Робота з дитячою книжкою "У світі казки чарівної"

Про матеріал
Розробка уроку роботи з дитячою книжкою. "У світі казки чарівної". Цей урок бажано проводити після вивчення теми "Чарівний світ казки"
Перегляд файлу

Тема: Робота з дитячою книжкою « У світі казки чарівної»

Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися – працювати в колективі та самостійно; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням поведінки позитивних казкових героїв; громадянської –визначати своє ставлення до прочитаного, відстоювати свою думку та позицію відповідно до загальноприйнятих суспільних норм поведінки.
предметних компетентностей:
- узагальнити та систематизувати знання учнів, отримані при вивченні теми «Казки», розширити уявлення учнів про літературну казку;
- закріплювати вміння розпізнавати народну та авторську казку;
- удосконалювати уміння працювати з текстом, визначати тему, простежувати розгортання подій;
- формувати оцінні судження;
- вдосконалювати читацькі навички;
- розвивати спостережливість, творчу уяву, образне мислення, фантазію, пам’ять, увагу;
- прищеплювати любов до казки, книги, бажання читати, складати казки та інші твори;
- виховувати шанобливе ставлення до книги, інтерес до творчості письменників – казкарів та бажання поповнювати свої знання.
Тип уроку: узагальнюючий, систематизація знань.

Обладнання: Ілюстрації до казок, , збірки казок, комп’ютерна презентація, кошик з казковими речами, мікрофон, лего «Шість цеглин», сніжинки для самооцінювання, медальки.

Хід уроку

(Слайд 1)
I. Організація учнів до уроку.

В цей чудовий зимовий день

До нас завітало багато гостей.

Тому, будь ласка, до них поверніться,

І їм гарненько посміхніться.

Привітайтесь: «Добрий день!»

А тепер - часу не гаймо,

Урок позакласного читання починаймо!

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

(Слайд 2)
Вправа «Мікрофон».
- Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок.(Цікавим, навчальним, трохи казковим, продуктивним, веселим, світлим, загадковим).
- Як ви повинні працювати на уроці? (Уважними, зібраними, активними, вправними, наполегливими, кмітливими, чемними тощо).
- Що ви очікуєте від цього уроку? (Нових знань, успіхів, високих балів).
- Ваш успіх на уроці залежить від вашої активності, уважності, творчості.
- Розпочати нашу роботу я хочу із загадки.
Ця дивна країна
Довкола – чудесна,
І все там чарівне,
Скрізь – диво - краса,
Подумайте, друзі,
Промовте, будь ласка,
Яка це країна?
Згадали це ж…(казка).

 

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

 (Слайд 3)

-Як ви вважаєте про що сьогодні піде мова на нашому уроці?

- Сьогодні у нас незвичайний урок -
у світ казки й фантазії зробимо крок.
Із казкою ми зустрічались не раз,
та знову вона завітала до нас.

 

Вправа продовж речення:

 -А що ж таке казка?

-Продовжіть речення

(Слайд 4)

- Ми дізнаємось. . .

- Ми навчимося . . .

(Слайд 5)

-  І що воно таке - ота казка? Жила-була вона з прадавніх часів, про які вже й стародавні книги не пам’ятають. І тепер живе вона в народі і творчості письменників, в кіно та мультфільмах. Бо вона – чудо із чудес!
Казку люблять усі, бо в ній можна почути таке, чого й на світі немає.
А ще казка примушує задуматися, як ти живеш…
Сьогодні ми опинимося у світі казки. Бо тема нашого уроку «У світі казки чарівної». Мета уроку згадати все що ми знаємо про казку, дізнаємося про українських казкарів, будемо вчитися виразно читати, працювати з літературною казкою, розвиватимемо фантазію, творчі здібності,  виконаємо багато цікавих завдань і отримаємо нові знання.

 

IV. Мовно-лексична розминка.

-А почнемо ми з казкової мовної розминки.

- Щоб наш ротик був слухняним попрацюємо із скоромовкою.

1. Робота із скоромовкою

(Слайд 6)
Казки, казки - це так цікаво
Літературних авторів чимало
Франко, Нестайко, Українка,
Забіла, Ярмиш і Олена Пчілка.

  •                 Слухання
  •                 Читання хором в повільному темпі
  •                 Читання з прискоренням
  •                 Читання групами
    2. Робота з чистомовкою

(Слайд 7)

  • Щоб чітко, виразно читати , треба з чистомовкою нам попрацювати.
    Ич-Ич-Ич – літературних авторів поклич
    Ову-Ову-Ову – у подорож казкову
    Яти-Яти-Яти – щоб мудрість перейняти
    Ати-Ати-Ати – і добрими нам стати.
  •                 Слухання
  •                 Читання хором повільно ( звуки голосно, слова пошепки)
  •                 Читання з питальною інтонацією
  •                 Читання із здивуванням

 

V. Актуалізація знань

- Настав час дізнатися що ми знаємо про казку?

1. Мозковий штурм

(Слайд 8)

-Подивіться у мене в руках чарівна паличка. Вона не просто так потрапила до нас на урок. Я буду задавати питання. А відповідати буде той у кого вона опинилася.

- Як називають художній твір, у якому обов’язково є щось чарівне, незвичайне, фантастичне, нереальне? (Казка).
- Які існують групи казок? (Народні і авторські).
- Чим вони відрізняються одна від одної?

- Які види казок існують? ( чарівні казки ,соціально-побутові, про тварин).
-Чим вирізняються  чарівні казки ?

- Які особливості побудови казки?
- Хто є героями казок про тварин?

- Які риси характеру висміюються в казках?

- Які прославляються?

2. Асоціативний кущ «казка»

(Слайд 9)

- А які слова приходять вам на думку , коли ви чуєте слово «Казка»

- Назвіть спочатку іменники,  прикметники,  дієслова.

3. Сенкан «казка» ( робота в групах)

(Слайд 10)

- А зараз ми попрацюємо в групах. Під час цієї роботи ви отримаєте нові знання, й поділитесь ними з іншими. Зараз ми складемо сенкан. Нагадайте яка його структура.

- Правила роботи в групі ви вже добре знаєте, але якщо забули то можете пригадати. Вони лежать у вас на парті.

4. Робота з прислів’ями ( цеглинки лего)

(Слайд 11)

- А зараз ми зазирнемо до скарбнички народної мудрості. Складімо прислів’я, попрацювавши з цеглинками лего.

- Складіть прислів’я утворивши пари з цеглинок.

Казки маленькі, та …(розуму в них багато).

Казка- вигадка, та в ній щось…(повчальне зрозумій).

Маленькі казки багато……              ( розуму додають.)

- Поясніть значення прислів’я.

5. Бюро знахідок

(Слайд 12)

- У багатьох казках зустрічається кошик. Червона шапочка несла у ньому пиріжки бабусі, півник знайдений колосок поклав до кошика, коза козенятам у кошику принесла молоко та капусту. Ось і у мене є кошик, а у кошику казкові речі. Зараз я вам їх покажу. А ви впізнаєте з якої казки вони потрапили у кошик.

Яйце – «Курочка Ряба».

Колосок – «Колосок».

Рукавиця – «Рукавичка».

Тарілочка – «Лисичка і Журавель».

Наливне яблучко – «Гуси-лебеді»

Конверт-

-Ой а як це сюди потрапило? Хто міг його підкласти?

-Що може бути у конверті.

- Як ще можна надіслати листа?

6. Телеграми

(Слайд 13)

- От і до мене на електрону пошту прийшли дивні повідомлення. Допоможіть мені відгадати від кого вони?

(Слайд 14)

1 .Я просте яйце знесла, знесу золоте і прийду до вас у гості.     (Курочка Ряба)

2. З’їв семеро козенят, болить живіт, тому прийти не зможу.   (Вовк)

3. Ніяк не витягнемо ріпку, тому прийти не зможемо.  (Дід та баба)

4. Дуже засмучена, випадково розбила яйце. (Мишка)

5. Переможу злу відьму, сяду на гусенятко і примчу до вас. (Івасик – Телекси)

6. Почастую Лисичку з глечика, тоді прийду. (Журавель)

7. Не зміг сидіти на вікні, У лісі всім співав пісні, Але коли зустрів Лисицю, Та пісня мусила скінчиться. (Колобок)

- Молодці ви добре попрацювали. Я бачу що ви справжні знавці казок. Якщо ви і надалі будете такими активними то на прикінці уроку на вас чекатимемо сюрприз.

-Ми вже побачили що казки зараз можуть переплітатися з сучасними технологіями і технікою. Тому продовжимо досліджувати казки з їх використанням. А саме поговоримо про рекламу.

-Що таке реклама?

-Для чого її використовують?

(Слайд 15)

 

VI . Перевірка домашнього завдання

  •                   Наші групи отримали завдання прочитати казки про зиму сучасних українських письменників. І не просто прочитати, але ще й зробили рекламу цих казок. Зараз наші групи презентують свою рекламу.
  •                   Це ми зробимо у кріслі автора. Це вже знайомий нам вид роботи.

Крісло автора

  • Ольга Зубер  "Особлива сніжинка" ( Слайд 16)
  • Валентина Бондаренко  "Сюрприз"( Слайд 17)
  • Василь Струтинський  "Чому рипить сніжок"( Слайд 18)
  •                   Я гадаю вам сподобалась реклама казок. І вам захотілося їх прочитати.

Фізкультхвилинка ( Слайд 19)

 

VII. Вивчення нового матеріалу

( Слайд 20)

1. Робота з виставкою книг

- Подивіться скільки красивих, цікавих книжок знаходиться на виставці. Їх яскраві привабливі обгортки , це теж свого роду реклама. Ві можете побачити тут і народні і авторські казки, а також збірки різних авторів. На перерві ви зможете їх передивитися та взяти їх у шкільній бібліотеці почитати. Серед казок є й казки Марії Борисівни Дем’янюк.  Зараз Уляна познайомить з біографією письменниці бо саме її казку ми будемо сьогодні читати

2. Автобіографічна довідка

Крісло автора

( Слайд 21-22)

Марія Борисівна Дем'янюк - українська письменниця і поетка, авторка збірок поезій «Кленова пісня» та «Світань», дитячих збірок «Марійчині казки» та «Небесна чудасія.

   Народилася 17 квітня 1970 року у селищі міського типу Баранівці Житомирської області.

   Після закінчення Баранівської середньої школи №1 здобула вищу у Житомирському державному педагогічному інституті імені І. Я. Франка.

   Крім наукової та викладацької діяльності, Марія Борисівна присвятила себе літературній творчості. Поетеса та казкарка є членом Всеукраїнських громадських організації та спілок 

    Вона друкувалася в журналах «Дніпро», літературно-художніх альманахах, у «Сімейній газеті», «Казковому вечорі», «Пізнайко», "Вечірня казка", "Колобочок" ,у дитячих журналах. Має нагороди у літературно-поетичного конкурсах

3. Робота з казкою

( Слайд 23-25)

- А читати казку ми будемо не звичайно а з передбаченням

  • Слухання з передбаченням

Марія Дем'янюк

ЗИМОВА КАЗКА

  • Про кого може бути казка?

Пухнаста ялинка раділа снігу як ніколи! Ще б пак, від північного холодного вітру вона геть змерзла. Отож тепленька срібляста шубка була дуже доречною. Сніжинки одна за одною сідали на гілочки і ялинка задоволено усміхалася. 
Аж раптом тишу злякала жвава суперечка. Лісова, уже трохи посріблена, красуня прислухалася і почула розмову між двома сніжинками. 

  • Про що може піти розмова між сніжинками?
    «Поглянь, яка ялинонька! А он на гілочці чудова місцина. От там би посидіти!» - казала одна. 
    «Еге ж, - промовила інша, - тільки там залишилося місце для однієї сніжинки, а не для двох!». 
    «Зрозуміло, що воно моє: я перша його помітила! - знову озвалася перша сніжника. 
    «Я долечу туди швидше, ніж ти. Ось побачиш!» - відказала інша.
  • Що може статися далі?
    Лемент тривав, і ялинка занепокоєно все пильніше поглядала на сніжинок. Вона мала добре серце, тому їй було вже байдуже, хто з них вмоститься на гілочці. 
    Турбувало її інше.
  • Що турбувало ялинку?
  • Від запальної суперечки сніжинки почали нагріватися. Врешті, побоювання ялинки справдилися - сніжинки-суперниці розтанули...
  • Що сталося далі?
    А сніг все падав і падав! Небо витрясало на землю величезну білу перину, аби нікому не було холодно. Сніжинки жваво кружляли і мостилися на гілки дерев. 
    І думали вони не про те, де їм буде зручніше, а як краще зігріти і прикрасити деревця. 
    І поступово посріблений ліс перетворився на справжнісіньке Новорічне диво

 

  • Робота в групах

( Слайд 26)

  • У кожної групи на парті лежить конверт з завданням. Завдання кожної групи прочитати завдання і виконати його.

1 – Підготувати виразне читання діалогу між сніжинками

2 – Переробити кінцівку казки

3 - Прочитати і порахувати скільки разів у казці зустрічається слово сніжинка

 

VIIІ. Підсумок уроку

Рефлексія Самооцінка.

( Слайд 27)

 - У кожного з вас три сніжинки . Оберіть ту сніжинку, яка оцінить вашу роботу. На скільки ти був уважним, активним, старанним. Велика- був активним, працював старанно, все вдалося, середня- працював активно, старався, але дещо не вдалося. Маленька - міг працювати краще. Прикріпіть її на ялинку.

-Яка чудова у нас ялинонька, як багато на ній великих сніжинок, мені дуже сподобалося що ви працювали активно, старанно, уважно, швидко і правильно виконували завдання, допомагали один одному. Але мені і нашим гостям цікаво чи здійснилися наші сподівання на сьогоднішньому уроці. Я хочу щоб ви висловили свої думки продовживши речення.

( Слайд 28)

  • На уроці мені сподобалось . . .
  • Мене вразило . .
  • Мої сподівання . . .
  • Своєю роботою на уроці задоволена (-ний), тому що . .
  • Я  люблю  читати  казки,  тому  що… 

-Діти на згадку про наш урок кожен отримає медаль «Знавець казок».

 

 IX. Домашнє завдання.

 ( Слайд 29)

Тема нашого наступного уроку «Краса зими в поезії». Вам буде необхідно знайти і прочитати по 3 вірша про зиму, до 1 намалювати малюнок.

 ( Слайд 30)

 

 

 

 

 

 

Матеріал до уроку1.

Умійте слухати одне одного.

1.

Говорити повинен хтось один.

2.

Говорити слід по суті.

3.

Необхідно поважати почу...

 

 

 

 

 

 

МІЙОКО МАЦУТАНІ «ПЕСИК СІРО» - презентація з зарубіжної літератури

 

 

Вправи "Літературна скарбниця"

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гончаренко Олена Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
2107
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку