Ділення натуральних чисел. 5 клас

Про матеріал
Застосовувати ігрові форми навчання для підтримки інтересу учнів. Пропонувати завдання різного рівня складності для учнів з різними навчальними можливостями.Регулярно проводити усний рахунок для закріплення таблиці множення та ділення.Показувати зв'язок ділення з іншими темами, такими як знаходження площі, швидкості, часу.
Перегляд файлу

Конспект уроку математики в 5 класі на тему « Ділення натуральних чисел».

Мета уроку:

  • Сформувати уявлення про ділення як обернену дію до множення.
  • Ознайомити учнів з компонентами ділення (ділене, дільник, частка).
  • Розвивати вміння виконувати ділення одноцифрових і двоцифрових чисел.
  • Формувати навички усного і письмового обчислення, логічне мислення, вміння аналізувати і узагальнювати.

Обладнання:

  • Підручник з математики для 5 класу
  • Зошити, ручки
  • Наочні матеріали (картинки, моделі) для демонстрації ділення
  • Картки із завданнями

Хід уроку:

I. Організаційний момент (2 хв)

  • Привітання учнів.
  • Перевірка готовності до уроку.
  • Мотивація: "Сьогодні ми вирушимо у математичну подорож, де дізнаємося, як ділити числа."

II. Актуалізація опорних знань (5 хв)

  • Усний рахунок: множення одноцифрових і двоцифрових чисел.
  • Повторення поняття множення.
  • Запитання: "Як ви розумієте дію множення? Наведіть приклади."

III. Пояснення нового матеріалу (15 хв)

  • Поняття ділення:
    • Розглянемо приклад: 12 : 4 = 3.
    • Що означає цей запис? (На скільки груп по 4 можна розділити 12 предметів?)
    • Вводимо поняття ділення як обернена дія до множення.
  • Термінологія:
    • Ділене, дільник, частка.
    • Знак ділення: :
  • Зв'язок між множенням і діленням:
    • Демонстрація на прикладах: якщо 3 * 4 = 12, то 12 : 4 = 3 і 12 : 3 = 4.

IV. Закріплення матеріалу (15 хв)

  • Усні обчислення:
    • Швидкісний рахунок: 15 : 5, 24 : 6, 36 : 9, 42 : 7.
    • Обчислення виразів: 20 : 4 + 3, 35 : 7 - 2.
  • Письмові обчислення:
    • Одноцифровий дільник: 36 : 3, 49 : 7, 64 : 8.
    • Двоцифровий дільник: 96 : 12, 84 : 14, 72 : 18.
    • З переходом через розряд: 57 : 3, 85 : 5.
  • Задачі:
    • У коробці 36 олівців. Розділіть їх порівну між 6 учнями. Скільки олівців отримає кожен учень?
    • Мама купила 28 яблук. Вона розклала їх порівну в 4 тарілки. Скільки яблук в кожній тарілці?
    • У класі 30 учнів. Їх розділили на групи по 5 учнів у кожній. Скільки груп утворилося?
  • Розв’язання задач з логічними елементами:
    • У бабусі було 12 онуків. Вона спекла 36 пирогів. Скільки пирогів дістанеться кожному онуку?
    • У садку росло 48 яблунь. Їх посадили в 6 рядів порівну. Скільки яблунь в кожному ряду?
  • Робота в парах:
    • Кожна пара отримує картку із завданнями на ділення. Після виконання завдання пари обмінюються картками і перевіряють правильність розв’язання.

 

V. Підсумок уроку (3 хв)

  • Що нового дізналися на уроці?
  • Які компоненти ділення ви знаєте?
  • Як пов’язані між собою множення і ділення?
  • Які труднощі виникли під час виконання завдань?

 

VI. Домашнє завдання:

  • Виконати завдання з підручника.
  • Придумати і записати 5 прикладів на ділення.

 

Додаткові ідеї для уроку:

  • Використання наочних матеріалів: Можна використовувати різноманітні предмети (кубики, фішки) для демонстрації ділення.
  • Ігри: Провести гру "Хто швидше?", де учні змагаються у розв’язанні прикладів на ділення.
  • Проекти: Запропонувати учням створити свої власні задачі на ділення.

Диференціація навчання:

  • Для сильних учнів: Запропонувати додаткові завдання з більшими числами, задачі на застосування властивостей ділення.
  • Для учнів, які мають труднощі: Надати індивідуальну допомогу, спростити завдання.

 

 

docx
Додано
17 грудня
Переглядів
23
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку