Діагностувальна робота № 2
Розділ «ПРАГНЕМО ЗРОЗУМІТИ СВОЇХ ПРЕДКІВ»
ЧИТАННЯ МОВЧКИ
Прізвище, ім′я __________________________________________
Варіант 1
1. Прочитай текст, вставляючи пропущені літери МІФІЧНІ ІСТОТИ ЛІСІВ
(120 слів)
(за підручником Большакова І., Хворостяний І. Українська мова і читання, 4 клас, 2021.)
ЗАВДАННЯ ЗА ТЕКСТОМ
1. До якого жанру відноситься текст прочитаний тобою?
А) казка Б) міф В) оповідання
Напиши назви міфів, які ти читав/читала?
____________________________________________________________
2. Що вмів робити Лісовик? ( обери усі правильні відповіді)
А) реготати, свистіти;
Б) обертатися на будь-що; В) вмів видавати різні звуки.
3. За повір′ями Моховик жив:
А) у дуплі Б) під пеньком В) на болотах
4. Чому Лісовик оберігає ліс?
А) ліс – дім Лісовика і йому не подобалось, коли до нього приходили в гості; Б) в лісі існують свої правила і Лісовик слідкує, щоб їх не було порушено;
В) Лісовик піклується про всіх мешканців лісу.
5. Знайди і випиши з тексту речення, яке пояснює чому люди називали
Моховика – цар Ох? ________________________________________________
6.
подейкувати • манюсінький • захисник •
обертатися • |
• той, хто стежить за недоторканістю чого-небудь. • нижня частина, низ чогось. • говорити про когось/щось; передавати чутки • дуже маленький |
спід • • чарами перетворюватися на іншу істоту/предмет; перевтілюватися
7. Склади план прочитаного тексту
_______________________________________________________
_______________________________________________________
_______________________________________________________
_______________________________________________________
8. Які важливі питання постають з міфу про Лісовика? Чи актуальні вони сьогодні?
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
9. Складіть 3 запитання до прочитаного тексту, починаючи зі слів: Які___________________________________________________ ?
Чому __________________________________________________ ? Для чого _______________________________________________ ?
10. Напишіть казку, героями якої стали б Лісовик і Моховик.
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
Оцініть свою роботу:
КОМЕНТАР ВЧИТЕЛЯ:
Діагностувальна робота № 2
Розділ «ПРАГНЕМО ЗРОЗУМІТИ СВОЇХ ПРЕДКІВ»
ЧИТАННЯ МОВЧКИ
Прізвище, ім′я __________________________________________
Варіант 2
1. Прочитай текст, вставляючи пропущені букви.
(120 слів)
(за підручником Большакова І., Хворостяний І. Українська мова і читання, 4 клас, 2021.)
ЗАВДАННЯ ЗА ТЕКСТОМ
1. До якого жанру відноситься текст прочитаний тобою?
А) казка Б) міф В) оповідання
Напиши назви міфів, які ти читав/читала?
_____________________________________________________
2. Які чарівні сили мав Водяник?
А) лоскотати і плавати під водою; Б) обертатися на різних тварин;
В) вмів видавати різні звуки.
3. За повір′ями Болотяник …. ( обери усі правильні відповіді)
А) був схожий на діда з великим черевом та синюватим обличчям;
Б) був товстий і вкритий водоростями, дрібними мушлями, рибою лускою; В) був дідом з жаб’ячими руками й поросячим жовтим обличчям, банькатими очима, довгим волоссям і брудною бородою.
4. Чому Криниці не любили погані слова ?
А) їм не подобалось, коли до ними погано обходились;
Б) у природі є свої правила і Криниці слідкували, щоб їх не було порушено; В) Криниці прагнули зробити оточуючий світ красивим і чистим від бруду.
5. Випиши з тексту, які чарівні предмети були у Болотяника:
______________________________________________________________________
6. Встанови відповідність між словами й їх значенням:
банькаті очі •
черево • убраний •
частувати • млин •
|
• споруда, що меле зерно на борошно за допомогою енергії вітру або води. • одягнений. • пригощати якоюсь стравою, закускою напоєм. • великий живіт. • випуклі, витрішкуваті. |
7. Склади план прочитаного тексту
_______________________________________________________
_______________________________________________________
_______________________________________________________
_______________________________________________________
8. Які важливі питання постають з міфу про Водяника? Чи актуальні вони сьогодні?
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
9. Складіть 3 запитання до прочитаного тексту, починаючи зі слів: Які___________________________________________________ ?
Чому __________________________________________________ ? Для чого _______________________________________________ ?
10. Напишіть казку, героями якої стали б Водяник, Болотяник і Криниці.
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________ _________________________________________________________________ _________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
Оцініть свою роботу:
КОМЕНТАР ВЧИТЕЛЯ:
Літературне читання
Завдання |
Компетентність за програмою |
Показники у свідоцтві |
Основна навичка, що перевіряється |
||
Читання мовчки |
вголос і мовчки текстів різних видів як загальнопредметним умінням; [4 МОВ 2.1] здійснює самоконтроль, самооцінку якості свого читання і розуміння змісту; за потреби застосовує прийом перечитування тексту чи окремих частин, фрагментів. [4 МОВ 2.2], [4 МОВ 2.4] |
ЛЧ 3. Володіє повноцінною навичкою читання вголос і мовчки |
Завдання за текстом |
||
1 |
розрізняє твори усної народної творчості і авторські наводить приклади; [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2] знає назви, сюжети кількох фольклорних і літературних творів; |
ЛЧ 1. Розрізняє твори усної народної творчості і авторські наводить приклади; називає імена і прізвища відомих українських письменників, з творами яких неодноразово зустрічався на уроках |
2 |
повноцінно розуміє текст, пояснює, який художній образ/образи створив письменник; що основне хотів передати; [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2] |
ЛЧ 5. Досліджує побудову та зміст художнього та науковохудожнього текстів |
3 |
||
4 |
визначає і характеризує події, явища, мотиви вчинків дійових осіб; [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2] |
|
5 |
характеризує персонажа за його вчинками; визначає мотиви, наслідки його вчинку; співвідносить вчинок із загальноприйнятими нормами людської моралі; [4 МОВ 2.2], [4 МОВ 2.3] |
|
6 |
самостійно виділяє у тексті і пояснює значення незнайомих слів, висловів, термінів; [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2] |
|
7 |
складає план оповідання, казки, статті; [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.6] |
|
8 |
самостійно визначає тему і основну думку твору; [4 МОВ ] |
|
9 |
формулює продуктивні запитання до тексту; виокремлює в тесті авторські запитання, звернення до читача; пояснює їх суть; [4 МОВ 2.2] |
|
10 |
самостійно визначає головних і другорядних персонажів твору; [4 МОВ 2.2], [4 МОВ 2.1] самостійно виконує завдання на зміну, доповнення, словесне ілюстрування твору; [4 МОВ 3.1], [4 МОВ 3.2] доповнює твір новим персонажем, новою подією; [4 МОВ 3.1], [4 МОВ 3.2] |
ЛЧ 8. Перетворює та інсценізує прочитане; створює власні тексти |
КЛЮЧ ДО ДІАГНОСТУВАЛЬНОЇ РОБОТИ № 2. ЧИТАННЯ МОВЧКИ
БЛАНК ОЦІНЮВАННЯ РОБОТИ КЛАСУ ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
Критерії оцінювання діагностувальної роботи 2 «Читання мовчки»
Завдання |
Низький |
Середній |
Достатній |
Високий |
Читання мовчки |
Учень/учениця не встигли прочитати поданий текст за 1 хвилину. Під час читання присутня зовнішня артикуляція і вимовляння вголос прочитаного. Потребує допомоги вчителя під час читання слів із пропущеними літерами. |
Учень/учениця встигли прочитати поданий текст за 1 хвилину. Під час читання іноді присутня зовнішня артикуляція і вимовляння вголос прочитаного. Потребує не значної допомоги, під час читання слів із пропущеними літерами. |
Учень/учениця встигли прочитати поданий текст за 1 хвилину. Під час читання відсутня зовнішня артикуляція і вимовляння вголос прочитаного. Має певні складності під час читання і усного заповнення пропусків у тексті. |
Учень/учениця встигли прочитати поданий текст менше, ніж за 1 хвилину. Під час читання відсутня зовнішня артикуляція і вимовляння вголос прочитаного. Легко читає, усно заповнюючи пропуски в тексті. |
1. Визначення жанру прочитаного твору. |
Жанр визначений невірно. Учень/учениця не вказали жодного твору. |
Жанр твору визначений вірно. Учень/учениця вказали не всі твори, що читали на уроках. |
Жанр твору визначений вірно. Учень/учениця вказали усі твори, що читали на уроках. |
Жанр твору визначений вірно. Учень/учениця вказали усі твори, що читали на уроках і самостійно. |
2. Розуміння прочитаного тексту, події, герої. |
Учень/учениця неправильно обрали усі правильні відповіді. |
Учень/учениця правильно обрали лише 1 правильну відповідь. |
Учень/учениця правильно обрали більшість правильних відповідей. |
Учень/учениця правильно обрали усі правильні відповіді. |
3. Орієнтування у тексті. Розуміння прочитаного |
Учень/учениця неправильно обрали усі правильні відповіді. |
Учень/учениця правильно обрали лише 1 правильну відповідь. |
Учень/учениця правильно обрали більшість правильних відповідей. |
Учень/учениця правильно обрали усі правильні відповіді. |
4. Розуміння причинонаслідкових зв′язків у тексті |
Учень/учениця неправильно розуміють і не позначають причинонаслідкові зв′язки у тексті. |
Учень/учениця можуть визначити позначити причинонаслідкові зв′язки у тексті з невеликою допомогою вчителя. |
Учень/учениця частково правильно розуміють і позначають причинонаслідкові зв′язки у тексті. |
Учень/учениця правильно розуміють і позначають причино-наслідкові зв′язки у тексті. |
5. Орієнтування у тексті |
Учень/учениця самостійно і правильно не знаходять і не виписують потрібний фрагмент тексту |
Учень/учениця знаходять і виписують потрібний фрагмент тексту з незначною допомогою |
Учень/учениця самостійно знаходять і виписують надлишковий потрібний фрагмент тексту |
Учень/учениця самостійно і правильно знаходять і виписують потрібний фрагмент тексту |
6. Розуміння лексичного значення слів у тексті |
Учень/учениця самостійно правильно визначають лексичне значення 1-2 слів у тексті. |
Учень/учениця самостійно правильно визначають лексичне значення 2-3 слів у тексті. |
Учень/учениця самостійно правильно визначають лексичне значення 3-4 слів у тексті. |
Учень/учениця самостійно правильно визначають лексичне значення усіх слів у тексті. |
7. Навичка складання плану прочитаного тексту |
Учень/учениця за неправильно поділяє текст на смислові частини, не виділяє ключові слова і не правильно формулює їх як пункт плану. |
Учень/учениця за частково правильно поділяє текст на смислові частини, виділяє вторинні слова і формулює їх як пункт плану. |
Учень/учениця за незначною допомогою правильно поділяє текст на смислові частини, виділяє ключові слова і формулює їх як пункт плану. |
Учень/учениця правильно поділяє текст на смислові частини, виділяє ключові слова і формулює їх як пункт плану. |
8. Розуміння головної думки як основного конфлікту твору. Зв′язок із сучасністю |
Учень/учениця не можуть пояснити, що таке конфлікт твору, не визначають його з прочитаного, навіть з допомогою вчителя, не можуть аргументовано пояснюють важливість цього питання у сьогоденні. |
Учень/учениця пояснюють за допомогою вчителя, що таке конфлікт твору, визначають його з прочитаного лише з допомогою вчителя, недостатньо аргументовано пояснюють важливість цього питання у сьогоденні. |
Учень/учениця пояснюють, що таке конфлікт твору, за незначної допомоги вчителя правильно його визначають з прочитаного, пояснюють важливість цього питання у сьогоденні. |
Учень/учениця пояснюють, що таке конфлікт твору, правильно його визначають з прочитаного, аргументовано пояснюють важливість цього питання у сьогоденні. |
9. Постановка запитань до прочитаного тексту |
Учень/учениця не складають відкриті і закриті запитання до поданого тексту. |
Учень/учениця складають лише закриті запитання до поданого тексту, прості за змістом і структурою. |
Учень/учениця складають відкриті і закриті запитання до поданого тексту, прості за змістом і структурою |
Учень/учениця складають відкриті і закриті запитання до поданого тексту, цікаві за змістом і складної структури |
10. Написання власного висловлюванн я, з використанням головних героїв прочитаного тексту. |
Учень/учениця складають текст беззмістовний, з порушенням логіки викладу; не дотримаються вимог до жанру казки, головні герої з прочитаного тексту відсутні або присутні частково. |
Учень/учениця складають змістовний, іноді з порушенням логічності викладу текст, не дотримаються усіх вимог до жанру казки,не всіх усіх головних героїв вводять у своє висловлювання. |
Учень/учениця складають цілісний, змістовний, логічний текст, але не дотримаються усіх вимог до жанру казки, використовують усіх головних героїв для свого висловлювання. |
Учень/учениця складають цілісний, змістовний, логічний текст, із дотриманням вимог до жанру казки, використовують усіх головних героїв для свого висловлювання. |