Дидактичні ігри для роботи з дітьми дошкільного навчального закладу до інтегрованого курсу «Дошкільнятам — освіта для сталого розвитку»

Про матеріал
Дидактичні ігри з різного матеріалу для роботи з дітьми до інтегрованого курсу «Дошкільнятам — освіта для сталого розвитку»
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дидактичні ігри

/сталий розвиток /

 

 

 Підготувала

                                вихователь «вищої категорії»

                                                 Сумського ДНЗ № 14 «Золотий півник»

                                      Гончарова Світлана Миколаївна

 

 

 

 

 

 

З використанням покидькового матеріалу (кришки)

 

Дидактична гра «Кольорові овочі — фрукти»

Мета: закріпити вміння дітей називати основні ознаки овочів і фруктів за формою та ко­льором; формувати вміння викладати овочі та фрукти за схемою у вигляді мозаїки з кришок; розвивати дрібну моторику пальців рук, окомір; виховувати посидючість і фантазію.

Попередня робота: збір кришок від пластикових пляшок.

Обладнання: пластикові кришки різного кольору, зображення овочів і фруктів (див. дода­ток 1 на с. 54).

Хід гри

Дітям пропонують вибрати малюнок, назвати овочі чи фрукти та розкласти кришки відпо­відно до схеми у вигляді мозаїки.

Ускладнення: діти виготовляють тематичні картини.

 

Дидактична гра «Мюнхаузен — тир»

Мета: закріпити вміння дітей потрапляти кришкою такого самого кольору в пробку, підві­шену на нитці; розвивати окомір, дрібну моторику пальців рук; виховувати влучність.

Обладнання: пластикові кришки, дерев’яний каркас.

Хід гри

Діти по черзі беруть пластикову кришку будь-якого кольору, потім нею збивають кришку, яка висить на нитці такого самого кольору. Перемагає той гравець, який найбільшу кількість разів влучить у кришки відповідного кольору.

Ускладнення: діти збивають кришки різними предметами

.

Дидактична гра «Повітряний кришкобол»

Мета: формувати знання дітей про вид спорту — футбол; розвивати дихання під час дму­хання у трубочку з коктейлю та окомір під час забиття кришки у ворота суперника; виховувати вміння працювати в команді.

Обладнання: коктейльні трубочки, пластикові 

кришки, ігрове футбольне поле.  

Хід гри 

За допомогою жеребкування обираються дві команди учасників. Потім кожен гравець команди по черзі намагається «задути» кришку у ворота суперника. Перемагає команда, на рахунку якої більше «задутих» голів.             

Ускладнення: змінюються правила гри.

 

Дидактична гра «Кришки в банку»             

Мета: вправлятися в добиранні кришок за кольором до відповідної банки; розвивати вміння розрізняти кольори; виховувати зосередже­ність.

Обладнання: пластикові кришки різних кольорів і банки відповідно до кришок кольорів.

Хід гри

На початку гри кришки всіх кольорів змішуються. Дитина вибирає відповідний колір. За сигналом вихователя діти починають збирати кришки відповідно до банки свого кольору. Перемагає дитина, яка зібрала тільки кришки свого кольору та зробила це швидше за інших.

Ускладнення: збільшити кількість кольорів.

 

Дидактична гра «Шашки»

Мета: закріпити вміння гри в шахи; розвивати кмітливість; виховувати повагу до суперника.

Обладнання: шахова дошка, великі пластикові кришки двох кольорів.

Хід гри

Діти грають у шашки за правилами.

Дидактична гра «Збережи нас»

Мета: закріпити знання про тварин, їхній спосіб життя, харчу­вання; розвивати дрібну моторику пальців рук, увагу, мислення; викли­кати бажання турбуватися про них; формувати гуманне ставлення до тварин.

Обладнання: тварини — іграшки, виготовлені з покидькового матеріалу (кришки), кружечки-оцінки за відповіді дітей.

Хід гри Педагог показує іграшку — тварину й запитує: «Хто це, де живе, що їсть?». За правильну відповідь роздає кружечок-оцінку. У кінці підрахову­ються кружечки в кожної дитини. Ставить запитання: «Як би ви могли до­помогти тваринам, особливо взимку?». Дитина, яка дала відповідь, отримує додаткову фішку — бал. Хто зібрав найбільше балів, отримує перемогу.

Ускладнення: вихователь пропонує дітям створити хатинки для звірів із покидькового матеріалу.

 

Дидактична гра «Народні символи»

Мета: формувати уявлення про природу рідного краю, зокрема золоту квітку сонях як народний символ нашої держави; продовжувати ознайомлювати дітей із прекрасним, яке при­ховано у звичайних речах, що нас оточують (пластикові кришки); розвивати дрібну моторику пальців рук, уміння й бажання перетворювати їх на корисні речі; закріпити основні кольори; розвивати фантазію, уяву, творчість.

Попередня робота: збирання покидькового матеріалу (пластикові кришки).

Обладнання: пластикові кришки, ескіз соняха.

 Хід гри Вихователь пропонує розглянути зображення народних символів України та назвати їх.

Після чого обирають символ, що сподобався найбільше, та разом із вихователем викладають його за поданим ескізом.

Ускладнення: вихователь пропонує кожній дитині індивідуально викласти народний сим­вол із покидькового матеріалу.

 

Дидактична гра «Символи мого міста»

Мета: розкрити уявлення про символи міста та країни загалом; учити дітей правильно на­зивати державні символи; учити добирати необхідні пластикові кришки потрібного кольору, розвивати уявлення про колір уміння називати його розповісти про значення кольору на сим­волах, формувати стійкий інтерес до державних символів: виховувати патріотизм, національ­ну свідомість, повагу до державних символів.

Попередня робота: збирання покидькового матеріалу (пластикових кришок).

Обладнання: покидьковий матеріал (пластикові кришки), ескіз герба чи прапора вашого населеного пункту.

Хід гри Вихователь просить дітей назвати державні символи України та міста. Після чого пропонує колективно викласти герб міста.

Ускладнення: вихователь пропонує дітям викласти прапор України з пластикових кри­шок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дидактичні ігри з використанням паперу

 

Дидактична гра «Створи картинку»

 

Мета: удосконалювати вміння створювати сюжет або композицію, використовуючи вс площу аркуша, з обрізків кольорового картону; розвивати творчу уяву, фантазію; виховуваї ощадливе ставлення до паперу.

Обладнання: аркуші паперу формату А4, оздоблені рамкою, обрізки паперу у файлах (дібра: за змістом), велика картина для зразка, виготовлена з обрізків журналів, обрізки з журналів.

Хід гри

Вихователь повідомляє дітям, що під час роботи з папером залишилось багато обрізків, я І              можна ще використати.

Діти розглядають зібрані обрізки, фантазують на тему «На що схоже?» (метод ТРВЗ).

Вихователь роздає аркуші з рамками для створення на них сюжету або композиції, обрізи у файлах.

Діти створюють картину, викладаючи самостійно на них обрізки.

Ускладнення: створити картину на вільну тему.

 

Дидактична гра «Водиця-чарівниця»

 

Мета: формувати знання дітей про використання водних ресурсів із метою вироблення електроенергії; поглибити уявлення про те, що забруднення водойм шкідливо впливає на кругообіг води у природі, виникнення повені; привчати до бережного ставлення до водойм і раціонального використання електроенергії; розвивати допитливість, спостережливість; ви­ховувати бажання не забруднювати водойми.

Обладнання: макет електростанції, предметні й сюжетні картинки, сміттєві відходи, фільтр.

Хід гри Вихователь повідомляє про ситуацію, коли не стало світла. Відбувається уявна подорож до електростанції. Вирішення проблемної ситуації. Трапилося лихо: засмітилися фільтри, надходить повінь. Вихователь пропонує вирішення проблеми: почистити фільтри. Діти приби­рають сміття і складають його до сміттєвих пакетів.

Вихователь пропонує зробити комплімент чистій воді (прозора, чиста, сяюча, світла).

Ускладнення: дібрати спільнокореневі слова. — Електрика. (Електричний, електростанція, електричка.) — Вода. (Водний, водяна, водичка, водяний.) Придумати дієслова. — Електростанція. (Дає світло, гріє, працює.)

 

Дидактична гра «Чарівний млинок»

 

 Мета: розширити й поглибити уявлення дітей про історичне минуле використання води в Україні; закріпити знання дітей про людей, які працюють у млині, переробку зернових куль­тур на продукти харчування.

Обладнання: макет млина, зерно пшениці, борошно, насіння соняшнику, олія.

Хід гри Розгляд макета млина: діти розповідають, із чого складається млин і для чого що потрібно.

Діти порівнюють різні види млинів на ілюстраціях. Обігрують діалог мельника й відвідувача.

Ускладнення: педагог роздає ілюстрації (насіння соняха, сонях, олія, зерно, борошно, хліб), потрібно придумати прізвища від слова млин...

 

 

 

 

 

Дидактичні ігри з використанням дисків

Дидактична гра «Капітошка»

Мета: уточнити й розширити уявлення дітей про сніг; допомогти дітям зрозуміти, чому в разі зміни температури сніг змінює свої властивості; розвивати мислення й інтерес до зимових явищ, до неживої природи; виховувати бережне ставлення до ре­сурсів природи.

Попередня робота: бесіда про зиму та зимові явища.

Дослід: властивості снігу.

Обладнання: картки із зображенням різних станів води (водоспад, річка, калюжа, лід, снігопад, хмара, дощ, пара, сніжинка, крапля, град), чотири картки із зображен­ням чотирьох пір року.

Хід гри Діти вибирають одну дитину — Капітошку, який має бути ведучим гри, ідуть хороводом за ведучим навколо роз­кладених по колу карток. На картках зображено різні стани води (водоспад, річка, калюжа, лід, снігопад, хмара, дощ, пара, сніжинка, крапля, град тощо).

Під час руху по колу вимовляються такі слова:

Ось і настало літо. Сонце яскравіше засвітило, Стало спекотніше припікати, Де сніжинку нам шукати?

З останнім словом усі зупиняються. Ті, перед ким розташовуються потрібні картинки, повинні їх підняти й пояснити свій вибір.

Рух продовжується зі словами: Нарешті прийшла зима: Зима, завірюха, холод.

Виходьте погуляти. Де сніжинку нам шукати?

Знову вибирають потрібні картинки й пояснюють вибір.

Ускладнення: лежать 4 обручі із зображенням чотирьох пір року. Діти повинні розне­сти свої картки за обручами, пояснивши свій вибір. Деякі картки можуть відповідати кільком порам року. Висновок роблять, виходячи з відповіді на запитання: «У яку пору року вода в при­роді може перебувати у твердому стані?». (Зима, рання весна, пізня осінь.)

 

Дидактична гра «Здмухни метелика»

Мета: закріпити уявлення дітей про квіти весняного циклу; учити називати кольори та їх відтінки; формувати в дітей правильність мовленнєвого дихання; сприяти розвитку голосу; розвивати глибокий вдих; удосконалювати вміння дітей берегти ресурси (вторинне викори­стання).

Попередня робота: збір дисків.

Обладнання: компакт-диски.

Хід гри Вихователь пропонує дітям розглянути квіти, зображені на дисках.

Вихователь читає вірш:

Я біжу, біжу по гаю,

Я метелика впіймаю.

А метелик не схотів, Геть від мене полетів.

Полетів він на лужок, Заховався між квіток.

Я іду, іду, іду — Метелика не знайду.

Діти саджають метелика на квіточку і здмухують його.

Ускладнення: дібрати метелика за кольором кві­точки.

 

Дидактична гра «Сонечко»

Мета: збагатити знання дітей про характерні особливості комах; розвивати дрібну мото­рику пальців рук, координацію рухів, концентрацію уваги; виховувати бережне ставлення до комах.

Попередня робота: збір дисків вихователем.

Обладнання: компакт-диски, котушка з ниток.

Хід гри Вихователь пропонує дітям послухати вірш.

Сонечко

Два сонечка я знаю:

Мов куля золота,

Одне у небі сяє,

А друге ось літа.

За сонечком маленьким

Біжу я навпростець.

Ловлю його у жменьку,

 Мов сонця промінець.

 — Боятися не треба,

Лети собі у світ

 І сонечку на небі

Мій передай привіт.

 У грі бере участь два гравці. По команді вихо­вателя діти починають намотувати котушку. Хто швидше намотав нитку, той і переміг.

Ускладнення: придумати загадку про жука-сонечко.

 

Дидактична гра «Як мишка з поросятком шукали друзів у лісі»

Мета: закріпити знання дітей про диких і свійських тварин; учити класифікувати тварин за місцем мешкання; активізувати словниковий запас із теми; розвивати вміння міркувати, робити висновки, висловлювати свої думки у формі діалогу; виховувати бережне ставлення до тварин.

Обладнання: тварини з дисків, картинки із зображенням лісу, будинків свійських тварин, схема для виготовлення тварини з диску (див. додаток).

Хід гри Вихователь пропонує дітям розглянути тварин, які лежать на столі.

Вихователь. Чи можуть ці тварини жити разом? Подивіться, ось будинки цих тварин.

Кого й куди розселити, я не знаю. Допоможіть мені. (Діти знаходять будинки диких і свій­ських тварин.) Діти, а чи всі тварини можуть бути друзями? Може, хтось когось боїться або ворогує з ним? (Діти дають відповіді.) Ускладнення: придумати подорожі до екзотичних тварин.

Дидактична гра «Чарівне дерево»

Мета: закріплювати знання дітей про пори року, сезонні явища певної пори року (узим­ку — холодно, морозно, іде сніг, з'являється крига; навесні — пригріває сонце, тане сніг, з'яв­ляється листя на деревах, зацвітають квіти; улітку — спекотно, активне життя комах, дозрівають ягоди; восени — жовтіє й опадає листя, часто ідуть дощі, у лісі з'являються гри­би); розвивати вміння спостерігати, логічно мислити; розвивати пізнавальні процеси, пам’ять, зорову й слухову увагу, дрібну моторику пальців рук; сприяти активізації зорових функцій: сприймання, простежування, орієнтація на площині (угорі— унизу, праворуч— ліворуч, посе­редині); виховувати вміння дітей берегти ресурси.

Попередня робота: бесіди про пори року, розглядання картин, настільно-друковані ігри «Пори року», відгадування загадок, збирання дисків для гри.

Обладнання: дерево з дисків, картинки із зображенням пір року та їх явищами.

Хід гри На дошці розташовують дерево з дисків. Дітям роздають картинки з порами року. Діти знаходять відповідні картинки та предмети, називають їх, описують сезонне явище, закріплю­ють на дискове дерево. Щоб дітям легше було відгадувати, можна використовувати загадки та вірші.

Ускладнення: гру можна проводити у формі бесіди, застосовуючи методи «Знайди зайву картинку», «Відгадай картинку за описом». Для дітей, які не розмовляють, пропонується пока­зувати картки, які називає педагог.

 

 

 

Сюжетно-рухливі ігри зі сталого розвитку

 

Сюжетно-рухлива гра «Збережемо ліс чистим» (для молодшого дошкільного віку) Мета: удосконалювати знання дітей про природу, як її зберегти; вправляти у навичках бігу; заохочувати рухову активність дітей; розвивати спритність, уважність, працьовитість; ви­ховувати необхідність дотримуватися ігрових правил.

Обладнання: обгортки від цукерок, зображення дерев (дуб, береза, ялинки), пеньочки, відерця для сміття.

Хід гри На початку гри діти розглядають лісову галявину, дерева на ній (дуб, береза, ялинка). Діти помічають, що дерева сумні. Хтось забруднив лісову галявину, розкидав обгортки від цукерок.

Вихователь разом із дітьми вирішують допомогти й зібрати сміття. Вихователь пояснює пра­вила гри. Діти з певної лінії біжать до галявини, беруть по одному папірцю, повертаються, викидають папірець у відерце. Гра закінчується завершується тоді, коли всі папірці зібрано і ліс буде чистим.

Ускладнення: під час гри можна використати 2— 3 види сміття (пластик, пакети, банки) та сортувати його й різні відерця.

 

Музично-дидактична гра «Личко та водичка» (для молодшої групи)

Мета: формувати в дітей вміння уважно слухати музику, передавати рухами характер музики, роз­різняти темп і динаміку; розвивати ритмічний слух, творчу уяВу; узагальнити знання дітей про бережне використання води під час умивання або купання.

Попередня робота: вивчення поспівок про во­дичку. Обладнання: фонограма пісні «Люда митися не хоче» (сл. Г. Бойка, муз. Н. Шевченко), ілюстрації із зображенням дій, що пов’язані з використанням води, лялька у ванночці.

