Дидактичні ігори щодо розвитку у дітей слухової уваги

Про матеріал
Дитину оточує безліч звуків: щебет птахів, музика, шелест трави, шум вітру, дзюрчання води. Але слова - мовні звуки - найбільш значущі. Вслухаючись в слова, порівнюючи їх звучання і намагаючись повторити їх, дитина починає не тільки чути, але і розрізняти звуки рідної мови. Чистота мовлення залежить від багатьох чинників: від мовного слуху, мовної (слухової) уваги, мовного дихання, голосового і мовного апарату. Всі ці компоненти без спеціального "тренування" часто не досягають потрібного рівня розвитку.
Перегляд файлу

Дидактичні ігори щодо розвитку у дітей слухової уваги.

 

Дитину оточує безліч звуків: щебет птахів, музика, шелест трави, шум вітру, дзюрчання води. Але слова - мовні звуки - найбільш значущі. Вслухаючись в слова, порівнюючи їх звучання і намагаючись повторити їх, дитина починає не тільки чути, але і розрізняти звуки рідної мови. Чистота мовлення залежить від багатьох чинників: від мовного слуху, мовної (слухової) уваги, мовного дихання, голосового і мовного апарату. Всі ці компоненти без спеціального "тренування" часто не досягають потрібного рівня розвитку.

Сьогодні ми поговоримо про слухову увагу, а саме практичні вправи - ігри на розвиток слухової уваги у дітей.

Розвиток слухової уваги у дітей: гра «Слухаємо слова»

Домовтеся з дитиною, що ви будете вимовляти різні слова. Дитині треба плеснути в долоні тоді, коли зустрінеться слово, що позначає, наприклад, посуд. І гра починається: називаються різні слова: стілець, дерево, тарілка, ручка, лисиця, картопля, вилка. Дитина повинна встигнути вчасно плеснути в долоні.

Коли малюк починає справлятися, завдання можна ускладнити, об'єднавши їх по два, а потім і по три. Наприклад, дитині треба плеснути в долоні, коли чує слова, що називають рослини, і стрибнути на слова-тварини.

Розвиток слухової уваги у дітей: гра «Ніс - підлога - стеля»

Домовтеся з дітьми, що коли ви скажете слово «ніс», дітям треба показати пальцем на свій ніс. Коли скажете слово «стеля», діти повинні направити палець на стелю, а коли вони чують слово «підлога», то показати пальцем на підлогу. Дітям треба пояснити, що піддаватися на провокацію не можна: виконувати треба ті команди, які ви промовляєте, а не ті, які показуєте.

Потім починайте говорити слова: «ніс», «підлога», «стеля» в різній послідовності, а показувати при цьому або правильно, або неправильно. Наприклад, називайте ніс, а показуйте на підлогу.Діти ж повинні завжди показувати в правильному напрямку.

Розвиток слухової уваги у дітей: гра «Зроби правильно»

Для гри знадобляться бубон і хусточки. Кількість хустинок має бути рівною кількості дітей, які беруть участь в грі.
Роздайте дітям хусточки і поясніть, що коли ви голосно голосно вдарите в бубон, вони повинні підняти хусточки і помахати ними, а якщо ви будете бити ледь чутно, нехай діти опустять хусточки вниз. Продемонструйте, що означає голосно і тихо. Під час гри чергуйте гучне і тихе звучання не більше трьох - чотирьох разів.

Розвиток слухової уваги у дітей: гра «Послухай і зроби як я»

Проплескайте в долоні певний ритм і запропонуйте дитині повторити за вами. Простукаєте ритм паличкою по столу, по барабану, по каструлі, по книзі або по банці. Нехай дитина відтворить в точності ваш ритм.Потім поміняйтеся ролями - малюк простукує ритм, а ви повторюєте.
Чим старша дитина, тим складнішим може бути ритм. Для трирічного малюка в ритмі має бути не більше 5 - 6-ти ударів. У міру освоєння гри ритми можна поступово ускладнювати.

Розвиток слухової уваги у дітей: гра «Лелеки - жаби»

Домовтеся з дітьми, що зараз вони будуть ходити по колу і перетворюватися в лелек або жаб. Якщо ви плескаєте в долоні один раз, діти мають перетворитися в лелек: встати на одну ногу, руки в сторони. Якщо ви плескаєте в долоні два рази, діти перетворюються в жаб: сідають навпочіпки, руки опускають на підлогу між ногами. Якщо ви плескаєте три рази, діти продовжують ходьбу по колу.

Починайте гру: спочатку привчайте дітей до певної зміни рухів, а потім намагайтеся їх заплутати.

Розвиток слухової уваги у дітей: гра «Говоримо пошепки»

Розставте на столі іграшки: кубики, ляльку, зайчика, машинку і так далі. Посадіть малюка за стіл і поясніть йому, що ви будете давати йому завдання дуже тихо - пошепки, тому йому треба дуже уважно слухати вас, щоб все почути. Відійдіть від дитини на 2 - 3 метри і починайте давати завдання: «Візьми зайчика.Посади його в машину. Постав один кубик на інший ». Давайте короткі, прості завдання, говоріть тихо, але чітко, щоб малюк почув, зрозумів і виконав завдання. Якщо в грі беруть участь кілька дітей, можна давати їм спільні завдання, наприклад: «Візьміться за руки», «Пострибайте», «Обійдіть навколо стільця», «Підніміть руку вгору», «Покажіть на свій ніс».

 

docx
Додав(-ла)
Чорна Яна
Додано
13 березня 2020
Переглядів
406
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку