Дата ____________ Клас _______ Прізвище, ім’я _______________________________
Діагностувальна контрольна робота. Тема. Перші середньовічні держави
І варіант
І. Орієнтується в історичному часі й просторі
1. Першим королем франків став… (1 б.)
А. Аттіла; Б. Хільперик; В. Хлодвіг.
2. Коли франки зупинили арабів? (1 б.)
А. 732 р.; Б. 630 р.; В. 485 р..
3. Арабські кочівники-скотарі – (1 б.)
А. мусульмани; Б. бедуїни; В. номади.
4. Хто з діячів у Візантійській імперії провів кодифікацію правових норм? (1 б.)
а) Константин I; б) Василій І; в) Юстиніан І; г) Алексій І.
5. Назвіть історичного діяча Франкського королівства, який отримав титул
імператора: (1 б.)
а) Хлодвіг; б) Карл Мартел; в) Піпін Короткий; г) Карл Великий.
6. Оберіть зайве: (1б.) а) остготи; б) вестготи; в) склавини; г) англи.
7. Перерахуйте досягнення арабської культури. (3 б.)
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Встановіть хронологічну послідовність, вказавши дати. (3 б.)
А. Верденський договір;
Б. створення «Салічної правди»;
В. битва на Каталаунських полях;
Г. утворення «варварських королівств». ________________________
__________________________________
ІІ. Працює з інформацією історичного та суспільно значущого змісту (6 б.)
9. Розподіліть речення про Франкську та Візантійську імперії, вписуючи відповідні літери в таблицю.
Франкська імперія |
Візантійська імперія |
|
|
А. Держава утворилася після поділу Римської імперії на Західну і Східну. Б. Держава утворилася внаслідок переселення германських племен. В. Певний період державою правили мажордоми («старші в домі»). Г. Першість належала імператорові, якого звали василевсом («царем»). Ґ. Для захисту окраїн імператор створив марки – укріплені графства. Д. На початку VIII ст. імперію ослабив рух іконоборців. Е. За службу воїнам надавали тимчасові бенефіції – ділянки землі. Є. Правління династії Комнінів збіглося з початком поліцентричності Русі. Ж. Сусідні араби та слов’яни постійно порушували кордони імперії. З. Щоосені імператор збирав раду світських і духовних осіб. И. Імператор насильно хрестив підкорені народи, охороняв права церкви. І. Рішення імператора фіксували в грамотах – капітуляріях. Ї. Імперія перестала існувати внаслідок Верденського розподілу. Й. У 1453 р. османи захопили столицю імперії, і вона припинила існування.
10. Впізнай особу:«Вправний воїн, велику увагу наділяв розвитку освіти та мистецтва, розширював свої кордони, 50 років провів у походах і битвах. Прожив 71 рік» (2 б.)
11. Поясніть поняття: (4 б.)василевс______________________________________
__________________________________________________________________________
«Каролінгське Відродження» ________________________________________________
ІІІ. Виявляє здатність до співпраці, толерантність, громадянську позицію
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
13. Чому спроби Юстиніана І відновити Римську імперію були приречені на невдачу? (4 б.)
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Карта самооцінювання |
||
Я добре попрацював/ попрацювала |
Я потребував/потребувала допомоги |
Мені було важко
|
|
|
|
ІІ |
ІІІ |
Оцінка |
|
|
|
|
|