Єдиний урок з безпеки дорожнього руху "Увага! Діти на дорозі!"

Про матеріал

Єдиний урок з безпеки дорожнього руху "Увага! Діти на дорозі!". Мета уроку: ознайомити учнів з місцями безпечного переходу проїжджої частини дороги, із дорожніми знаками, закріпити і актуалізувати знання учнів про дорожній рух і правила безпечної поведінки на вулицях; розвивати пізнавальні інтереси, уміння орієнтуватися на вулицях міста; виховувати культуру поведінки на вулицях.

Перегляд файлу

Єдиний урок з безпеки дорожнього руху

Тема: Увага! Діти на дорозі!

Мета: ознайомити учнів з місцями безпечного переходу проїжджої частини дороги, із дорожніми знаками, закріпити і актуалізувати знання учнів про дорожній рух і правила безпечної поведінки на вулицях; розвивати пізнавальні інтереси, уміння орієнтуватися на вулицях міста; виховувати культуру поведінки на вулицях.

Хід уроку

Організаційний момент

  • Доброго дня, діти! Усміхніться і починаємо наш захід. Сьогодні ми з вами не просто будемо закріплювати правила переходу вулиці, а проведемо змагання. Я пропоную вам об'єднатися в групи. (Вчитель роздає дітям картинки із зображенням водіїв і пішоходів). Учні обирають капітана. Капітанам команд вчитель пропонує взяти картку. Капітан, який витягує картку «пішоходи», його команда і має таку назву, який картку «водії» - його команда - «Водії».

Розповідь вчителя

  • Багато з вас ходять до школи самостійно, без дорослих, тому ви всі повинні пам'ятати такі правила: шлях до школи вибирайте найбезпечніший, на якому менше переходів через вулицю чи дорогу. Коли йдете вулицями міста, будьте обережними! Не поспішайте! Йдіть тільки правим боком тротуару, чи узбіччям. Не виходьте на проїзну частину вулиці чи дороги. Проходячи повз ворота, будьте особливо обережні! З воріт може виїхати автомобіль. Переходь вулицю тільки по пішохідних переходах. Перед тим, як переходити вулицю, подивіться ліворуч. Якщо проїзна частина вільна - йдіть. Дійшовши до середини вулиці, зупиниться. Тепер подивіться праворуч. Якщо проїзна частина вільна, продовжуйте перехід. Якщо вулиця регулюється світлофором, обов'язково зверніть увагу на його кольори. Всі ми є пішоходами, тому повинні знати правила переходу вулиці і дотримуватися цих правил.

Представлення команд

У нас дві команди - «Пішоходи» і «Водії». Ви будете змагатися між собою за право називатися «Кращим знавцем Правил дорожнього руху». Команди, відрекомендуйтеся. Командир команди «Пішоходи»:

  • Команда, наш девіз!

Учні команди: Наша команда знає багато!

Кажуть про нас: «Гарні малята!»

Командир команди «Водії»:

  • Команда, наш девіз!

Учні команди: Ми обіцяємо гарно змагатися,

Будемо кращими називатися!

 


image1

II станція "Дорожній кросворд".

Кросворд "Пішохід".

  1. Дорожній знак, який попереджує про обов'язкову зупинку. (Стоп).
  2. Людина, яка керує автотранспортом. (Водій).
  3. Що встановлюють перед переїздом через залізничну колію? (Шлагбаум).
  4. Частина дороги, призначена для руху пішоходів. (Тротуар).
  5. Місце, де перехрещуються дороги і вулиці. (Перехрестя).
  6. Який чудовий гарний дім,

І вікна світяться у нім.

Взуття із гуми носить він

І головне, він п'є бензин! (Автомобіль).

  1. Ділянка проїжджої частини, призначена для руху пішоходів через дорогу. (Перехід).

 

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III станція "Загадкова".

Відгадайте загадки.

  1. Кінь залізний, гумою підкований. (Автомобіль).
  2. Яка тварина втекла із зоопарку, щоб лежати серед дороги? (Зебра).
  3. Які острівці розташовані не на воді, а на суходолі? (Острівці безпеки).
  4. Підморгне зеленим оком - ми йдемо, підморгне червоним оком — стоїмо. (Світлофор).
  5. Мій рогатий кінь двоногий Добре знає всі дороги.

Як захочу - він стоїть,

А скажу - то побіжить. (Велосипед).

IV станція "Юний інспектор дорожнього руху".

  1. Де повинні ходити пішоходи? (По тротуару).
  2. Що таке перехрестя? (Місце, де перетинаються вулиці).
  3. Що таке пішохідний перехід? (Місце, де пішоходи можуть переходити вулицю).
  4. Де пішоходи можуть переходити вулицю? (У місцях, де є "зебра", дорожній знак "Пішохідний перехід" або світлофор)
  5. Як позначають пішохідні переходи на вулицях міста? (Білою фарбою наносять широкі лінії, а також знаком "Пішохідний перехід").
  6. Які сигнали має світлофор? (Червоний, жовтий, зелений).
  7. Що означає червоний сигнал світлофора? (Забороняє рух).
  8. Що означає жовтий сигнал? (Потрібно приготуватися переходити вулицю чи зупинитися посередині і чекати зеленого сигналу).
  9. Що означає зелений сигнал світлофора? (Дозволяє рух).
  10. Де можна кататися на велосипеді? (На дитячому майданчику, у дворі).
  11. Чому не можна кататися на велосипеді по тротуару га проїжджій частині?

(На тротуарі це заважає пішоходам, а на проїжджій частині можна потрапити під машину).

  1. Чому не можна виходити на вулицю та гратися на дорозі? (Там їздить багато машин, можна потрапити під машину).
  2. Чому не можна визирати з вікна чи висовувати руки, коли їдете в автобус, тролейбусі або трамваї? (Це дуже небезпечно, може зачепити машина, що проїжджає повз).
  3. Що робить регулювальник? (Керує рухом на перехресті).

V станція "КПГГ".

Тест А.

Як ви оцінюєте дії учнів, які перебігають вулицю?

  1.                Якщо запізнюються в школу, то роблять правильно.
  2.                Це вияв недисциплінованості, що може стати причиною дорожньо-транспортної пригоди.
  3.                Це сміливі діти і діють вони правильно.

 

Тест Б.

Як правильно переходити дорогу після виходу з автобуса?

  1.    Обійти автобус спереду.
  2.    Обійти автобус ззаду.
  3. Пройти до пішохідного переходу, а в разі його відсутності, зачекати, поки автобус та інший транспорт від'їдуть подалі.

Тест В.

Скільки років має виповнитися, щоб мати право їздити на велосипеді по вулицях і дорогах?

  1.    10 років.
  2.    14 років.
  3.    16 років.

Тест Г.

З якого боку повинні притримуватися пішоходи під час руху по тротуарах і пішохідних переходах?

  1.    Правого.
  2.    Лівого.

VI станція "Знайка".

Назвіть одним словом.

  1.    Прилад, що вказує на відстань, яку проїхав автомобіль. (Лічильник).
  2.    Місце знаходження водія в автомобілі. (Кабіна).
  3.    Рідина, яку застосовують для роботи двигуна. (Бензин).
  4.    Частина дороги, призначена для руху пішоходів. (Тротуар).
  5.    Основний механізм автомобіля. (Двигун).

 

Вікторина "Чи знаєш ти правила дорожнього руху?

  1.           Для чого існують правила дорожнього руху?
  2.           Як треба переходити регульоване та не регульоване перехрестя?
  3.                Чому небезпечно переходити дорогу біля крутого повороту?
  4.                Розкажіть, як треба поводитися на вулиці, якщо ви йдете в групі.

5.       Чому не можна відволікати водія під час руху автомобіля?

  1.           Які автомобілі обладнують сигналом типу "сирена" із синім або червоним блимаючим маячком?
  2.                            Навіщо потрібні дорожні знаки?
  3.                            На які групи діляться дорожні знаки?
  4.           Яку форму мають попереджувальні знаки, про. що вони повідомляють?
  5.       Де встановлюють знак, на якому намальовані діти?
  6. Про що повідомляють заборонні знаки?
  7. З якого віку учням дозволяється їздити на велосипеді по вулицях?
  8. Де можна навчитися їздити на велосипеді?
  9. Яким боком вулиці чи дороги в нас рухається транспорт?

Відповіді.

  1.               Правила дорожнього руху існують для того, щоб на вулицях не виникали аварійні ситуації, вони слугують для безпеки пішоходів і водіїв.
  2.               Уважно подивитись на світлофор і переходити тільки на зелене світло. Пересвідчитись, щоб поблизу не було машини, починаючи перехід, подивитися ліворуч, а дійшовши до середини дороги, - праворуч.
  3.               Тому що з-за повороту може несподівано виїхати автомобіль.
  4.               Треба вишикуватись парами, дорослі обов'язково мають супроводжувати групу, в руках у них мають бути червоні прапорці.
  5.               Водій постійно повинен стежити за світлофором, дорожніми знаками й уважно дивитися на дорогу.
  6.               Пожежні машини, швидка допомога, міліцейські машини.
  7.               Дорожні знаки допомагають регулювати й організовувати рух пішоходів і машин.
  8.               Дорожні знаки бувають попереджувальні, заборонні, наказові та інформаційно- вказівні.
  9.               Попереджувальні знаки мають форму трикутника білого кольору з червоним обводом, вони попереджають водіїв і пішоходів про можливу небезпеку.
  10.            Цей знак встановлюють біля шкіл, дитячих садків і оздоровчих таборів.
  11.            Заборонні знаки забороняють певні дії водіїв та пішоходів.
  12.            На велосипеді вулицями дозволяється їздити дітям, яким виповнилося 14 років.
  13.            Вчитися їздити на велосипеді можна лише в тих місцях, де немає автомобільного руху.
  14.            У нашій країні правосторонній рух.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 10
Оцінки та відгуки
  1. Харків Світлана Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кабанюк Надія Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Перепелиця Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Ремига Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Фоміна Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Бондар Галина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Volk Evgenia
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Сердюк Наталія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Вакуленко Олена
    Діти змагалися, тому важливо підвести підсумок, ось чому я за структуру поставила "4". А сама розробка чудова! Щиро дякую, Світлано Олександрівно!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Купріянова Віра Василівна
    Дякую, Класний матеріал!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 7 відгуків
docx
Додано
17 квітня 2018
Переглядів
31826
Оцінка розробки
4.9 (10 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку