Дидактична гра «Нашої мови повітряні кульки»
Мета: закріплення понять у дітей: звук, склад, слово, речення. Розвиток дрібної моторики, зв'язного мовлення, уяви та уваги. Уміння швидко знаходити відповідь, орієнтуватись у просторі та концентрувати увагу.
Хід гри:
Пропонується дітям на прикладі повітряних куль розрізняти де звук, склад, слово та речення.
Варіанти гри:
• Кожній дитині роздається додаток 1, на якому потрібно розфарбувати кулі.
•
• Дорослий показує на будь-яку кульку, а дитина має сказати, що вона означає та скласти до неї приклад.
• Завдання ускладняється, коли дорослий не лише називає звук, склад, слово, речення, але і називає відповідний палець, який потрібно покласти на відповідну кулю (наприклад: «А» – вказівний палець правої руки, «ВЕСНА» – мізинчик лівої руки, «МО» – два пальчика будь-якої руки, безіменний лівої руки «Різнокольорові повітряні кулі»).
• Додаток 2 – це різнокольорові кулі та одна маленька куля, яка позначає коротке слово. Дітям пропонується по пунктирах розрізати. Дорослий каже речення, а діти викладають стільки куль, скільки слів у реченні.
• Додаток 3. Знайти букет із кульок відповідно до речень. Кількість кульок відповідає кількості слів у реченні.