Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

Про матеріал
Конспект-уроку для 7 класу на тему "Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль"
Перегляд файлу

Тема: Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

Клас: 7

Цілі: повторити і поглибити знання учнів про  дієслово як самостійну частину мови, сприяти зміцненню навичок визначення морфологічних ознак дієслова; формувати вміння знаходити дієслова у тексті; розвивати творчі вміння використовувати дієслова у  власних висловлюваннях.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Обладнання: підручник, зошит, таблиця, роздатковий  матеріал, ілюстрації

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку, визначення цілей..

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності учнів.

  1. Аналіз мовного матеріалу.

Визначте частину мови кожного слова (метод «Прес»), введіть їх у словосполучення та речення.

зелень, зелений, зеленіти;

четверо, четвірка, четвертувати;

звіт, звітувати.

 

ІV. Актуалізація опорних знань.

 Пригадайте вивчені в попередніх класах відомості про дієслово.

  1.      Створення асоціативного куща «Дієслово».

             C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\var-www-naurok-com-ua-web-uploads-files-71178-102522-urok-31.003.png 

                                  

  1.      Робота з підручником

 – опрацювання теоретичного матеріалу

 

 

http://gorodenok.com/wp-content/uploads/2013/10/Untitled-118.jpg

 

 

 

 

 

 

 

V. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної діяльності.

 

Тренувальні вправи

Вправа 1

Серед поданих слів знайди дієслова:

Піждивлювати, омріяний, веселощі, веселитися, мріяти, мрійник, скошений, вишито, завдання, працюючи, працюючий, працювати, колективний.

 

Вправа 2

Переписати, уставивши пропущені букви та розділові знаки.

Літературна мова створюється сторіччями. У процесі мовотворчості бере участь багато людей. Це передовсім літератори: прозаїки, поети, а також науковці, вчителі, артисти, політики. Проте є окрема група людей, без яких цю справу неможливо завершити. Це лексикографи. Укладені ними словники фіксують норми літературної мови, ознайомлюють із ними велику кількість людей.

 

Вправа 3

Хто що робить?

      

 

 

    

 

Вправа 4

Розгадайте ребус

VІ. Підсумок уроку

    Свою згоду чи незгоду із запропонованими твердженнями вчителя висловіть словами «так» чи «ні».

  •          Дієслово – це самостійна частина мови, що позначає дію, стан або процес. (так)
  •          Дієслова змінюються за родами, числами й відмінками. (ні)
  •          На питання Що робити? Що зробити? Відповідають дієприкметники. (ні)
  •          Інфінітив – це неозначена форма дієслова. (так)
  •          Незмінною дієслівною формою є дієприслівник. (так)
  •          Додаткову дію позначає дієприкметник як особлива форма дієслова. (ні)
  •          Будь-яким членом речення може виступати інфінітив. (так)
  •          Морфологічні ознаки часу, способу, числа, особи й роду характерні дієвідмінюваним дієсловам. (так)

 

Рефлексія.

  •          На уроці я відчув …
  •          На уроці я навчився …
  •          На уроці я зрозумів …

VІІ. Домашнє завдання:

 Опрацювати теоретичний матеріал, скласти сенкан до слова дієслово.

 

docx
Додано
7 січня
Переглядів
16
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку