Діагностувальна робота з літературного читання для 4 класу. Усний переказ прочитаного твору. Учням запропоновано план тексту, слова та словосполучення, які допоможуть у переказі прочитаного тексту.
Чотири тисячі років тому людина познайомилася із морквою. Але тоді морква була дикою – з тоненьким жорстким корінцем. Тож коренеплід цієї рослини не їли, але лікувалися за допомогою насіння, листя, корінців. Бо помітили наші далекі предки: якщо жувати моркву, то вона очищає рот, зуби стають білими і міцними, не кровоточать. І полюбили за це рослину з красивими, наче мереживо, листочками, яка зацвітає на другий рік великим білим зонтиком.
Номер слайду 3
Пахуче насіння помандрувало в кишенях, торбинках, вузликах від берегів Середземного моря по всій землі. І так потрапило на землі Київської Русі. Ось саме тут, де ми живемо, висіяли моркву у родючий ґрунт. Рослина віддячила людям. Набираючись сили від землі і сонця, стала солодкою і червоною.
Номер слайду 4
Моркву полюбили всі, хто їв смачні корінці. І запримітили: той, хто вживає моркву, не хворіє, краще бачить, має красиву шкіру і гарне волосся. Малі діти від неї швидко ростуть, а дорослі довго не старіють і виглядають молодими. Споживайте моркву щодня – будьте здорові, красиві, розумні.
Номер слайду 5
Дайте відповіді на запитання Коли людина вперше познайомилася з цією рослиною?Якою на вигляд була морква тоді?Якою стала морква на землях Київської Русі?Чому моркву називають коморою вітамінів?
Номер слайду 6
План. Коли людина вперше познайомилася з морквою? Чому наші предки полюбили моркву?Як потрапила морква в наші краї?Чим корисна морква для людей? Слова та словосполучення: жорсткий корінець, коренеплід, далекі предки, білий зонтик, Середземне море, Київська Русь, родючий ґрунт.