Ділова гра з елементами тренінгу на засіданні методичної комісії класних керівників

Про матеріал

Ділова гра з елементами тренінгу, яку можна використовувати на засіданні методичної комісії класних керівників, заступників директорів з виховної роботи "Сучасній школі-сучасні вчителі"

Перегляд файлу

(ділова гра з елементами тренінгу)

Емоційно-актуальний початок

Демонстрація присутнім фрагменту м/ф «Жив був пес», у якому Вовк каже «Щас спою». Чому, на вашу думку він так сказав? Колективне обговорення.

Висновок. Тобто. Він почував себе комфортно. А що таке комфорт, комфортність для кожного з вас?

Вправа «Асоціативне гроно». Присутні записують і називають асоціацію, що викликає у них слово комфорт,  прикріплюють до дошки у вигляді грона.

Отже, комфорт – це умови життя, перебування, обставини, які забезпечують зручність, затишок та спокій.

А які фактори визначають комфортність навчання та як вони впливають на якість освіти?

Вправа «Піраміда». Кожна група складає  власну піраміду факторів для створення комфортного перебування учнів у школі. Презентація роботи.

Отже, для створення комфортного перебування учнів у школі від нас залежить небагато: дружня посмішка,  вміння спілкуватися з дітьми  як з рівними, надання їм духовної сили, навчання жити за законами суспільства.

Методична казка. «Метелик» В. О.Сухомлинського

Метелик народився ввечері. Злетів він зі свого листочка. Сонце вже сховалося за обрій. Летить метелик, дивиться з родивом на квіти, на місяць. Раптом бачить щось яскраве, світле. «Це, мабуть, сонце», - думає Метелик. Поспішає до нього. А то не сонце, то лампочка. – Не поспішай, метелику, зупинись. Бо тільки-но доторкнешся до неї – згориш.

Творче завдання для груп.  Який може бути методичний висновок цієї казки відносно взаємостосунків педагога та учнів?

Можливий висновок. Учні, як метелики, летять до вчителя, вбачаючи в ньому не лише носія знань та культури, а й товариша, помічника. Тому наша задача не обпекти дитячу душу, не залишити на ній рани від жорстокості, зневаги й байдужості.

Ні для кого не секрет те, що для того, щоб школа набувала певного рейтингу, потрібно створювати імідж школи. Саме заради цього ми приймаємо участь у різних конкурсах, методичних об’єднаннях, здаємо купу звітів. Першим і основним завданням є осучаснення освіти. Давайте з вами вирішимо, що ж означає вислів «сучасна школа».

С  - самодостатньою

У – успішною

Ч – чистою морально та економічно

А – активною

С – стабільною

Н – національною

О – особистісно зорієнтованою

Ю – юридично захищеною.

Вправа «Сонце». (Обмін досвідом щодо основних чинників виховної роботи).

Завдання: визначити складники, за допомогою яких формується виховне середовище, виділяючи основні форми проведення виховної роботи з класним колективом.

ЗДНВР. Чому сонце? Якщо виходити з гуманної педагогіки Шалви Амонашвілі, то дитина – це не просто учень, а духовне явище в нашому житті, в житті батьків, носій своєї власної місії, свого призначення, носій енергії духу. Отже, сонце – символ світла, знань, які оточують дитину від народження протягом усього життя.  У центрі сонця я поставлю дитину та її партнера по навчанню – учителя. А тепер визначте ті чинники – промінці, за допомогою яких формується виховне середовище школи і яке визначатиме виховну модель учня.

Презентація результатів роботи.

Вправа «Займи позицію». 

Мета: поділитися практичним досвідом щодо вирішення означених методичних проблем.

Завдання: група обирає для опрацювання проблемне питання , формулює свою позицію щодо його розуміння, вирішення за формулою:

Ми думаємо, що…

Тому, що…

Наприклад…

Отже, наша позиція…

Проблемні питання:

  • Чи потрібно вчителю в сучасних умовах бути в постійному творчому пошуку, запроваджуючи нетрадиційні форми навчально-виховної роботи? Аргументуйте відповідь.
  • Що має здійснити вчитель для подолання інертності та безініціативності учнівського колективу на уроці?
  • Чи кожен вчитель може бути вихователем-майстром, учителем-творцем? Чому? Відповідь аргументуйте.

Презентація результатів.

Вправа «Мозаїка»

Мета: актуалізувати знання про інноваційні форми навчально-виховної роботи, які стимулюють творчий підхід педагогів, формувати в учасників уміння працювати в команді

Обладнання: кольорові картки різних форм

ЗДНВР. Сьогодні зібралися не просто вчителі, а педагоги для яких вадливо володіти знаннями сучасних нетрадиційних форм і методів організації навчально-виховної роботи, що значною мірою сприятиме розвитку творчого пошуку, згуртування учнів та їхньої активізації в шкільному житті.

Завдання: на різнобарвних картках групи мають написати назви нетрадиційних форм і методів навчально-виховної роботи, які вони використовують у своїй діяльності, або планують використовувати, створюючи мозаїчну композицію.

Презентація результатів.

Хмара проблем.

Мета: визначити основні проблеми, які виникають у роботи вчителя.

Обладнання: картки-«хмаринки», конверти.

ЗДНВР. Повертаючись до нашої схеми – сонця, хочу зауважити, що воно може затьмарюватись хмарами. У нашому випадку – це проблеми, з якими зіштовхуються вчителі-предметники і класні керівники у своїй роботі.

Завдання: визначити основні проблеми, які виникають у роботі вчителя-предметника та класного керівника, записати їх на індивідуальних картках-«хмаринках».

Презентація результатів.

Підведення підсумків засідання. Релаксація. 

Завершуючи наше засідання, хочу вже традиційно звернутися до народної мудрості. Є така народна притча «Уроки метелика».

Одного разу в коконі з’явилася маленька щілинка. Людина, яка випадково проходила повз, досить довго стояла і спостерігала, як через цю маленьку щілину намагається вилізти метелик. Минуло багато часу. Метелик нібито продовжував свої зусилля, а щілина залишалася все такою ж маленькою. Тоді людина вирішила допомогти метелику і , взявши ножа, розрізала кокон. Метелик відразу ж вийшов із нього, але його тільце було слабке та немічне, а крила були прозорими і ледь рухалися. Людина продовжувала спостерігати, очікуючи, що ось-ось крила метелика розправляться, зміцніють і він полетить. Але цього не сталося. Решту життя метелик волочив по землі своє слабке тільце, свої нерозправлені крила. Він так і не зміг літати… а все через те, що людина, бажаючи йому допомогти, не розуміла, що зусилля, аби вийти з кокона, має докласти  сам метелик, щоб крила його зміцніли і щоб він зміг літати.

Як ви вважаєте, як стосується ця притча нашої професії?

Чи можна стверджувати, що вона розкриває основне завдання роботи над науково-методичним проектом?

Рефлексія. Заповнення анкети.

  1. Чи корисною була інформація на методичному засіданні?
  2. Яка частина засідання була найбільш корисною для Вас особисто?
  3. Що нового ви відкрили для себе під час засідання?
  4. Чи потрібні, на Вашу думку, круглі столи, тренінгові заняття та інші групові засідання в роботі педагогів?
  5. Якій темі ви б хотіли присвяти наступне засідання?

Отже, наше засідання закінчено. Спілкуючись, ми отримали нові знання про застосування інтерактивних методик, вислухали та обговорили різні питання.

У нас є спільне і відмінне, з чимось ми погоджуємось,  а з чимось – ні, і це природно. Але в нас спільна мета, і це нас об’єднує. Бажаю вам успіхів у роботі. Частіше посміхайтеся, щоб спілкування було легким і приємним.

 

 

 

 

 

doc
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
1676
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку