«Консультація« Дидактична гра — засіб розвитку мовлення дітей молодшої групи »»

Про матеріал
Зміст освітньої програми дошкільної організації повинно забезпечувати розвиток особистості, мотивації і здібностей дітей в різних видах діяльності і охоплювати структурні одиниці, що представляють певні напрямки розвитку і освіти дітей. У числі цих напрямків позначено мовленнєвий розвиток. Воно передбачає вирішення завдань з розвитку мовлення дітей і ознайомлення їх з художньою літературою.
Перегляд файлу

«Консультація« Дидактична гра — засіб розвитку мовлення дітей молодшої групи »»

Зміст освітньої програми дошкільної організації повинно забезпечувати розвиток особистості, мотивації і здібностей дітей в різних видах діяльності і охоплювати структурні одиниці, що представляють певні напрямки розвитку і освіти дітей. У числі цих напрямків позначено мовленнєвий розвиток. Воно передбачає вирішення завдань з розвитку мовлення дітей і ознайомлення їх з художньою літературою. Головні завдання промови — виховання звукової культури мовлення, формування словника, формування граматичної будови мови, її пов’язаності при побудові розгорнутого висловлювання — вирішуються протягом усього дошкільного дитинства, проте на кожному віковому етапі йде поступове ускладнення кожного завдання, і змінюються методи навчання.

До методів належать дидактичні ігри, ігри-драматизації, словесні вправи, розглядання картин, переказ коротких оповідань і казок. Ці методи можуть виступати і в якості прийомів при використанні інших методів. Дидактичні ігри та ігри-драматизації проводяться з дітьми молодшого та середнього віку. Вправи — переважно з дітьми старшого дошкільного віку. Дидактичні ігри — ефективний засіб закріплення граматичних навичок, так як завдяки динамічності, емоційності проведення та зацікавленості дітей вони дають можливість багато разів тренувати дитини в повторенні потрібних словоформ. Відмітна особливість дітей полягає в тому, що будь-яку інформацію вони краще сприймають в іграх, оскільки ігрова складова підвищує інтерес до процесу, посилює увагу і концентрацію, а багаторазові повтори дозволяють засвоювати знання навіть самим розсіяним малюкам. Дидактичні ігри можуть проводитися з іграшками, предметами і картинками, а також у формі словесних ігор.

Робота по формуванню правильної вимови завжди виділялася як провідна лінія розвитку мовлення дітей молодшого дошкільного віку. Робота над правильною вимовою голосних звуків по їх диференціації необхідна для формування чіткої артикуляції всіх інших звуків, які входять в звукову систему рідної мови. Велику увагу необхідно приділяти вихованню правильного темпу мови інтонації і виразності. У таких іграх як «Дізнайся по голосу», «Хто як кричить», «Поклич свою маму», «Хто в будиночку живе», «Годинник», «Поклич курчат» — закріплюється правильна вимова звуків. Ігри «Голосно-тихо», «Весело-сумно», «Вітер-вітерець» вчать дітей керувати власним голосовим апаратом.

Велика питома вага займає робота з освоєння дітьми молодшого дошкільного віку граматичних засобів мови. Активізація в мові дитини просторових прийменників. (В, на, за, під, близько). Діти засвоюють форми родового відмінка однини і множини. (Герасимчука каченят, іграшок, тапочок)

Велика робота проводиться з навчання різним способам словотворення. (Заєць-зайченя-зайчата, цукор-цукорниця, хліб-хлібниця, а також утворення звуконаслідувальних дієслів. (Горобець-чик чирик-цвірінчить, порося-хрю-хрю-хрюк)

Такі ігри як «Чудесний мішечок», вчать дітей визначати ознаки предмета орієнтуючись на рід іменника.

У дидактичних іграх «Чого не стало», «Де ж наші ручки», діти засвоюють форми родового відмінка мн. І однини.

Дидактичні ігри «Знайди де заховано», «Хованки» вчать дітей вживати правильні прийменники.

Діти підбирають дієслова, що позначають закінчення дій за допомогою дидактичних ігор «Закінчи речення», «Додай слово»

Основна увага приділяється накопиченню та збагаченню словника на основі розширення знань і поданні з навколишнього дитину життя, активізації різних частин мови, не тільки іменників, а й прикметників і дієслів.

Необхідно навчити розрізняти предмети за істотними ознаками, бачити їх особливості, виділяти характерні ознаки.

Знайомлять з узагальнюючими поняттями і вчать вживати їх у мовленні.

На наочної основі вчаться розрізняти слова з протилежним значенням.

Ігри «Що за предмет», Хто що вміє робити »вчать розрізняти предмети за істотними ознаками.

За допомогою дидактичних ігор «Що спочатку, що потім» \, «Скажи, що робимо і що будемо робити» вчимо дітей бачити початок і кінець дії, розкладаючи картинки.

Знайомимо дітей з узагальнюючими поняттями. У цьому нам допомагають гри «Асоціації», «Що зайве», «Розклади по кошиках».

Вчимо розрізняти слова з протилежним значенням «Скажи навпаки», «Великий-маленький», «Високий-низький».

У молодшій групі дітей підводять до переказуванню літературних творів, формуючи вміння відтворювати текст знайомої казки або короткого оповідання спочатку з питань вихователя, а потім без них

При розгляданні картин дошкільнят вчать відповідати на питання за змістом і підводять до написання коротких оповідань спочатку разом з вихователем, потім самостійно.

При розгляданні іграшок і предметів діти відповідають на питання, які спонукають до опису іграшки.

У цьому нам допомагають гри «Поїзд», «Встань в коло». За допомогою їх діти описують іграшку або предмет і складається колективне оповідання.

Вчимо відтворювати знайомі твори «Продовж казку», «Хто знає нехай продовжує».

Роль вихователя допомогти дітям оволодіти правильною вимовою, створити умови для спілкування дітей з однолітками і дорослим

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
1956
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку