Особливістю гри є багатоцільовий характер, в якій реалізується комплекс дидактичних задач. Це яскраве ігрове поле з нанесеними маршрутами. Для кожного привалу своя картка-завдання. Виграє та команда, яка першою прий де на пік Знань.
Дидактичні ігри на уроках фізики
Використання на різних етапах уроку різноманітних ігрових ситуацій – один з напрямків підняття інтересу учнів до занять з фізики. Саморобні дидактичні ігри мають конкретний учбово-інформаційний зміст. Гра – ефективна форма закріплення і повторення учбового матеріалу. Це ігри: «Кубики», «Чи знаєш ти підручник фізики», «Сходження на пік Знань» (додаток 1). Разом з учнями я займаюсь їх конструюванням і виготовленням.
Гра «Сходження на пік Знань», в кожному класі може мати більш конкретну назву, яка відображає пройдену тему. Наприклад, в 7 класі – «Сходження на пік Архімеда» (додаток 2), в 8 класі – «Сходження на пік Ома», в 9 класі – «Сходження на пік Кінематика», «Сходження на пік Динаміка». Особливістю гри являється її багатоцільовий характер, оскільки в ній реалізується комплекс дидактичних задач. Ігрове поле складається із яскравого, мальовничого планшета, на якому зображено гірський пейзаж з нанесеними маршрутами сходження і привалами. Привали пронумеровані, їх 12, старт на базі. Для кожного привалу є карточка – завдання.
Перед початком гри формуються 2-3 команди, в кожній вибирають капітана. Капітани по черзі кидають кубик і одержують число, яке вказує номер привалу, на який переходить команда і розв’язує завдання з картки № якої співпадає з № привалу.
Просування команд по маршруту відмічається кольоровими фішками. На деяких привалах команду очікує невдача. Так, наприклад, на картці №4 написано: «Туман, снігопад, команді повернутися на базу». На картці, яка відповідає привалу №7 записано: «Очікується схід лавини, негайно повернутися на 1 перехід». В цьому випадку альпіністи «виконують відхідний маневр». Виграє та команда, яка першою прийде на пік Знань. (Можуть грати 2 або 3 гравці. Вони по черзі кидають кубик і виконують завдання, які їм випали.)
Додаток 1
Додаток 2
Картка-завдання до гри
«Сходження на пік Архімеда»