Ділення звичайних дробів. Знаходження числа за значенням його дробу. Піраміда.

Про матеріал
Розробка уроку Мета уроку: Навчальна: навчити ділити звичайні дроби та мішані числа, знаходити число за значенням його дробу; закріпити вміння перетворювати мішані числа в неправильні дроби, додавати та віднімати звичайні дроби з різними знаменниками, множити дроби, повторити порядок дій при розв’язуванні прикладів; ознайомитись з означенням піраміда, навчитись розрізняти піраміду серед многогранників, знати її елементи, види пірамід; сформувати вміння застосовувати набуті знання і навички до розв’язування прикладів та задач; показати прикладне і практичне значення теми; Розвивальна: розвивати логічне мислення, вміння працювати за алгоритмом, пам’ять, увагу, комунікативні здібності учнів; Виховна: виховувати пізнавальний інтерес до предмета, культуру математичного мовлення та математичних записів, працелюбність, наполегливість у досягненні мети, позитивне ставлення до навчання. Тип уроку: комбінований ( закріплення вмінь та навичок і вивчення нового матеріалу)
Перегляд файлу

 

 

 

Розробка відкритого уроку

з математики в 5 класі

 

«Ділення звичайних дробів. Знаходження числа за значенням його дробу. Піраміда»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала вчитель математики:

 Кузякова Вікторія Ігорівна

 

Відкритий урок з математики в 5 класі

 

Тема:    Ділення звичайних дробів.

Знаходження числа за значенням його дробу. Піраміда.

Мета:

Навчальна: навчити ділити звичайні дроби та мішані числа, знаходити число за значенням  його дробу; закріпити вміння перетворювати мішані числа в неправильні дроби, додавати та віднімати звичайні дроби з різними знаменниками, множити дроби, повторити порядок дій при розв’язуванні прикладів; ознайомитись з означенням піраміда, навчитись розрізняти піраміду серед многогранників, знати її елементи, види пірамід; сформувати вміння застосовувати набуті знання і навички до розв’язування прикладів та задач; показати прикладне і практичне значення теми;

Розвивальна: розвивати логічне мислення, вміння працювати за алгоритмом, пам’ять, увагу, комунікативні здібності учнів;

Виховна: виховувати  пізнавальний інтерес до предмета, культуру математичного мовлення та математичних записів, працелюбність, наполегливість у досягненні мети, позитивне ставлення до навчання.

 

Тип уроку: комбінований ( закріплення вмінь та навичок і вивчення нового матеріалу)

 

Обладнання: телевізор, компютер, мультимедійна презентація, відео, зошит з друкованою основою «Математика, 5 клас» частина 6 І.В. Гавриш, С.О.Доценко, О.А.Горьков, С.Б. Скиба, «Математичний тренажер. 5 клас», «Карти знань»,  друковані картки із завданнями, макети пірамід.

 

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап.

(привітання з учнями, перевірка готовності учнів до уроку,  створення робочої атмосфери)

Любі діти, сьогодні до нас завітали гості і тому ми раді їх вітати. Я вчитель математики Вікторія Ігорівна та мої учні 5-Г класу, які навчаються за проектом «Інтелект України». Діти, привітайте гостей.

-Добрий день.

-Добрий день, я рада вас бачити. Сідайте. Давайте розпочнемо наш урок. Я думаю, ви погодитесь з таким висловом:

Успіх приходить до того, хто його прагне.

 

Тому нашим девізом на цьому уроці буде слово «УСПІХ».

Ми з вами будем усміхненими, спокійними, прогресивними, ініціативними та хоробрими.

Ми вивчаємо звичайні дроби. Вміємо додавати, віднімати, множити та ділити дробові числа. Знаходили дріб від числа та число за значенням його дробу, розв’язували рівняння з дробовими числами та почали вивчення многогранників.

Сьогодні повторимо та закріпимо ці вміння. Одержані знання необхідно вміти застосовувати на практиці. Тому розв’яжемо тематичну задачу. Ознайомимось з таким многогранником як піраміда та дізнаємось історичні факти про піраміди.

 

 

Епіграфом до уроку будуть слова відомого давньогрецького вченого і філософа Арістотеля: «Розум полягає не тільки в знаннях, але й в умінні застосовувати знання на практиці».

  • Як ви розумієте ці слова?
  • Добре, дякую за ваші відповіді.

 

 

 

Отже, тема уроку:

Ділення звичайних дробів. Знаходження числа за значенням його дробу. Піраміда.

Відкриємо зошити і запишемо число, класна робота та тему уроку.

- Давайте разом визначимо мету нашого уроку. (Відповіді учнів)

  • Навчитись та закріпити матеріал,
  • Вивчити новий матеріал,…

Молодці, ви поставили перед собою мету, Розпочнемо наш роботу.

 

 

Діти, сьогодні у нас особливий урок. Тому я запрошую вас на телевізійне ток-шоу «Математичними стежками».

Щоб стати учасниками ток-шоу, треба пройти кастинг.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

І ми почнемо наш відбірко вийтур з перевірки домашнього завдання. Давайте перевіримо правильність розв’язаних рівнянь за готовим розв’язанням. Розкрийте математичний тренажер на стор.9 і озвучте відповіді до рівнянь, наступне завдання на стор. 10.

(На екран виводиться виконана домашня робота, діти співставляють та озвучують результати своїх обчислень).

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Памятаймо, що дроби зустрічаються в нашому житті щодня, тому ми сьогодні вдосконалимо та поглибимо свої знання та навички при розв’язуванні завдань.

 

ІV. Актуалізація опорних знань. 

 

 

Чи буває ток-шоу без журналістів? Звісно, ні! Прошу вас відповісти на запитання журналістів відомих телевізійних каналів.

Фронтальне опитування учнів.(Учні обирають на екрані певний телевізійний канал і відповідають на запропоноване завдання)

  • Розв`яжи математичний ланцюжок. Діти, розкрийте друковані зошити на стор. 29 та виконаємо завдання 2.

  •      Алгоритм множення звичайних дробів
  •      Перетворення мішаного числа на неправильний дріб
  •      Правило ділення звичайних дробів
  •      Правило знаходження дробу від числа

 

V. Вивчення нового матеріалу.

Вчитель: Діти, ви молодці. На всі питання відповіли правильно.

Я рада повідомити, що ви пройшли кастинг на наше математичне ток-шоу. Запрошую всіх учасників до обговорення теми «Знаходження числа за значенням його дробу».

Давайте повторимо навчальну одиницю разом.

 (перегляд відео фрагмента)

Пропоную вам виконати завдання для закріплення теоретичного матеріалу. Запршую до дошки бажаючих. Діти, виходьте відповідати з щоденниками, щоб можна було оцінити вашу роботу впродовж урока. Всі, хто працюватиме на перед, піднімайте руки, щоб перевірити та оцінити ваш результат. Таким чином ви зможете отримати оцінку в кінці урока.

VI. Застосування знань  і вмінь.

Повторимо з вами ділення дробових чисел на ціле число та дріб. Виконаємо практичне завдання та заповнимо таблицю. Виконаєм завдання в друкованому зошиті.

Давайте пригадаємо дії з мішаними та дробовими числами і розв’яжемо приклад в робочих зошитах.

 

Запрошую до дошки скласти коротку умову та розв’язати задачу про будівництво піраміди Хеопса. Пишемо в робочих зошитах Задача 6….

 

Переглянемо презентацію про піраміду Хеопса.

-Що цікавого ви дізнались?

 

Фізкульт хвилинка.

 

 

А зараз на нашому математичному ток-шоу оголошується музична пауза  «Танцюють всі!» Прошу вас всіх підвестись. Запрошую і гостей долучитись до нас. (відео)

 

Вчитель: Відпочивши, з новими силами продовжуємо працювати. На нашому шоу розпочинається рубріка «досліджень». Оголошується робота з друкованим зошитом. Розкрийте друкований зошит на стор. 30 і виконаєм завд.9. Ознайомимося з новим матеріалом. Візьміть фломастери, олівці чи ручки, слідкуйте за текстом, виділяючи найголовніше.

 (Діти слухають аудіо фрагмент, читають та опрацьовують його за зошитом і підкреслюють головне)

 

 

Вчитель. Розглянемо рисунки до завдання 10. Та запам’ятаймо види пірамід. Поміркуйте, чому їх так називають.

Діти проговорюють назви фігур, що лежать в основі піраміди.

 

-Учні, попрацюйте в парах. У вас на столах знаходяться моделі різних видів пірамід, розгляньте їх, знайдіть всі елементи піраміди, порахуйте кількість граней, вершин та ребер. Давайте заповнимо разом таблицю.

В подальшомо ми будем вчитись як виготовити піраміду власноруч, використовуючи розгортку піраміди.

А творча група дослідників телеканалу Діскавері напередодні вивчали  піраміду та шукали інші способи виготовлення пірамід власноруч та виготовили деякі її види. Вони готові поділитись своїм досвідом. Давайте переглянемо відео фрагмент (релакс) виготовлення піраміди в техніці орігамі з паперу. (Діти класу презентують відео «Виготовлення моделі піраміди».

 

VІІ. Підсумки уроку.  

Вчитель. Ось і підходить до кінця наше математичне ток-шоу.

Всі, сподіваюсь, отримали задоволення, вдосконалили свої вміння, набули нових знань. Ви були успішними, розумними, сміливими, бадьорими, активними.

Пропоную підвести підсумки в ході гри «Закінчи речення».

Намалюємо райдугу яскравих моментів уроку:

  • Сьогодні я навчився…
  • Мені було цікаво…
  • Я повторив …
  • На уроці ми дізнались…
  • Сьогодні я запам’ятала правило…
  • Мені найбільше запам’яталося…

Всі діти сьогодні отримали гарні оцінки. В кінці уроку я особисто кожному озвучу та виставлю їх в щоденники.

Щоб закріпити набуті знання і вдосконалити практичні навички, необхідно виконати  домашнє завдання.

VІІ. Домашнє завдання.

(Вчитель коментує види завдань та дає рекомендації щодо їх виконання)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
18 серпня 2021
Переглядів
802
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку