Діагностувальна (комплексна робота) з теми "Прислівник"

Про матеріал
Діагностувальна (або комплексна підсумкова) робота з різними видами результатів (усна і письмова взаємодія, дослідження мовлення, робота з текстом) для учнів 7 класу з української мови з теми "Прислівник"
Перегляд файлу

Діагностувальна (комплексна підсумкова) робота з української мови.  
Тема: "Прислівник"
Клас: 7

Мета роботи:

  • Перевірити знання учнів з теми «Прислівник».
  • Перевірити рівень розвитку усної та письмової взаємодії.
  • Перевірити рівень знань учнів про прислівник як частину мови.
  • Оцінити навички аналізу тексту та вміння досліджувати мовні явища.

 

Варіант 1

 

  1. Усна взаємодія (4 бали)
    Прочитайте вголос речення:
    "Сонце заходило над горизонтом тихо й спокійно, забарвлюючи небо ніжно-рожевим кольором."
    • Визначте прислівники в реченні.
    • Охарактеризуйте їх за значенням та розрядом.
    • Поясніть, яку роль забезпечують прислівники в тексті.
  1. Письмова взаємодія (8 балів)

    Напишіть короткий текст-роздум (5-7 речень) на тему: "Весна на шкільному подвір’ї"
    • Використайте не менше 5 прислівників.
    • Виділіть їх у тексті.
  1. Дослідження мовлення (6 балів)
    Проаналізуйте текст і виконайте завдання.

Текст:
"Вітер лунав голосно, несучи сухого листя далеко-далеко. На вулиці було дуже холодно, тому люди рухалися швидко і метушливо. Пташки вже давно відлетіли у теплі краї, залишивши в небі спогади про тепле літо."

  1. Випишіть усі прислівники.
  2. Визначте їх розряди за значенням (обставинні, якісно-оцінні тощо).
  3. Укажіть способи творення прислівників.
  1. Робота з текстом (6 балів)

    Прочитайте текст.

Текст:
"Ніч прийшла несподівано тихо. Здавалося, що зупинилося. Зоріхтіли високо в небі, додаючи цей момент незвичайної чарівності. На горизонті ледь виднілися вогники далекого міста."

  1. Складіть 3 речення за текстом, використовуючи прислівники.
  2. Зробіть морфологічний розбір одного з прислівників.

 

Варіант 2

 

  1. Усна взаємодія (4 бали)


Прочитайте речення:
"Ранковий вітер дув легко й невимушено, огортаючи землю прохолодою."

  • Визначте прислівники в реченні.
  • Формулюйте питання, на які відмовляються ці прислівники.
  • Усно пояснити, як прислівники допомагають уточнити інформацію в реченні.
  1. Письмова взаємодія (8 балів)


Напишіть твір-мініатюру (6–8 речень) на тему: «Весняний вернісаж».

  • Використовуйте не менше 5 прислівників.
  • Підкресліть усі прислівники у тексті.
  1. Дослідження мовлення (6 балів)


Прочитайте текст і виконайте  завдання.

Текст:
"Пташки дружно перелітали з гілки на гілку, весело щебечучи. Сонце вже низько опускалося за обрій, залишаючи на небі багряно-червоний слід. На березі річки було тихо й затишно, лише хвилі ледве-ледве хлюпали об берег."

  1. Випишіть усі прислівники з тексту.
  2. Визначте свій розряд за значенням (способу дії, місця, тощо).
  3. Зробіть розбір одного прислівника за будовою.

4. Робота з текстом (6 балів)
Прочитайте текст і виконайте завдання.

Текст:
"Зимовий ранок починався повно. На вулицях було зовсім безлюдно. Дерева стояли нерухомо, немов зачаровані, а сніг падав тихо й рівномірно, накриваючи землю пухкою ковдрою."

  1. Знайдіть у тексті речення з прислівниками та зробіть їх синтаксичний розбір.
  2. Перефразуйте перше речення, використовуючи інші прислівники.
  3. Напишіть, як змінилися емоційний настрій і зміст тексту після заміни прислівників.

 

Критерії оцінювання:

  • Усна взаємодія : чіткість відповіді, правильність визначення прислівників (4 балів).
  • Письмова взаємодія : наявність прислівників, грамотність і відповідність темі (8 балів).
  • Дослідження мовлення : правильність виконання аналізу тексту, розбір прислівників (6 балів).
  • Робота з текстом : синтаксичний розбір речей, творча переробка тексту (6 балів).

Максимальна кількість балів: 24 бали .

Примітка: Завдання дозволяє  оцінити мовленнєві компетентності учнів, творчі здібності та рівень знань теми «Прислівник».

 

docx
Додано
24 листопада
Переглядів
261
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку