Дидактичні матеріали містять тестові завдання на відповідність, ребуси, хронологічні задачі, завдання для роботи з лінією часу, ребуси, творчі завдання, клоуз- тести. Ці матеріали можна використати під час перевірки засвоєного матеріалу, домашнього завдання, актуалізації знань.
I . За роками визначте століття:
А. 1407р.- 1.XX ст..
Б.1721р.- 2.IV ст..
В.988р.- 3.XVIIІ ст.
Г.369р.- 4.X ст..
Д.1945р- 5.XV ст.
II. Доповніть речення.
1.Наука, що вивчає способи обчислення часу в історії називається…
2.Точний час певної події – це …
III .Розмістіть на лінії часу історичні факти.
Київська держава (княжа Русь-Україна. ІХ-ХІІІ ст.) |
|
Козацька республіка (серед. XVI-XVII ст..) |
|
IV. Накресліть лінію часу та позначте на ній подані події.
1.Заснування міста Києва (кін.V- поч..VI ст..)
2. Проголошення незалежності України (поч..ХХ ст..)
3. 1187р. вперше вжито у писемному джерелі назву «Україна».
4. 988 р. прийняття християнства на Україні-Русі.
5.1944р. вигнання з України нацистських загарбників.
V. Розв'яжіть історичну задачу.
Скільки років тривала ІІ Світова війна?
VI. Доповніть речення.
1.Зменшене зображення поверхні Землі, або її частини…
Перелік умовних позначок, що допомагають визначити місце події, дати, напрями руху зображених на певній карті…
VII. З поданих позначок доберіть відповідні
1.Напрям руху учасників події. А.
2.Місце битви. Б.
VIII. Співвіднесіть історико-географічний регіон зі стороною горизонту.
1.Галичина А.Південь
2.Сіверщина Б.Захід
3. Слобожанщина В. Північ
4.Таврія Г. Схід
IX. Яка держава не є сусідкою України:
А. Білорусь
Б. Росія
В. Угорщина
Г. Греція
Відповіді:I-А5,Б3,В4,Г2,Д1 ;II-1-хронологія, 2-дата; III-;
|
2 |
|
1 |
IV- __1__4__3__5__2___;V-1-1030р.,2 -6р.,3-1996р. ;VI-1-атлас, 2-легенда карти;
VII-1Б,2В,3А ;VIII-1Б,2В,3Г,4А ;IX- Греція
Тема «Джерела до вивчення історії»
І Доповніть речення
1.Наука , яка вивчає минуле за речовими історичними джерелами…
2. Місце де збираються і зберігаються речові історичні пам'ятки…
3.Пам'ятки минулого, за допомогою яких можна дослідити і вивчити історичні події…
4.Місце де зберігають певні документи…
5. Предмет який виставлено у музеї або на виставці в галереї для огляду…
6.Джерела, які існують у писемному вигляді у яких описано історичні події, міркування людей, їх враження, почуття та уявлення…
ІІ Встановіть відповідність.
Визначте до якого виду належать подані джерела :
1.Зброя, посуд, прикраси, кістки тварин, монети. А. Писемні.
«Історія України-Руси». В.Візуальні
3.Фотографії, мультфільм, кіно, портрет. Д. Усні
ІІІ Встановіть відповідність
1. Письмо у вигляді малюнків-пікторгам . А. Літопис
2. Запис подій за роками. Б.Абетка
3.Писемні знаки у деяких системах письма. В.Прислів’я
4. Письмо літерами. Г. Малюнкове
5.Уявна народна оповідь про явища природи, Д. Міф
фантастична оповідь про богів, героїв, уявних істот. Е.Ієрогліфи
6.Розповідь казкового чи фантастичного характеру Є.Легенда
про незвичайну подію або життя й діяльність якоїсь
особи.
7. Короткий влучний вислів який образно передає
певний досвід минулих поколінь.
IV Складіть речення з поданими словами:
А. Музей, глиняний посуд, трипільці, Україна.
Б. Експонат, археологи, речові історичні джерела, знахідка, золота пектораль.
В. Міф, легенда, народна пісня, переказ, уявлення.
Г. Піктограма, інформація, Єгипет, ієрогліф.
Д. Софіївський собор, абеткове письмо, берестяна грамота, Ярослав Мудрий.
V Знайдіть зайве.
VI Розв’яжіть ребуси
1
Пора року
’
2
″ О =И
3
″″″О=Е
″ О=А ‘
Охарактеризуйте подані джерела.
Відповіді: І: 1.археологія, 2.музей, 3. речові, 4.архів, 5. експонат, 6.писемні.
ІІ: 1-б; 2-а;3-в.
ІІІ: 1-г; 2-а; 3-е; 4-б; 5-д; 6-є; 7-в.
V :1-портрет Грушевського; 2-легенда; 3- абетка; 4- “Пересопницьке Євангеліє»
VI: ребуси- 1. літопис; 2. книга; 3. легенда