Урок "Порівняння десяткових дробів" 5 клас

Про матеріал
Конспект уроку математики у 5 класі "Порівняння десяткових дробів" тип уроку - комбінований Ознайомлення учнів з поняттям порівняння десяткових дробів та правилами порівняння; формування уміння та навички записувати, читати та порівнювати десяткові дроби.
Перегляд файлу

Конспект уроку математики у 5 класі

 

Тема: Порівняння десяткових дробів.

Мета: Ознайомити учнів з поняттям порівняння десяткових дробів та 

               правилами  порівняння; навчити порівнювати десяткові дроби;

               формувати уміння та навички записувати, читати та порівнювати

               десяткові дроби.

               Розвивати увагу, логічне мислення, спостережливість учнів; 

               розвивати уміння аналізувати та робити висновки.

               Виховувати старанність, культуру запису, активність та

               наполегливість учнів.

Обладнання: роздатковий матеріал, картки з числами, кольорова крейда.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку:

 

І. Організаційний момент.

  • перевірка готовності учнів до уроку.
  • облік відвідування.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок учнів.

 

  • Вибіркова перевірка домашнього завдання.

(Деякі учні отримують картки з прикладами вправ, що були задані додому)

 

1. Запишіть у вигляді десяткового дробу:

1) ;                                                3) ;

2) ;                                               4) .

2. Запишіть число у вигляді звичайного дробу або мішаного числа:

1) 4,9;                                                  3) 0,043;

2) 0,567;                                              4) 12,018.

 

  • Клоун придумав для виступу чотири рівності зі звичайними та десятковими дробами. Ліві і праві частинки цих рівностей він написав на окремих картках: ліва частинка кожної рівності – десятковий дріб, права – те ж число, але записане звичайним дробом. Ось ці картки:

 

 

 

 

 

      Вийшовши до глядачів, він переплутав картки і забув, які з цих дробів рівні. Розмістіть ці числа в зошит, з’єднавши знаком «=» дроби, які означають одне і те ж число.

(учні виконують завдання)

     Отже, ми допомогли клоуну знайти однакові числа.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

      Стосовно двох різних натуральних чисел завжди можна сказати, яке з них більше, а яке менше. Це означає, що натуральні числа можна порівнювати.

  1. Розглянемо такі числа: 23564 і 23567 .

            Чим вони відрізняються?

            Як порівняти ці числа?

  1. А як дізнатись, чи рівні числа 37,634 та 37,628?

 

IV. Повідомлення теми мети і завдань уроку.

 

Темою сьогоднішнього уроку є «Порівняння десяткових дробів». Ми повинні навчитися порівнювати десяткові дроби. Із попередніх уроків ми знаємо, що десяткові дроби записують за тими ж правилами, що й натуральні числа. Перед нами стоїть завдання порівняти десяткові дроби, а порівнювати десяткові дроби можна за правилами, аналогічними до правил порівняння натуральних чисел.

 

V. Пояснення нового матеріалу.

(Розповідь  з елементами бесіди  й  послідовним записом  у  зошит)

 

  • Розглянемо два дробових числа:  5,32  і  3,45.

Яке з цих чисел, на вашу думку, більше?

        Звичайно, перше число більше, ніж друге, оскільки ціла частина першого дробу дорівнює 5, а другого – 3.  Ми знаємо, що 5 > 3.

А отже, 5,32 > 3,45.

 

(формулювання правила)

      З двох десяткових дробів більший той, у якого більша ціла частина.

 

Наприклад: 25,07 > 16,05;

                     2,342 < 7,5.

 

  • Порівняємо  два дробових числа: 23,634  і  23,428.

Ці дроби мають однакову цілу частину. Як же порівняти два десяткові дроби з рівними цілими частинами?

       Як ми вже говорили, десяткові дроби записують за тими ж правилами, що й натуральні числа, тому порівнювати їх можна за правилами, аналогічними до правил порівняння натуральних чисел.

 

Дроби  23,634  і  23,428 мають рівні цілі частини. У цьому випадку потрібно порівнювати десяті. Перший із них має більше число десятих  (6 > 4). Тому 37,634 > 37,428.

      Дроби 16,52 і 16,54 мають однакові цілі частини і однакове число десятих. Проте перший із них має менше число сотих (2 < 4), тому 16,52 < 16,54.

 

(формулювання правила)

        Якщо десяткові дроби мають однакові цілі частини, то більшим буде той дріб, у якого більше число десятих; якщо число десятих однакове, то більшим буде той дріб, у якого більше число сотих і т.д.

 

     Такий спосіб порівняння називається порівнянням порозрядно.

 

Наприклад: 12,35 > 12,18;

                    8,634 > 8,625;

                    0,3467 < 0,3482.

 

  • А як порівняти два дробових числа з однаковими цілими частинами, але з різною кількістю цифр після коми?

Розглянемо такі два числа: 3,7  і 3,70.

Чим вони відрізняються? Як їх порівняти?

Порівняємо такі два відрізки: 3,7 м  і  3,70 м:

3,7 м = м = 3 м 7 дм = 370 см.

3,70 м = м = 3 м 70 см = 370 см.

Отже, 3,7 = 3,70.

Аналогічно: 0,5 = 0,50 = 0,500    і  т.д.

 

    Отже які властивості ми знайшли:

-  Якщо до десяткового дробу дописати справа кілька нулів, то 

   дістанемо рівний йому дріб.

- Якщо в десятковому дробі останні цифри після коми – нулі, то

  після їх відкидання дістанемо рівний йому дріб.

 

     Слід наголосити, що будь-яке натуральне число можна записати у вигляді десяткового дробу:   5 = 5,0 = 5,00  і т.д.

! 0 = 0,0 = 0,00 = 0,000  і т.д. !

 

Порівняємо два дроби:  6,5  і  6,314.

(формулювання правила)    

      Щоб порівняти два десяткових дроби з рівними цілими частинами і різною кількістю цифр після коми, треба за допомого приписування нулів справа зрівняти кількість цифр у дробових частинах, після чого порівняти отримані дроби порозрядно.

    Дописуємо ту кількість нулів справа, якої не вистачає: 6,5 = 6,500.

Значить ,  6,500 > 6,314.

 

Наприклад: 25,7  > 25,5634;

                    1,17  > 1,1;

                    0,0,524 < 0,06.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

(учні із записом на дошці)

Вправа №1. Порівняйте десяткові дроби:

  1. 14,30 і 14,27;
  2. 14,3 і 14,29;
  3. 43,04 і 43;
  4. 4,568 і 4,57.

 

Вправа №2. Запишіть два десяткові дроби, більші за 5,23;

менші від 11,894.

 

Вправа №3. Запишіть у порядку зростання десяткові дроби:

2,222; 20,002; 2,22; 2,313; 2,303; 20,201.

 

 

VІІ. Підведення підсумків уроку.

  • Що вивчили на уроці?
  • Чи досягли мети уроку?
  • Відповіді на питання учнів стосовно теми уроку.

 

VІІ. Повідомлення домашнього завдання.

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Капніна Євгенія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
24 березня 2020
Переглядів
4414
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку