Діагностувальна робота. Читання мовчки

Про матеріал

Діагностувальна робота з літературного читання. Пропоную два тексти з тестами закритого типу.

Перегляд файлу

____________________________________________________________________________Варіант І

Прочитай текст мовчки.

Виконай завдання, подані після тексту.

Молода зима

От воно й почалося. Це, мабуть, з учора.

Хоч учора ще була осінь.

Чорні, без листя, дерева самотіли в чорних калюжах під пронизливим вітром.

Сірко змерз і ні на які Денискові вмовляння навіть носа не захотів показати з будки.

Потупцював Дениско біля криниці, де було сухо, та й сховався в хату на цілий день. Ніщо більше не виманило його надвір. Не знав же він, що то зима почалася, хоч і снігу ще не випало.

Сніг йому приснився вночі. Велика біла хмара опускалася з самісінького неба на землю.

Вранці скочив на ноги — й до вікна.

Гульк — аж там сніг. Сніг, куди тільки очі бачать.

Просто дивина! Це ж як вийшло: сніг і приснився, і випав...

Розповів про те мамі.

  • Сніг приснився тобі, бо ти його чекав і вигля­дав, а випав він, бо повинен уже нарешті випасти, —пояснила вона. — Зрозумів?
  • Зрозумів... і все ж цікаво.
  • Звичайно, цікаво, — погодилася мама.
    Надворі було тихо й урочисто. Наче на картині: біле небо, білі дерева, білі хати й білі дими над ними.

В повітрі знехотя пролітали великі, мов метелики, сніжинки.

Дениско з Сірком вистрибом кинулися на вулицю. І проклали перший рівненький слід попід парканами. Ніби хтось провів риску на чистому аркуші паперу.

Гасали аж до обіду. Мати ледве вигукала їх додому.

Дениско відігрівався на лежанці, а мама говорила з татом.

  • Припізнилася трохи зима, — казала вона.
  • Та ні, — відповів батько. — Це так здається, бо була дощова осінь. Лило ж — як найнялося!
  • Вже й не вірилося, що колись ті дощі скінчаться...Зате зараз яка краса!
  • Так, дуже гарна молода зима, — промовив батько і задумливо подивився у вікно.

 

  • Молода зима! — аж   підскочив од здивування на лежанці Дениско. — Я ще такого не чув! Це так і називається?
  • Так і називається.
  • Яку гарну назву хтось придумав! — І ще раз повторив: — Молода зима! Гарно...

Набігався Дениско по першому снігу, притомився. Розігріло й розморило його тепло. І він посеред дня заснув. І приснилося йому, що до них у вулицю йде молода зима. У білій пуховій хустці, у білому кожушку і в білих валянках. А обличчя в неї — обличчя його ма­ми. І голос — теж.

Спить Дениско, вві сні усміхається. А мама дивиться на нього і каже:

 Це ж яка радість для нього — сніг... Аж втомилася дитина від радості. Хай одпочине.

То її голос прийшов у Денисків сон. Голос прийшов, але сну не сполохав. (381 слово)

Михайло Слабошпицький

 

Тестові завдання

1. Сірко навіть носа не захотів показати з будки, бо...

а) образився на Дениска;

б) змерз;

в) заснув.

2. Уночі Денискові приснився...

а) Сірко; б) тато; в) сніг.

3. Вранці надворі було...

а) тихо й урочисто;

б) гамірно і весело;

в) сумно і похмуро.

4. У повітрі пролітали сніжинки, мов...

а) зірочки; б) метелики;        в) бджілки.

5. Дениско із Сірком проклали перший слід...

а) попід хатою;

б) посеред саду;

в) попід парканами.

6. Хлопчик та собака гасали на вулиці...

а) до вечора;

б) до обіду;

в) поки не стомилися.

7. Після прогулянки Дениско відігрівався...

а) на печі;       б) на ліжку;      в) на лежанці.

8. Дениска здивувало, як батько назвав...

а) маму; б) зиму; в) осінь.

9. На мою думку, вислів "молода зима" означає...

а) ранню зиму;

б) початок зими;

в) перший сніг.

10. Удень Денискові приснилося, що до них у вулицю
іде...

а) молода дівчина;

б) молода зима;

в) старенька бабуся.

11. У молодої зими було обличчя і голос...

а) Денискової мами;

б) Денискової вчительки;

в) Денискової бабусі.

12. Уві сні Дениско...

а) плакав;      б) усміхався;        в) розмовляв.

 

Варіант ІІ

Прочитай текст мовчки.

Виконай завдання, подані після тексту.

Горщик каші

Була собі дівчинка. Пішла дівчинка в ліс по ягоди і зустріла там бабусю.

 Добридень, дівчинко, — сказала бабуся. — Дай мені ягід, будь ласка.

Поїла бабуся ягід та й сказала:

 Ти мені ягід дала, а я тобі теж щось подарую. Ось тобі горнятко. Досить тобі тільки сказати: "Раз, два, три! Горнятко, вари!" — і воно почне варити смачну, солодку кашу. А скажеш йому: "Раз, два, три! Більше не вари!" — і воно перестане варити.

 Спасибі, бабусю,— сказала дівчинка, взяла гор­нятко і пішла додому до матері.

Зраділа мати цьому горнятку. Та й як не радіти? Без великих зусиль, без клопоту завжди на обід смачна, солодка каша готова.

Ось одного разу пішла дівчинка кудись із дому, а мати поставила горнятко перед собою і каже:

 Раз, два, три! Горнятко, вари!

Воно й почало варити. Багато каші наварило. Мати наїлася досхочу. А горнятко все варить і варить. Як його зупинити?

Треба було промовити: "Раз, два, три! Більше не вари!" — та мати якось забула ці слова, а дівчинки не було вдома. Горнятко варить та й варить. Уже вся кімната повна каші, уже й у передпокої каша, і на ґанку каша, і на вулиці каша, а воно все варить та варить.

Злякалася мати, побігла по дівчинку, та не перейдеш через дорогу — гаряча каша рікою тече. Добре, що дівчинка недалечко від дому була. Вгледіла вона, що на вулиці діється, і бігом додому. Насилу приблизилася, злізла на ґаночок, відчинила двері і вигукнула:

 Раз, два, три! Більше не вари!

і перестав горщик варити кашу. А наварив її він стільки, що той, кому доводилося із села до міста їхати, мусив собі в каші дорогу проїдати.

Тільки ніхто на це не скаржився: дуже вже була каша смачна та солодка. (276 слів)

                                                                                                                      Брати Грімм

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тестові завдання

1. Дівчинка пішла у ліс...

а) по гриби;     б) по ягоди;    в) на прогулянку.

2. У лісі дівчинка зустріла...

а) вовка; б) лісника;      в) бабусю.

3. Дівчинка пригостила бабусю...

а) кашею;         б) хлібом;       в) ягодами.

4. На знак подяки бабуся подарувала дівчинці...

а) чарівну сопілку;

б) чарівне горнятко;

в) чарівний клубочок.

5. Чарівне горнятко варило...

а) смачну юшку;

б) смачний узвар;

в) смачну кашу.

6. Щоб горнятко почало варити кашу, треба було ска­зати:

а) "Раз, два, три! Кашу вари!"

б) "Раз, два, три! Горнятко, вари!"

в) "Раз, два, три! Будь ласка, вари!"

7. Мама не зупиняла чарівне горнятко, бо...

а) ще не наїлася каші;

б) забула чарівні слова;

в) чекала, що буде далі.

8. Щоб горнятко припинило варити кашу, треба було сказати:

а) "Раз, два, три! Досить!"

б) "Раз, два, три! Більше не треба!"

в) "Раз, два, три! Більше не вари!"

9. Мати не могла перейти через дорогу, тому що...

а) вулицю затопила вода;

б) вулицею текла гаряча каша;

в) вулицею йшла череда корів.

10. Мати покликала на допомогу...

а) сусідів; б) доньку; в) сина.

11. Той, кому доводилося із села до міста їхати, мусив...

а) об'їжджати вулицю з кашею;

б) відкладати поїздку;

в) у каші собі дорогу проїдати.

12. Подорожні не скаржилися на такі незручності, бо...

а) мали можливість досхочу наїстися;

б) каша була смачна і солодка;

             в) їм подобалося усе незвичайне.

doc
Додано
1 травня 2023
Переглядів
1839
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку