«Долоньки доброти»
Інтегроване заняття з розвитку мовлення, ознайомлення з природою та аплікацією молодша група.
Мета: познайомити дітей з живою і неживою природою нашої планети, вчити правилам поводження для збереження природи на Землі; закріпити знання, що глобус це модель Землі; вправляти у вмінні висівати насіння квітів, доглядати за ними; збагачувати словник дітей новими словами, словами – ознаками, вчити будувати речення з декількох слів, відповідати на запитання вихователя; розвивати увагу, спостережливість, пам'ять, мислення; виховувати любов і бережне ставлення до природи.
Словник: планета, жива, нежива природа, глобус.
Матеріал: глобус, відео-картинки, запис музики природи, д/гра «Живенеживе», д/гра «Склади картинку», долоньки з кольорового паперу, клей, пензлі, серветки, клейонки, насіння квітів, квіткові горщики з землею.
Попередня робота: бесіда «Природа Землі», розгляд ілюстрацій, вивчення віршів про природу, спостереження, правило поводження в природі.
Хід заняття:
Психогімнастика. Гра «Сонечко».
Заглядає сонечко до нас у віконечко,
Ми до нього потяглися – За промінчики взялися.
(діти стають у коло)
Вихователь:
Діти, до нас завітали гості. Давайте з ними привітаємося.
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, в небі пташки!
Доброго ранку, зелені дубки!
Доброго ранку, поля і моря!
Доброго ранку, моя рідна Земля!
Діти, а що таке Земля? (планета, грунт). Яка вона? (кругла, велика, голуба…). Молодці, а зараз відгадайте загадку:
На одній нозі стоїть,
Крутить-вертить головою, Гори, ріки, океани Нам показує з тобою.
(Глобус)
Правильно – це глобус. Зверніть увагу на його кольори. (голубий, зелений, жовтий …) Якого кольору найбільше? Чому?
Звучить пісня Шапокляк з мультфільму «Чебурашка і крокодил Гена». Заходить Шапокляк.
Шапокляк:
А, що ви тут робите? Чому мене не покликали? Я на вас образилась! Зараз ми з крискою-Ларискою вам усе зіпсуємо!
Шапокляк замінює глобус на кулю без малюнка.
Вихователь:
Що ж ти наробила? Наша планета стала темною, похмурою. Діти потрібно повернути Землі її кольори.
Шапокляк: А я вам не дам цього зробити! Все зламаю, зіпсую!
Перемішує картинки Вихователь:
Діти, допоможемо Землі.
Дидактична гра «Склади картинку» Шапокляк допомагає дітям.
Шапокляк:
А у вас цікаво і весело! Мені соромно, що я вас образила. Ми з Ларискою більше не будемо! Вибачте нас, будь ласка!
Вихователь:
Поверни с початку глобус! Діти, пробачимо Шапокляк? Давай разом з нами подивимося що склали діти? (ріки, гори, моря …) Вихователь: Давайте ближче розглянемо нашу планету.
Перегляд відео-картинок, читання вірша:
(у супроводі музики)
«Земля прекрасна, вона для тебе: І сонце ясне, і сине небо,
Птахи і звірі, моря і ріки.
Нехай же буде вона навіки!
Планеті люди добро несіть!
Любіть планету і бережіть!»
Вихователь: Ріки, гори, пустелі, поля … Це все..? (природа)
(відповіді дітей) Яка буває природа?
Діти: Жива і нежива.
Вихователь: Що значить жива природа?
Діти: Тварини, рослини. Все, що дихає, росте, живиться.
Д/гра «Живе-неживе»
(діти обирають картинки із зображенням живої природи)
Вихователь: Діти, давайте пригадаємо, як треба поводитися із живою природою. (перегляд слайдів)
1 дитина: «Ти тварин не ображай, лише за ними спостерігай.»
2 дитина: «По травичці не ходи, там маленькі сплять жучки.»
3 дитина: «Пташеняток не лякай, їх люби й оберігай.»
4 дитина: «Не ламай дерев гілки, не топчи траву, не рви.»
5 дитина: «Краще ти їх посади, доглядай і збережи.»
6 дитина: «Із природою дружи, і здоровим будеш ти!»
Вихователь: Без чого не може жити усе живе – тварини,рослини, люди?
Діти: Без води, світла, повітря,землі.
Вихователь: Яка це природа? (нежива) Чи потрібно її оберігати?
Фізкульт хвилинка:
«Сонце-земля, повітря-вода» (під музику):
«Як велике сонечко, посилаємо промінці до самісенькой землі.
Земля плодовита, народжує трави і квіти.
Чисте повітря все живе вдихає.
Вода - річки, моря й озера наливає.»
Дослід «Посади квітку»
Висівання насіння квітів.
Вихователь: Шапокляк, а ти знаєш що може трапитись, якщо ми не будемо оберігати природу нашої планети?
Шапокляк: Ні?
(відповіді дітей)
Колективна аплікація «Долоньки доброти» Вихователь:
«Це наша домівка планета Земля,
Ти гарна із близька красива здаля
Блакитні озера, зелені ліси – Ніде ти не знайдеш такої краси!
Будь ти її другом, люби, бережи,
Приклад у цьому усім покажи!»
Шапокляк:
Діти, які ви розумні, добрі, кмітливі! А ж я подобрішала. І мені також хочеться зробити щось хороше. Ви мене перевиховали. Тепер ми з Ларискою підемо робити добрі справи. До побачення, діти!
Підсумок заняття