Діагностувальна (комплексна підсумкова) робота з української мови.
Тема: "Прислівник"
Клас: 7
Мета роботи:
-
Перевірити знання учнів з теми «Прислівник».
-
Перевірити рівень розвитку усної та письмової взаємодії.
-
Перевірити рівень знань учнів про прислівник як частину мови.
-
Оцінити навички аналізу тексту та вміння досліджувати мовні явища.
Варіант 1
-
Усна взаємодія (4 бали)
Прочитайте вголос речення:
"Сонце заходило над горизонтом тихо й спокійно, забарвлюючи небо ніжно-рожевим кольором."
-
Визначте прислівники в реченні.
-
Охарактеризуйте їх за значенням та розрядом.
-
Поясніть, яку роль забезпечують прислівники в тексті.
-
Письмова взаємодія (8 балів)
Напишіть короткий текст-роздум (5-7 речень) на тему: "Весна на шкільному подвір’ї"
-
Використайте не менше 5 прислівників.
-
Виділіть їх у тексті.
-
Дослідження мовлення (6 балів)
Проаналізуйте текст і виконайте завдання.
Текст:
"Вітер лунав голосно, несучи сухого листя далеко-далеко. На вулиці було дуже холодно, тому люди рухалися швидко і метушливо. Пташки вже давно відлетіли у теплі краї, залишивши в небі спогади про тепле літо."
-
Випишіть усі прислівники.
-
Визначте їх розряди за значенням (обставинні, якісно-оцінні тощо).
-
Укажіть способи творення прислівників.
-
Робота з текстом (6 балів)
Прочитайте текст.
Текст:
"Ніч прийшла несподівано тихо. Здавалося, що зупинилося. Зоріхтіли високо в небі, додаючи цей момент незвичайної чарівності. На горизонті ледь виднілися вогники далекого міста."
-
Складіть 3 речення за текстом, використовуючи прислівники.
-
Зробіть морфологічний розбір одного з прислівників.
Варіант 2
-
Усна взаємодія (4 бали)
Прочитайте речення:
"Ранковий вітер дув легко й невимушено, огортаючи землю прохолодою."
-
Визначте прислівники в реченні.
-
Формулюйте питання, на які відмовляються ці прислівники.
-
Усно пояснити, як прислівники допомагають уточнити інформацію в реченні.
-
Письмова взаємодія (8 балів)
Напишіть твір-мініатюру (6–8 речень) на тему: «Весняний вернісаж».
-
Використовуйте не менше 5 прислівників.
-
Підкресліть усі прислівники у тексті.
-
Дослідження мовлення (6 балів)
Прочитайте текст і виконайте завдання.
Текст:
"Пташки дружно перелітали з гілки на гілку, весело щебечучи. Сонце вже низько опускалося за обрій, залишаючи на небі багряно-червоний слід. На березі річки було тихо й затишно, лише хвилі ледве-ледве хлюпали об берег."
-
Випишіть усі прислівники з тексту.
-
Визначте свій розряд за значенням (способу дії, місця, тощо).
-
Зробіть розбір одного прислівника за будовою.
4. Робота з текстом (6 балів)
Прочитайте текст і виконайте завдання.
Текст:
"Зимовий ранок починався повно. На вулицях було зовсім безлюдно. Дерева стояли нерухомо, немов зачаровані, а сніг падав тихо й рівномірно, накриваючи землю пухкою ковдрою."
-
Знайдіть у тексті речення з прислівниками та зробіть їх синтаксичний розбір.
-
Перефразуйте перше речення, використовуючи інші прислівники.
-
Напишіть, як змінилися емоційний настрій і зміст тексту після заміни прислівників.
Критерії оцінювання:
-
Усна взаємодія : чіткість відповіді, правильність визначення прислівників (4 балів).
-
Письмова взаємодія : наявність прислівників, грамотність і відповідність темі (8 балів).
-
Дослідження мовлення : правильність виконання аналізу тексту, розбір прислівників (6 балів).
-
Робота з текстом : синтаксичний розбір речей, творча переробка тексту (6 балів).
Максимальна кількість балів: 24 бали .
Примітка: Завдання дозволяє оцінити мовленнєві компетентності учнів, творчі здібності та рівень знань теми «Прислівник».