Ділення десяткових дробів

Про матеріал
Ігри як ніщо інше сприяють кращому засвоєнню інформації, вони мотивують і дітей, і дорослих. Пропоную цікавий варіант проведення уроків узагальнення й систематизації знань учнів на прикладі уроку математики 5 класу "Ділення десяткових дробів" - у вигляді пазлів. Пазли можна створити власноруч з друкованих завдань та з'єднаних файлів. або можна створити пазли у вигляді презентації. В обох випадках при розв'язанні учнями одного завдання має відкритись один пазл і поступово все зображення (це можуть бути відомі герої мультфільмів чи казкові герої, або якісь інші варіанти)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Правило ділення десяткових дробів. Щоб знайти частку двох десяткових дробів, треба:1) Перейти до ділення десяткового дробу на натуральне число, для чого перенести коми в діленому і дільнику на стільки знаків праворуч, скільки їх у дільнику після коми;2) Поділити отриманий десятковий дріб на натуральне число.

Номер слайду 3

Запам’ятайте. Щоб поділити десятковий дріб:1) на 10, 100, 1000,…, треба в даному дробі перенести кому ліворуч на стільки цифр, скільки нулів записано після 1 в числі, на яке ділимо;2) на 0,1, 0,01, 0,001,…, треба в даному дробі перенести кому праворуч на стільки цифр, скільки цифр стоїть після коми в числі, на яке ділимо.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Таблиця оцінювання{327 F97 BB-C833-4 FB7-BDE5-3 F7075034690}Кількість розв’язаних завдань2-3456-89-1011-1213-141516 Оцінка (бали)456789101112

Номер слайду 6

21345679101112131415816ppt_xppt_xppt_x

Номер слайду 7

17

Номер слайду 8

стор. 292, №1379, №1381, №1383

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3,4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1800

 

 

 

 

62,5

 

 

 

 

91

 

 

 

 

45

 

 

 

 

5,04

2,52

Перегляд файлу

Виконай ділення

 

 

 

Виконай ділення

 

 

 

Виконай ділення

 

 

 

Виконай ділення

 

6,8:2

 

 

Обчисли

 

 

 

Обчисли

 

 

 

Обчисли

 

 

 

Обчисли

 

 

 

Чи правильно виконано ділення ?

 

Чи правильно виконано ділення ?

 

 

Розв’яжи рівняння

 

 

 

Розв’яжи рівняння

 

 

 

Знайди число, якщо:

 

його 0,25 дорівнює 450

 

 

Розв’яжи задачу

Олексій проїхав потягом

162,5 км за 2,6 год. З якою швидкістю йшов потяг ?

 

Розв’яжи задачу

2,5 кг цукерок коштують 65 грн.

Скільки коштує 3,5 кг таких цукерок ?

 

Розв’яжи задачу

Віталік виконав домашнє завдання за 36 хв, що становить 0,8 запланованого часу. За скільки хвилин Віталік планував виконати домашнє завдання ?

 

Додаткова задача

Кенгуру нижчий від жирафа

у 2 рази, а жираф вищий

за кенгуру на 2,52 м. Яка висота жирафа і яка висота кенгуру ?

Перегляд файлу

Конспект уроку

з математики 5 клас

виконав учитель математики

Щербак Олександр Сергійович

 

Тема уроку  Ділення десяткових дробів

Мета уроку: систематизувати знання та набуті навички у розв’язанні завдань на

                       застосування ділення десяткових дробів

Задачі:

навчальні:     сприяти зацікавленості учнів у навчанні та у покращенні навчальних              здібностей з даної теми;                                                          

розвивальні: вдосконалити обчислювальні навички та логічне мислення, активність;

виховні:         виховувати терплячість, цілеспрямованість, толерантність, прищеплювати бажання до вдосконалення вмінь та навичок, сприяти вихованню в учнів любові до математики та своєї країни.

Тип уроку:   узагальнення й систематизація знань; урок – гра.

Обладнання: роздатковий матеріал, проектор, ноутбук, презентація, підручник з математики (Н. А. Тарасенкова, 2013 р.)

Хід уроку

  1. Організаційний момент. (1 хвилина) Учитель перевіряє готовність учнів до уроку та завантажує презентацію.
  2. Перевірка домашнього завдання. (3 хвилини) Учитель коротко відповідає на проблемні запитання учнів.
  3. Повторення опорних понять. (3 хвилини)  - Сьогодні ми продовжимо тему попереднього уроку – «Ділення десяткових дробів», будемо разом з вами розв’язувати різні завдання. Але давайте спочатку повторимо необхідіні правила, без яких ми просто не зможемо нічого вирішити. (слайди 2-3)
  4. Формулювання сюжету, мети і завдань уроку. (3 хвилини) – На сьогоднішньому уроці, як ви вже зрозуміли, ми будемо покращувати свої вміння та навички у розв’язуванні завдань, використовуючи ділення десяткових дробів. Але цей урок, дорогі учні, буде проведений трішки нестандартно.

Учитель роздає картки із завданнями.

  • Мабуть кожен із вас розгадував пазли і дуже полюбляє цю головоломку. Нашу роботу на уроці ми проведемо саме так. (слайд 4) Ви отримали картки із завданнями, всього їх 16. Ці ж самі завдання ви можете побачити зараз на екрані. Ваша задача полягає в тому, щоб одне за одним розв’язувати ці завдання. Коли переважна більшість учнів правильно розв’яже перше завдання, то  відкриється перший пазл і так далі. Розв’язавши всі задачі, ви дізнаєтесь, якого відомого українського казкового героя приховують ці таємничі пазли.

 

  1. Розв’язування завдань. (30 хвилин) - Перед початком роботи ознайомтесь, будь ласка, з таблицею оцінювання. (слайд 5). Далі вчитель оголошує про початок гри. (слайд 6) У разі необхідності учням надається додаткове завдання (картка №17, слайд 7) та завдання з підручника (завдання на стор. 292-293).
  2. Підведення підсумків уроку. (4 хвилини) Вчитель виставляє оцінки за роботу на уроці, відповідає на запитання учнів щодо проблемних задач.
  3.  Домашнє завдання. (1 хвилина) Вчитель диктує завдання додому (слайд 8).

 

zip
Додано
19 жовтня 2021
Переглядів
1258
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку