20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Поняття графічного редактора, його призначення

Про матеріал
Конкурс для освітян України «Вчительська десятка» Поняття графічного редактора, його призначення
Перегляд файлу

 

ТЕМА УРОКУ. Поняття графічного редактора, його призначення. Середовище растрового графічного редактора.

МЕТА УРОКУ:

Навчальна: ввести поняття комп'ютерної графіки; ознайомити учнів з гра­фічним редактором, типами графічних файлів;

Розвиваюча: розвивати практичні навички роботи з ПК, мишею та кла­віатурою, розвивати пізнавальні здібності учнів, логічне мислення, пам'ять;

Виховна: виховувати серйозне ставлення до вибору майбутньої профе­сії, зацікавленість до предмета, бажання вчитися; формувати вміння об'єктивно оцінювати себе та інших.

ОБЛАДНАННЯ:  Комп’ютери класу.

НАГЛЯДНІСТЬ:  комп'ютери, графічний редактор Paint, презентації «Комп'ютерна графіка».

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

ХІД УРОКУ

І. Вступна частина.

1. Оголошення теми та мети уроку, його ролі в даній темі та курсі інформатики в цілому.

2. Постановка перед дітьми цілі та розкриття методів її досягнення на уроці

II. Перевірка домашнього завдання

Виконання завдання кросворду з папки класу.

IІI. Мотивація навчальної діяльності.

Мистецтвовираження найглибших думок найпростішим способом. А. Ейнштейн

  • Як ви розумієте це висловлювання?
  • Які ви знаєте види мистецтва?

Учитель. Сьогодні ми з вами ознайомимося з одним з видів сучасного мистецтва; дізнаємось, хто і як його застосовує. Цей вид мистецтва називають комп’ютерною графікою.

Коротка характеристика нової теми. Висвітлення її ролі в курсі інформатики та в різних видах професійної діяльності людини. До­ведення важливості теми конкретними практичними прикладами.

IV. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь учителя (презентація «Комп'ютерна графіка»)

Під терміном «графіка» звичайно розуміють візуальне (те, що сприймається зором) зображення будь-яких реальних або уяв­них об’єктів. Особливе місце в роботі із зображеннями посідає комп’ютерна графіка. Комп'ютерна графіка — це графіка, яка обробляється і відо­бражається засобами обчислювальної техніки. Для відображен­ня графіки використовують монітор, принтер, плоттер тощо.

Комп’ютерна графіка увійшла в наш світ і змінила його. У всіх галузях науки, техніки, в медицині, в комерційній та управлінській діяльності використовують схеми, графіки, діаграми, побудовані за допомогою комп’ютера. Комп’ютерна графіка використовується в кіно, комп’ютерних іграх, поліграфії.

  • Чи стикалися ви у своєму житті з комп’ютерною графікою? Якщо так, то де саме? (Відповіді учнів.)
  • Де використовується комп’ютерна графіка? (Під час створен­ня мультфільмів, кінофільмів, рекламних роликів, кліпів.)
  • Люди яких професій використовують комп’ютерну графіку? (Робота в групах з джерелом інформації (підручник, роздрукований текст, картинки-підказки тощо).)

Орієнтовні відповіді. Це ілюстратори, художники, художники- аніматори, мультиплікатори, конструктори, архітектори, інженери, дизайнери приміщень, дизайнери ландшафту, астрономи, розробни­ки взуття, модельєри, рекламні агенти, вчені та інші.

Растрові зображення складаються з мозаїки пікселів. Піксель — це однотонно зафарбований квадратик, який є найдрібнішою одиницею цифрового зображення, що її можна редагувати. Зазвичай пікселі такі малі, що зливаються на екрані, через що зображення видається цілісним, хоча в разі його збільшення добре видно зернисту структуру.

Ви можете розкреслити на папері будь-який рисунок верти­кальними і горизонтальними лініями так, щоб утворилася сітка з квадратними комірками. Заповніть кожну комірку однорідним кольором, що найбільше відповідає цій частині рисунка. У резуль­таті ви отримаєте растровий рисунок. Це дуже схоже на схему для вишивки хрестиком, мозаїку або японський кросворд. (Демонстру­вання рисунків.)

  •  Так що ж називають графічним редактором? (Відповіді учнів.)

Графічний редактор — програма, призначена для створення і обробки зображень. (Учні записують у зошит означення).

Графічних редакторів існує багато. Ми ознайомимося з одним з найпростіших растрових редакторів — програмою Microsoft Paint. Цей редактор дозволяє створювати за допомогою миші чорно-білі і кольорові рисунки. Інструментами редактора можна створювати контури і виконувати заливку кольором, рисувати прямі і криві лінії, імітувати малювання олівцем і пензлем, вирізати, копіювати

і вставляти різні фрагменти зображення тощо.

  • Як же запустити цю програму? Натискаємо Пуск — Всі про­грамиСтандартні —> Paint. (Демонстрування на екрані.)

Після запуску програми Paint на екрані відкриється вікно про­грами. Розглянемо його структуру. Основні елементи вікна Paint. Будова вікна. Кожний пункт меню має вертикальне підменю. Зліва — панель інструментів. За допомогою кнопок панелі інструментів можна вибрати необхідний інстру­мент, побудувати типові елементи рисунка, виділити певний фрагмент тощо. Зафіксувавши курсор миші на кнопці, можна побачити її назву, а в рядку стану — ко­ротку довідку про призначення кнопки. Рядок стану розміщений у нижній частині вікна Paint. У лівому полі виводиться довідкова інформація про призначення пунктів меню, кнопок інструментів, хід виконання деяких операцій. У центральному полі виводяться координати курсора миші в пікселях, якщо він знаходиться у вікні рисування.

Проведення комплексу вправ для зняття м'язового напруження

 

Фізкультхвилинка

Буратіно потягнувся,

Раз нагнувся, два нагнувся.

Руки в сторону розвів –

Мабуть, ключик загубив.

А щоб ключик відшукати,

Треба нам навшпиньки стати

 

V. Закріплення нового матеріалу.

Робота за підручником на стор.129-130.

 

VI.  Формування практичних умінь і навичок.

Робота за ПК.

Учні створюють малюнок олівцем. Якщо підвести вказівник миші до інструмента "олівець" і натиснути один раз лівою кнопкою, то кнопка, на якій зображено олівець, трохи посвітлішає.

Тоді потрібно перенести олівець на аркуш, пересуваючи мишу по килимку. Зупинитися там, де почнеш малювати. Натиснути і не відпускати ліву кнопку миші.  Уяви собі, що ти тримаєш олівець і, не відриваючи руку, малюєш, наприклад, апельсин або машину.

 

VI. Аналіз та підсумки уроку. Підводяться підсумки та робиться аналіз вивченого матеріалу, виставляються оцінки за практичну роботу.

 

VII. Домашнє завдання.  Опрацювати п.15.

docx
Додано
20 квітня
Переглядів
50
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку