друг захворів…»

     « Під час осінніх канікул я буду…»

      «Мені подарували новий велосипед…»

  2."Естафета дружби"

   ( Узятися за руки і передавати, як естафету, рукостискання. Починає вихователь: «Я передам вам свою дружбу, і вона йде від мене до Маші, від Маші до Саші  і, нарешті, знову повертається до мене. Я відчуваю, що дружби стало більше, оскільки кожний з нас додав частинку своєї дружби. Хай же вона вас не покидає і гріє».

 

 

РАНКОВЕ КОЛО

  1. Ранкова зустріч.

Учитель. Любі діти! Я пропоную стати всім в коло привітатися і познайомитись.

Колом сонечко іде,

за собою день веде.

Станьмо разом, станьмо в колі —

станем сонечком у школі!

 (Учні вітаються одне до одного, називають своє  ім`я і характеризують себе (які вони?), але слово повинно починатися таким звуком, яким починається ім’я, наприклад, починає вчитель: «Добрий день, я Наталка- наполеглива», «Добрий день, а я Сергій – серйозний», «Добрий день, а я  Софія- сонячна», «Добрий день, а я Миколка – моторний», «Добрий день, а я Карина – красива», «Добрий день, а я Оленка – охайна» і т.д. )

Заповнення «Галявини настрою»

Учитель. У нас в класі знаходяться різнокольорові пелюстки. Виберіть пелюстки, які вам найбільше сподобались і складіть відповідного кольору квітку. Заповніть «Галявину настрою»  і проаналізуйте, якого настрою сьогодні у класі більше.

Похожее изображение

  1. Оголошення теми і мети уроку.
  1.     Відгадування загадки.

На лугу пасуться гуси,

Їх пасе мала Маруся.

Шість гусей ще біля броду,

Двоє вже ввійшли у воду.

Ми попросимо дітей

Полічити всіх гусей. (6+2=8)

 

Учитель. Відгадайте віршовані загадки,  додайте першу відповідь до другої, і ви дізнаєтесь, яке сьогодні число.

  •          Сьогодні  число- 8.
  •          Яке число передує числу 8? (7)
  •          Назвіть наступне число після 8. (9)
  1.     Назва місяця:
  •          Яка пора року наступила?
  •          Назвіть зимові місяці.
  •          Який зараз місяць?
  •          Чому цей місяць має таку назву?

Отже,

Доброго ранку, Чомучки!

Сьогодні: понеділок

     Сьогодні: 8 лютого 2018 року

Погода:  сніг

Дитина дня:  Валерія

Сьогодні: нас чекає подорож у Країну Знань!

-  Сьогодні ми  дослідимо, чому важливо дотримуватись правил гри. До чого може призвести не дотримання їх.

  1. Групове заняття.
  1.     Вправа «Розкажи і покажи».

Учитель. Сьогодні на урок завітав казковий герой Незнайко. Він живе на сторінках оповідання М.Носова і дуже любить потрапляти в різні пригоди. От і сьогодні він потрапив у наш 1 клас, щоб подивитись, як ви вчитесь гратись.

  •          А ви любите гратись?
  •          Кожен з вас сьогодні приніс на урок улюблену іграшку і я пропоную вам розповісти про неї.

(Деякі діти розповідають про свою іграшку за планом: як називається, із чого виготовлено, як з нею гратися)

  1.     Вправа «Чарівний мішечок».

Учитель. Діти, як ви гарно розповіли про свої іграшки. А Незнайко теж приніс іграшки. Давайте подивимось на них (Діти по черзі дістають з мішечка кнопки, сірники, намистини, цвяхи, ножиці).

  •          Хіба можна гратися цими предметами?
  •          Ігри з такими предметами можуть призвести до лиха. Давайте розповімо Незнайкові, чому ці предмети небезпечні: і гратися з ними небезпечно.

(Діти висловлюють свої думки)

 

Ранкове коло                                                                                                      Грає класична музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло. Учитель пропонує дітям стати у коло так, щоб чергувалися хлопчики й дівчатка ( Оленка, Миколка, Тетянка, Сергійко і т.д.) 

І. Вітання -побажання                                                                                                                                                 - Любі діти! Я пропоную всім у колі взятися за руки і привітатися один з одним і, передаючи яскраву кульку, висловити  побажання своїм товаришам .                                                                                                                                             Учитель:Треба всім нам привітатись:                                                                                    Діти: - Добрий день.                                                                                                                           Учитель: Дружньо весело сказати:                                                                                                                  Діти: - Добрий день!                                                                                                                             Учитель: Вліво-вправо повернемось,                                                                                                     Туди-сюди усміхнемось:                                                                                                              Діти:- Добрий день! - Добрий день! - Добрий день!                                                                 

 Учитель передає учневі справа яскраву кульку і говорить: «Добрий день, Сергійку, я бажаю тобі веселого дня!», учень передає кульку учениці справа і говорить:»Добрий день Марійко, я бажаю тобі успіхів» і т.д.

  Ігровий тренінг «Я обираю настрій.»                                                                                         - Діти, я пропоную вам  прислухатись до своїх власних почуттів і обрати той смайлик, який відповідає вашому настрою і який ви б хотіли зберегти на цілий день ( чіпляють діти смайлики   на прищепки біля дошки.)    

https://pic.sopili.net/pub/emoji/apple/64/1f642.png       https://pic.sopili.net/pub/emoji/apple/64/2639.png         https://pic.sopili.net/pub/emoji/apple/64/1f917.png       https://pic.sopili.net/pub/emoji/apple/64/1f603.png       https://pic.sopili.net/pub/emoji/apple/64/1f625.png

                                                                                                                                         -З хорошим настроєм ми розпочинаємо нашу зустріч. Хай сьогоднішнім девізом дня стануть такі слова:

Ми школярики веселі

На казковій каруселі

Спішимо в Країну знань,

Де багато запитань.

ІІ. Групове заняття «Загадкова скринька» (яскрава коробочка в якій лежить будь-який предмет, це може бути пиріжок, ручка, яблуко, лимон)

Учитель повідомляє правила:

-кожен учень по черзі може потримати скриньку;

-її можна трясти;

- можна задати лише одне питання;(Наприклад: Це їстівний предмет?, або Цей предмет круглий? Цей предмет твердий чи м’який? )

- якщо є версія, що лежить у скринці, то слід сказати: «Це…….»

(якщо учень угадав, учитель відкриває скриньку і показує предмет, якщо ні скринька передається далі по колу)

 ІІІ. Щоденні новини. Обмін інформацією

- Діти, ідучи до класу я зустріла Півника. Він хотів потрапити до вас на урок і дізнатися, чи вмієте ви спостерігати за природою?

Тож давайте йому розкажемо.                                                                                                                              – Чи гріє сонечко? (трошки)                                                                                                                

 – Який сьогодні день? (четвер)                                                                                          

  – Яке сьогодні число? (10)                                                                                                                    

  – Який місяць? (листопад)                                                                                                                                                                        – Яка  пора року? (осінь)                                                                                                 

 – Яка погода на вулиці? (похмуро)                                                                                      

Доброго ранку, усміхнені личка! Півнику!

Сьогодні    четвер

Сьогодні  ------------------ рік

Погода (поставити картинки із запропонованих) Похмуро, бо сонечко прикрите хмаринкою.

            Сьогодні учні, ім’я яких починається з літери С, будуть брати участь   в обміні інформацією.                                  

Сьогодні ми підемо на екскурсію до осіннього парку

          Обмін інформацією: діти, ім’я   яких починаються літерою С (Софійка, 

          Сергійко, Стас, Світлана, Сніжана…) поділяться новинами: «Що цікавого

          незвичайного ви помітили, ідучи до школи?»

        ІV.Обмін інформацією

        Назвіть те, що ви любите робити, коли ви не у школі?

         Яке досягнення викликає у вас відчуття найбільшої гордості?

 

docx
Додано
2 січня
Переглядів
29
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку