Діагностична контрольна робота з української літератури в 11 класі.

Про матеріал

Проведення діагностичної контрольної роботи має на меті перевірити рівень знань учнів з тем, що вивчалися в 10 класі, зокрема "Література 70-90 років ХІХ століття. Українська драматургія і театр. Українська література 10-х років ХХ століття". Завдання 1–12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний, оцінюються вони по 0,25 бала. Завдання 13–18 мають по п'ять варіантів відповіді, серед яких лише один правильний, оцінюються вони по 0,5 бала. У завданнях 19–22 до кожного з чотирьох рядків інформації, позначених цифрами, потрібно дібрати один правильний варіант, позначений буквою, оцінюються вони по 1 балу. Творче завдання передбачає поширену відповідь на запитання у формі роздуму і оцінюється в 2 бали.

Перегляд файлу

 Діагностична контрольна робота з української літератури

учня/учениці  11 класу______________________________

Література 70-90 років ХІХ століття. Українська драматургія і театр. Українська література 10-х років ХХ століття

Завдання 1–12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді (По 0,25 б=3 б.)

1. Що є предметом зображення в повісті І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»?

А трагічні події українського села, пов’язані з підготовкою до реформи 1861 р.

Б традиційний патріархальний устрій українського села

В сім’я як середовище безперервних конфліктів, зумовлених надто великою кількістю людей

Г розшарування селянства, розпад патріархальних норм родинного життя під тиском пореформених обставин, темрява і неуцтво, індивідуалізм

2. Визначте головну проблему роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».

А неможливість реалізації творчих задумів героя за умов кріпацтва

Б конфлікт між багатими і бідними як головний у ХІХ ст.

В конфлікт «пропащої сили» з патріархальним середовищем пореформеного села

Г конфлікт батьків і дітей

3. Визначте жанр твору «Мартин Боруля» І. Карпенка-Карого.

А гумористична п’єса   Б побутова повість   В трагікомедія   Г драма

4. Виберіть поняття, яке випадає з логічного ряду.

А драма     Б комедія    В бурлеск     Г трагікомедія

5. Назвіть головних героїв  твору І. Я. Франка «Украдене щастя».

А Анна, Михайло Гурман, Микола Задорожний   

Б Анна, Михайло Горбань, Матвій Задорожний

В Анна, Микола Герман, Михайло Задорожний

Г Анна, її брати, Микола Задорожній, Михайло Гурман

6. Сойчине крило із однойменної новели І. Я. Франка є символом…

А любові й вірності подружнього життя       Б родинної зради

В втраченого кохання      Г символ самої героїні, символ волі, свободи

7. Що є кульмінацією твору М. Коцюбинського «Intermezzo»?

А прощання митця з селом                    Б зустріч ліричного героя з селянином

В слухання героєм твору музики природи, яка оздоровила його, надала натхнення для нової праці й боротьби                                                   Г переживання ліричного героя

8. Яка поезія із збірки «Зів’яле листя» є автобіографічною?

А «Ой ти, дівчино, з горіха зерня»    Б «Чого являєшся мені у сні?»

В «Тричі мені являлася любов»         Г «Червона калино, чого в лузі гнешся?»

9. Яку тему О. Кобилянська активно розвивала в українській літературі ?

А  влада землі над людиною                  Б становище освіченої, культурної жінки в суспільстві

В проблеми взаємин інтелігенції та селянства              Г життя буковинських селян

10. Який із художніх творів Василя Стефаника був екранізованим?

А «Камінний хрест»    Б «Новина»    В «Катруся»    Г «Кленові листочки»

11. Що послужило причиною написання першої поезії Лесі Українки «Надія»?

А  хвороба Лесі    Б  арешт тітки Олени Косач

В прагнення реалізуватися у творчій діяльності   Г прагнення побороти хворобу

12. Назвіть перший український науково-фантастичний роман.

А «Слово за тобою, Сталіне!»    Б «Сонячна машина»   В «Машина часу»   Г «Аеліта»

Завдання 13–18 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді (По 0,5 б.=3 б.)

13. Косач – це справжнє прізвище автора твору

А «Чари ночі»

Б «Блакитна Панна»

В «Contra spem spero!»

Г «Момент»

Д «Intermezzo»

14. Як я люблю тебе без тями,

Як мучусь довгими ночами

І як літа вже за літами

Свій біль, свій жаль, свої пісні

У серці здавлюю на дні, –

зізнається коханій ліричний герой твору

А Івана Франка

Б Олександра Олеся

В Лесі Українки

Г Миколи Вороного

Д Володимира Винниченка

15. Життєпис злочинця, зображений на широкому суспільному тлі, – такою є тема твору

А «Камінний хрест»

Б «Тіні забутих предків»

В «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

Г «Мартин Боруля»

Д «Кайдашева сім’я»

16. «Нащо ж дворянство нам здалося, коли воно горе приносе? Коли через нього ви хочете мене нещасною зробить, занапастить мій вік молодий!..» – заявляє

А Галя Ґудзь

Б Марися Боруля

В Анна Задорожна

Г Софія Дорошенко

Д Маруся Кайдашиха

17. У поемі «Мойсей» в алегоричній притчі-казці про те, як дерева обирали собі короля, І. Франко висловлює свій погляд на

А   трагічну долю митця, якого не розуміє суспільство

Б    пророка-вождя народу, який прагне вибороти свободу

В    проблему самотності людини епохи тоталітаризму

Г    внутрішній світ людини у порівнянні із суспільством

Д   конфлікт між бажанням і обов'язком у житті людини

18. Ну, як-таки щоб воля – та пропала?

Се так колись і вітер пропаде! –

дивується персонаж «Лісової пісні»

А Лісовик       Б Мавка        В дядько Лев       Г Перелесник         Д Лукаш

У завданнях 19–22 до кожного з чотирьох рядків інформації, позначених цифрами, доберіть один правильний, на Вашу думку, варіант, позначений буквою (По 1 б.= 4 б.).

19. Встановити відповідність між героями та творами, у яких ви з ними зустрічалися.

Герої                                                             Назва творів

1 Ничипір Вареник                                     А «Мартин Боруля» І. Карпенка-Карого

2 Націєвський                                              Б  «Момент» В. Винниченка

3 Дідух                                                         В  «Камінний хрест» В. Стефаника

4 Палагна                                                      Г  «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панаса Мирного

5 Лаврін                                                        Ґ  «Украдене щастя» І. Франка

6 Муся                                                          Д «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького

7 Марта                                                         Е «Меланхолійний вальс» О. Кобилянської

                                                                       Є «Тіні забутих предків» М. Коцюбинського

20. Встановити відповідність між жанрами та творами.

Жанри                                                           Назви творів

1 Новела                                                       А «Лісова пісня» Лесі Українки

2 Поема                                                        Б «Мойсей» І. Франка

3 Повість                                                      В  «Чари ночі» О. Олеся

4 Етюд                                                          Г  «Момент» В. Винниченка

5  Романс                                                      Ґ «Іванові Франкові» М Вороного

6 Послання                                                   Д «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького

7 Драма                                                         Е «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панаса Мирного

                                                                       Є «По дорозі в Казку» О. Олеся

21. Встановити відповідність між іменем письменника та висловлюванням про його твір.

Письменник

1 Василь Стефаник   2 Михайло Коцюбинський   3 Леся Українка    4 Іван Франко

Висловлювання

А «Оптимізмом життя людини і природи пройнятий увесь твір. Одухотворений ліс. Гори. Черемош, незвичайні герої − це вічна казка, яка не має початку і кінця...»

Б «Безземелля та тяжкі нестатки гнали за океан тих, що змушені були під голосіння рідних вимандровувати, може й назавжди, з отчого краю на чужину, несучи туди камінні хрести своєї недолі...»

В «Я просто зачарований Вашою повістю − все: і природа, і люди, і психологія їх − все це робить таке сильне вражіння, все це виявляє таку свіжість і силу таланту, що, од серця дякуючи Вам за пережиті емоції, я радів за нашу літературу»

Г «Се драма-казка, за термінологією Гауптмана (так він зве свій «Потоплений дзвін»), але я не знаю, як би се могло по-нашому зватись…»

Д «Він змальовує дорогу древніх євреїв до Ханаану як до їхньої омріяної, Богом обіцяної національної

держави і свободи. Це ж очевидна аналогія з українською нацією та її шляхом – шляхом не сорока років, а цілих століть, – до своєї свободи й державності...»

22. Установіть правильну відповідність між письменником і художнім напрямом, ознаки якого є характерними для творчості цього митця.

Письменник                                       Художній напрям

1. Михайло Коцюбинський                    А імпресіонізм

2. Василь Стефаник                                 Б символізм

3. Микола Вороний                                 В реалізм

4. Леся Українка                                      Г неоромантизм

                                                                        Д експресіонізм

Творче завдання

 Як Ви гадаєте, який із творів, що вивчався за програмою у 10 класі, найбільш повчальний і чому, а який не вартий уваги? (Дайте поширену відповідь на запитання у формі роздуму) (2 бали)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

docx
Додано
1 січня 2022
Переглядів
744
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку