Дидактичні ігри, як засіб розвитку пізнавальних здібностей дітей дошкільного віку.

Про матеріал
Особливе місце в житті дитини займає гра. В процесі гри дитина живе, діє, як оточуючі його дорослі , герої улюблених казок. У грі він може бути лікарем, льотчиком, вихователем - ким захоче. І це доставляє йому величезну радість. Дидактична гра - гра пізнавальна, спрямована на розширення, поглиблення, систематизацію уявлень дітей про навколишній світ, виховання пізнавальних інтересів, розвиток пізнавальних здібностей. Вона являє собою багатопланове, складне педагогічне явище.
Перегляд файлу

Дидактичні ігри як засіб розвитку пізнавальних здібностей дітей дошкільного віку.

http://sadkalinka.klasna.com/uploads/editor/1921/92796/sitepage_135/images/cke_72.pngОсобливе місце в житті дитини займає гра. В процесі гри дитина живе, діє, як оточуючі його дорослі , герої улюблених казок. У грі він може бути лікарем, льотчиком, вихователем - ким захоче. І це доставляє йому величезну радість.
 

Дидактична гра - гра пізнавальна, спрямована на розширення, поглиблення, систематизацію уявлень дітей про навколишній світ, виховання пізнавальних інтересів, розвиток пізнавальних здібностей. Вона являє собою багатопланове, складне педагогічне явище. Вона є і ігровим методом навчання дітей дошкільного віку, і формою навчання, та самостійної ігрової діяльності, засобом всебічного виховання особистості дитини. Основу дидактичної гри складає органічний взаємозв'язок діяльності і цікавого засвоєння знань.

Дидактична гра як ігровий метод навчання розглядається в двох видах: ігри-заняття та дидактичні ігри. У першому випадку провідна роль належить вихователю, який для підвищення у дітей інтересу до заняття використовує різноманітні ігрові прийоми, створює ігрову ситуацію, вносить елементи змагання. Використання різноманітних компонентів ігрової діяльності поєднується з питаннями, вказівками, поясненнями, показом. За допомогою ігор-занять вихователь не тільки передає певні знання, формує уявлення, а й вчить дітей грати.

  Основою для ігор дітей служать сформульовані уявлення про побудову ігрового сюжету, про різноманітні ігрові  дії з предметами. Важливо, щоб потім були створені умови для перенесення цих знань і уявлень в самостійні, творчі ігри, питома вага яких повинна бути в житті дитини незмірно більшою, ніж навчання грі. Ігри-заняття тому відносяться до прямого навчання дітей з використанням різноманітних ігрових прийомів. Дидактична гра використовується при навчанні дітей математики, рідної мови, ознайомлення з природою та навколишнім світом, у розвитку сенсорної культури.

 

 

Дидактична гра як форма навчання дітей містить два начала: навчальний (пізнавальне) і ігрове (цікаве). Вихователь одночасно є і вчителем, і учасником гри. Він вчить і грає, а діти граючись, вчаться.

Дидактична гра, на жаль, рідше використовується при навчанні дітей старшого дошкільного віку. Якщо на заняттях розширюються і поглиблюються знання про навколишній світ, то в дидактичній грі (в іграх-заняттях, власне дидактичних іграх) дітям пропонуються завдання у вигляді загадок, пропозицій, питань. Навчання та ігрова діяльність як форма навчання в дитячому садку спрямована на розвиток у дітей довільної уваги, спостережливості, запам'ятовування, порівняння, первинних форм аналітико - синтетичної діяльності, діяльності уяви, розвиток допитливості та пізнавальних інтересів. Виховна та розвиваюча цінність навчання в ігровій формі полягає в змісті і спрямованості його на вирішення завдань морального виховання - виховання позитивного ставлення дітей до явищ навколишнього життя, до праці, взаємин людей, виховання поваги в сім'ї, до старших. Зміст пізнавальної діяльності в поєднанні з ігровою сприяє і естетичному вихованню, формуванню естетичного сприйняття і ставлення до явищ соціального життя і природи, до предметів побуту і творів мистецтв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                     Використані  джерела: інтернет  ресурси .

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
3511
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку