Діагностувальна робота №4
з української мови
уч__________ 2 – Б класу
Агрономічненського ліцею
Агрономічної сільської ради
________________________________________________
1.Прочитай текст.
Ледача подушка
Маленькій Яринці треба рано-рано вставати, щоб до школи йти, а не хочеться, ой як не хочеться! Ввечері питає Яринка у дідуся:
- Дідусю, чому вранці вставати не хочеться? Навчіть мене, дідусю, спати так, щоб хотілося вставати і йти до школи.
- Це подушка в тебе ледача, - відповів дідусь.
- А що ж їй зробити, щоб не була ледачою?
- Знаю я таємницю, - пошепки сказав дідусь.
- Ото саме тоді, як вставати не хочеться, візьми подушку, винеси на свіже повітря, добре вибий її кулачками - вона й не буде ледачою.
- Справді? - зраділа Яринка. - Я завтра так і зроблю.
Ще дуже рано, а треба збиратись до школи. Не хочеться вставати Яринці, але ж треба нарешті подушку провчити, лінощі з неї вибити!
Схопилась Яринка, швиденько одяглася, взяла подушку, винесла на подвір'я, поклала на лавку - та кулачками її, кулачками.
Повернулася до хати, поклала подушку на ліжко - та й умиватися. А дідусь у вуса посміхається.
(Василь Сухомлинський, 145 слів)
2. Обери правильну відповідь.
1. Куди щоранку ходить Яринка?
А До школи;
Б в дитсадок;
В на прогулянку.
2. Про що дівчинка запитала у дідуся?
А Чому треба ходити до школи?
Б Чому дідусь встає так рано?
В Чому вранці вставати не хочеться?
3. Що порадив Яринці дідусь?
А Почекати, поки захочеться вставати;
Б винести ледачу подушку і вибити;
В спати, скільки хочеться.
4. Що зробила Яринка з ледачою подушкою?
А Поміняла її на іншу;
Б кожного ранку вибивала її кулачками;
В віддала її дідусеві.
3. Продовж речення: - Це подушка в тебе _______________________ .
4. Підкресли, якого речення не було в оповіданні.
- А що ж їй зробити, щоб не була ледачою?
- Я не буду так робити, дідусю.
А дідусь у вуса посміхається.
5. Віднови послідовність події в тексті.
- Це подушка в тебе ледача, - відповів дідусь.
Навчіть мене, дідусю, спати так, щоб хотілося вставати і йти до школи.
А дідусь у вуса посміхається.
Ще дуже рано, а треба збиратись до школи.
6. Добери спільнокореневі слова. Познач спільний корінь. Підкресли чергування о, і у коренях слів.
Ніч - _______________________________________________________________
Школа - _______________________________________________________________
7. Познач у словах основу та закінчення.
Таємниця, маленькій, подушка, кулачками, лінощі.
8. Добери до поданих слів антоніми.
Новий |
|
Влітку |
|
Високий |
|
Швидко |
|
9. Добери до поданих слів синоніми.
Сміятися - _____________________________________________________________ .
Говорити - _____________________________________________________________.
10. Підкресли словосполучення, яке має переносне значення.
Глибока криниця, глибокі знання, вершина знань, вершина гори, зерно пшениці, зерно істини, солодкий торт, солодкі слова, ллється музика, ллється вода.
11. Добери інший заголовок до тексту ______________________________________
12. Вибери ілюстрацію, яка найбільше підходить за змістом тексту.
12. Чого вчить це оповідання?
13. Прочитай текст. Знайди помилки і виправ їх. Запиши ці слова правильно.
______________________________________________________________________
14. Встанови зв’язок слів у реченні.
15. Оціни свою роботу та познач свій настрій.
Потребую допомоги. Працюю добре. Все вдалося!
Було складно. Маю значні успіхи! Чудова робота!