Ділова гра "ЕКОЛОГО - ЕКОНОМІЧНІ ПРОБЛЕМИ ПРИРОДИ І ЛЮДСТВА"

Про матеріал

Ділова гра — це активна навчальна діяльність із моделюванням вивчених явищ і процесів, її предметом є сама навчальна чи виробнича діяльність, кожен учасник команда в цілому об'єднані навколо виконання поставленого завдання.

Структурні елементи ділової гри:

-постановка проблеми; .

-розподіл ролей у спільній діяльності;

-здобуття та закріплення знань через рольову гру:

а) отримання інформації, що є внутрішнім продуктом діяльності;

б) прийняття рішення.

Зміст архіву
Перегляд файлу

Ділова гра — це активна навчальна діяльність із моделюванням вивчених явищ і процесів, її предметом є сама навчальна чи виробнича діяльність, кожен учасник команда в цілому об'єднані навколо виконання поставленого завдання.

Структурні елементи ділової гри:

  • постановка проблеми;   .
  • розподіл ролей у спільній діяльності;
  • здобуття та закріплення знань через рольову гру:

а) отримання інформації, що є внутрішнім продуктом діяльності;

б) прийняття рішення.

 

Функції спікера:

  • постановка проблеми;
  • висловлювання ідей;    .   .
  • ознайомлення учасників із проблемними запитаннями.

 

Функції опонентів:

 - застосування ідей до конкретних випадків;

 - забезпечення плюралізму думок;

 - реалізація інноваційного підходу до розв’язання  проблеми.

 

Функції вченої ради:

 - повідомлення теоретичних положень теми; узагальнення, що оформлюються у вигляді тез.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЕКОЛОГО - ЕКОНОМІЧНІ ПРОБЛЕМИ

 ПРИРОДИ І ЛЮДСТВА

 

План

1. Вступне слово.

2. Повідомлення теми і мети.

3. Розподіл ролей у спільній діяльності.

4. Здобуття та закріплення знань через рольову гру.

5. Підсумок.

6. Домашнє завдання.

7. Використана література.

 

Світ прекрасний навколо тебе —

Сонце ясне і синє небо,

Птахи і звірі, гори і ріки —

Нехай він буде таким навіки!

Нехай людина добро приносить —

Бо світ навколо любові просить.

(Алла Потапова)

 

1. Вступне слово.

Сьогодні ми з вами підемо до Джерела прекрасних звуків. Ми вже там були. Але сьогодні ми почуємо не гарні звуки українських пісень, співу пташок, а зовсім інші звуки….. Ми з вами приймемо участь в цікавій передачі….

Близько 600 млн. років тому на планеті Земля з'явились перші багатоклітинні
організми. Активно змінювався склад поверхні Землі, атмосфери, гідросфери, виникла біосфера..              .              .

З появою людини, її розвитком, розмноженням, активізацією діяльності в біосфері, почали відбуватися процеси особливого характеру. 3 самого початку поведінка людини в довкіллі стала відрізнятися від поведінки інших істот особливою агресивністю і мала характер нерівномірного співмешканця середовища існування, а підкорювача, насильника, споживача, нездатного до самообмежень.

2. Повідомлення теми.

Сьогодні всі люди планети називають Землю нашою спільною домівкою. Життя у цьому планетарному домі вивчає наука екологія, а ведення господарства в ньому — економіка.

Отож темою нашої передачі оголошую: « Еколого - економічні проблеми природи і людства »

3. Розподіл ролей у спільній діяльності.

Над цією темою заздалегідь попрацювала вчена рада, а свої думки будуть висловлювати опоненти.

4. Здобуття та закріплення знань через рольову гру.

 

Питання 1.

Ведуча. З розвитком цивілізації вплив людей на природу ставав щодалі, то більш потужнішим і став проблемою всіх людей на Землі. А чи існують в світі екологічні проблеми?

 

Вчена рада. Сьогодні гостро постав перед людством ряд екологічних проблем:

  • забруднення ґрунтів і повітря:
  • забруднення водойм токсичними речовинами;
  • вимирання десятків видів рослин і тварин;
  • озонові діри та інші.

 

Ведуча. Якими вважаєте ви ці проблеми: реальними чи надуманими?

 

Опоненти.

1. Проблема забруднення повітря і водойм є у кожному місці, де діють фабрики та заводи. Кожне підприємство завжди було і є виробником корисної для людини продукції і шкідливих для природи відходів. Як часто у новинах показують, як зливають у водойми відходи, як з труб підприємства відходять стовпи диму. Але ніколи не кажуть, які міри приймають щодо подолання цих проблем.

2. Та не тільки у містах забруднюється атмосфера. У багатьох країнах, а наша не виняток, автомобіль став найлихішим ворогом природи та й самої людини. Автомобіль посідає перше місце з викидів шкідливих речовин у природне середовище. Транспорт захопив велику площу під гаражі, заправки, станції техобслуговування, витісняючи зелені насадження, парки, дитячі і спортивні майданчики.

3. Автомагістралі розтинають різні природні середовища, де у злагоді існували рослинний і тваринний світ. Рухаючись, транспорт відлякує диких тварин, і вони змушені лишати звичні місця проживання. А скільки необережних тварин гине під колесами автомашин!

4. Надзвичайно важливу роль відіграє найтонший озоновий шар, що розташований на висоті 20—25 кілометрів. Цей шар ще називають озоновим екраном. Він захищає живі організми від частини ультрафіолетового випромінювання Сонця. Часті виліти в космос утворюють в цьому шарі дірки, які не затягуються. Через це змінюються характерні особливості природних зон і починає потрохи танути Північний Льодовитий океан, затоплюючи сушу.

5. 3 середини нашого століття стали дуже часто використовувати отрутохімікати (пестициди) для знищення комах, бур’янів. Через рослини і тварин, що споживають ці ж рослини, отрутохімікати потрапляють в організм людини і спричиняють появу різних захворювань. Ці ж речовини згубно впливають ще й на структуру ґрунту, повітря й води на планеті.

 

Ведуча. Отже, на нашій планеті глобальних проблем більше, ніж радісних моментів.

 

Питання 2.

Ведуча. А чи має людина великий вплив на те, що відбувається на планеті?

Опоненти.

1.Так, саме людина є причиною різних екологічних криз. Природа задумала, собі всі свої частинки для якоїсь потреби. А людям все здається, що вони зайві. Донедавна багато хто вважав болота «хворобливими лишаями» земної поверхні. Але ці ділянки, наче губки, вбирають надлишок води, а коли треба (під час засухи), то віддають вологу назад прилеглим ґрунтам. Коли осушили болота, то побачили, що ні до чого доброго це не призвело: почали пересихати річки. Поля, створені на осушених ділянках, треба поливати влітку, бо вітер зносить сухий торф і пісок у ближні озера.

2. Але на болотах розводиться різна набридлива комашня. Ця місцевість погіршує ріст дерев лісу. Болота є перепоною для вирощування культурних рослин, бо для полів дуже мало залишається місця, а людина має якось вижити. А щоб з осушених ділянок вітром не зносило верхній родючий шар, люди придумали насаджувати лісосмуги.

3. На мою думку, людина даремно втручається в природні процеси. Болота потрібні на Землі.  Вони допомагають в очищенні вологи на великих територіях. У цій місцевості живуть рослини і тварини, які пристосувалися до надмірного зволоження. Меліораційні роботи зруйнували місця проживання багатьох рослин і тварин, що призвело до зникнення деяких з них та занесення до Червоної книги. З однієї сторони люди турбуються про цих рослин і тварин, оберігають, а з іншої — знищують їх домівку. Вченими доведено, що через осушення боліт почали рідшати розташовані поблизу ліси й міліти річки. Погіршилася якість води, яку ми п'ємо, стало менше підземних вод.

 

Вчена рада. Хоча і пізно, та люди схаменулися, і перестали проводити осушувальні роботи. На території України болота, як цінна частина природи, охороняються державними заповідниками — це 35 великих болотяних ділянок, а також заказники. Усього в Україні охороняється близько 130 тис. га боліт. Оберігаючи болота, ми охороняємо всі прісноводні водойми нашої держави.

 

Ведуча. Отже, я так зрозуміла, людина частково винна у глобальних екологічних проблемах, але все ж людство намагається свої помилки виправляти.

 

Питання 3.

Ведуча. Благородними справами займаються вчені, досліджуючи різні природні процеси. Чи повинні ми якось допомагати, чи, можливо, просто стояти осторонь, спостерігаючи за тим, як вирішуються ті чи інші проблеми?

 

Опоненти.

1. В природі виникло таке явище, як ерозія. Жодна людина, не пов'язана з наукою, напевно, не задумувалась над тим, чому це явище виникло. А вчені довели, що прості люди є причиною ерозії ґрунту. Колись наші предки розпушували землю тільки саморобними мотиками, і врожай у них був такий, що їм вистачало. З часом придумали рало. Це знаряддя праці перекидало шар родючого ґрунту, руйнуючи його структуру. Таким чином, земля розпушувалася, але з верхнього шару вітер з легкістю видував, а опади вимивали поживні речовини. Від того чорноземи стали не такими родючими. Земля протестувала проти такого втручання, от і виникло таке явище, як «ерозія». Таким чином, на мою думку, люди не тільки стоять осторонь глобальних проблем, але несвідомо, заради свого блага, створюють всі умови для їх виникнення.

2. Але це все боротьба за виживання, яку теж довели вчені. Ми ж не можемо прожити без продуктів харчування, а вони ж всі ростуть на землі. Хоча люди і несвідомо завдають деякої шкоди землі, але свідомо створюють організації та партії із захисту навколишнього середовища. Наприклад, у Швейцарії власник фабрики чи заводу може отримати таке повідомлення: «Ваша фабрика забруднює повітря понад норму. Якщо ви не встановите очисні фільтри і не ліквідуєте забруднення, наша організація розпочне в пресі кампанію проти вашої продукції». Підприємці - власники на такі попередження реагують дуже швидко, адже кожного з них страшить таке слово, як «збитки». Тому я вважаю, що всі люди свідомо борються з тими проблемами, які виникають.

Питання 4.

Ведуча. Ваші доводи стосуються тільки неживої природи, а як дика природа реагує на втручання людини?

 

Вчена рада. Рослини найбільш беззахисні перед діяльністю людини. З урахуванням теперішнього стану біосфери й охорона стала важливим завданням. У 1948 році при Організації Об'єднаних Націй було створено спеціальну постійну Комісію з охорони зникаючих видів рослин і тварин, а згодом — Міжнародну Червону книгу. Сьогодні під загрозою зникнення на Землі знаходиться близько 20—25 тис. видів рослин, і багато з них росте в Україні. У 1982 році в Україні прийнято Закон про Червону книгу, до якої  занесено понад 800 видів рослин і тварин.

 

Опоненти.

1. Якщо людину постійно ображати, то вона перестає спілкуватися з іншими людьми, ніби ховається від них. Так само і ображені рослини починають ховати­ся, а з часом зникати. І в цьому вину бере на себе людина. Деякі рослини занесені до Червоної книги, але це тільки на папері, бо люди і далі знищують їх. То навіщо засновувати ті Червоні книги, якщо більшість людей на них не реагує?

2. Але ця книга діє на свідомість. Чоловіки, маючи бажання привітати жінок, виривають підсніжники, але не у великих кількостях і не з корінням. Таким чином, зникаючі рослини відновлюють своє існування.

3. Я думаю, що серед рослинного світу найбільшої турботи потребують ліси. А нам відомо з телебачення, що велику їх кількість вирубують заради великих прибутків. Тому і відбуваються в Карпатах схід лавин і повені. А ліси все - таки є головними очисниками забрудненого повітря.

 

Вчена рада. Так, гектар лісу протягом року очищає 18 млн. кубічних метрів повітря, збираючи близько 36 тонн пилу. Тільки одне листяне дерево — бук, «виробляє» за годину 1 кг 700 г кисню, а це є потребою на 1 день 64 чоловік. Ліс не тільки очисник повітря, а й наш годувальник. З того ж гектара можна зібрати близько 80 кг їстівних грибів, близько тонни малини, чорниці, журав­лини та інших ягід, таку саму кількість лікарських рослин.

Опоненти.

1. Так, ми згодні, що ліси нам потрібні, але їх все одно потрібно прорубувати. Старі дерева великої користі не приносять, їх розлогі крони це дають рости іншим молодим деревам. Та, врешті, з деревини виробляють і нові меблі, і книги нові видають, і газети випускають. Потрібні нам щодня і зошити, і папір.

2. Я погоджуюсь, що старі дерева треба вирубувати. Але є в нас такі люди, яких називають браконьєрами, що заради свого добра знищують великі площі лісу,   прикриваючись добрими намірами, але молоді дерева насадити забувають. Раніше в навчальних закладах діти щороку здавали макулатуру. Таким чином, збирався непотрібний папір, з якого виробляли новий. Ученими доведено, що 20 кг макулатури рятує від вирубування 4 десятих гектара лісу. Таким чином, папір можуть виготовляти із зібраної макулатури.

 

Вчена рада. За даними ООН, щорічно на планеті вирубують понад 3 мільярдів кубічних метрів лісу. З порушенням кількості лісів вітри розгуляються, і виникне значна кількість ураганів, в горах почнуться зсуви ґрунтів від довгих і затяжних дощів, сніги з гір лавинами будуть сходити в річки, а там гірські, води спричинятимуть великі повені. Тому у 1992 році в Ріо-де-Жанейро на Всесвітньо­му екологічному форумі було прийнято угоду щодо, використання лісів. В цій угоді говорилось про те, що всі люди планети повинні взяти участь в «озелененні світу» та збереженні лісів.

 

Питання 5.

Ведучий. Нам вчена рада навела приклад про буки. То, можливо, нам не потрібна така кількість лісів? Легше, провести перепис населення, перерахувати всіх людей і визначити, скільки потрібно буків, розсадити лісосмугами, трохи більше на схилах гір, та й забезпечать вони нас киснем. Здамо макулатуру та будемо мати папір. А меблі навчимося виготовляти із замінних матеріалів. Чи, можливо, ліси перероблюють не тільки вуглекислий газ, що ми видихаємо?

 

Вчена рада. Великої шкоди повітрю завдають атомні електростанції. В Україні їх нараховують 5. Спочатку вважали електрику з атомної станції дуже дешевою. А 6 травня 1986 року вчені помітили свою помилку. За кілька хвилин у повітря було викинуто 63 кг дуже радіаційної речовини, яка нараховувала 450 видів.

 

Опоненти.

1. Так, електростанції завдають шкоди повітрю, аде без електрики ми не можемо жити. В теперішньому житті ми звикли до радіо, телебачення, комп’ютерів, і нам буде дуже важко відмовитися від них. Можливо, потрібно збільшити кількість очисних споруд. Навколо станції росте велика кількість лісів, вони і затримують потік забрудненого повітря.

2. На мій погляд, атомні станції нам не потрібні тому, що АЕС може існувати 25 - 30 років, а потім її повинні зупинити назавжди. Потрібні великі кошти для знищення радіаційних відходів, і ще більше — для побудови нової  атомної електростанції. Разом з тим, станцію не можна будувати на цьому ж місці. Через 30 років на новій території також зроблять пустелю. Таким чином, через декілька століть нашим нащадкам не буде де жити, а про тварин тоді вже навіть і згадувати не будуть.

 

Вчена рада. За 30 років існування АЕС сталися три великі ядерні катастрофи: у 1957 році в Уіндскейлі (Великобританія); у 1979 році АЕС «Трі   майл айленд»   (США), і найбільша катастрофа, яка сколихнула весь світ, у 1986 році сталася в Чорнобилі (Україна). Щорічно в світі відбувається  45 пожеж на атомних станціях, що призводять до шкідливих викидів в повітря.

 

Опоненти.

1. На нашу думку, атомні станції слід закрити. Такі країни, як Швеція, Данія, Австрія, Філіппіни заявили вже давно про свій намір повністю відмовитись від АЕС. На їх місці використовують енергію Світового океану.

2. Але у нашої країни є тільки Чорне море, і то воно не все наше. Нам такої електростанції буде недостатньо. Західна Україна буде без струму. У нас немає великих запасів палива, щоб більше було теплових електростанцій, і всього одна велика річка Дніпро, на якій можна було б започаткувати гідроелектростанцію. В Західній Україні хочеш не хочеш, але атомна станція повинна існувати.

 

Ведуча. Та разом з тим, по телебаченню ми чуємо, що Україна забезпечує струмом сусідні країни. То чи потрібно нам стільки електростанцій?

 

Опоненти.

1. В Західній Україні могли б придумати електростанцію, що використовувала б енергію Сонця через озонові дірки, Південь могла б забезпечити нова елект­ростанція на морських хвилях, а Центральну та Східну — ГЕС на Дніпрі. А сусідні країни нехай самі себе забезпечують електроенергією. По телебаченню показують, як у Польщі освітлюють вулиці, а нашими пройдеш — ліхтарів багато, та не всі світять. Складається враження, що на собі економимо, щоб віддати сусідам.

2. Але ж, таким чином, держава заробляє гроші, які допомагають нашим безробітним і пенсіонерам.

З. Та радіацію, яку ці станції виділяють, вдихають переважно українці. Вченими доведено, що радіація має таку особливість: все, що з нею стикається, саме стає радіоактивним, а отже, небезпечним для всього живого. Отож, на мою думку, не можна ризикувати своїм здоров'ям заради економічного задоволення держави.

 

Питання 6.

Ведуча. Ми почули багато «за» і «проти» атомних станцій. Як ви думаєте, хто в першу чергу повинен прийняти заходи щодо дії цих станцій?

 

Вчена рада. Конституцією України передбачено закон про забезпечення екологічної безпеки і підтримання екологічної рівноваги на території України (стаття 16). Але, на мою думку, цей закон реально не діє. Бо екологічної безпеки після Чорнобильського вибуху  мешканці України не відчули.

      У нас є стаття 26 у Конституції, яка повідомляє, що кожна людина має право на життя. Але після вибуху на атомній станції, велика кількість людей була позбавлена цього права з вини держави. Я гадаю, свідомо Конституційні закони громадяни України не виконують тому, що держава не виконує їх сама.

 

Питання 7.

Ведуча. А як ви гадаєте, хто ці всі закони повинен в містах та селах втілювати в життя? Чи повинні існувати якісь служби?

 

Опоненти.

1. Як такі, служби, на мою думку, не потрібні. Тому, що вулиці прибирають в нас спеціальні комунальні служби, насаджувати дерева можуть люди з лісництв. А за чистотою повинні слідкувати самі громадяни міста. Коли в Німеччині ніхто не смітить, то і служб екологічних, напевне, в них немає.

2. На мій погляд, такі екологічні служби потрібні в кожному місті й районі. Не треба дивитись на західні країни. Біля нашого дому жителі зробили смітник. А якби така служба існувала, то ми написали б скаргу і вони вирішили б цю проблему.

3.Такі служби потрібні, але тільки в обласному центрі. По - перше, наша держава не має ще сильного економічного розвитку. А ці служби будуть потребувати великих затрат. По - друге, такою роботою, як прибирання вулиць,   вивіз сміття, озеленення міста, займаються відповідні організації, а їх контролювати може і обласна служба.

4.  А на мою думку, обласна екологічна служба не може побачити всі проблеми
менших міст та сіл. У кожному місті така служба повинна існувати. Вона повинна створити певні програми, які б допомагали боротися з різними екологічними проблемами.

 

 

Ведуча. В нашому місті та районах такі служби існують. Також є така служба і в нашій школі. І сьогодні в нашому залі присутні представники Зеленого патруля нашої школи.

 - Які функції та завдання ви виконуєте?

 (Виступ представників Зеленого патруля).

- Можливо, у опонентів, глядачів чи вченої ради є запитання до наших гостей?

 

5. Підсумок.

Створені на планеті, і Міжнародні благодійні фонди із захисту довкілля, і партії розробляють свої екологічні програми, і служби спеціальні є, але екологічних кризових проблем не меншає, а навпаки, з кожним днем більшає.

Презентація «Екологічні проблеми»

  • Діти, які звуки ми почули сьогодні? (звуки плачу та прохання про допомогу нашої землі)

Нам доля дарувала це добро,

Руками прадідів доглянуте дбайливо,

       Тож бережіть його, як птиці жар - перо, - 

Це найбагатше в світі диво.

 

6. Домашнє завдання

Розробити екологічну програму чи проект на тему «Збережемо нашу планету!»

      (робота в групах).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використана література

 

 

1. Бровдій В. Світ, в якому ми хочемо жити / В. Бровдій, О. Гаца, Н. Куруц // Космос, Земля, Природа, Екологія, Людина / В. Бровдій, О. Гаца, Н. Куруц. — К., 1997.

2. Досвід екологічного виховання: [добірка сценаріїв еколог. спрямування] // Позаклас. час. — 2004. — № 3-4..

3. Досвід екологічного виховання: [добірка сценаріїв еколог. спрямування] // Позаклас. час. — 2008. — № 4.

4. Дерій С. Екологія / С. Дерій, В. Ілюха. — К. : Фітосоціоцентр, 1998

5. Джигирей В. Екологія та охорона навколишнього середовища:навч. посіб. / В. Джигирей. — К. :Т-во «Знання», 2000

6. Національна екологічна політика України : заг. оцінки і ключ. рек. / Міністерство охорони навколишнього природного середовища, Програма розвитку ООН, Глобальний Екологічний Фонд. — К., 2007.

7. Пруцакова О. Екологія для дітей / О. Пруцакова, Н. Пустовіт, О. Колонькова ; літ. ред. А. Котенюк. — К. : ГНОЗІС, 2007.

8. Сигаловський Д. Екологію повинні знати всі? / Д. Сигаловський // Країна знань.— 2008. — № 4. — С. 29-31; № 5.

9. Червона книга України : вони чекають на нашу допомогу : наук.-попул. вид. / упоряд. О. Шапаренко, С. Шапаренко. — Х. : Торсінг, 2002.

10. Я пізнаю світ. Екологія: дит. енцикл. / авт.-упоряд. О. Чижевський ; худож. В. Ніколаєв, О. Кардашук, О. Гальдяєва. — К. : Школа, 2001.

11. Яцик А. Екологічна ситуація в Україні та шляхи її поліпшення / А. Яцик // Здоров’я та фіз. культура.—2005. — № 6.

 

 

 

 

 

 

 

 

Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 2

Кіровоградської міської ради

Кіровоградської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ГРА-ПОДОРОЖ ПО КРАЇНІ ДОБРА

 

Стежина «Долина чарівних звуків»

 

 

 Ділова гра

«Еколого - економічні проблеми

природи і людства»

 

 

Підготувала і провела

вчитель початкових класів

Доленко Ірина Олександрівна

Перегляд файлу

 

 

                                                                                        Учасники гри

                                                                                   

                              Учитель                             ПІДГОТОВЧА                                      Учні

                                                                        РОБОТА

           -  участь в організаційному                                                                                            - організаційне засідання щодо                               

           засіданні класу по                                         представники Зеленого                          підготовки до гри – подорожі                                                

           підготовці та проведенню гри;                         патруля школи                                    по країні Добра;

          -  розробка питань та розподіл                                                                                        - підготовка виступів вченої                                                                             

            доручень;                                                                                                                            ради та опонентів;                                                                             

          -допомога  учасникам в підготовці          - підготовка виступу – звіту;                          - підготовка малюнків «Ми                                                    

           виступів ;                                                                                                                                  за чисте довкілля»;                                               

           - створення презентації                              - створення презентації - звіту

             «Екологічні проблеми                              

              людства»                                      

                                                                                      

                                                                                             Форма проведення

                                                                                                 ДІЛОВА ГРА

 

Вступне слово вчителя

ДІЛОВА ГРА

д/з

бібліотекар

  Л-ра 

Повідомлення

 теми

Розподіл ролей

у спільній діяльності

Здобуття та закріплення знань через рольову гру

Виступ представників зеленого патруля школи

Підсумок -презентація

Розробити екологічну програму чи проект на тему «Збережемо нашу планету!»

(групова робота)

Огляд – виставка літератури

«Екологія нашої Землі»

Список використаної літератури

 

 

 

 

 

 

 

 


ГРА – ПОДОРОЖ ПО КРАЇНІ ДОБРА

Стежина «Долина чарівних звуків»

Мета:  Закріпити і поглибити знання учнів з екології. Розвивати економічне та логічне мислення, зв’язне мовлення, вміння чути тривожні звуки нашої Землі, бачити екологічні проблеми та вміння доводити свою думку. Виховувати екологічну свідомість юних громадян України, почуття відповідальності за все, що нас оточує.

Обладнання: бейджі з надписами, виставка малюнків учнів на екологічну тематику, презентації, мікрофон.

Метод проведення: ділова гра

Очікувані результати: розуміння кожним учнем того, що чиста екологія позитивно впливає на життя та здоров’я всього живого  та дає здоровий розвиток та життя наступним поколінням; кожному нести свідому відповідальність за збереження чистоти нашого великого будинку під назвою Земля.

 

        

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Екологічні проблеми сьогодення .

Номер слайду 2

Причини забруднення Автомобільний транспорт . Підприємства . Каналізаційні стічні води. Стихійні сміттєзвалища .

Номер слайду 3

Чистота повітря Що таке чисте повітря? Активний фотосинтез зелених рослин Чиста вода І ґрунти. Здорове населення

Номер слайду 4

Взаємозалежність грунт повітря людина Вода

Номер слайду 5

Проблеми води Автомобілі – кислотні дощі , низька якість питної води. Стічні води-низька якість питної води – хвороби людей, тварин,рослин.

Номер слайду 6

Проблеми ґрунтів. Ерозія ґрунтів. Нераціональне використання ґрунтів. Внесення добрив . Забруднення вод .

Номер слайду 7

Стихійні сміттєзвалища Сміттє звалище Забруднен ня води Забруднен ня повітря Забруднен ня грунтів Розвиток і розквіт хвороб Висока плодючість гризунів. Поганий естетичний вид

Номер слайду 8

Під загрозою !!!

Номер слайду 9

Що ми залишимо нашим дітям? Катастрофу ?

Номер слайду 10

А може….

Номер слайду 11

Отже – все залежить від нас .

zip
Додано
11 квітня 2018
Переглядів
2331
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку