Літературне читання
Відповідальний за адаптацію навчальної програми на І семестр:
№ |
Тема уроку |
Очікувальні результати |
Моніторинг |
Осінь кличе до школи |
|||
1. |
Вступ. Ознайомлення з підручником. Марія Пригара «Перший день». ст.4 |
- читає вголос правильно, в індивідуальному темпі; -з допомогою удосконалює прийоми смислової та технічної сторін навички читання вголос і мовчки; - пояснює, що саме у таких книжках є найважливішим і найцікавішим; -удосконалює навички правильного та виразного читання; -збагачує словниковий запас слів; -розвиває зв’язне мовлення, уяву, фантазію; -виховує любов до рідної мови; -розширює світогляд; -узагальнює знання за розділом; -вчить порівнювати прочитані твори; -розвиває творчі здібності; -узагальнює, висловлює оцінні судження; -сприймає розуміння усної інформації; -аналізує та інтерпретує почуте; -висловлює власну думку про факти, події у сприйнятому на слух тексті; -формує уміння утримувати увагу, - послідовно читає за розділами, главами - розуміє цілісний зміст таких книжок та окремих частин -з допомогою визначає тему, основну сюжетну лінію, головних та другорядних персонажів; тривалість подій у часі.
|
|
2. |
Прислів’я про книгу. За Ольгою Лапушеною «Казка про книгу». ст.5-8 |
||
3. |
Складання розповіді про прочитану книгу. ст.5-8 |
||
4. |
За Олегом Погинайком «Осінь без смутку». Підготовка плану проведення колективної творчої справи (організація виставки). ст.9-10 |
||
5. |
День дружби. Юлія Смаль «Артемкові друзі». Добір прислів’їв про дружбу. ст.10-12 |
||
6. |
Людмила Федорова «Осінні пахощі». Складання продовження оповідання. Порівняння творів. ст.13-14 |
||
7. |
Урок позакласного читання 1 «Шкільні стежини» |
||
8. |
Василь Сухомлинський «Ластівки прощаються з рідним краєм». Олександр Єрох «Відлітають птахи». Дослідження медіа. Складання усної розповіді про життя птахів. ст.15-17 |
||
9. |
Народна мудрість про осінь (прислів’я, прикмети). Леся Вознюк «Журавлі»(вивчити вірш напам’ять). Микола Магера «Тополя». Дослідження «Птахи в геральдиці». ст.18-19 |
||
10. |
Діагностувальна робота. Слухання і розуміння тексту (аудіювання (письмово) Анна Зайцева «Рятівниця» |
||
11. |
Віктор Лукін «Про математику і кохання». Прислів’я. Складання есе/усного висловлювання на задану тему (на вибір). ст.20-23 |
||
12. |
Складання есе/усного висловлювання на задану тему (на вибір). |
||
13. |
Підсумок за розділом «Осінь кличе до школи». ст.23-24 |
||
Міфи та легенди |
|||
14. |
Поняття про міф. Касдепке Ґжеґож. Переклад із польської Божени Антоняк «Наш друг Прометей». Переказування міфу від імені головного героя. ст.24-25 |
-досліджує побудову і зміст художнього тексту; -розвиває уміння аргументувати власні читацькі переваги -пояснює, що саме є найважливішим і найцікавішим; -заохочується до творчості виконання різноманітних завдань, вправ до розвитку фантазії, уяви; -за навідними питаннями переказує твори; -з допомогою асистента вчителя шукає відповіді на поставлені запитання; -розвиває навички мовлення, слухання та говоріння; -збагачує словниковий запас слів; -удосконалює навички правильного виразного читання; -розвиває зв’язне мовлення, уяву, фантазію;
|
|
15. |
Урок позакласного читання 2 «Міфи» |
||
16. |
Український міф «Зоряний віз». Робота з медіа. Міф «Берегиня». Створення відеокадрів за прочитаним міфом. ст.25-26 |
||
17. |
Давньоіндійські міфи (за переказом Ольги Бондарук) «Творення», «Про створення ночі». Складання розповіді про розвиток подій у тексті за схемою. ст.26-27 |
||
18. |
Діагностувальна робота. Переказ прочитаного твору (усний переказ) Василь Сухомлинський «Хлопчик і хвора Мама» |
||
19. |
Поняття про легенду. Українська народна легенда«Калинонька». Дослідження медіа «Легенда про калину». ст. 28-29 |
||
20. |
Давньогрецька легенда «Соняшник». Стислий переказ легенди. ст.29 |
||
21. |
Урок позакласного читання 3 «Легенди рідного краю» |
||
22. |
Українська народна легенда «Сумна пісня соловейка». Обговорення/дискусія за заданою темою. ст.30 |
||
23. |
Легенда Поділля «Криниця-журавель». Добір матеріалу з інтернет-джерел. ст.31 |
||
24. |
Підсумок за розділом «Міфи та легенди». ст.32 |
||
Україна з давніх часів до сьогодення. Сторінками історії |
|||
25. |
Світлана Пасенюк «Моя земля». Прислів’я. Добір рубрик для створення лепбука. ст.33 |
-сприймає і розуміє усну інформацію; -досліджує побудову і зміст тексту; -розвиває навички мовлення, слухання, говоріння; -збагачує словниковий запас слів; -вивчає походження назв міст; -розвиває навички читання, мовлення, говоріння; -поглиблює знання про державотворчі процеси; -активізує пізнавальний інтерес до історії України; -виховує почуття патріотизму; - з допомогою асистента вчителя повторює, узагальнює знання з теми; -оцінює рівень навчальних досягнень; -з допомогою асистента вчителя встановлює хронологічну послідовність створення зазначених пам’яток.
|
|
26. |
Поняття про переказ. За Віктором Васильчуком «Казка про Благиню — кам’яну бабу». Інсценізація сюжетів переказу. ст. 34-36 |
||
27. |
Наталя Гуркіна «Про Софію Київську». Створення фотоколажу «Видатні місця України». ст.37 |
||
28. |
Урок позакласного читання 4 «Моя нескорена Вкраїна» |
||
29. |
Народна легенда «Як козаків випро́бували на Січі». ст.38-39 |
||
30. |
Володимир Верховень «Козацькі розваги». ст.38-39 |
||
31. |
Інга Квітка «Звідки козаки брали сили захищати нашу неньку». Прислів’я про козаків. Олег Шупляк «Іду на ВИ!» Робота з медіа. Створення плакатів. ст.40-41 |
||
Символи нашої держави |
|||
32. |
Леся Вознюк «Прапор України» (вивчити вірш напам’ять). З вільних інтернет-джерел «Державний Прапор України». Дослідження «День Прапора». ст.42-43 |
-висловлює особисте ставлення до пам’яток та усвідомлює необхідність їх збереження -розвиває навички читання, мовлення, говоріння; -поглиблює знання про державотворчі процеси; -активізує пізнавальний інтерес до історії України; -виховує почуття патріотизму; -сприймає і розуміє усну інформацію; -досліджує побудову і зміст тексту; -продовжує знайомство з творами сучасних поетів.
|
|
33. |
За Іриною Мацко «Золотий тризубець»(легенда). Інсценізація легенди. ст.43-46 |
||
34. |
Дослідження медіа «Гімн дітей України» у виконанні гурту «Little Blues». Проєкт «Мій оберіг». ст.43-46 |
||
35. |
Діагностувальна робота. Навичка читання мовчки (письмово). За Марією Солтис – Смирновою «Чому хворіє Кротеня» |
||
36. |
Урок позакласного читання 5 «Народні символи України». |
||
Наша самобутність |
|||
37. |
Олександр Підсуха «Мова». Дослідження «Мови світу». ст.47 |
- читає вголос правильно, в індивідуальному темпі; -з допомогою удосконалює прийоми смислової та технічної сторін навички читання вголос і мовчки; - пояснює, що саме у таких книжках є найважливішим і найцікавішим; -удосконалює навички правильного та виразного читання; -збагачує словниковий запас слів; -розвиває зв’язне мовлення, уяву, фантазію; -виховує любов до рідної мови; -розширює світогляд; -узагальнює знання за розділом; -вчить порівнювати прочитані твори; -розвиває творчі здібності; -узагальнює, висловлює оцінні судження; -сприймає розуміння усної інформації; -аналізує та інтерпретує почуте; -висловлює власну думку про факти, події у сприйнятому на слух тексті; -збагачує словниковий запас слів;
|
|
38. |
Яна Яковенко «Вишиванка» (вивчити вірш напам’ять) Дослідження медіа «Бабусина вишиванка». Складання розповіді про святкування Дня вишиванки. ст.48 |
||
39. |
Наталія Клевцова «Наша любов». Визначення головної думки тексту. Дослідження «Що символізує вишивка». ст.48-49 |
||
40. |
За Наталею Клименко «Живопис— моя майбутня професія». Дослідження медіа «Шевченко –художник». ст.50-52 |
||
41. |
За матеріалами вільних інтернет-джерел «Катерина Білокур». Дослідження медіа «Картини Катерини Білокур». ст.52-54 |
||
42. |
Урок позакласного читання 6 «З життя видатних українців» |
||
43. |
Леся Вознюк «Я маю право». Створення буклета «Моя країна — мій захист». ст.55 |
||
44. |
Алла Корсунь «Імена України в космосі». Сашко Дерманський «Кого беруть у космонавти». ст.55-57 |
||
45. |
Світлана Дідух-Романенко «Пишаюся, що я українець!». Розроблення сценарію квесту. Робота з медіа «Створення логотипів». ст.58-61 |
||
46. |
Підсумок за розділом «Україна з давніх часів до сьогодення». ст.62 |
||
Сім’я — найбільший скарб |
|||
47. |
Ольга Рапацька «Осінній день». Створення мультфільму. Складання плану до тексту. ст.63-68 |
-розширює знання про творчість українських письменників; -з допомогою асистента вчителя розвиває вміння аналізувати художній твір та його прихований зміст; -розвиває зв’язне мовлення, самостійність, увагу; -збагачує словниковий запас слів; - з допомогою застосовує різні види читання: аналітичне/поглиблене, переглядове, вибіркове/пошукове; -визначає головну думку твору, головних персонажів -удосконалює навички правильного та виразного читання; -розширює світогляд; -виховує любов до рідного слова; -розуміє прочитане, відповідає на питання; -виховує любов до рідного слова; -розвиває зв’язне мовлення, увагу, логічне мислення; -виховує бажання читати книги, бережливо ставитися до них.
|
|
48. |
Урок позакласного читання 7 «Все починається з родини» |
||
49. |
Діагностувальна робота. Навичка читання вголос (усно). Марія Солтис – Смирнова «Порятунок Зірочки» |
||
50. |
Василь Сухомлинський «Татко з мамою посварилися…». Леся Вознюк «Татко і матуся». Прислів’я. Складання есе «Один день із життя дружної родини». Створення родинного дерева. ст.69-70 |
||
51. |
Саша Кочубей «Володарка лісу». Доповнення прочитаного тексту. Переказування тексту від імені героїні. ст.71-73 |
||
52. |
За Тетяною Строкач «Сьома дочка» (інсценівка за твором Василя Сухомлинського). Театралізація твору. ст.73-75 |
||
53. |
Анна Багряна «Казка про тепло». Складання плану. Переказ частини оповідання. ст.76-79 |
||
54. |
Урок позакласного читання 8 «Усна народна творчість» |
||
55. |
Оксана Кротюк «Найсмачніша страва». Складання розповіді з власного досвіду. ст.79 |
||
56 |
Підсумок за розділом «Сім’я — найбільший скарб» ст.80 |