Ділова гра «Використання музично-дидактичних ігор на музичних заняттях та під час самостійної художньої діяльності у групі»

Про матеріал
До вашої уваги пропонується ділова гра на тему «Використання музично-дидактичних ігор на музичних заняттях та під час самостійної художньої діяльності у групі». Вона буде складатися з двох частин теоретичної та практичної.
Перегляд файлу

Комунальний заклад

«Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 22

Харківської міської ради»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ділова гра

«Використання музично-дидактичних ігор на музичних заняттях та під час самостійної художньої діяльності у групі»

 

 

 

 

 

 

Підготувала: музичний керівник Єрохно Н.Ю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ділова гра

«Використання музично-дидактичних ігор на музичних заняттях та під час самостійної художньої діяльності у групі»

 

Шановні колеги!

Педагоги-дошкільники покликані з перших днів життя дитини виховувати в ній почуття сприйняття краси. Досвід переконливо доводить, що дошкільники краще засвоюють знання під час гри. До вашої уваги пропонується ділова гра на тему «Використання музично-дидактичних ігор на музичних заняттях та під час самостійної художньої діяльності у групі». Вона буде складатися з двох частин теоретичної та практичної. Та перед початком гри, я запрошую вас стати у коло, щоби привітатися з колегами.

 

Учасники семінару стають у коло. Їм пропонують різнокольорові нотки, треба обрати на свій вибір будь-яку, назвати своє ім’я та подарувати цю нотку будь-кому з учасників з побажанням на свій вибір.

 

Шановні колеги, ми почули чудові, приємні слова на свою адресу. Таке зазвичай підіймає настрій та надихає. Отже, зверніть увагу, що нотки трьох кольорів. Тож ми маємо розділитися на три команди згідно кольору нотки.

 

Учасники сідають за столи для ділової гри, які позначені скрипковими ключами трьох кольорів.

Наша ділова гра буде складатися з двох частин: теоретичної та практичної. Теоретична частина має форму «Запитання-Відповідь».

 

1. Які існують кваліфікації музично-дидактичних ігор?

Н.А. Ветлугіна розділяє ігри для розвитку музичних здібностей на настільні, рухливі та ігри-хороводи.

Л.Н. Комісарова виділяє три групи музично-дидактичних ігор для розвитку музичного сприйняття: для розрізнення характеру музики, елементів зображальності та засобів музичної виразності.

Оскільки одним з основних завдань музичного виховання дітей є розвиток музичних здібностей, то ігри можна кваліфікувати саме на цій підставі – їх можливостям в розвитку кожної з трьох основних музичних здібностей: відчуття ладу, відчуття ритму та музично-слухових уявлень:

  • Ігри на розвиток звуковисотного слуху;
  • Ігри на розвиток тембрового і динамічного слуху;
  • Ігри на розрізнення засобів музичної виразності;
  • Ігри на розрізнення тривалості звуку та відтворення ритму;
  • Ігри на розрізнення характеру музики і музичних жанрів;

 

2. Як правильно розучувати музично-дидактичні ігри?

 

Методика розучування музично-дидактичних ігор подібна до методики розучування звичайних ігор. Музичний керівник ознайомлює з правилами проведення гри, з наочними мета ріалами (за потребою), з музичним матеріалом, визначає основні засоби музичної виразності, уточнює завдання і пропонує дітям пограти.

Під час проведення гри стежить за правильністю виконання завдання та дотримання правил гри. 

Після закінчення гри обов’язково підбивають її підсумки, адже як більшість дидактичних ігор, музично-дидактична гра має ігрові правила та несе в собі дух змагання.

 

3. Які завдання музично-дидактичних ігор відповідно до віку дошкільників?

Молодша група:

Учити сприймати:

  • висоту звуків – розрізняти контрастні за висотою звуки першої та другої октав;
  • ритм  - розрізняти та відтворювати прості ритмічні рисунки, що складаються з половинних та четвертних довжин;
  • тембр – розрізняти за звучанням брязкальце, дзвіночок, бубон, піаніно.
  • динаміку – розрізняти контрастні за звучанням твори (голосно-тихо)

 

Середня група:

  • висоту звуків – розрізняти виразні можливості інтервалів – октави, септими, сексти, квінти;
  • ритм  - розрізняти акцент як засіб виразності у музиці на прикладі з четвертними довжинами; розрізняти звучання простих ритмічних рисунків;
  • тембр – розрізняти за звучанням контрастні інструменти: дзвіночок, дудочка, мара каси, цитри, ксилофону, флейти, піаніно.
  • динаміку – розрізняти виразні можливості двох динамічних відтінків. (голосно-тихо)

 

Старша група:

  • висоту звуків – розрізняти виразні можливості інтервалів від кварти до прими, тризвуччя мажорного та мінорного ладу, послідовність з трьох-п’яти ступенів.
  • ритм  - розрізняти більш складні ритмічні рисунки, що складаються з двох-трьох різних рисунків і можуть містити ритм з сінкопами;
  • тембр – порівнювати за звучанням такі музичні інструменти як скрипка, триола, аккордеон, баян тощо.
  • динаміку – розрізняти динамічні відтінки. (голосно, помірно-голосно, тихо, помірно-тихо)

 

4. Коли і як ліпше проводити музично-дидактичні ігри?

 

Музично-дидактичні ігри можна проводити під час музичних занять, вечорів розваг, самостійної діяльності дітей. Діти розучують ці ігри під керівництвом музичного керівника. Надалі, якщо є потрібні технічні засоби і наочні посібники, деякі музично-дидактичні ігри можна проводити у групі з вихователем. Основною умовою засвоєння матеріалу є систематичність проведення таких ігор. Перспективне планування цього виду діяльності допоможе музичному керівнику продумати системність розвитку сенсорних здібностей дітей під час складання календарного плану музичних занять, а також може стати у пригоді під час проведення розваг.

 

 Настав час перейти до практичної частини нашої ділової гри. Шановні колеги, на кожному столі лежать картки з назвами програмних музично-дидактичних ігор. Впевнена, ви з нами знайомі та використовуєте їх щоденно у роботі. Це таки ігри як «Сонечко та Хмаринка», «Хто мешкає у хатинці?», «Кого зустрів Колобок?» та інші. Будь ласка, оберіть ігри, які використовуються с дітьми одного віку. Перша команда обирає ігри для дітей молодшого віку, друга для дітей середнього віку, третя для дітей старшого віку. На виконання цього завдання вам надається дві хвилини.

 

Наступна вправа нашої ділової гри буде така. Розподілить обрані картки по таблиці згідно освітньому завданню музично-дидактичних ігор. Використовуєте тільки картки з назвами ігор вашого віку, (для першої команди – молодшій вік, для другої команди – середній вік, для третьої команди - старший вік), інші картки вам не потрібні. Ви маєте змогу закріпити картки на таблиці за допомогою двостороннього скотча, який знаходиться на зворотному боці картки. На виконання цього завдання вам надається дві хвилини.

 

Ігри на розвиток звуковисотного слуху.

Ігри на розвиток тембрового і динамічного слуху.

Ігри на розрізнення засобів музичної виразності.

Ігри на розрізнення тривалості звуку та відтворення ритму.

 

 

 

 

 

 

 

Давайте перевіримо таблиці, які у вас вийшли з правильним варіантом такої таблиці.

Чудово, ви усі виконали завдання на відмінно. І останнім випробуванням буде таке: серед усіх ігор вашого віку оберіть три та за їх допомогою складіть невеликий сценарій розваги для другої половини дня. Додайте персонажа та сюрпризний момент та презентуйте таку розвагу своїм колегам. На виконання цього завдання надається 5 хвилин.

1

 

doc
Додав(-ла)
ierokhno natalya
Додано
29 листопада 2019
Переглядів
1252
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку