Контрольна робота створена у форматі завдань ЗНО. Завдання 1-12 мають по п'ять варіанти відповідей, серед яких лише одна правильна і оцінюється по 0,5 бала. Завдання 13-16 мають на меті встановлення відповідності між рядками. До кожного рядка, позначеного цифрою, слід дібрати відповідник, позначений буквою, оцінюються такі завдання по 1 балу. 17-20 завдання стосуються твору, який слід проалізувати, і оцінюються по 0,5 бала (2 бали).
Семестрова контрольна робота з української літератури
учня / учениці 11 класу …………………………………………
Завдання 1-12 мають по п’ять варіанти відповідей, серед яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. Оберіть правильну відповідь. По 0,5 бала (6 балів)
1. «Воістину моя мати – втілений прообраз тієї надзвичайної Марії, що стоїть на гранях невідомих віків. Моя мама – наївність, тиха жура і добрість безмежна. (Це я добре пам’ятаю!) І мій неможливий біль, і моя незносна мука тепліють у лампаді фанатизму перед цим прекрасним печальним образом» – писав
А Тичина Б Хвильовий В Плужник Г Яновський Д Рильський
2. Вірш «Пам’яті тридцяти» розповідає про події під
А Харковом Б Гадячем В Крутами Г Одесою Д Львовом
3. «Лемки у крисанях», які «принесли місяць круглий», є героями твору
А Плужника Б Рильського В Зерова Г Антонича Д Тичини
4. На думку головного героя твору Ю. Яновського «Майстер корабля» «радісна праця – ознака...»
А вихідних Б заняття улюбленою справою В знання своєї справи Г творчості
5. «За постановою комісії в справах українізації, що перевірила апарат Донвугілля, звільнено з посади за систематичний і зловмисний опір українізації службовця...»
А Данила Чабана Б доктора Тагабата В Мусія Половця Г Степана Радченка Д Мину Мазайла
6. Людина із села, яка прийшла «завоювати» місто, а разом з тим принесла до міста всі свої страхи, комплекси і застереження − таким є головний герой твору
А Хвильового Б Турянського В Яновського Г Плужника Д Підмогильного
7. Образи «версальців» та «інсургентів» постійно фігурують у думках героя твору
А «Поза межами болю» Б «Мина Мазайло» В «Я (Романтика)» Г «Шаланда в морі» Д «Місто»
8. «Долю своєї бритви він підніс до історії громадянської війни, зробив її символом виборюваної влади» – йдеться про героя твору
А «Майстер корабля» Б «Мина Мазайло» В «Місто»
Г «Поза межами болю» Д «Моя автобіографія»
9. «А взагалі батьки були нічого собі люди. Підходящі. За двадцять чотири роки спільного їхнього життя… послав їм Господь усього тільки сімнадцятеро дітей, бо вміли вони молитись Милосердному», − писав про своїх батьків
А Микола Фітільов Б Павло Тичина В Максим Рильський Г Микола Зеров Д Павло Губенко
10. «Філологічним водевілем» названо твір
А «Поза межами болю» Б «Дитинство» В «Місто» Г «Мина Мазайло» Д «Я (Романтика)»
11. «Чому так сталося, що мати змушена притулятися до згасаючого серця свого блудного сина, який заплутався на трагічних дорогах революції?..» – сказано про твір
А Павла Губенка Б Павла Тичини В Максима Рильського Г Миколи Фітільова Д Миколи Зерова
12. У висловлюванні Василя Стуса «Його доля воістину трагічна. В історії світової літератури, мабуть, не знайдеться іншого такого прикладу, коли б поет віддав половину свого життя високій поезії, а половину – нещадній боротьбі зі своїм обдаруванням» ідеться про
А Павла Тичину Б Максима Рильського В Богдана-Ігоря Антонича
Г Євгена Плужника Д Миколу Хвильового
Завдання 13-15 мають на меті встановлення відповідності між рядками. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ. По 1 балу (4 бали)
13. Установіть відповідність між автором та цитатою з його твору.
Автор твору |
Цитата з твору |
1 Павло Тичина |
А «Ніч у сніговій завії крутиться довкола стріх…» |
2 Богдан-Ігор Антонич |
Б «Я Ваші очі пам’ятаю, / як музику, як спів…» |
3 Євген Плужник |
В «Вір і наслідуй. Учневі негоже Не шанувати визнаних взірців!» |
4 Максим Рильський |
Г «Вона верталась із ясного саду, / ясна, як сад, і радісна, як сміх…» |
|
Д «Рідна мати моя, ти ночей не доспала / І водила мене у поля край села…» |
14. Установіть відповідність між письменником і провідним жанром (жанровим різновидом) його творів.
Письменник |
Жанр (жанровий різновид) творів |
1 Микола Куліш |
А усмішка |
2 Валер’ян Підмогильний |
Б урбаністичний роман |
3 Юрій Яновський |
В комедія |
4 Остап Вишня |
Г автобіографічний роман |
|
Д поема |
15. Установіть відповідність між персонажем і назвою твору.
Персонаж |
Назва твору |
1 Доктор Тагабат |
А «Поза межами болю» |
2 Добровський |
Б «Я (Романтика)» |
3 Уля Розсоха |
В «Майстер корабля» |
4 Степан Радченко |
Г «Місто» |
|
Д «Мина Мазайло» |
16. Установіть відповідність між письменником і висловлюванням про нього.
Письменник |
Висловлювання |
1 Микола Куліш |
А «Серед його тюремних творів для мене найдорожчі його інтимні поезії, його відчайдушне вміння знаходити для душі місце всюди − в найкарколомніших знущаннях, у найбезпросвітнішому мороці сучасності» |
2 Павло Тичина |
Б «Залюбки маскувався під «простачка», який здебільш з усім погоджується, але від нього повівало казковим «дурником», перед яким пасують мудреці і королі. Такого «простака» грає він і в автобіографії» |
3 Валер’ян Підмогильний |
В «Український театр дістав свою найкращу комедію, може, свою єдину комедію, якщо властивістю комедії вважати легкість, грайливість, ритмічність, грацію на підложжі глибокого, але тільки натякненого змісту» |
4 Остап Вишня |
Г «Сонячні кларнети» − це переважно книга передчуття сподіваного щастя, яке так і не справдилося…» |
|
Д «Він ніколи не збивається в «Місті» на поезію в прозі – вічна біда нашої прози… Він уміє загнуздувати почуття…»
|
Проалізуйте твір і виконайте завдання 17-20 до нього (2 бали).
На тихім озері, де мріють верболози,
давно приборкані, і влітку й восени
то плюскоталися, то плавали вони,
і шиї гнулися у них, як буйні лози.
Коли ж дзвінкі, як скло, находили морози
і плесо шерхнуло, пірнувши в білі сни, –
плавці ламали враз ті крижані лани,
і не страшні були для них зими погрози.
О, ґроно п'ятірне нездоланих співців!
Крізь бурю й сніг гримить твій переможний спів,
що розбиває лід одчаю і зневіри.
Дерзайте, лебеді: з неволі, з небуття
веде вас у світи ясне сузір'я Ліри,
де пінить океан кипучого життя.
грудень 1928 Михайло Драй-Хмара
17. Твір написано у віршовій формі, що й поезію
А «Чари ночі» Б «Contra spem spero!» В «Ти знаєш, що ти – людина?»
Г «Ви знаєте, як липа шелестить...» Д «У теплі дні збирання винограду...»
18. «Гроном п’ятірним» названо представників
А київських неокласиків Б Празької школи В «Театру корифеїв»
Г шістдесятників Д ВАПЛІТЕ
19. Ідею твору передано в рядку
А зима руйнує все живе в природі Б неволя вбиває в людині гуманність
В краса природи дає натхнення творчій людині Г вогник творчості подолає будь-які перешкоди
Д людина не повинна боятися жорстких примх погоди
20. Визначте віршовий розмір поезії та випишіть художні засоби.