Ключове слово
Відомості, новини, знання про події, предмети, явища — це …
Відповіді: 1. Ківі. 2. Виноград. 3. Фарби. 4. Картопля. 5. Кукурудза. 6. Миша. 7.
Кавун. 8. Цибуля. 9. Помідор. 10. Вишня.
1. Роздивись уважно малюнки. Знайди предмети, що повідомляють інформацію. Яку саме?
2. Заповни таблицю за зразком.
Орган зору |
|
Бачити навколишній світ, розрізняти кольори |
|
|
___________________________________ ___________________________________
|
|
|
Розрізняти смаки: солодке, солоне, гірке, кисле. |
|
|
___________________________________ ___________________________________
|
Орган дотику |
|
___________________________________ ___________________________________
|
3. Домалюй кольори, які світяться на світлофорі, щоб інформація була правдивою
4. Допиши способи подання повідомлень, яких не вистачає.
5. Які органи чуття допоможуть визначити, що:
6. Наведіть приклади сприйняття інформації.
смакова |
тактильна |
нюхова |
зорова |
слухова |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. З’єднай малюнок з назвою органа чуття, за допомогою якого отримується інформація.
8. Якого типу наступна інформація?
|
|
|
< > * |
МАМА |
|
|
|
|
|
Підказка: текстова, графічна, числова, звукова, символьна
9. Визначте, який спосіб подання інформації демонструють наведені приклади, сполучивши їх лініями з відповідними прямокутниками.
10. Впишіть у таблицю по 2-3 приклади повідомлень відповідно до способу їх подання:
Спосіб подання повідомлень |
Приклади повідомлень |
Текстовий |
|
|
|
Числовий |
|
|
|
Графічний |
|
|
|
Звуковий |
|
|
|
Відео |
|
|
|
Умовні сигнали |
|
|
|
Спеціальні позначення |
|
|
|
Комбінований |
|
|
11. Запишіть у відповідних комірках таблиці властивості перелічених у верхньому рядку предметів і явищ, про які ми можемо дізнатись певними органами чуття людини. Якщо властивість відсутня для зазначеного органа чуття — ставите прочерк.
|
Кіт |
Яблуко |
Музика |
Парта |
Очі |
Сірий |
|
|
|
Вуха |
Мурчання |
|
|
|
Ніс |
Запах |
|
|
|
Язик |
— |
|
|
|
Шкіра |
пухнастий |
|
|
|
12. Встановити відповідність
13. Запиши інформацію про предмети, які можна отримати за допомогою вказаних органів чуття
Варіант 1
Варіант 2
Чи всі органи чуття задіяні для отримання інформації про об’єкт?
14. Міміка – один з найдавніших способів передавання інформації. Її розуміють люди всього світу.
Домалюй частину обличчя, якої не вистачає.
Спробуй зобразити обличчя, які несуть такі повідомлення:
У мене гарний настрій. |
Ти мене розсмішив. |
Мені сумно. |
|
|
|
Ти мене здивував. Я сердитий
15. Передай без слів товаришу повідомлення:
а) небезпека; б) уже ранок; в) я не вивчив уроки; |
г) хочу їсти; ґ) я не розумію; д) тихенько. |
16. Заповни таблицю.
Види інформації |
Як передається |
Символьна |
|
Текстова |
|
Числова |
|
Графічна |
|
Звукова |
|
Тактильна |
|
Смакова |
|
17. З якими інформаційними процесами пов’язані зображені предмети? Встанови відповідність між зображеними об’єктами та інформаційними процесами.
18. Заповни схему, використовуючи зразок.
19. Запиши відповідні інформаційні процеси.
Дія |
Інформаційні процеси |
Проведення анкетування |
|
Показ музичного кліпу |
|
Друкування фотографій |
|
Розгадування ребуса |
|
Написання листівки |
|
Перекладання тексту |
|
Використання сейфа |
|
20. Підпиши інформаційні процеси, які відбуваються
21. З’єднай стрілочками, хто що вміє
22. Встанови відповідність
23. Як люди різних професій зберігають інформацію?
|
Професія |
|
|||
|
|
|
|
|
|
? _________ |
? _________ |
? _________ |
? _________ |
? ________ |
|
|
Місце зб |
ереження інфо |
рмації |
|
|
? _________ ___________ |
? _________ ___________ |
? _________ ____________ |
? _________ ___________ |
|
? _______ _________ |
24. Якою повинна бути інформація? Знайди відповідні терміни
|
Відміть знайдені властивості
¾ ¾ |
Корисна Зрозуміла |
¾ ¾ |
Своєчасна Правильна |
25. З’єднайте прямокутник з відповідними малюнками.
26. З’єднай носій інформації з назвою та його призначенням
8 Для отримання повідомлень, що зберігаються на кінострічці, потрібно мати пристрій відтворення цих даних. За допомогою кінострічки можна зберігати відеодані.
8 Для отримання повідомлень, що зберігаються на цьому носії, потрібно мати комп’ютер, обладнаний пристроєм для читання інформації з даного носія, або програвач.
8 Це один з найбільш поширеніших носіїв даних. За невеликих розмірів на ній можна зберігати значні обсяги даних. 8 Повідомлення, збережене на даному носії, завжди можна отримати без застосування інших пристроїв. Тут можна зберігати текстові, графічні та комбіновані дані. |
27. З допомогою яких пристроїв можна передавати інформацію? Обведи їх.
28. Обведіть предмети, які є електронними носіями інформації
29. Підпишіть, за допомогою чого передається інформація на малюнках.
30. Складіть речення з двох частин картки.
Інформація – це … |
дані про оточення, необхідні для розв’язання проблем |
Інформацію передають … |
за допомогою повідомлень |
Інформація сприймається людиною… |
через органи чуттю |
Текстова інформація … |
Відображається у вигляді текстів |
Графічна інформація – це … |
картинки, рисунки, графіки, діаграми, схеми тощо |
Звукова інформація – це … |
усне мовлення, музичні композиції, мелодії, шумові ефекти |
Умовні жести та символи – це … |
міміка, сигнали регулювальника на перехресті |
Комбінована або мультимедійна інформація – це … |
інформація, що утворюється як комбінація різних видів інформації |
31. Вкажіть цифрами в кружечках історичну послідовність використання засобів обчислення
32. З’єднайте зображення предметів та їх назви
Який предмет зайвий? Поясніть свій вибір
33. Підпиши обчислювальні пристрої. Розділи їх на сучасні та давні.
2. Наступні повідомлення закодовані за допомогою шрифта Брайля. Спробуй декодувати їх.
@______________________________________ |
@_______________________________ |
________________________________________ |
_________________________________ |
3. Кодуємо разом.
Англійський письменник Артур Конан Дойл написав цікаве оповідання «Танцюючі чоловічки». Його можна знайти і прочитати у збірці детективних оповідань «Записки про Шерлока Холмса». Автор придумав цікавий спосіб кодування повідомлень – букви замінені зображенням чоловічків у різних позах. Їхні руки і ноги замінюють положення. Здається, що кожен з них виконує веселий танок. За допомогою цього коду персонажі твору передавали таємні повідомлення.
Спробуйте закодувати невелике повідомлення для свого сусіда по парті
4. Декодуйте повідомлення, створене за допомогою азбуки Морзе
5. Розкодуйте прислів’я.
Ключ: Б1; Б2; А2; В1; А1; А3; Б3; В1.
6. З отриманої зачарованої інформації за допомогою коду отримайте прислів’я:
|
А |
→ |
1 |
|
Ж → 5 |
|
М → 9 |
|
Ф |
→ |
13 |
|||||||||||
|
Б |
→ |
33 |
З → 29
І → 6 |
Н → 25
О → 10 |
Х |
→ |
21 |
||||||||||||||
|
В |
→ |
2 |
Ц |
→ |
14 |
||||||||||||||||
|
Г |
→ |
32 |
И → 28 |
П → 24 |
Ч |
→ |
20 |
||||||||||||||
|
Ґ |
→ |
3 |
К → 8
Л → 26 |
Т → 12
У → 22 |
Ш |
→ |
15 |
||||||||||||||
|
Д |
→ |
31 |
Щ |
→ |
19 |
||||||||||||||||
|
Е |
→ |
4 |
Ь |
→ |
16 |
||||||||||||||||
|
Є |
→ |
30 |
Ю |
→ |
18 |
||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
Я |
→ |
17 |
|||||||||||||
Ключ |
Декодоване повідомлення |
|
||||||||||||||||||||
11 10 29 22 9 22 20 10 26 10 2 6 8 2 20 28 12 16 23 17 14 6 26 28 7 2 6 8 |
@ ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ |
|
||||||||||||||||||||
7. Прочитай, що закодовано на кульках.
8. Розкодуй прислів’я
9. Прочитай повідомлення
? __________________ ______________