Семестрова контрольна робота з української літератури в 11 класі.

Про матеріал

Контрольна робота створена у форматі завдань ЗНО. Завдання 1-12 мають по п'ять варіанти відповідей, серед яких лише одна правильна і оцінюється по 0,5 бала. Завдання 13-16 мають на меті встановлення відповідності між рядками. До кожного рядка, позначеного цифрою, слід дібрати відповідник, позначений буквою, оцінюються такі завдання по 1 балу. 17-20 завдання стосуються твору, який слід проалізувати, і оцінюються по 0,5 бала (2 бали).

Перегляд файлу

Семестрова контрольна робота з української літератури

учня / учениці 11 класу …………………………………………

Завдання 1-12 мають по п’ять варіанти відповідей, серед яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. Оберіть правильну відповідь. По 0,5 бала (6 балів)

1.  «Воістину моя мати – втілений прообраз тієї надзвичайної Марії, що стоїть  на гранях невідомих віків. Моя мама – наївність, тиха жура і добрість безмежна. (Це я добре пам’ятаю!) І мій неможливий біль, і моя незносна мука тепліють у лампаді фанатизму перед цим прекрасним печальним образом» – писав

А  Тичина   Б Хвильовий   В Плужник Г Яновський    Д  Рильський 

2. Вірш «Пам’яті тридцяти» розповідає про події під

А Харковом  Б Гадячем      В Крутами     Г Одесою      Д Львовом

3. «Лемки у крисанях», які «принесли місяць круглий», є героями твору

А Плужника    Б Рильського  В Зерова    Г Антонича     Д  Тичини

4. На думку головного героя твору Ю. Яновського «Майстер корабля»  «радісна праця – ознака...»

А вихідних  Б   заняття улюбленою справою В  знання своєї справи   Г творчості

5. «За постановою комісії в справах українізації, що перевірила апарат Донвугілля, звільнено з посади за систематичний і зловмисний опір українізації службовця...»

А Данила Чабана     Б доктора Тагабата   В Мусія Половця  Г Степана Радченка Д Мину Мазайла

6. Людина із села, яка прийшла «завоювати» місто, а разом з тим принесла до міста всі свої страхи, комплекси і застереження − таким є головний герой твору

А Хвильового     Б Турянського  В Яновського Г   Плужника     Д Підмогильного

7. Образи «версальців» та «інсургентів» постійно фігурують у думках героя твору

А «Поза межами болю»    Б «Мина Мазайло»     В «Я (Романтика)» Г «Шаланда в морі»  Д «Місто»

8. «Долю своєї бритви він підніс до історії громадянської війни, зробив її символом виборюваної влади» – йдеться про героя твору

А  «Майстер корабля»   Б  «Мина Мазайло»   В  «Місто» 

Г  «Поза межами болю»   Д  «Моя автобіографія»

9. «А взагалі батьки були нічого собі люди. Підходящі. За двадцять чотири роки спільного їхнього життя… послав їм Господь усього тільки сімнадцятеро дітей, бо вміли вони молитись Милосердному», − писав про своїх батьків

А  Микола Фітільов    Б  Павло Тичина    В  Максим Рильський  Г  Микола Зеров  Д  Павло Губенко

10. «Філологічним водевілем» названо твір

А  «Поза межами болю»  Б  «Дитинство»  В  «Місто»  Г  «Мина Мазайло» Д  «Я (Романтика)»

11. «Чому так сталося, що мати змушена притулятися до згасаючого серця свого блудного сина, який заплутався на трагічних дорогах революції?..»сказано про твір

А  Павла Губенка  Б  Павла Тичини  В  Максима Рильського Г  Миколи Фітільова  Д  Миколи Зерова

12. У висловлюванні Василя Стуса «Його доля воістину трагічна. В історії світової літератури, мабуть, не знайдеться іншого такого прикладу, коли б поет віддав половину свого життя високій поезії, а половину – нещадній боротьбі зі своїм обдаруванням» ідеться про

А  Павла Тичину   Б  Максима Рильського В Богдана-Ігоря Антонича 

Г  Євгена Плужника Д  Миколу Хвильового

Завдання 13-15 мають на меті встановлення відповідності між рядками. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ. По 1 балу (4 бали)

13. Установіть відповідність між автором та цитатою з його твору.

Автор твору

Цитата з твору

1  Павло Тичина

А  «Ніч у сніговій завії крутиться довкола стріх…»

2  Богдан-Ігор Антонич

Б  «Я Ваші очі пам’ятаю, / як музику, як спів…»

3  Євген Плужник

В  «Вір і наслідуй. Учневі негоже

Не шанувати визнаних взірців!»

4  Максим Рильський

Г  «Вона верталась із ясного саду, / ясна, як сад, і радісна, як сміх…»

 

Д  «Рідна мати моя, ти ночей не доспала / І водила мене у поля край села…»

14. Установіть відповідність між письменником і провідним жанром (жанровим різновидом) його творів.

Письменник

Жанр (жанровий різновид) творів

1  Микола Куліш

А  усмішка

2  Валер’ян Підмогильний

Б  урбаністичний роман

3  Юрій Яновський

В  комедія

4  Остап Вишня

Г  автобіографічний роман

 

Д  поема

15. Установіть відповідність між персонажем і назвою твору.

Персонаж

Назва твору

1  Доктор Тагабат

А  «Поза межами болю»

2  Добровський

Б  «Я (Романтика)»

3  Уля Розсоха

В  «Майстер корабля»

4  Степан Радченко

Г  «Місто»

 

Д  «Мина Мазайло»

16. Установіть відповідність між письменником і висловлюванням про нього.

Письменник

Висловлювання

1  Микола Куліш

А  «Серед його тюремних творів для мене найдорожчі його інтимні поезії, його відчайдушне вміння знаходити для душі місце всюди − в найкарколомніших знущаннях, у найбезпросвітнішому мороці сучасності»

2  Павло Тичина

Б  «Залюбки маскувався під «простачка», який здебільш з усім погоджується, але від нього повівало казковим «дурником», перед яким пасують мудреці і королі. Такого «простака» грає він і в автобіографії»

3  Валер’ян Підмогильний

В  «Український театр дістав свою найкращу комедію, може, свою єдину комедію, якщо властивістю комедії вважати легкість, грайливість, ритмічність, грацію на підложжі глибокого, але тільки натякненого змісту»

4  Остап Вишня

Г «Сонячні кларнети» − це переважно книга передчуття сподіваного щастя, яке так і не справдилося…»

 

Д  «Він ніколи не збивається в «Місті» на поезію в прозі – вічна біда нашої прози… Він уміє загнуздувати почуття…»

 

Проалізуйте твір і виконайте завдання 17-20 до нього (2 бали).

На тихім озері, де мріють верболози,

давно приборкані, і влітку й восени

то плюскоталися, то плавали вони,

і шиї гнулися у них, як буйні лози.

 

Коли ж дзвінкі, як скло, находили морози

і плесо шерхнуло, пірнувши в білі сни, –

плавці ламали враз ті крижані лани,

і не страшні були для них зими погрози.

 

О, ґроно п'ятірне нездоланих співців!

Крізь бурю й сніг гримить твій переможний спів,

що розбиває лід одчаю і зневіри.

 

Дерзайте, лебеді: з неволі, з небуття

веде вас у світи ясне сузір'я Ліри,

де пінить океан кипучого життя.

грудень 1928             Михайло Драй-Хмара

17. Твір написано у віршовій формі, що й поезію

А «Чари ночі»    Б «Contra spem spero!»    В «Ти знаєш, що ти – людина?»

Г «Ви знаєте, як липа шелестить...»          Д «У теплі дні збирання винограду...»

18. «Гроном п’ятірним» названо представників

А київських неокласиків    Б Празької школи     В «Театру корифеїв»

Г шістдесятників          Д ВАПЛІТЕ

19. Ідею твору передано в рядку

А зима руйнує все живе в природі                                Б неволя вбиває в людині гуманність

В краса природи дає натхнення творчій людині         Г вогник творчості подолає будь-які перешкоди

Д людина не повинна боятися жорстких примх погоди

20. Визначте віршовий розмір поезії та випишіть художні засоби.

 

docx
Додано
1 січня 2022
Переглядів
530
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку