Множення натуральних чисел. 5 клас

Про матеріал
Звертати увагу на правильне розміщення цифр при письмовому множенні, особливо при множенні на багатоцифрове число. Це допоможе уникнути помилок.
Перегляд файлу

Конспект уроку математики для 5 класу НУШ

Тема: Множення натуральних чисел

Мета уроку:

  • Знання: Сформувати уявлення про множення як скорочений запис додавання однакових доданків, ознайомити з комутативною властивістю множення.
  • Уміння: Розвивати вміння виконувати множення одноцифрових і двоцифрових чисел, застосовувати властивості множення для спрощення обчислень.
  • Навички: Формувати навички усного і письмового обчислення, логічне мислення, вміння аналізувати і узагальнювати.

Обладнання:

  • Підручник з математики для 5 класу
  • Зошити, ручки
  • Наочні матеріали (картинки, моделі) для демонстрації множення
  • Картки із завданнями

Хід уроку:

I. Організаційний момент (2 хв)

  • Привітання учнів.
  • Перевірка готовності до уроку.
  • Мотивація: "Сьогодні ми вирушимо у цікаву математичну подорож, де дізнаємося багато нового про множення."

II. Актуалізація опорних знань (5 хв)

  • Усний рахунок: додавання одноцифрових і двоцифрових чисел.
  • Повторення поняття додавання.
  • Запитання: "Як ви розумієте дію додавання? Наведіть приклади."

III. Пояснення нового матеріалу (15 хв)

  • Поняття множення:
    • Розглянемо приклад: 3 + 3 + 3 = 9.
    • Як можна записати цей вираз коротше? (3 * 3 = 9)
    • Вводимо поняття множення як скорочений запис додавання однакових доданків.
  • Термінологія:
    • Множник, множник, добуток.
    • Знаки множення: *, х, ∙.
  • Комутативна властивість множення:
    • Демонстрація на прикладах: 3 * 4 = 4 * 3.
    • Формулювання властивості: від перестановки множників добуток не змінюється.

IV. Закріплення матеріалу (15 хв)

  • Усні обчислення: Прості приклади на множення.
  • Письмові обчислення: Виконання завдань з підручника.
  • Розв’язання задач: Задачі на застосування множення в повсякденному житті.
  • Робота в парах: Розв’язання прикладів на взаємоперевірку.

V. Підсумок уроку (3 хв)

  • Що нового дізналися на уроці?
  • Які властивості множення ми вивчили?
  • Як можна застосувати множення в житті?

VI. Домашнє завдання:

  • Виконати завдання з підручника.
  • Придумати і записати 5 прикладів на множення.

Диференціація навчання:

  • Для сильних учнів: Запропонувати додаткові завдання з більшими числами, задачі на застосування властивостей множення.
  • Для учнів, які мають труднощі: Надати індивідуальну допомогу, спростити завдання.

Форми контролю:

  • Спостереження за роботою учнів на уроці.
  • Перевірка зошитів.
  • Усний опитування.
  • Самостійна робота.

Важливо:

  • Використовувати різноманітні форми роботи: індивідуальну, парну, групову.
  • Застосовувати наочні матеріали, ігри, вправи для урізноманітнення уроку.
  • Створити позитивну атмосферу на уроці, заохочувати учнів до активної роботи.

Поради:

  • Для кращого розуміння множення можна використовувати різноманітні моделі (кубики, фішки) і малюнки.
  • Пов’язуйте новий матеріал з повсякденним життям учнів.
  • Використовуйте цікаві задачі, які спонукатимуть учнів до міркувань.

 

docx
Додано
17 грудня 2024
Переглядів
94
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку