Конспект уроку математики для 5 класу НУШ
Тема: Множення натуральних чисел
Мета уроку:
-
Знання: Сформувати уявлення про множення як скорочений запис додавання однакових доданків, ознайомити з комутативною властивістю множення.
-
Уміння: Розвивати вміння виконувати множення одноцифрових і двоцифрових чисел, застосовувати властивості множення для спрощення обчислень.
-
Навички: Формувати навички усного і письмового обчислення, логічне мислення, вміння аналізувати і узагальнювати.
Обладнання:
-
Підручник з математики для 5 класу
-
Зошити, ручки
-
Наочні матеріали (картинки, моделі) для демонстрації множення
-
Картки із завданнями
Хід уроку:
I. Організаційний момент (2 хв)
-
Привітання учнів.
-
Перевірка готовності до уроку.
-
Мотивація: "Сьогодні ми вирушимо у цікаву математичну подорож, де дізнаємося багато нового про множення."
II. Актуалізація опорних знань (5 хв)
-
Усний рахунок: додавання одноцифрових і двоцифрових чисел.
-
Повторення поняття додавання.
-
Запитання: "Як ви розумієте дію додавання? Наведіть приклади."
III. Пояснення нового матеріалу (15 хв)
-
Поняття множення:
-
Розглянемо приклад: 3 + 3 + 3 = 9.
-
Як можна записати цей вираз коротше? (3 * 3 = 9)
-
Вводимо поняття множення як скорочений запис додавання однакових доданків.
-
Термінологія:
-
Множник, множник, добуток.
-
Знаки множення: *, х, ∙.
-
Комутативна властивість множення:
-
Демонстрація на прикладах: 3 * 4 = 4 * 3.
-
Формулювання властивості: від перестановки множників добуток не змінюється.
IV. Закріплення матеріалу (15 хв)
-
Усні обчислення: Прості приклади на множення.
-
Письмові обчислення: Виконання завдань з підручника.
-
Розв’язання задач: Задачі на застосування множення в повсякденному житті.
-
Робота в парах: Розв’язання прикладів на взаємоперевірку.
V. Підсумок уроку (3 хв)
-
Що нового дізналися на уроці?
-
Які властивості множення ми вивчили?
-
Як можна застосувати множення в житті?
VI. Домашнє завдання:
-
Виконати завдання з підручника.
-
Придумати і записати 5 прикладів на множення.
Диференціація навчання:
-
Для сильних учнів: Запропонувати додаткові завдання з більшими числами, задачі на застосування властивостей множення.
-
Для учнів, які мають труднощі: Надати індивідуальну допомогу, спростити завдання.
Форми контролю:
-
Спостереження за роботою учнів на уроці.
-
Перевірка зошитів.
-
Усний опитування.
-
Самостійна робота.
Важливо:
-
Використовувати різноманітні форми роботи: індивідуальну, парну, групову.
-
Застосовувати наочні матеріали, ігри, вправи для урізноманітнення уроку.
-
Створити позитивну атмосферу на уроці, заохочувати учнів до активної роботи.
Поради:
-
Для кращого розуміння множення можна використовувати різноманітні моделі (кубики, фішки) і малюнки.
-
Пов’язуйте новий матеріал з повсякденним життям учнів.
-
Використовуйте цікаві задачі, які спонукатимуть учнів до міркувань.