Діагностувальна робота № 2. Читання мовчки

Про матеріал
Діагностувальна робота № 2. Читання мовчки. Підручник: Українська мова та читання, 4 клас, 2021. Автори: О.Савченко, І. Красуцька. Розділ: "Прагнемо зрозуміти свої\х предків" У розробці розміщенно два варіанти завдань, ключ, бланки оцінювання, критерії оцінювання.
Перегляд файлу

Діагностувальна робота № 2

 

Розділ «ПРАГНЕМО ЗРОЗУМІТИ СВОЇХ ПРЕДКІВ»

ЧИТАННЯ МОВЧКИ

Прізвище, ім′я __________________________________________

Варіант 1

1. Прочитай текст, вставляючи пропущені літери МІФІЧНІ ІСТОТИ ЛІСІВ

image

                                                                                      (120  слів)

(за підручником Большакова І., Хворостяний І. Українська мова і читання, 4 клас, 2021.)

ЗАВДАННЯ ЗА ТЕКСТОМ

1.           До якого жанру відноситься  текст прочитаний тобою?

А) казка                       Б)  міф                      В) оповідання

Напиши назви  міфів, які ти читав/читала?

____________________________________________________________

 

2.           Що вмів робити Лісовик? ( обери  усі правильні відповіді)

А)   реготати, свистіти;

Б)   обертатися на будь-що; В)   вмів видавати різні звуки.

 

3.           За повір′ями  Моховик жив:

    А)  у дуплі          Б)   під пеньком          В) на болотах  

      

4.           Чому  Лісовик оберігає ліс?

      А)  ліс –  дім Лісовика  і йому не подобалось, коли до нього приходили в  гості;      Б)  в лісі існують свої правила і Лісовик слідкує, щоб їх не було порушено;

     В)  Лісовик  піклується про всіх  мешканців лісу.

 

5.           Знайди і випиши з тексту речення, яке пояснює чому  люди  називали 

Моховика – цар Ох?   ________________________________________________

 

6.          

image

Встанови відповідність між   словами  й їх значенням:

 

                     подейкувати •

 манюсінький •        захисник •

 

                        обертатися •

                     той, хто стежить за недоторканістю чого-небудь.

                     нижня частина, низ чогось.

                     говорити про когось/щось;  передавати чутки

                     дуже маленький

 спід • • чарами перетворюватися на іншу                  істоту/предмет;  перевтілюватися

7.           Склади план прочитаного тексту

_______________________________________________________

_______________________________________________________

_______________________________________________________

_______________________________________________________

 

8.           Які важливі питання  постають з  міфу про Лісовика? Чи актуальні вони сьогодні?

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

 

9.           Складіть 3 запитання до прочитаного тексту, починаючи зі слів:     Які___________________________________________________  ?

   Чому __________________________________________________  ?    Для чого _______________________________________________ ?

 

 

10.       Напишіть  казку,  героями якої стали  б  Лісовик і Моховик.

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

 

 

 

Оцініть свою роботу:

image

КОМЕНТАР ВЧИТЕЛЯ:

Діагностувальна робота № 2

 

Розділ «ПРАГНЕМО ЗРОЗУМІТИ СВОЇХ ПРЕДКІВ»

ЧИТАННЯ МОВЧКИ

Прізвище, ім′я __________________________________________

Варіант 2

 

1. Прочитай текст, вставляючи пропущені букви.

image                                                                                      (120  слів)

(за підручником Большакова І., Хворостяний І. Українська мова і читання, 4 клас, 2021.)

ЗАВДАННЯ ЗА ТЕКСТОМ

1.     До якого жанру відноситься  текст прочитаний тобою?

А) казка                       Б)  міф                      В) оповідання

Напиши назви  міфів, які ти читав/читала?

_____________________________________________________

 

2.     Які чарівні сили мав Водяник?  

А)   лоскотати   і  плавати під водою; Б)   обертатися на  різних тварин;

В)   вмів видавати різні звуки.

 

3.     За повір′ями  Болотяник …. ( обери усі правильні відповіді)

    А)  був схожий на діда з великим черевом та синюватим обличчям;

    Б)   був товстий і вкритий водоростями, дрібними мушлями, рибою лускою;                В)  був дідом з жаб’ячими руками й поросячим жовтим обличчям, банькатими очима, довгим волоссям і брудною бородою.

      

4.     Чому  Криниці   не любили погані слова ?

      А)  їм не подобалось, коли до ними погано обходились;

     Б)  у природі є свої правила і Криниці  слідкували, щоб їх не було порушено;      В)  Криниці   прагнули зробити  оточуючий світ красивим і чистим від бруду.

 

5.     Випиши з тексту, які чарівні предмети були у Болотяника:    

______________________________________________________________________

 

6.     Встанови відповідність між   словами  й їх значенням:

 

            банькаті очі

 

                    черево

                убраний  •

 

 

   частувати       млин

 

                     споруда, що меле  зерно на борошно за допомогою  енергії вітру або води.

                     одягнений.

                     пригощати  якоюсь стравою, закускою напоєм. 

                     великий живіт.

                     випуклі, витрішкуваті.

7.     Склади план прочитаного тексту

_______________________________________________________

_______________________________________________________

_______________________________________________________

_______________________________________________________

 

8.     Які важливі питання  постають з  міфу про Водяника?          Чи актуальні вони сьогодні?

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

 

 

9.     Складіть 3 запитання до прочитаного тексту, починаючи зі слів:     Які___________________________________________________  ?

   Чому __________________________________________________  ?    Для чого _______________________________________________ ?

 

 

10.             Напишіть  казку,  героями якої стали  б  Водяник, Болотяник  і Криниці.

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________ _________________________________________________________________ _________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

 

 

 

Оцініть свою роботу:

image

КОМЕНТАР ВЧИТЕЛЯ:

Літературне читання

Завдання

Компетентність за програмою

Показники у свідоцтві

Основна  навичка, що перевіряється

Читання мовчки

вголос і мовчки текстів різних видів як загальнопредметним умінням; [4 МОВ 2.1]  здійснює самоконтроль, самооцінку якості свого читання і розуміння змісту; за потреби застосовує прийом перечитування тексту чи окремих частин, фрагментів. [4 МОВ 2.2], [4 МОВ 2.4] 

 ЛЧ 3

Володіє  повноцінною навичкою читання вголос  і мовчки

Завдання за текстом

1

розрізняє твори усної народної творчості і авторські наводить приклади; [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2]  знає назви, сюжети кількох фольклорних і літературних творів;  

ЛЧ 1. Розрізняє твори усної народної творчості і авторські наводить приклади; називає імена і прізвища відомих українських письменників, з творами яких неодноразово зустрічався на уроках

2

повноцінно розуміє текст, пояснює, який художній образ/образи створив письменник; що основне хотів передати; [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2] 

ЛЧ 5.

Досліджує  побудову та зміст  художнього та науковохудожнього текстів 

 

3

4

визначає і характеризує події, явища, мотиви вчинків дійових осіб; [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2]

5

характеризує персонажа за його вчинками; визначає мотиви, наслідки його вчинку; співвідносить вчинок із загальноприйнятими нормами людської моралі; [4 МОВ 2.2], [4 МОВ 2.3] 

6

самостійно виділяє у тексті і пояснює значення незнайомих слів, висловів, термінів; [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2] 

7

складає план оповідання, казки, статті; [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.6]

8

самостійно визначає тему і основну думку твору; [4 МОВ ]

9

формулює продуктивні запитання до тексту; виокремлює в тесті авторські запитання, звернення до читача; пояснює їх суть; [4 МОВ 2.2] 

10

самостійно визначає головних і другорядних персонажів твору; [4 МОВ 2.2], [4 МОВ 2.1] самостійно виконує завдання на зміну, доповнення, словесне ілюстрування твору; [4 МОВ 3.1], [4 МОВ 3.2]  доповнює твір новим персонажем, новою подією; [4 МОВ 3.1], [4 МОВ 3.2]

ЛЧ 8.  

Перетворює та інсценізує прочитане; створює власні тексти 

КЛЮЧ ДО ДІАГНОСТУВАЛЬНОЇ РОБОТИ  № 2.   ЧИТАННЯ МОВЧКИ

БЛАНК ОЦІНЮВАННЯ РОБОТИ КЛАСУ ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

image


image


Критерії оцінювання діагностувальної роботи 2 «Читання мовчки»

Завдання

Низький

Середній

Достатній

Високий

Читання мовчки

Учень/учениця не встигли прочитати поданий  текст за 1 хвилину.

Під час читання  присутня зовнішня артикуляція і  вимовляння вголос прочитаного. Потребує допомоги вчителя під час читання слів із пропущеними літерами.

Учень/учениця встигли прочитати поданий  текст за 1 хвилину.

Під час читання  іноді присутня зовнішня артикуляція і  вимовляння вголос прочитаного. Потребує не значної допомоги, під час читання слів із пропущеними літерами.

Учень/учениця встигли прочитати поданий  текст за 1 хвилину.

Під час читання  відсутня зовнішня артикуляція і  вимовляння вголос прочитаного.

Має певні складності під час  читання і  усного заповнення пропусків у тексті.

Учень/учениця встигли прочитати поданий  текст менше, ніж за 1 хвилину.

Під час читання  відсутня зовнішня артикуляція і  вимовляння вголос прочитаного.  Легко читає,  усно заповнюючи  пропуски в тексті.

 

1.       Визначення

жанру прочитаного твору. 

Жанр  визначений невірно.

Учень/учениця  не вказали  жодного твору.

Жанр твору визначений вірно. Учень/учениця  вказали  не всі твори, що читали на уроках.

Жанр твору визначений вірно. Учень/учениця  вказали  усі твори, що читали на уроках.

Жанр твору визначений вірно. Учень/учениця  вказали усі твори, що читали на уроках і самостійно.

 

2.          Розуміння

прочитаного тексту,                          події, герої.

Учень/учениця неправильно обрали  усі  правильні відповіді.

Учень/учениця правильно обрали  лише 1  правильну відповідь.

Учень/учениця правильно обрали  більшість правильних відповідей.

Учень/учениця правильно обрали  усі  правильні відповіді.

 

 3. Орієнтування у             тексті.

Розуміння прочитаного

Учень/учениця неправильно обрали  усі  правильні відповіді.

Учень/учениця правильно обрали  лише 1  правильну відповідь.

Учень/учениця правильно обрали  більшість правильних відповідей.

Учень/учениця правильно обрали  усі  правильні відповіді.

 

4.          Розуміння

причинонаслідкових зв′язків у тексті

Учень/учениця  неправильно розуміють  і  не позначають причинонаслідкові зв′язки у тексті.

Учень/учениця  можуть визначити позначити причинонаслідкові зв′язки у тексті з невеликою допомогою вчителя.

Учень/учениця  частково правильно розуміють  і позначають причинонаслідкові зв′язки у тексті.

Учень/учениця  правильно розуміють  і позначають причино-наслідкові зв′язки у тексті.

 

5. Орієнтування у тексті

Учень/учениця  самостійно і правильно не  знаходять і не виписують потрібний фрагмент тексту

Учень/учениця  знаходять і виписують потрібний фрагмент тексту з незначною  допомогою

Учень/учениця  самостійно знаходять і виписують  надлишковий потрібний фрагмент тексту

Учень/учениця  самостійно і правильно знаходять і виписують потрібний фрагмент тексту

 

 

6. Розуміння лексичного значення слів у тексті

Учень/учениця  самостійно правильно визначають лексичне значення 1-2 слів у тексті.

Учень/учениця  самостійно правильно визначають лексичне значення 2-3 слів у тексті.

Учень/учениця  самостійно правильно визначають лексичне значення 3-4 слів у тексті.

Учень/учениця  самостійно правильно визначають лексичне значення усіх  слів у тексті.

 

7.             Навичка складання плану прочитаного тексту

Учень/учениця  за неправильно поділяє текст на  смислові частини, не виділяє ключові слова і  не правильно формулює їх як пункт плану.

Учень/учениця  за частково правильно поділяє текст на  смислові частини, виділяє  вторинні слова і формулює їх як пункт плану.

Учень/учениця  за незначною допомогою правильно поділяє текст на  смислові частини, виділяє ключові слова і формулює їх як пункт плану.

Учень/учениця правильно поділяє текст на  смислові частини, виділяє ключові слова і формулює їх як пункт плану.

 

8.             Розуміння головної

думки як основного конфлікту твору. Зв′язок із сучасністю

Учень/учениця не можуть пояснити, що таке конфлікт твору, не визначають його з прочитаного, навіть з допомогою вчителя, не можуть аргументовано пояснюють  важливість цього питання у сьогоденні.

Учень/учениця пояснюють за допомогою вчителя, що таке конфлікт твору, визначають його  з прочитаного лише з допомогою вчителя, недостатньо аргументовано пояснюють  важливість цього питання у сьогоденні.

Учень/учениця пояснюють, що таке конфлікт твору, за незначної допомоги вчителя правильно його визначають з прочитаного, пояснюють  важливість цього питання у сьогоденні.

Учень/учениця пояснюють, що таке конфлікт твору, правильно його визначають з прочитаного, аргументовано пояснюють  важливість цього питання у сьогоденні.

 

9. Постановка запитань до прочитаного тексту

Учень/учениця   не складають   відкриті і закриті запитання до поданого   тексту.

Учень/учениця  складають  лише  закриті запитання до поданого   тексту, прості за змістом і структурою.

Учень/учениця  складають   відкриті і закриті запитання до поданого   тексту, прості за змістом і  структурою

Учень/учениця  складають   відкриті і закриті запитання до поданого   тексту, цікаві за змістом і  складної структури

10.

Написання власного висловлюванн

я,          з використанням головних героїв прочитаного тексту.

Учень/учениця складають  текст беззмістовний, з порушенням логіки викладу;  не дотримаються вимог до жанру казки, головні герої з прочитаного тексту відсутні або  присутні частково.

Учень/учениця складають змістовний,  іноді з порушенням логічності викладу текст,  не дотримаються усіх  вимог до жанру казки,не всіх усіх головних героїв вводять у своє висловлювання.

Учень/учениця складають  цілісний, змістовний, логічний текст, але не дотримаються усіх  вимог до жанру казки, використовують усіх головних героїв для свого висловлювання.

Учень/учениця складають  цілісний, змістовний, логічний текст, із дотриманням   вимог до жанру казки, використовують усіх головних героїв для свого висловлювання.

 

pdf
Додано
26 жовтня 2021
Переглядів
1497
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку