Я досліджую світ
Різнопланові завдання, спрямовані на формування в учнів свідомого ставлення до свого життя і здоров’я
3 клас
Світлана Станіславська
вчитель початкових класів
ЕСТАФЕТА "АБЕТКОВА"
Мета:
Розширити уявлення школярів про цінність людського життя і здоров'я, про чинники, які впливають на життєдіяльність людини.
Діяльність:
Клас ділиться на дві команди. На дошці записані літери української абетки. Діти виходять по черзі, підбирають до кожної букви слово чи словосполучення, що стосується ознак здоров'я. Перемагає команда, яка швидше виконає вправу.
Н — настрій бадьорий
О — охайність
П — пряма постава, плавання
Р — рум'янець, режим дня
С — спорт, сон
Т — треноване тіло
У — усмішка
Ф — фізкультура
X — харчування повноцінне
Ц — цілеспрямованість, цікавість
Ч — чистота
Ш — швидкість
Щ — щеплення
Ю — юніор
Я — язик рожевий
А — апетит хороший
Б — блискуче волосся
В — відпочинок
Г — гострий зір
Ґ — ґулі нема
Д — дихання нормальне
Е — енергійність
Є — є багато друзів
Ж — жвавість
З — зуби здорові, загартовування
І — інфекції відсутні
І — їжа корисна
Й — йогурт, йод
К — красота
Л — лице привітне
М — м'язи пружні
ГРА „ПЕРЕСТАВЛЯЛКИ”
Мета:
Розширити знання учнів про здоров’я. Розвивати мислення , пам’ять,
спостережливість учнів.
Діяльність:
Клас ділиться на дві команди. Кожна команда отримує таблицю на якій записані прислів’я частинами. Прислів’я потрібно з’єднати стрілочками за змістом. Перемагає та команда, яка з’єднає правильно прислів’я.
Здоров’я бажаєш - здорово
Здоровому все не купиш
Здоров’я за гроші не прикрашає
Хвороба людину гіркий
Хворому і мед зустрінеш
Праця – здоров’я, лінь – хвороба
Лагідне слово для хворого здорово
Сила мовчить, щастя
У здоровому тілі - найкращі друзі
Сонце, повітря і вода - ліки
Здоров’я дорожче за здоровий дух.
ГРА «КВІТКА-СЕМИЦВІТКА»
Мета:
Сформувати поняття, які чинники впливають на здоров’я та розвиток людини.
Діяльність:
Кожна група отримує вирізану з кольорового картону квіточку.
Уявіть, що квітка, це наше здоров’я. Що потрібно робити, щоб квіточка жила і добре росла? А тепер на пелюстках квітки запишіть, які фактори впливають на формування здорового способу життя. Після виконання завдання кожна група зачитує свої відповіді. Отже ви назвали всі вірні фактори, які впливають на здоров’я, але сьогодні ми звернемо увагу на один з них, це сім’я –найголовніший чинник здорового способу життя. Що повинна робити сім’я, щоб зберегти ваше здоров’я.
ВПРАВА «ВЕЛИКА КИШЕНЯ»
Мета:
Дослідити та довести, що при збалансованому раціоні організм нормально розвивається, росте і функціонує. Для гарного самопочуття важливе збалансоване харчування, щоб організм отримував всі необхідні для нього речовини.
Діяльність:
Учасники об'єднуються в групи, які мають назви «Фрукти», «Овочі», «М'ясо», «Риба», «Молоко», «Борошно»....
Учні в групах записують список продуктів, які відповідають назві групи.
Представник від кожної групи по черзі продовжує фразу: «Ці продукти
потрібно вживати тому, що...»
КРОСВОРД
Мета:
Розширити уявлення про найбільш поширені овочі, фрукти, ягоди та поглибити знання про користь вітамінів та мінеральних речовин.
|
ГРА «МОЗАЇКА»
Мета:
Формувати в учнів знання про значення фруктів та овочів як джерела мікроелементів та вітамінів. Школярі вчаться виділяти головне, демонструвати зацікавленість та інтерес до даної теми.
Діяльність:
Діти діляться на групи. З розрізаних листівок складають зображення картинки овоча або фрукта і кладуть у відповідну кишеньку (вітаміни А, В, С, Д).
А В С Д
морква квасоля перець риб’ячий жир
абрикос капуста лимон сонце
помідор горох смородина яєчний жовток
курага
ОЧІКУВАННЯ «Я ЦЕ ЛЮБЛЮ»
Мета:
Визначити перелік продуктів, які відповідають таким принципам раціонального харчування, як помірність, різноманітність, збалансованість.
Діяльність:
Кожний учасник на окремому аркуші-наліпці записує назву продукту харчування, який входить до його раціону, озвучує написане, прикріплює наліпку із назвою продукту на видноті.
Учасники аналізують власні очікування та добирають із запропонованих
ними ж продуктів лише ті, які відповідають принципам здорового харчування
ГРА « СКЛАДИ ПАЗЛИ»
Мета:
Пояснити учням важливість загартовування для покращення здоров'я, ознайомити з процедурами загартовування.
Наприкінці гри учні повинні вміти називати процедури загартовування,
наводити приклади деяких фізичних вправ і процедур загартовування.
ВПРАВА «ВІЗЕРУНОК»
Мета: мобілізація уваги, мотивація до подолання труднощів, тренування координації рухів.
Діяльність:
Правою рукою намалюйте у повітрі квадрат. Це дуже просто. Лівою рукою намалюйте коло. Це також у всіх вийшло. А тепер спробуйте зробити це одночасно: правою рукою малювати квадрат, а лівою – коло. В кого це вийде, повідомляє переможним вигуком.
ГРА «ЛИСИЧКА-СЕСТРИЧКА»
Мета: ігри спрямовані на усвідомлення своїх відчуттів, емоційних станів.
Діяльність:
Учні утворюють коло, ведучий стає посередині. Потім діти відвертаються, заплющують очі. У цей час ведучий ходить по колу і непомітно заздалегідь визначеним дотиком призначає «лисицю», решта — «зайці». За сигналом усі розплющують очі, але ніхто не знає, хто саме «лисиця».Ведучий спершу кличе: «Лисонько, де ти?» «Лисиця» не повинна виказати себе ані словом. Ведучий кличе вдруге. Лише після третьої спроби «лисиця» відповідає: «Я тут» » — і намагається піймати «зайців». «Зайця», який присів на п'ятки, ловити заборонено. Піймані «зайці» залишають гру.
ГРА «Ш-Ш-Ш»
Діяльність:
Один з учасників гри стає «насосом», решта — «м'ячами». Спочатку «м'ячі» стоять. Розслаблене тіло, напівзігнуті ноги. Корпус і голова нахилені вперед. Коли «насос» починає надувати «м'ячі», супроводжуючи свої дії звуками, учні випрямляються, надувають щоки і піднімають руки. «М'ячі» надуті. Ведучий «витягує шланги насосів» із «м'ячів». Учні із силою промовляють звук «ш-ш-ш-ш», повертаються у вихідне положення.
ГРА «ДЕГУСТАЦІЯ»
Діяльність:
У мішечку, що приніс учитель, є різні шматочки продуктів. Обирають 2-3 учні, які виходять до дошки, заплющують очі та відкривають рот. Учитель кожному кладе до рота по шматочку продуктів, а учні, не розплющуючи очей, називають, що вони з'їли і який смак у цього продукту.
ГРА « ЗАСЕЛИ БУДИНОЧКИ»
Мета: закріпити знання, уміння і навички учнів щодо зміцнення здоров’я, а також звернути увагу учнів на умови, що руйнують здоров’я.
Діяльність:
На дошці прикріплені будиночки із записами:
Зміцнює Руйнує
Діяльність:
На партах лежать картки із словами: раціональне харчування, солодощі, чистити зуби двічі на день, карієс, овочі, фрукти, гризти ручки і олівці, двічі на рік відвідувати стоматолога, міняти зубну щітку кожні 3 місяці, чистити зуби 1 хвилину, відкривати пляшки зубами, гризти нігті, гарячі напої, «швидка» їжа, посмішка.
Учні по черзі беруть ці карточки і прикріплюють їх до певного будиночку, мотивуючи при цьому свій вибір.
ГРА «ТАК ЧИ НІ ?»
Мета:
Виробляти уміння проявляти ввічливість, тактовність, чесність, порядність до батьків, менших братиків і сестричок, товаришів.
Діяльність:
Вчитель зачитує речення. Якщо ти згоден з тим, що почуєш, скажи: «так» і плесни в долоні, якщо не згоден, то скажи: «ні» і тупочи ногами.
У дружній сім’ї члени родини повинні:
Шанувати старших.
Не прислухатися до порад членів родини.
Виконувати свої обов’язки.
Допомагати одне одному.
Сваритися.
Не слухати нікого.
Піклуватися одне про одного.
Робити, що заманеться.
Разом відпочивати.
Піклуватися про менших братиків і сестричок.
Виконувати всі хатні справи разом.
Цілий день бавитися і гуляти.
Вітати всіх зі святами, днем народження.
Дотримуватися даних обіцянок.
Вживати образливі слова.
Вітатися один з одним.
За обідом співати, розмовляти з повним ротом.
Частіше «дякую» кажи і своїх рідних бережи.
Вручатися в розмову дорослих.
ГРА «ЧАРІВНИЙ КАПЕЛЮШОК»
Мета:
Довести важливість взаємодопомоги в навчанні, створити гарний настрій у колективі на весь день.
Діяльність:
Діти пишуть свої імена та прізвища на окремих клаптиках паперу. Ці клаптики кладуть у капелюх, перемішують. Кожен по черзі витягує по одному клаптику. Учню, чиє ім’я витягнули і назвали, товариш підбирає слова, що характеризують його, і вставляє в речення. Діти по черзі читають свої речення і аналізують .
1. Радій ___________ товариша.
2. Будь правдивим, май ________ відверто сказати про свою провину. Не перекладай __________ на інших.
3. Говори завжди тільки ___________ .
4. Дорожи _________ дорослих і товаришів.
5. Не хвастайся навіть найкрасивішим ________ -гарна ________ сама за себе говорить.
6. Дав ________ - тримай його, дав ________ - виконай.
7. Справжній друг пізнається не тільки в ______ , але й у ____________ .
8. Нікого не ображай - ______________ , _________; піклуйся ___________, допомагай їм, захищай тих, хто _________ за тебе.
9. Живи і вчиняй так, щоб оточуючим – дорослим і дітям – було з тобою __________ і_______ .
10. Вмій себе стримувати, щоб запобігти ________________.
На дошці записані слова: успіху, мужність, провину, правду, довірою, вчинком, справа, слово, обіцянку, радості, біді, ні словом, ні вчинком, про
молодших, слабкіше, приємно, радісно, конфліктам, скромність, чуйність.
.