Мета: надати можливість дітям проявити свої лідерські якості; сформувати в учнів правила поведінки під час диспутів; виховувати в учнях культуру публічного мовлення.
Завдання: виявити ставлення учнів до співвідношення комунікативних навичок та справжнього лідерства;
Обладнання.
«Лідерство починається з особистих якостей лідера.» Хесселбайн Ф.
«Хто повторює старе і довідується про нове, той може бути ватажком.» Конфуцій
«Інновація відрізняє лідера від наздоганяючого.» Стів Джобс
«Розумний лідер завжди терпеливий,
І гніву вміє стримати приплив.» Сааді
«Завдання лідера в тому, щоб було більше лідерів, а не в тому, щоб було більше тих, хто слідує за лідером.» Нейдер Р.
«Якщо можеш стати орлом, не прагни стати першим серед галок.» Піфагор
«Лідер діє відкрито, бос — за закритими дверима. Лідер веде за собою, а бос керує.» Рузвельт Т.
«Божевільний той, хто, не вміючи керувати собою, хоче керувати іншими.» Публій
«Про розум правителя насамперед судять по тому, яких людей він до себе наближає.» Макіавеллі
2. Плакат із «Правилами диспуту»:
Якщо хтось говорить – слухай.
Кожен говорить по черзі, а не водночас.
Якщо хочеш висловитись, підніми руку, щоб тебе побачили.
Не перебивай того, хто говорить.
Якщо ти не погоджуєшся з кимось, переконайся, що ти хочеш критикувати ідею, а не особу, яка її висловила.
Не смійся, коли хтось говорить (за винятком, коли хтось жартує).
Заохочуй до участі інших.
Питання для обговорення
Вступне слово: Сучасне суспільство розвивається досить динамічно. На зміну одним цінностям приходять інші. Але постійним залишається бажання людей досягнути бажаного, реалізувати себе, відчути власну значимість у суспільстві. Зрештою, досягнути успіху у тій чи тій галузі.
Ми досить часто послуговуємося термінами «лідер» і «лідерство», та й у повсякденному житті міркуємо про тих, хто йде попереду, веде за собою інших і знаменується лідером. Лідер (від англ. Leader той, хто веде, перший, що йде попереду) — той, хто веде; голова, вождь. Член групи, всі учасники якої визнають його авторитет, покладаються на нього у прийнятті найбільш серйозних рішень і вирішенні ключових проблем. Справжній лідер має володіти такими навичками, як: комунікативність, відповідальність, творчий підхід до справи, вміння відповідати за свої вчинки, вміння працювати в команді та організованість. А чи впливає на формування лідерства така рутина як сніданок?
Заключне слово: Лідерами не народжуються ними стають. Лідер демонструє більш високий рівень активності, участі, впливу на рішення будь-якого завдання, володіє організаторськими здібностями, вміє організувати людей, переконати їх на виконання суспільної справи, беручи відповідальність за себе та інших. І ніколи не снідають на самоті.
Рекомендована література