Хід гри Музичний керівник пропонує дітям пригадати пісню «Люда митися не хоче». Прослухавши пісню, діти визначають характер, темп, динаміку пісні. Музичний керівник проводить бесіду про дбайливе використання води в житті та збереження її в разі повсякденного використання.

Музичний керівник пропонує дітям виконати рухи відповідно до змісту пісні.

Я купатись в ванні буду, Покупаю ляльку Люду.

В неї пальчики зелені, В неї носик у варенні.

(Діти імітують купання ляльки в іграшковій ванночці.)

Люда митися не хоче, Плаче: «Мило зайде в очі!».

Людо, Людочко, сідай, Тільки очі закривай. (Діти заплющують долонями очі.) Ускладнення: музичний керівник виконує різні пісні про воду, діти відгадують назву пісні та розповідають, як можна дбайливо використовувати воду.

 

 

 

Гра «Сніжкинки»

Мета: розвивати музичний ритм, слух, пам’ять; узагаль­нити знання дітей про заощадження й повторне викори­стання паперу; розвивати дрібну моторику пальців рук, точність рухових дій.

Обладнання: старі газети та журнали, кошик для складання сніжок, пісня «Гра зі сніжками» (муз. Ю. Михайленко).

Хід гри Діти утворюють коло, після чого музич ний керівник пропонує їм пограти зі сніж­ками, зробленими з вати.

Ми зі сніжками танцюєм (підіймають руки вгору), Бо настав зимовий час.

Ми швидесенько тупцюєм (тупотять ніжками), Щоб не змерзли ніжки в нас.

Музичний керівник роздає сніжки з паперу, пояснює дітям, що па­пір можна використовувати повторно, ще й гратися з ним.

Ми додолу покладемо (кладуть сніжки на підлогу) Сніжки легкі і пухкі, Та й побігаєм навколо (кружляють навколо сніжок), Як сніжиночки легкі.

А тепер за спину треба Наші сніжки заховать (ховають сніжки за спину), Потім кинемо до неба, Хай летять вони, летять (підкидують угору).

Із завершенням пісні діти підкидують сніжки вгору, під веселу українську мелодію збира­ють сніжки в кошик.

Ускладнення: під музику діти прикрашають сніжки візерунками.

 

Сюжетно-рухлива гра «Збирання макулатури» (для середнього та старшого дошкільного віку)

Мета: узагальнити знання дітей про ощадливе використання паперу, його повторне вико­ристання; вправляти дітей у прорізанні через обруч боком, ходьбі по ребристій дошці; вихову­вати необхідність дотримуватися правил гри.

Обладнання: аркуші старих газет, журналів, обручі на стійці, ребриста дошка.

Хід гри Діти шикуються у дві колони біля стартової лінії. Проводиться бесіда про те, що старі газети й журнали можна не викидати, а використати ще раз, наприклад, для гри, для аплікації, для оригамі. Також можна папір збирати і здавати на макулатуру, щоб із нього виготовили щось інше.

Вихователь пояснює правила гри. Діти по черзі беруть аркуш газети, пролазять в обруч боком, ідуть по ребристій дошці та складають їх на столі один на інший. Виграє команда, яка швидше виконає завдання.

Ускладнення: для гри можна використовувати кілька видів паперу, який діти будуть сор­тувати на 2— 3 купки.

 

Сюжетно-рухлива гра «Паперові пампушки» (для середнього та старшого дошкільного віку)

 Мета: удосконалювати знання дітей про повторне використання паперу, його заощадження та зберігання; поліпшувати точність і швидкість рухових дій; формувати наполегливість під час досягнення ігрової мети, прагнення до якісного виконання руху; виховувати праце­любність і бажання економно використовувати папір.

Обладнання: аркуші з газет чи журналів, 2 підноси, 2 столики.

Хід гри На початку гри діти розглядають купку зі старих газет і журналів. Проводиться бесіда про використаний папір, старі газети, журнали. Папір можна здавати на макулатуру та вико­ристовувати повторно. Так можна зберегти ліс, дерева. Із папером можна ще й гратися. Вихо­ватель пропонує дітям стати кухарями й випікати пампушки. Для того щоб зробити з паперу кульку, його потрібно зім’яти.

Вихователь пояснює правила гри. Діти поділяються на дві групи. Від лінії старту біжать по одному до столу, беруть аркуш, роблять із нього кульку («пампушку») та складають на піднос.

Повертаються, передають естафету наступному гравцеві. Виграє та команда, яка швидше і більше наробила «пампушок».

Ускладнення: під час гри можна додати кілька рухових дій.

 

Сюжетно-рухлива гра «Купа сміття» (для середнього та старшого дошкільного віку)

Мета: удосконалювати знання дітей про забруднення навколишнього світу, про сміття, його види, прибирання та використання; поліпшувати рухову координацію та фізичні якості (спритність, витривалість); вправляти у вмінні стрибати через обручі на двох ногах; розвивати моторні навички дітей, зокрема влучність; виховувати бажання утримувати в чистоті свій дім і навколишній світ.

Обладнання: 4 баки для сміття, різні види сміття (папір, пластик), 4 обручі для стрибків.

Хід гри На початку гри діти оглядають купу зі сміттям (старі газети, журнали, пляшки, обгортки від цукерок), називають види сміття, а також як його посортувати.

Вихователь пояснює правила гри. Діти шикуються у дві колони біля лінії. Одна колона оби­рає сміття з пластику, а інша — з паперу. Діти біжать до купи сміття по одному, беруть щось одне й несуть до певного бака (пластик — у синій бак, папір — у зелений бак), перестрибуючи через два обручі на двох ногах, повертаються назад, передають естафету наступному учаснику та стають у кінець колони. Гра завершується тоді, коли всю купу сміття розподілять по баках.

Після завершення гри діти перевіряють, чи всі діти правильно розподілили сміття.

Ускладнення: дітей можна поділити на 3— 4 колони та використати більше видів сміття.

 

Сюжетно-рухлива гра «Хворі іграшки» (для старшого дошкільного віку)

Мета: узагальнити знання дітей про важливість заощадження іграшок, про те, що їх по­трібно берегти, не ламати, лагодити; удосконалювати точність і швидкість рухових дій; вправ - ляти дітей у бігу й підлізанні; формувати вміння виконувати ігрові дії послідовно, по черзі, не порушуючи правил.

Обладнання: дві дуги, чотири обручі, іграшки, що потребують ремонту, та запчастини до них (машини та колеса).

Хід гри Діти знаходять коробку. Відкривають і бачать там іграшки (машини). Вихователь пропонує з ними погратися, подивитися, що з ними не так. Діти помічають, що в машин не вистачає коліс. Вихователь пропонує їх полагодити.

Діти шикуються у дві колони на лйгії старту. Вихователь пояснює правила гри. Діти по черзі біжать, підлізають під дугу, підбігають до коробки з машинами, беруть одну, біжать далі до обруча, шукають запчастину, ремонтують, кладуть машину на стіл, повертаються до коло­ни, передають естафету та стають у кінець колони. Виграє та команда, яка швидше та більше полагодить машин.

Ускладнення: до гри можна додати чи змінити певний рух, а також кількість іграшок.

 

Сюжетно-рухлива гра «Паперові сніжки» (для старшого дошкільного віку)

Мета: узагальнити знання дітей про заощадження та повторне використання паперу; роз­вивати дрібну моторику пальців рук, окомір, точність рухових дій; виховувати командний дух, прагнення до перемоги.

Обладнання: старі газети, журнали.

Хід гри З дітьми проводять бесіду про використання паперу та збереження лісу. Потрібно підвести дітей до того, що папір не лише можна використовувати повторно, а й гратися з ним. Вихова­тель пропонує дітям пограти в сніжки. А сніжки можна зробити з непотрібного паперу.

Діти поділяються на дві команди. Кожна дитина бере аркуш паперу, однією рукою зминає папір у кульку (сніжку). Залу ділять сіткою на дві половини. За сигналом команди перекида­ють сніжки через сітку. Потім беруть знову сніжки і знову перекидають. За сигналом виховате­ля гра зупиняється. Виграє та команда, на території якої залишилось менше сніжок.

Ускладнення: сітку можна піднімати вище або нижче.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Щипська Людмила Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
16 квітня 2020
Переглядів
9506
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку