Розробка цікавого виховного уроку на допомогу вчителю - класному керівнику. Здружує та гуртовує учнів.На уроці використовуються різноманітні форми роботу. Найкаще, дітей обєднати у групи.
Сценарій Першого уроку для учнів 5-Б класу у 2018-2019 навчальному році
на тему: «Добротворення – наша мета»
Мета: продовжувати знайомити учнів із людськими чеснотами; ознайомити учнів із сучасними добротворцями; довести до свідомості дітей, що добро й милосердя чиняться безкорисливо; викликати у дітей бажання творити добро, бути милосердними й уникати злих вчинків.
Хід уроку:
«Доброта – це те, що може почути
глухий і побачити сліпий».
Марк Твен
Вчитель: Вітаю вас, діти, з початком нового навчального року! Школа радісно зустріла вас затишними класами, новими підручниками і готова турбуватися про вас, відкрити секрети наук, збагатити міцними знаннями, які необхідні в житті кожної людини.
Для початку я хочу узнати про вас трішечки більше, тому пропоную наступне.
Вправа «Ромашка». На столі для кожного учня лежить «ромашка». В середині діти пишуть своє ім’я, а на ромашці – свої якості. Потім сусід поруч представляє свого товариша, зачитуючи, які якості притаманні йому.
Сьогодні, на нашій першій зустрічі в цьому навчальному році, ми будемо говорити про дуже важливу та значущу річ в нашому житті. Уважно прочитайте епіграф до уроку (що написано на дошці). Подумайте: а що таке добро для вас? (Мозковий штурм).
Отже, Добро — категорія етики, якою позитивно оцінюють певну поведінку, явища чи події. Очевидно, що добро є повязаним з волею людини і залежить від якості волі людини. Така інтерпретація представляє зовнішнє добро непостійним і мінливим в залежності від того чи іншого хотіння людини. Наша з вами задача, навчитися творити добрі справи.
Добрих справ ніколи не буває забагато. Але навіть найменші з них інколи коштують більше, аніж усі багатства світу! Дізнаючись про такі вчинки, починаєш вірити в те, що в людях є ще терпимість і любов.
Сьогодні у соціальних мережах та інших ЗМІ, можна знайти безліч історій про людей, які роблять добрі справи, та не потребують нічого натомість. Давайте послухаємо декілька з них (на столі учнів лежать історії з добрими справами та малюнками, діти по черзі читають їх).
Учень: Новий будинок собаки з притулку.
Костянтин Хабенський (російський актор) узяв з притулку самого звичайного, безпородного собаку, який багато чого побачив на своєму короткому віці. Пес був брудним, слабким і хворим. Але актор його відмив, вилікував і вони стали справжніми друзями. Ночами Костянтин тепер спеціально залишає ввімкненим світло, бо пес боїться темряви.
Учень: Подяка за порятунок.
Багато років тому пожежний на ім'я Майк Хьюз врятував життя 9-місячній дитині, витягши її з ліжечка і винісши з палаючого будинку. У 2015 році Даніель Девісон, та сама дівчинка, запросила свого рятівника на випускний вечір і вимовила дуже зворушливу і щиру промову: «Присутність Майка на цій церемонії дуже важлива для мене. Я постійно плачу від щастя, коли думаю, що все могло бути зовсім інакше. Мене б не було тут, якби не ти».
Учень: Допомогти, замість того, щоб насміхатися.
Одного разу Джош Сайганік, проходячи повз старого будинку, в якому живе літня людина, почув як двоє підлітків потішаються над тим, як жахливо виглядає цей будинок. Джош написав про це у себе в Facebook і закликав волонтерів допомогти старому пофарбувати будинок. На його прохання відгукнулися майже 100 людей. Спільними зусиллями вони допомогли зробити косметичний ремонт цього будинку.
Учень: Зробити останні дні життя щасливішим.
Ніколь Елліот з Колумбуса побачила оголошення про те, що невиліковно хворому псу Честеру потрібен господар, щоб подбати про нього в його останні дні, і не змогла пройти повз. Вона вирішила взяти дворнягу собі, щоб хоча б перед смертю оточити його теплом і турботою. Часу даремно вони не втрачали: Честер вже встиг покататися на машині з відкритими вікнами, наїстися смачних хот-догів і навіть розслабитися в спа-ванні.
Учень: Один за всіх і всі за одного.
Через хворобу хлопець не зміг піти на випускний і дуже переживав з цього приводу. Але випускний сам прийшов до нього. Усі однокласники прийшли до хворого хлопця додому замість святкування, щоб підтримати його.
Учень: Порятунок оленяти.
У Народній Республіці Бангладеш, неподалік від округу Поїхали, під час повені хлопчик на ім'я Білал побачив потопаюче оленя, яке відстало від своєї сім'ї і вже не могло самостійно вибратися з води. Ризикуючи власним життям Білал пірнув у глибоку воду і врятував тварину.
Творче завдання «Добрі вчинки»
З’ясуйте, які вчинки із наведених можна назвати добрими, а які – ні.
Вчитель: Отже, як бачите добрі вчинки творять люди усіх віків та національностей, досить лише захотіти. Дослідження показують, що доброта – один з ключів до щастя, а також найважливіший фактор для міцного шлюбу і дружби. Коли ми думаємо про добру людину, то нам в голову приходить образ милої літньої жінки з золотим серцем. Але ж добрі вчинки здійснюють не лише бабусі. Напевно ви вже робили добро людям, яких ви любите, навіть не замислюючись про це.
Я впевнена, що ви дуже добрі діти, недаремно кажуть, що добро живе в душі людини. І саме тому душа безсмертна. зараз на відбитках ніжок ви напишете добрі справи, які зробили комусь. Утворимо стежку доброти…
Вправа «Стежка доброти» (діти пишуть добрі вчинки на відбитках ніжок)
Вчитель: кожному з нас хочеться, щоб нас оточувало лише добро та добрі вчинки. Вірте, що так і буде, та не забувайте, що багато чого залежить саме від вас, тож творіть добрі вчинки, примножуйте їх, та отримаєте свою частинку щастя. А зараз прошу вас згадати, хто з класу вам зробив добру справу…
Вправа «Сплети павутинку»
Діти стають в коло.
- А зараз пригадайте,хто з нашого класу і яке добро вам зробив. Ви будете передавати клубочок з нитками тому,хто зробив вам добро,тримаючи нитку в руках,тим самим плести павутинку доброти.
«Магічна паличка»
-У народі кажуть: «Добро творить дива». Візьміть паличку і уявіть ,що вона магічна,і відтепер всі,хто візьме її в руки,перетворюються на чарівника. Включіть свою фантазію,уявіть,що кожен з вас став добрим чарівником. Щоб ви зробили ,ставши чарівником? Почніть так:
- Якби я став чарівником,я б зробив би …
Гра «Так. Ні».
- Діти, сьогодні ви дізналися, що означає бути добрим і милосердним. Пропоную вам пограти в гру «Так. Ні». Якщо те, що я буду казати, добра людина повинна робити – ви плещете в долоні, якщо ні – топаєте ніжками:
* Захищати слабкого
*Насміхатися з чужого горя
* Допомагати батькам
* Хвалитися, якщо зробив добру справу
* Робити добрі справи і не хизуватися
* Берегти природу
* Ображати тварин
* Допомагати друзям
- Молодці. Ви всі сьогодні гарно працювали і впоралися із всіма завданнями. Тому сміливо можете себе похвалити, сказавши «Я хороший».
Вчитель: Любі мої учні! Запам’ятайте такі слова: «Людина живе лише один раз, і так хочеться залишити добрий слід на згадку про себе; і щоб не сталося в житті кожного з вас, завжди пам’ятайте, що ви живете на планеті Земля і носите ім’я Людина. А людина починається з добра. І творити добро — значить бути щасливим».
Сказав мудрець:
- Живи, добро звершай
Та нагород за це не вимагай!
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізняє від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара.
Людина починається з добра!