Дидактичні ігри на уроках фізики

Про матеріал

Особливістю гри є багатоцільовий характер, в якій реалізується комплекс дидактичних задач. Це яскраве ігрове поле з нанесеними маршрутами. Для кожного привалу своя картка-завдання. Виграє та команда, яка першою прий де на пік Знань.

Перегляд файлу

Дидактичні ігри на уроках фізики

Використання на різних етапах уроку різноманітних ігрових ситуацій – один з напрямків підняття інтересу учнів до занять з фізики. Саморобні дидактичні ігри мають конкретний учбово-інформаційний зміст. Гра – ефективна форма закріплення і повторення учбового матеріалу. Це ігри: «Кубики», «Чи знаєш ти підручник фізики», «Сходження на пік Знань» (додаток 1). Разом з учнями я займаюсь їх конструюванням і виготовленням.

Гра «Сходження на пік Знань», в кожному класі може мати більш конкретну назву, яка відображає пройдену тему. Наприклад, в 7 класі – «Сходження на пік Архімеда» (додаток 2), в 8 класі – «Сходження на пік Ома», в 9 класі – «Сходження на пік Кінематика», «Сходження на пік Динаміка». Особливістю гри являється її багатоцільовий характер, оскільки в ній реалізується комплекс дидактичних задач. Ігрове поле складається із яскравого, мальовничого планшета, на якому зображено гірський пейзаж з нанесеними маршрутами сходження і привалами. Привали пронумеровані, їх 12, старт на базі. Для кожного привалу є карточка – завдання.

Перед початком гри формуються 2-3 команди, в кожній вибирають капітана. Капітани по черзі кидають кубик і одержують число, яке вказує номер привалу, на який переходить команда і розв’язує завдання з картки № якої співпадає з № привалу.

Просування команд по маршруту відмічається кольоровими фішками. На деяких привалах команду очікує невдача. Так, наприклад, на картці №4 написано: «Туман, снігопад, команді повернутися на базу». На картці, яка відповідає привалу №7 записано: «Очікується схід лавини, негайно повернутися на 1 перехід». В цьому випадку альпіністи «виконують відхідний маневр». Виграє та команда, яка першою прийде на пік Знань. (Можуть грати 2 або 3 гравці. Вони по черзі кидають кубик і виконують завдання, які їм випали.)

 

Додаток 1

G:\SCAN0018.TIF

Додаток 2

Картка-завдання до гри

«Сходження на пік Архімеда»

  1.     У якій воді і чому легше плавати: морський чи річковий?
  2.     Чому камінь у воді легше піднімати, ніж у повітрі?
  3.     Яйце тоне в прісній воді, але плаває ви солоній. Чому?
  4.     Туман, снігопад, команді повернутися на базу.
  5.     Чи діє сила Архімеда в умовах невагомості?
  6.     Чи однакова сила Архімеда діє на тіла , які занурені в розчин солі і у воду?
  7.     Експериментальна задача. Виміряти густину тіла методом гідростатичного зважування. Обладнання: динамометр, посудина з водою, тіло невідомої густини.
  8.     Два важелі знаходяться в рівновазі. На першому зрівноважено два різних вантажі із одного матеріалу, на другому – два різних по масі, але однакових по об’єму. Чи порушиться рівновага важелів, якщо вантажі опустити у воду?
  9.     Чому дорівнює сила Архімеда, що діє у воді на повністю занурений мідний брусок ?
  10.  У посудину налито три рідини: вода, керосин, ртуть. В якій послідовності вони розмістяться?
  11.  Від яких величин залежить сила Архімеда? Від яких величин вона не залежить?
  12.  Умови плавання тіл.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Фетіщева Лариса Анатоліїівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Фізика, Матеріали до уроків
Додано
11 березня 2019
Переглядів
895
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку