Позакласний захід з математики
«Математичний батл»
у 5 класі
Розробив:вчитель математики та інформатики Миколаївської ЗОШ I-III ступенів №40 Кондратенко Є.О.
Сценарій проведення заходу
Мета: розвивати у дітей вміння працювати в групі, логічне мислення, кмітливість; вміння відгадувати загадки, розшифровувати анаграми, розв’язувати логічні задачі, розв’язувати приклади на всі дії з числами та розгадувати шифровки; розвивати вміння діяти швидко і нестандартно; визначити команду-переможницю та інших призерів; виховувати поважне ставлення до членів команди, виховувати інтерес до предмету.
Форма проведення: командні (групові) змагання.
Обладнання та наочність: конверти із завданнями, роздатковий матеріал (надруковані завдання, картинки, сірники).
Хід заходу
Вступне слово вчителя
Добрий день, шановні гості!
Добрий день, шановні учасники!
Ми раді вітати Вас на “Математичному батлі”!
У сьогоднішньому заході беруть участь чотири команди.
Команди: “Знайки” , “Допитливі”, “Юні математики” та “Кмітливі”.
А тепер розкажемо Вам про умови та правила проведення “Математичного батлу”. Всі команди візьмуть активну участь у 5-и цікавих конкурсах: отримують та виконують різні завдання, після чого їх перевіряє журі та вчитель. Оцінюється правильність та швидкість виконання завдань. За кожне правильно виконане завдання кожна команда отримує певну кількість балів. Після проведення всіх 5-и конкурсів призові місця розподіляються відповідно до набраних кожною командою балів.
2. Основна частина (відгадування загадок і виконання командами завдань).
Отже, ми розпочинаємо гру. Конверт з першим завданням одержите тільки тоді, коли відгадаєте загадку (для всіх команд):
Розклад добре знаю я
І домашнє завдання,
На сторінках – оцінки
Кожного шкільного дня. (щоденник)
Команда, яка першою правильно відгадає загадку, отримує 1 бал.
Конкурс 1. Розв’яжи логічну задачу. (1 конверт)
Правильно виконане завдання оцінюється 4 балами.
Відповідь: Зліва-направо: Андрій, Руслан, Сергій, Іван.
Конверт із другим завданням одержите тільки тоді, коли відгадаєте загадку (для всіх команд):
Величезне полотно,
Та й існує вже давно,
Любим ми на нім писати,
А ще більше витирати. (дошка)
Команда, яка першою правильно відгадає загадку, отримує 1 бал.
Конкурс 2. Розгадування анаграм. Розшифруйте математичні терміни. (2 конверт)
Кожен правильно розшифрований термін оцінюється 1 балом.
НРІЗИЯЦ (різниця)
АТДРАВК (квадрат)
ЛОКО (коло)
НОКДАДО (доданок)
МЕАТРДІ (діаметр)
РИКЦЬУЛ (циркуль)
РІБД (дріб)
Конкурс 3. Конкурс із сірниками (всі команди отримують на аркушах А4 розкладені заготовки 2-х прикладів).
Завдання. Пересунути один сірник так, щоб рівність стала правильною. (2 приклади).
Кожна правильно складена рівність оцінюється 2 балами, і 1 бонусний бал отримує команда, яка першою правильно виконає завдання.
Далі ми разом з нашим журі підіб’ємо проміжні підсумки і повідомимо командам суму балів за три конкурси.
До конкурсу 4 ми перейдемо після того, як ви відгадаєте наступну загадку.
А, Б, В, Г, Д і кома –
Всім, мабуть, вже відома.
Така клавішна структура
Що ж це? (клавіатура)
Команда, яка першою правильно відгадає загадку, отримує 1 бал.
Конкурс 4. Дайте коротку відповідь на запитання. (3 конверт)
Кожна правильна відповідь оцінюється 2 балами.
Запитання до конкурсу 4.
Відповіді на запитання
1 |
9 |
2 |
коло |
3 |
будні, або робочі дні |
4 |
8 |
5 |
жодного |
6 |
Новий рік |
7 |
3 свічки |
8 |
сорока |
І перед вирішальним п’ятим конкурсом, спробуйте відгадати таку загадку.
Дуже я потрібна всім:
І дорослим, і малим,
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу. (книга)
Команда, яка першою правильно відгадає загадку, отримує 1 бал.
Конкурс 5. Шифровка (4 конверт)
Завдання. Допоможіть капітану корабля прочитати шифровку (розв’яжіть приклади і розшифруйте слова: кожне число відповідає певній літері в таблиці).
Кожне правильно розшифроване слово оцінюється 3 балами, і 1 бонусний бал отримує команда, яка першою правильно виконає обидва завдання.
А 1 |
Б 2 |
В 3 |
Г 4 |
Ґ 5 |
Д 6 |
Е 7 |
Є 8 |
Ж 9 |
З 10 |
И 11 |
І 12 |
Ї 13 |
Й 14 |
К 15 |
Л 16 |
М 17 |
Н 18 |
О 19 |
П 20 |
Р 21 |
С 22 |
Т 23 |
У 24 |
Ф 25 |
Х 26 |
Ц 27 |
Ч 28 |
Ш 29 |
Щ 30 |
Ь 31 |
Ю 32 |
Я 33 |
|
|
|
|
|
|
6 |
21 |
24 |
9 |
2 |
1 |
Д |
Р |
У |
Ж |
Б |
А |
2. Що допомагає пливти вітрильнику? (з використанням калькулятора)
|
|
|
|
|
3 |
12 |
23 |
7 |
21 |
В |
І |
Т |
Е |
Р |
3. Визначення команди-переможниці та інших призерів “Математичного батлу”, підбиття підсумків та вручення нагород і заохочувальних призів здобувачам освіти.