20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Діалогові вікна, їх об’єкти

Про матеріал
Розробка уроку Діалогові вікна, їх об’єкти. Інформаційні вікна. Збереження зображень.
Перегляд файлу

 

ТЕМА УРОКУ. Діалогові вікна, їх об’єкти. Інформаційні вікна. Збереження зображень.

МЕТА УРОКУ:

Навчальна: навчити відкривати збережені зображення; детальніше ознайо­мити учнів з інструментами Paint; сформувати вміння рисувати графічні примітиви;

Розвиваюча: розвивати практичні навички роботи з комп'ютером; роз­вивати логічне мислення, пам'ять; формувати вміння узагальнювати, логічно міркувати;

Виховна: виховувати відповідальність, самостійність.

ОБЛАДНАННЯ:  Комп’ютери класу.

НАГЛЯДНІСТЬ:  комп'ютери, графічний редактор Paint, презентації «Комп'ютерна графіка».

Тип уроку: засвоєння нових знань.

ХІД УРОКУ.

І. Організаційний етап.

1. Оголошення теми та мети уроку, його ролі в даній темі та курсі інформатики в цілому.

2. Постановка перед дітьми цілі та розкриття методів її досягнення на уроці

II. Перевірка домашнього завдання

Виконання завдання із папки класу.

IІI. Актуалізація опорних знань.

Бліцопитування

  • Яку програму ми використовуємо для створення зображень?
  • Як її називають?
  • З якими інструментами в графічному редакторі Paint ви ознайо­мились?
  • Як ними користуватись?
  • Назвіть основні інструменти, які ви використовували під час роботи в цій програмі. (Олівець, пензлик, гумка)

Рольова гра «Інструменти Paint»

Діти уявляють себе одним із вивчених інструментів з панелі інструментів і розповідають про свої можливості в графічному ре­дакторі Paint.

IV. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель. На минулому уроці ми працювали з графічним ре­дактором Paint, ознайомилися з інструментами для роботи в ньому. Сьогодні ми продовжимо працювати з цією програмою, закріпимо вміння працювати з олівцем та гумкою. Також ознайомимося з ві­кнами програми Paint.

На попередньому уроці ви вже спробували створювати зобра­ження, проте не зможете ще раз переглянути їх на комп’ютері, тому що не зберігали результатів своєї роботи. Сьогодні ви навчитеся зберігати зображення, створені у графічному редакторі Paint.

V. Вивчення нового матеріалу.

Які види вікон бувають у Windows?

Учні пригадують варіанти, вчитель складає схему:

  • програмні
  • діалогові
  • інформаційні

Пригадайте означення вікон різних типів. Програмні вікна — це вікна, які відкриваються під час запус­ку програм. Діалогові вікна — особливий тип вікна, яке ставить запитання і дозволяє вибрати варіанти виконання дії або інформує корис­тувача. Діалогові вікна зазвичай відображаються тоді, коли програмі або операційній системі для подальшої роботи потріб­на вказівка. Інформаційні вікна призначені для виведення повідомлень про стан або результат роботи програми, про можливість виникнення непередбачених ситуацій тощо. Пригадайте призначення об’єктів програмного вікна (Кнопки типу ОК, Закрити, Скасувати, Параметри та інші). Пригадайте, що рядок заголовка діалогового та інформаційного вікон з трьох кнопок керування вікном містить тільки кнопку За­крити і не містить кнопки меню вікна.

Розповідь учителя з елементами демонстрування

Основні типи вікон у програмі Paint. Діалогові вікна — це вікна для встановлення параметрів команд. Діалогові вікна з’являються на екрані після виконання коман­ди, назва якої має в кінці знак питання. Кожне діалогове вікно має кнопки ОК, щоб ввести встановлені параметри, і Скасувати, щоб їх відмінити. Діалогові вікна також використовують для зміни кольорів палі­три, форматування рисунків тощо. Інформаційні вікна виводяться на екран операційною системою без участі користувача. Щоб користувач міг реагувати на повідомлення, інформаційне вікно має відповідні кнопки. Робота з графічними файлами Створення, збереження, відкриття та друк рисунків здійснюєть­ся через пункт головного меню – Файл. Для створення нового рисунка слід виконати команду Файл —>Створити. Якщо перед цим у вікні рисування редагувався рисунок, то Paint запропонує зберегти його. Після цього вікно ре­дагування очиститься і користувач матиме змогу створити новий рисунок. Збереження рисунка У меню Файл є декілька команд для збереження рисунка в гра­фічному файлі. Команду Зберегти як... використовують за першого збереження графічного файлу. При цьому відкривається вікно діалогу Збере­ження файлу, в якому можна вказати ім’я і тип файлу, а також ім’я папки, у якій буде збережено файл. Якщо тип файлу не вказано, то за умовчанням встановлюється тип BMP. У цьому самому вікні можна в полі Тип файлу задати палітру кольорів. Paint дозволяє вибрати палітру в два кольори, 16 кольорів, 256 кольорів і повну 24-розрядну палітру. Файли завжди зберігаються у форматі BMP. Команду Зберегти використовують для внесення змін в існую­чий графічний файл. Якщо ж ця команда подана вперше для нового рисунка, то вона виконується як команда Зберегти як...

Розробка загального плану побудови зображення (алгоритму побудови зображення)

Проаналізуйте рисунок. Визначте, за допомогою яких інстру­ментів та фігур можна його створити.

Запустіть програму Paint.

Встановіть розміри рисунка.

Виберіть на палітрі основний та фоновий колір, яким ви рисува­тимете.

Клацніть на піктограмі потрібного інструмента.

Виберіть під набором інструментів потрібну форму і розмір ­ пен­зля, розмір розпилювача, розмір гумки, товщину лінії тощо.

Ведіть покажчик миші за натисненої лівої кнопки так, як ви це робите, малюючи звичайним олівцем чи стираючи гумкою.

Якщо ви вибрали многокутник або еліпс, визначте, чи буде лише контур фігури, чи фігура із заповненням.

Розфарбуйте створений рисунок.

Збережіть рисунок у файлі з іменем *.bmp

Проведення комплексу вправ для зняття м'язового напруження

Фізкультхвилинка

VI. Закріплення нового матеріалу.

Робота з підручником на стор.146.

VII.  Формування практичних умінь і навичок.

Робота за ПК (завдання на стор.144-145).

Інструктаж з техніки безпеки. Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми

 

VIII. Аналіз та підсумки уроку.

  • Що найбільше запам’яталося на уроці?
  • Що сподобалося?
  • Які переваги роботи в графічному редакторі Paint? Як вам зручніше створити рисунок — на папері звичайними олівцями і пен­зликами чи у графічному редакторі Paint? Чому?
  • Які незручності ви помітили, працюючи в графічному редак­торі Paint?

 

IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.  Опрацювати п.17. Додаткове завдання: скласти кросворд (ребус) з вивчених термінів, які стосуються роботи в програмі Paint.

 

docx
Додано
19 квітня
Переглядів
45
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку