З психологічної точки зору, успіх — це переживання стану радості, задоволення від того, що результат, до якого особа прагнула в своїй діяльності, або збігся з її надіями, чеканнями, або перевершив їх. На базі цього стану можуть сформуватися стійкі відчуття задоволення, формуються нові, сильніші мотиви діяльності, змінюється рівень самооцінки, самоповага.
Думки відомих педагогів «Лише успіх підтримує інтерес учня до навчання» Ушинський К.Д. «Є успіх – є бажання навчатися. Це особливо важливо на першому етапі навчання - у початковій школі, коли дитина ще не вміє долати труднощі, де невдача стає справжнім горем» Сухомлинський В.О. «Якщо позбавити дитину віри в себе, важко надіятися на його світле майбутнє» Д.п.н. Бєлкін А.С.
Зняття страху через фразу: «Ми всі пробуємо і шукаємо, лише так може щось вийти». «Люди вчаться на своїх помилках і знаходять інші способи вирішення» допомагає подолати невпевненість у власних силах. 2. Анонсування успішного результату допомагає вчителю висловити свою тверду впевненість в тому, що учень обов’язково впорається із поставленою задачею. Це в свою чергу, вселяє дитині упевненість у свої сили та можливості: «У тебе все вийде» «Я навіть не сумніваюся в успішному результаті». Прийоми створення ситуації успіху:
3.Прихований інструктаж дитини в способах діяльності допомагає дитині уникнути поразки. Досягається шляхом натяку, побажання: «Можливо, краще всього почати з…» «Виконуючи роботу, не забудьте про …» 4.Внесення мотиву показує дитині заради чого або кого відбувається ця діяльність, кому буде добре після виконання: «Без твоєї допомоги твоїм товаришам не впоратися». Прийоми створення ситуації успіху:
5. Персональна винятковість: «Ні до кого окрім тебе не можу звернутися з цією проблемою» «Лише тобі я можу довірити», «Тільки ти й міг би…». 6. Мобілізація активності, або педагогічне навіювання: «Так хочеться скоріше побачити». 7. Висока оцінка деталей: «Тобі особливо вдалося те пояснення» «Більше всього мені в твоїй роботі сподобалося…» Прийоми створення ситуації успіху: