Дидактичний матеріал з теми "Інформація"

Про матеріал
У роботі представлений дидактичний матеріал з теми для використання на уроках інформатики у початковій та середній школі.
Перегляд файлу

image

image

 

Ключове слово

Відомості, новини, знання про події, предмети, явища — це …

Відповіді: 1. Ківі. 2. Виноград. 3. Фарби. 4. Картопля. 5. Кукурудза. 6. Миша. 7.

Кавун. 8. Цибуля. 9. Помідор. 10. Вишня.

Кросворд

image

1.       Роздивись уважно малюнки. Знайди предмети, що повідомляють інформацію. Яку саме?  

image

 

2.       Заповни таблицю за зразком.

Орган  зору

image 

Бачити навколишній світ, розрізняти кольори

 

image 

___________________________________

___________________________________

 

 

image 

Розрізняти смаки: солодке, солоне, гірке, кисле.

 

image 

___________________________________

___________________________________

 

Орган  дотику

image 

___________________________________

___________________________________

 

 

3.       Домалюй кольори, які світяться на світлофорі, щоб інформація була правдивою

image

4.       Допиши способи подання повідомлень, яких не вистачає.

image

 

 

5.       Які органи чуття допоможуть визначити, що:

image

           

6.       Наведіть приклади сприйняття інформації.

смакова

тактильна

нюхова

зорова

слухова

image 

image 

image 

image 

image 

 

 

 

 

 

 

7.       З’єднай малюнок з назвою органа чуття, за допомогою якого отримується інформація.

image                                                                                                                                             image

 

image

 

8.       Якого типу наступна інформація?

image

image

image

image 

<

>

*

МАМА

 

 

 

 

 

Підказка: текстова, графічна, числова, звукова, символьна

9.       Визначте, який спосіб подання інформації демонструють наведені приклади, сполучивши їх лініями з відповідними прямокутниками.

 

image

 

10.   Впишіть у таблицю по 2-3 приклади повідомлень відповідно до способу їх подання:

 

Спосіб подання повідомлень

Приклади повідомлень

Текстовий

 

 

Числовий

 

 

Графічний

 

 

Звуковий

 

 

Відео

 

 

Умовні сигнали

 

 

Спеціальні позначення

 

 

Комбінований

 

 

 

11.   Запишіть у відповідних комірках таблиці властивості перелічених у верхньому рядку предметів і явищ, про які ми можемо дізнатись певними органами чуття людини. Якщо властивість відсутня для зазначеного органа чуття — ставите прочерк. 

 

Кіт

Яблуко

Музика

Парта

Очі

Сірий

 

 

 

Вуха

Мурчання

 

 

 

Ніс

Запах

 

 

 

Язик

 

 

 

Шкіра

пухнастий

 

 

 

 

12.   Встановити відповідність

image

 

 

13.   Запиши інформацію про предмети, які можна отримати за допомогою вказаних органів чуття

Варіант 1

image

Варіант 2

 

image

Чи всі органи чуття задіяні для отримання інформації про об’єкт?

 

14.   Міміка – один з найдавніших способів передавання інформації. Її розуміють люди всього світу. 

Домалюй частину обличчя, якої не вистачає.

image

Спробуй зобразити обличчя, які несуть такі повідомлення:

                              image                    image                       image

У мене гарний настрій.

Ти мене розсмішив.

Мені сумно.

 

 

 

                       image                        image                       image

                  Ти мене здивував.                    Я сердитий                                          

15.   Передай без слів товаришу повідомлення:

а) небезпека;

б) уже ранок;

в) я не вивчив уроки;

г) хочу їсти;

ґ) я не розумію;

д) тихенько.

 

16.   Заповни таблицю.

Види інформації

Як передається

Символьна

 

Текстова

 

Числова

 

Графічна 

 

Звукова

 

Тактильна

 

Смакова

 

 

 

17.   З якими інформаційними процесами пов’язані зображені предмети? Встанови відповідність між зображеними об’єктами та інформаційними процесами.

image                         image

 

 

image

 

18.   Заповни схему, використовуючи зразок.

 

image

 

 

19.   Запиши відповідні інформаційні процеси.

 

Дія

Інформаційні процеси

Проведення анкетування

 

Показ музичного кліпу

 

Друкування фотографій

 

Розгадування ребуса

 

Написання листівки

 

Перекладання тексту

 

Використання сейфа

 

 

 

20.   Підпиши інформаційні процеси, які відбуваються

image 

 

21.   З’єднай стрілочками, хто що вміє

image 

 

image

  

22.   Встанови відповідність

image

 

image

 

 

 

23.   Як люди різних професій зберігають інформацію?

 

Професія

 

image

 

image

 

image

 

image

 

 image

? _________

? _________

? _________

? _________

? ________

 

Місце зб

ереження інфо

рмації

 

? _________

___________

? _________

___________

? _________

____________

? _________

___________

 

? _______

_________

 

 

24.   Якою повинна бути інформація? Знайди відповідні терміни

image

 

л

р

ч

б

л

з

о

т

я

о

р

и

ч

ш

р

р

о

і

а

м

щ

ц

ж

о

п

д

а

т

с

т

у

ї

з

а

в

в

п

м

с

п

і

у

с

у

л

р

к

к

л

т

м

щ

і

о

п

о

е

с

р

і

д

ф

е

п

р

а

в

и

л

ь

н

а

л

и

е

о

р

а

ї

к

ь

д

с

в

є

с

е

х

ь

ї

ж

н

а

ч

т

у

з

о

х

с

а

г

а

д

к

у

г

з

о

к

р

с

т

н

п

к

і

л

з

д

н

а

з

г

у

а

д

ж

ж

а

а

о

ш

д

с

image

Відміть знайдені властивості

¾

¾

Корисна

Зрозуміла

¾

¾

Своєчасна 

Правильна

 

25.   З’єднайте прямокутник з відповідними малюнками.

image

26.   З’єднай носій інформації з назвою та його призначенням

8                imageДля отримання повідомлень, що зберігаються

на кінострічці, потрібно мати пристрій відтворення цих даних. За допомогою кінострічки можна зберігати відеодані.

 

8                imageДля отримання повідомлень, що зберігаються

на цьому носії, потрібно мати комп’ютер, обладнаний пристроєм для читання  інформації з даного носія, або програвач.

 

8                imageЦе один з найбільш поширеніших носіїв даних.

За невеликих розмірів на ній можна зберігати значні обсяги даних.

8                imageПовідомлення, збережене на даному носії, завжди можна отримати без застосування інших пристроїв. Тут можна зберігати текстові, графічні та комбіновані дані.

 

27.   З допомогою яких пристроїв можна передавати інформацію? Обведи їх.

image

 

28.   Обведіть предмети, які є електронними носіями інформації

image 

 

29.   Підпишіть, за допомогою чого передається інформація на малюнках.

image

30.   Складіть речення з двох частин картки.

 

Інформація – це …

дані про оточення, необхідні для розв’язання проблем

Інформацію передають …

за допомогою повідомлень

Інформація сприймається

людиною…

через органи чуттю

Текстова інформація …

Відображається у вигляді текстів

Графічна інформація – це …

картинки, рисунки, графіки, діаграми, схеми тощо

Звукова інформація – це …

усне мовлення, музичні композиції, мелодії, шумові ефекти

Умовні жести та символи – це …

міміка, сигнали регулювальника на перехресті

Комбінована або мультимедійна інформація – це …

інформація,     що     утворюється      як

комбінація різних видів інформації

image                                                                        image

31.   Вкажіть цифрами в кружечках історичну послідовність використання засобів обчислення

image

 

32.   З’єднайте зображення предметів та їх назви

image 

Який предмет зайвий? Поясніть свій вибір

33.   Підпиши обчислювальні пристрої. Розділи їх на сучасні та давні. 

 

image

image

 

2.     Наступні повідомлення закодовані за допомогою шрифта Брайля. Спробуй декодувати їх.

image

 

@______________________________________

@_______________________________

________________________________________

_________________________________

3.     Кодуємо разом.

Англійський письменник Артур Конан Дойл написав цікаве оповідання «Танцюючі чоловічки». Його можна знайти і прочитати у збірці детективних оповідань «Записки про Шерлока Холмса». Автор придумав цікавий спосіб кодування повідомлень – букви замінені зображенням чоловічків у різних позах. Їхні руки і ноги замінюють положення. Здається, що кожен з них виконує веселий танок. За допомогою цього коду персонажі твору передавали таємні повідомлення. 

 

Спробуйте закодувати невелике повідомлення  для свого сусіда по парті

image

 

4.     Декодуйте повідомлення, створене  за допомогою азбуки Морзе 

image

 

5.     Розкодуйте прислів’я. 

image 

Ключ: Б1; Б2; А2; В1; А1; А3; Б3; В1. 

6.     З отриманої зачарованої інформації за допомогою коду отримайте прислів’я: 

 

А

1

 

       Ж      →      5

 

       М      →     9

 

Ф

13

 

Б

33

        З       →       29

image

         І       →      6

       Н      →      25

image

       О      →      10

Х

21

 

В

2

Ц

14

 

Г

32

        И       →       28

       П      →      24

Ч

20

 

Ґ 

3

Й

7

Ї

27

        К       →      8

image

        Л       →       26

Р

11

С

23

       Т      →      12

image

       У      →      22

Ш

15

 

Д

31

Щ

19

 

Е

4

Ь

16

 

Є

30

Ю

18

 

 

 

 

             

                               

 

Я

17

Ключ

Декодоване повідомлення

 

11   10  29   22   9  22

20   10   26   10  2   6   8

2   20  28  12   16   23  17

14  6   26  28   7

2    6    8

@  ______________________________________________

______________________________________________

______________________________________________

______________________________________________

______________________________________________

 

 

image 

7.     Прочитай, що закодовано на кульках.

 

 

 

8.     Розкодуй прислів’я

image 

9.     Прочитай повідомлення

image

 

? __________________    ______________

image

pdf
Додано
14 березня 2023
Переглядів
769
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку