Тема: Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
Клас: 7
Цілі: повторити і поглибити знання учнів про дієслово як самостійну частину мови, сприяти зміцненню навичок визначення морфологічних ознак дієслова; формувати вміння знаходити дієслова у тексті; розвивати творчі вміння використовувати дієслова у власних висловлюваннях.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Обладнання: підручник, зошит, таблиця, роздатковий матеріал, ілюстрації
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку, визначення цілей..
ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності учнів.
Визначте частину мови кожного слова (метод «Прес»), введіть їх у словосполучення та речення.
зелень, зелений, зеленіти;
четверо, четвірка, четвертувати;
звіт, звітувати.
ІV. Актуалізація опорних знань.
Пригадайте вивчені в попередніх класах відомості про дієслово.
– опрацювання теоретичного матеріалу
V. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної діяльності.
Тренувальні вправи
Вправа 1
Серед поданих слів знайди дієслова:
Піждивлювати, омріяний, веселощі, веселитися, мріяти, мрійник, скошений, вишито, завдання, працюючи, працюючий, працювати, колективний.
Вправа 2
Переписати, уставивши пропущені букви та розділові знаки.
Літературна мова створюється сторіччями. У процесі мовотворчості бере участь багато людей. Це передовсім літератори: прозаїки, поети, а також науковці, вчителі, артисти, політики. Проте є окрема група людей, без яких цю справу неможливо завершити. Це лексикографи. Укладені ними словники фіксують норми літературної мови, ознайомлюють із ними велику кількість людей.
Вправа 3
Хто що робить?
Вправа 4
Розгадайте ребус
VІ. Підсумок уроку
Свою згоду чи незгоду із запропонованими твердженнями вчителя висловіть словами «так» чи «ні».
Рефлексія.
VІІ. Домашнє завдання:
Опрацювати теоретичний матеріал, скласти сенкан до слова дієслово.