Діагностувальна робота: робота з мовними одиницями
Текст
1. Текст – це…
а) словосполучення ;
б) група речень, які розміщені в певній послідовності та мають спільний зміст;
в) абзаци.
2. Які ти знаєш типи текстів?
а) казка, легенда, скоромовка;
б) оповідання, вірш, байка;
в) розповідь, опис, міркування, есе
3. Складовими частинами тексту-міркування є…
а) твердження, доказ, висновок;
б) вступ, основна частина, висновок;
в) зачин, основна частина, кінцівка
4. Визнач тип тексту
Я люблю море! Тихе, ніжне, тепле й ласкаве. Ви помічали, що море дуже мінливе?
Я вранці прямую на берег. Люблю роздивлятися морських мешканців. Ось прозора медуза. А онде поспішає крабик.
А ще я мрію опуститися на морське дно і побачити його жителів.
а) текс-опис;
б) текст-розповідь;
в) есе.
5. Визнач основну думку тексту.
Українська мова вважається наймилозвучнішою у світі. Вона дивує багатством слів. Цією мовою були написані неперевершені твори Тараса Шевченка, Івана Франка, Лесі Українки. Українське слово живе в народних піснях і казках, чарує своєю поетичністю. Українська мова могутня і щира. Вона наповнює наші серця духовністю і любов’ю до Батьківщини!
а) автор закликає вивчати рідну мову;
б) автор прославляє красу і могутність української мови;
в) автор переконує читати твори українських поетів.
6. Добери заголовок до тексту.
Весна… Дерева ще майже всі голі, трави мало. І раптом метелик. Та ще який! Сяде він, розправить крильця, і ніби подивляться на тебе чотири ока, які яскраво переливаються.
Називають його павичеве око. Напевне тому, що плями ці схожі на ті, які бувають на хвостах у птахів павичів.
а) Перші метелики;
б) Весна ;
в) Хвіст павича.
7. Встанови відповідність текстів до стилю
а) науково-популярний
б) офіційно-діловий
в) художній
8. Розділи текст на речення, постав відповідні розділові знаки. Підбери заголовок. Спиши, уставляючи пропущені букви та розкриваючи дужки.
…
Край лісу зел..ніє калина незабаром (на)гілочках куща з..являться білі букетики це ніжний цвіт а чи бачили ви калинові л..сточки їх ніби майстер (на)малював
калина – чудова рослина люблять її (в)Україні це наш народний символ і краса.
9. Прочитай твердження. Допиши текст-міркування
(3-4 речення)
Хліб – це святиня. Його потрібно берегти.