Десяткові дроби. Додавання та віднімання десяткових дробів.

Про матеріал
Мета: Систематизувати та узагальнити знання з теми «Десяткові дроби. Додавання та віднімання десяткових дробів» та вміння застосовувати набуті знання до розв’язування різних видів завдань різних рівнів складності. Розвивати творчу та розумову активність, увагу, пам'ять, навички самостійної роботи школярів, логічне мислення, прищеплювати інтерес до математики. Виховувати впевненість в своїх силах, формувати вміння працювати, культуру математичних записів та мови, дисциплінованість. Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок. Хід уроку I. Організаційний момент Добрий день! Сідайте будь-ласка! Я рада вас вітати на уроці! Вправа ."Самоналаштування"
Перегляд файлу

Тема: Десяткові дроби. Додавання та віднімання десяткових дробів.

Мета: Систематизувати  та узагальнити знання з теми «Десяткові дроби. Додавання та віднімання десяткових дробів» та вміння застосовувати набуті знання до розв’язування різних видів завдань різних рівнів складності.

Розвивати творчу та розумову активність, увагу, пам'ять, навички самостійної роботи школярів, логічне мислення, прищеплювати інтерес до математики.

Виховувати впевненість в своїх силах, формувати вміння працювати, культуру математичних записів та мови, дисциплінованість.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок.

                                                         Хід уроку

  1. Організаційний момент

Добрий день! Сідайте будь-ласка! Я рада вас вітати на уроці!

Вправа ."Самоналаштування"

 - Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте :

«Я зможу сьогодні добре працювати на уроці. Я особистість творча».

Хтось дуже давно сказав правильні слова: «Від настрою, з яким ти вступаєш у день, залежать твої успіхи, тому намагайся кожного дня знайти його позитивний початок». (слайд 1)

- Не забуваємо і про правила, яких ми дотримуємось  на кожному уроці. Пригадаймо їх. (слайд 2)

                       Правила для учнів:

  1. Цінуй власний час та час оточуючих;
  2. Цінуй набуті знання;
  3. Не бійся помилятися;
  4. Вір у себе та свої сили;
  5. Демонструй свої вміння та грамотність;
  6. Май гарний настрій!

Сьогодні в нас буде урок – урок кіно, щоб потрапити до кінозалу нам потрібно отримати квитки.

Перед вами таблиця, в якій будемо відображати результати роботи.

     У кожного є лист оцінки діяльності, в який ви повинні виставляти кількість набраних балів за кожний вид роботи. В кінці уроку підведемо підсумок, перевівши загальну кількість балів в оцінку. Бажаю успіху!                   

 

П.І. ______________________________________________________________

 

 

Лист оцінки діяльності

 Перевірка Д/З

0 – 3 б.

 Правила

0-3 б.

 Усний рахунок

0 – 2  б.

 Математичний диктант

0 – 3  б.

Задача

0 – 3  б.

Пазли

0 – 3  б.

Тести

0-5б.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Перевірка домашнього завдання

Вправа «Світлофор»

 «ЗЕЛЕНЕ» означає « Правильна відповідь».    

«ЧЕРВОНЕ»- « Неправильна».(Учні піднімають світла світлофора)

 Вправа 1272

  1. 4,87
  2. 12,449 (13,449)
  3. 31

Вправа 1279

  1. 4,3
  2. 1,5 (1,6)
  3. 11,18
  4. 2,2 (2,22)

Вправа1287

  1. 4,7 м.
  2. 3,5 м (3,05)
  3. 46,97 м
  4. 3,55м
  1. Мотивація

- Пропоную вам відгадати загадку. Слово-відгадка буде одним з ключових слів нашого уроку. У вас є три спроби.

Увага, загадка:

  • це – дрібні свинцеві кульки для стрільби з мисливської зброї;
  • це – часті, переривчасті звуки, наприклад, "барабанний …";
  • він може бути правильний чи неправильний, звичайний чи десятковий.

(Це слово – "Дріб")

- Чому це слово ключове на нашому уроці?(Тому, що ми вивчаємо тему "Дроби").

E:\!USER\Desktop\відкритий урок\5 кл мат дес др порівн.pngE:\!USER\Desktop\відкритий урок\5 кл десяткові дроби.png

  1. Повідомлення теми і мети уроку

Розпочинаємо перегляд фільму  « Десяткові дроби. Додавання та віднімання десяткових дробів».

     Сьогодні ми проведемо підсумковий урок з теми: «Додавання та віднімання десяткових дробів», повторимо правила та покажемо, як ви вмієте їх застосовувати їх під час розв’язування прикладів, рівнянь, задач.

    І так тема уроку «Додавання та віднімання десяткових дробів».

Тож відкрийте будь-ласка зошити і запишіть дату та тему уроку, мета якого узагальнити та систематизувати знання з даної теми.

  1. Актуалізація опорних знань

Кадр – 1

Робота в групах ( пригадати правила з теми : « Десяткові дроби. Додавання і віднімання десяткових дробів»)

 

 

 

  1. Узагальнення та систематизація знань

Кадр – 2

Вправа1. Десяткові дроби. Порівняння десяткових дробів

https://learningapps.org/4627665

Кадр – 3

Математичний диктант

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кадр – 4

 

Задача 2. За три дні шахтарі  видобули 2346, 24 т вугілля. За перший день видобуток становить827,2т. вугілля, а за другий  - на 45,01 т. менше, ніж за перший день. Скільки вугілля видобули за третій день?

Задача 3. Теплохід пливе за течією річки зі швидкістю 32,4 км/год. Швидкість течії річки 2,8 км/год. Знайдіть власну швидкість теплохода і його швидкість проти течії річки.

Задача 4.  Периметр кімнати прямокутної форми дорівнює 12,2м, довжина однієї зі сторін – 3,1м. Знайти довжину іншої сторони, що не дорівнює даній.

Кадр – 5

  1. Розв’яжіть рівняння  х + 3,82 = 7;

х = 7 – 3,82 = 3,18.

  1. Розв’яжіть рівняння  28,9 – х = 5,347;

х = 28,9 – 5,347 = 23,553.

 

  1. Розв’яжіть рівняння  х – 23,427 = 6,873;

х = 23,427 + 6,873 = 30,3.

  1. Розв’яжіть рівняння  (81 – х) + 27,8 = 39,156 ;

81 – х = 39,156 – 27,8;

81 – х = 11,356;

х = 81 – 11,356;

х = 69,644.

  1. Розв’яжіть рівняння  (х-7,1)+2,5=11,2.
  2. Розв’яжіть рівняння (3,2-х)+13,28=15,71.
  3. Розв’яжіть рівняння  (4,3-х)+11,37=13,2.
  4. Розв’яжіть рівняння (15,6-х)-5,11=8,74.
  5. Розв’яжіть рівняння  х+12,49=15,3.
  6.         Розв’яжіть рівняння  18,7-х=5,84.
  7.         Розв’яжіть рівняння  х+12,49=15,3.
  8.         Розв’яжіть рівняння 5,42- (у-9,37)=1,18
  9.         Розв’яжіть рівняння  (х-12,9)+24,38=41,2.

Кадр – 6

Фізкульт хвилинка

Кадр – 7

Тестові завдання

Варіант 1

  1. Яким з перелічених виразів задається (у т) сума: 2т 28 кг, 1 т 5 кг, 5 т 4 ц?

1) 8,568 т; 2) 8,73 т; 3) 8,433 т; 4) 8,326 т.

  1. Знайдіть рівняння, коренем якого є число 10:

1) х – 2,093 = 0,207; 2) 2,093 – х = 0,207; 3) 12,093 – х = 2,093;

4) х + 2,093 = 12,93.

  1. Яке з наведених чисел дорівнює різниці 10 – 0,090908?

1) 9,010101; 2) 9,909092; 3) 9,090902; 4) 0,919192.

  1. Яке з поданих чисел дорівнює сумі коренів рівнянь х – 1,048 = 0,909 і 1,005 – х = 0,044, округлений до сотих?

1) 2,92; 2) 1,19; 3) 1,2; 4) 2,91.

  1. Яка з пар чисел є значенням власної швидкості катера проти течії,
    якщо швидкість течії річки 2,3 км/год, а швидкість за течією
    18,1км/год?

1) 16,2 і 13,9; 2) 15,8 і 13,5; 3) 20,4 і 18,1; 4) 20,4 і 22,7.

Варіант 2

  1. Який з поданих виразів дорівнює вираженій у метрах сумі: 7 м 5 дм, 3 м
    7 см і 2 м 88 мм?

1) 12,955 м; 2) 12,658 м; 3) 12,838 м; 4) 14,08 м.

  1. Коренем якого з наведених рівнянь є число 2,005?

1) х + 1,195 = 3,22; 2) 3,2 – х = 0,195; 3) 2,005 – х = 0;

4) 1,005 + х = 2,005.

  1. Яке з поданих чисел дорівнює різниці 4 – 2,9996?

1) 2,9994; 2) 2,0004; 3) 1,9994; 4) 1,0004.

  1. Яке з названих чисел є сумою коренів рівнянь х + 5,4 = 10,3 і х – 3,8 = 8,9 з точністю до одиниць?

1) 17; 2) 18; 3) 17,6; 4) 16.

  1. Яка з наведених пар чисел є записом значень власної швидкості кате­ра і швидкості за течією, якщо швидкість течії річки 2,6 км/год,
    а швидкість проти течії 17,2 км/год?

1) 14,6 і 12; 2) 19,8 і 22,4; 3) 19,8 і 14,6; 4) 19,8 і 17,2.

Коди відповідей:

 

1

2

3

4

5

В. 1

3

3

2

1

2

В. 2

2

3

4

2

2

 

  1. Підсумок уроку

Підійшов час оцінити свою роботу: Підрахуйте кількість балів, отриманих на уроці

 Дайте відповіді на запитання:

  • Що на уроці було головним?
  • Що було цікавим?
  • Чого навчились?
  • Порівняйте свої знання на початку і в кінці уроку і скажіть: «Чи отримали задоволення від власної праці? Чи вичерпали усі можливості?»

У вас на столах лежать листи самооцінки, заповніть їх.

Обведіть кружечком (цифру ) те, що ви навчились робити. 

  1. Додавати десяткові дроби
  2. Віднімати десяткові дроби
  3. Порівнювати десяткові дроби
  4. Розв’язувати рівняння

Який у вас настрій?

- зрозумів, але потрібна допомога

- зрозумів все;

- зрозумів і можу надати допомогу товаришам.

 

Наша передача підходить до кінця.

Дякую за увагу! До нових зустрічей.

  1.   Домашнє завдання

 

 

 

docx
Додано
24 березня 2020
Переглядів
651
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку