Контрольна робота з літературного читання . Навичка читання мовчки
ПІ учня _______________________________________ Дата ____________
ІІ варіант
Прочитай текст.
Велосипед для Катрусі
Тієї осені Катрусі купили велосипед. О, скільки щастя! У її старшого братика Дениса давно вже був великий, з рамою. Він часто возив на ній Катруську, коли батьки казали. А по своїй волі катати не хотів. Тож мрією дівчинки був свій, власний велосипед.
Що й казати, Катруська просто марила цією покупкою.
А тут уже наступного дня батьки привезли новенького, лискучого червоного велосипедика. Ох і щаслива була дівчинка — її мрія здійснилася!
Та тут нагодився братик і геть зіпсував настрій сестрі:
— Малече, ти спочатку навчися їздити на ньому!
— Синку, не ображай сестру, вона навчиться, обов’язково. Ти ж також колись не вмів, а потім навчився. Доню, ходімо вчитися!
Вони вийшли з квартири. Денис — за ними. Катруся вилізла на сидіння, яке тато підкрутив спеціально для неї, стиснула ручками кермо і поглядом тріумфатора обвела всіх навколо. Мовляв, от я сиджу на велосипеді — своєму, власному, а зараз поїду.
Як тільки тато відпустив велосипед, Катруська скрутила кермо і наїхала пряменько на дерево. Коли тато з Денисом добігли до місця пригоди, то знайшли там покарлючений велосипедик і Катрусю, яка сиділа на траві й тільки кліпала очима.
— Тату, відремонтуй, будь ласка, чимшвидше мого велосипедика, а то так ще й літо мине, а я не навчуся їздити, — тихо промовила Катруся.
За день велосипедика було відремонтовано, і Катруся продовжувала падати. Вона набивала синці й здирала лікті та коліна, доки не навчилася тримати кермо у правильному напрямку і не перехилятися набік. Словом, доки не навчилася їздити сама без підтримки.
З того великого дня вона майже не злізала зі свого залізного друга. І до подружок, і до бабусі, й до магазину на ньому їздила. Вона не тямила себе від щастя відтоді, як їй купили велосипед.
Та якось Денис прийшов додому дуже засмучений, бо зламав свого велосипеда — врізався в дерево.
— Не переживай! На моєму їздитимеш — поділимося якось.
Денис аж очі витріщив на сестру від подиву. Але відразу йому стало соромно, що от він колись не хотів катати Катрусю на своєму велосипеді, а тут вона так просто пропонує йому свій. Денис підійшов до Катруськи, обійняв і вперше в житті зрозумів, що кращого друга, ніж його маленька сестра, у нього немає. ( 343 слова)
За Дариною Мурмуєнко
Виконай завдання.
1. Визнач жанр твору.
А легенда
Б казка
В оповідання
2. У якому реченні описано головну подію, що сталася з Катрусею?
А “Катруська просто марила цією покупкою”
Б “Малече, ти спочатку навчися їздити на ньому!”
В “Тієї осені Катрусі купили велосипед”
3. У яких рядках автор розкриває захоплення героїні від їзди на велосипеді?
А “Катруся вилізла на сидіння, яке тато підкрутив спеціально для неї, стиснула ручками кермо і поглядом тріумфатора обвела всіх навколо”.
Б “Катруся продовжувала падати. Вона набивала синці й здирала лікті та коліна, доки не навчилася тримати кермо у правильному напрямку і не перехилятися набік”.
В “З того великого дня вона майже не злізала зі свого залізного друга. І до подружок, і до бабусі, й до магазину на ньому їздила”.
4. Яке прислів’я найточніше виражає основну думку твору?
А Без біди друга не пізнаєш
Б Людина без друзів, що дерево без коріння
В Вірний приятель — то найбільший скарб
5. Розташуй пункти плану твору в правильній послідовності.
|
Перший виїзд Катрусі на велосипеді. |
|
Здійснилася мрія Катрусі. |
|
Пригода з Денисом. |
|
Зміна ставлення Дениса до сестри. |
|
Катруся підкоряє велосипед. |
|
Великий день. |
6. Запиши, які події твору тебе вразили найбільше? Як це вплинуло на твій світогляд?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Самооцінка
Цікавими для мене виявилися завдання № ____________________________________
Контрольна робота з літературного читання . Навичка читання мовчки
ПІ учня _______________________________________ Дата ____________
І варіант
1.Прочитай текст.
Вишенька
Жив собі на світі бідняк. І був у нього син Янош. Та такий ледачий був той Янош, такий лежень, що й розказати не можна. Цілісінький день лежить, з боку на бік перекидається. Скажеш зробити що-небудь — пальцем не поворухне, бровою не поведе.
Якось сказав батько синові:
— Ходім, сину, подивимось, що на білому світі робиться.
І рушили вони в путь-дорогу.
Ішли вони, йшли, і раптом бачить Янош: підкова лежить — корисна річ! Підняв би її Янош, та от біда — нагинатися ліньки. А батько його не полінувався — нагнувся, підкову підняв і заховав собі за пазуху.
Незабаром прийшли вони в село. Зайшов батько до крамниці й дав крамареві підкову.
— Ваша підкова коштує цілий гріш! — сказав крамар і дав біднякові монету.
Пішли вони далі.
Уже й полудень настав, і обідати давно пора. Ох, як хочеться Яношу їсти, сил немає!
Сумний ішов він селом, навіть на перехожих не дивився. Раптом на базарному майдані побачив Янош віз із вишнями.
— Батьку, батьку! — загукав він. — Подивись-но, вишні! Адже гріш у тебе є?
— Є, — сказав батько і підійшов до воза.
Зрадів Янош, коли за гріш насипали їм цілу хустку ягід. Та рано ще було радіти: батько зав’язав хустку вузликом і пішов далі.
Поплентався за батьком і Янош. Жде не діждеться, коли посідають вони під деревом, у затишку, та досхочу наїдяться вишеньок. А батько мовчить і йде далі.
От зійшли вони зі шляху. Пішли чистим полем: навкруги трава й квіти.
Ішов-ішов Янош за батьком, раптом бачить: упала вишенька на траву, лежить у зеленій траві, виблискує. Янош нагнувся, схопив вишеньку — і до рота. Ой, до чого ж добра! Соковита, м’ясиста, запашна!
Дивиться — знову вишенька упала на траву. Знову нагнувся Янош, підняв її й з’їв.
А старий іде-йде мовчки та ненароком і кине з хустки крізь дірочку вишеньку на траву. Одну загубить, другу, третю...
Янош усі ягоди з’їв. Трохи перебив голод. Тоді батько озирнувсь на нього та й каже:
— Бачиш, синку, тобі ліньки було раз нагнутися за підковою, а довелося дев’яносто дев’ять разів нагинатися, вклоняючись кожній вишеньці.
Отак воно завжди буває з ледарями. (333 слова
З угорського фольклору
Виконай завдання.
1. Визнач жанр прочитаного твору.
А легенда
Б казка
В оповідання
2. Чому Янош не підняв підкову.
А Бо хотів їсти.
Б Нагинатися було ліньки.
В Був у поганому настрої.
3. Яке прислів’я найточніше передає основну думку твору?
А Хочеться їсти, та не хочеться лізти
Б Як до діла, то й спина заболіла
В Аби руки і охота, буде зроблена робота
4. Які вислови у тексті допомагають краще уявити характер Яноша?
А “…не полінувався — нагнувся, підкову підняв і заховав собі за пазуху...”
Б “…Цілісінький день лежить, з боку на бік перекидається…”
В “…Ох, як їсти хочеться Яношу, сил немає!..”
5. Розташуй пункти плану твору в правильній послідовності.
|
Подорож батька й Яноша. |
|
Яношу хочеться їсти. |
|
Як батько провчив Яноша-ледаря. |
|
Продаж підкови крамарю. |
|
Батько купив вишні. |
|
Підкова на дорозі. |
6. Подумай і запиши, як змінилося життя Яноша після цієї подорожі.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Самооцінка
Цікавими для мене виявилися завдання № ____________________________________