Дистанційне навчання

Про матеріал
Пояснення та розв'язування завдань з тем "Відсотки. Середнє арифметичне". Дана презентація може бути використана, як під час офлайн так і під час онлайн навчання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Відсотки. Середнє арифметичне5 клас

Номер слайду 2

Дев’ятнадцяте квітня. Дистанційна робота. Відсотки. Знаходження відсотків від числа. Домашнє завдання §42 – вивчити правила!№ 1504; 1508; 1514; 1521.

Номер слайду 3

Знаходження дробу від числа. За планом з математики в 5 класі ми повинні вивчити 39 тем. На сьогоднішній день ми засвоїли 1213 від усього матеріалу. Скільки ще тем нам залишилося вивчити? 1213 ---? тем ? тем39 тем --- 11) 39:13∙12=36 тем−вивчили 2) 39−36=3 теми−залишилося Перший спосіб. Другий спосіб1) 1−1213=1313−1213=113ч−тем залишилося 2) 39:13∙1=3 теми Відповідь: 3 теми

Номер слайду 4

Множення та ділення десяткових дробів на 10, 100, …

Номер слайду 5

Відсотки а) 15% =15100=  0,15;  б) 9% =9100= 0,09;  в) 23%=23100=0,23;  г) 5%=5100=0,05;  д) 178%=178100=1,78;  е) 185%=185100=1,85. Доцільно запам’ятати!10% =110=  0,1;       50%=12=0,5; 25% =14=0,25;        75%=34=0,75. 

Номер слайду 6

Запиши у відсотках десяткові дроби: а) 0,8; б) 0,27; в) 0,07; г) 1,23; д) 2,04а) 0,8 = 80%; Відсотки б) 0,27 = 27%; в) 0,07 = 7%; г) 1,23 = 123%; д) 2,04 = 204%Запишіть відсотки у вигляді десяткових дробів: а) 20%; б) 32%; в) 78%; г) 9,4%; д) 136%; е) 300%а) 20%=20:100=0,2;  б) 32%=32:100=0,32;  в) 78%=78:100=0,78;  г) 9,4%=9,4:100=0,094;  д) 136%=136:100=1,36;  е) 300%=300:100=3;  Щоб перетворити відсотки у десятковий дріб, потрібно число відсотків поділити на 100. Наприклад:   40%=40:100=0,4;    2,3%=2,3:100=0,023. Щоб перетворити десятковий дріб у відсотки, потрібно помножити його на 100. Наприклад:   0,002=0,002∙100%=0,2%;    1,34=1,34∙100%=134%. 

Номер слайду 7

№ 1503 Записати звичайні дроби спочатку у вигляді десяткових, а потім у вигляді відсотків. 1) 12=1:2=0,5∙100%=50%. 2) 14=1:4=0,25∙100%=25%. 3) 25=2:5=0,4∙100%=40%. 4) 45=4:5=0,8∙100%=80%. 5) 1350=13:50=0,26∙100%=26%. 6) 1225=12:25=0,48∙100%=48%. _1  | 2    0  0,5  10  10    0_1  | 4    0  0,25  10  8    20 20 0_2  | 5    0  0,4  20  20    0_4  | 5    0  0,8  40  40    0_13  | 50    0  0,26  130  100    300 300 0_12  | 25    0  0,48  120  100    200 200 0

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Знаходження відсотка від числа

Номер слайду 10

Знаходження відсотка від числа

Номер слайду 11

До побачення! Дякую за урок, діти!Зробіть самостійно № 1511; 1512

Номер слайду 12

Двадцяте квітня. Дистанційна робота. Знаходження відсотків від числа. Домашнє завдання §42 – вивчити правила!№ 1518(по одному прикладу в кожному завданні); № 1525; 1530; 1536. 1) 8% від 15→  15:100∙8=0,15∙8=1,2. 1) 8% від 15 2) 40% від 30 2) 30:100∙40=0,3∙40=12. 3) 60:100∙120=0,6∙120=72. 3) 120% від 60 

Номер слайду 13

Знаходження відсотка від числа № 1517 (1(1); 2(1 і 2); 3(1); 4(1)1). 1) 10% = 0,1;2) 120∙0,1=12.  2). 1) 20% = 0,2;2) 1м20см=120см;120см∙0,2=24см.  2). 1) 20% = 0,2;2) 5ц30кг=530кг;530кг∙0,2=106кг=1ц 6кг.  3). 1) 35% = 0,35;2) 1020∙0,35=357. 4). 1) 65% = 0,65;2) 4грн∙0,65=2,6грн. Знайти 35% від 𝑥1) 35%=0,352) 𝑥∙0,35=0,35𝑥. 

Номер слайду 14

Знаходження відсотка від числа 2. Ширина прямокутника складає 𝟏𝟒% від його довжини.  Яка ширина  прямокутника, якщо його довжина 50 см?  1) 14%=0,14; № 15191) 6%=0,06; 2) 15∙0,06=0,9 кг. Відповідь: 0,9 кг.2) 50∙0,14=7 см. Відповідь: 7 см. № 15231) 80%=0,8; 2) 75∙0,8=60 см −ширина. 3) 75∙60=4500 (см2); Відповідь: 4500 (см2) № 15281) 5∙5=25 см2−площа квадрата; 2) 36%=0,36; 3) 25∙0,36=9 см2. Відповідь:9 см2 

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

r

Номер слайду 20

Номер слайду 21

№ 1529 I спосіб1) 91%=0,91; II спосіб1) 100−91=9%−втрати; 2) 250∙0,91=227,5 кг−втрати;  3) 250−227,5=22,5 (уч.) Відповідь:22,5 кг. 2) 9%=0,09; 3) 250∙0,09=22,5 кг. 1. У класі навчається 𝟑𝟐 учні. Відсутні становлять 𝟏𝟐,𝟓%  усіх учнів класу. Скільки учнів присутніх у класі?   I спосіб1) 12,5%=0,125; 2) 32∙0,125=4 уч−відсутні; 3) 32 - 4 = 28 (уч.)II спосіб1) 100−12,5=87,5%− учнів присутніх; 2) 87,5%=0,875; 3) 32∙0,875=28 уч. Відповідь: 28 учнів. Знаходження відсотка від числа

Номер слайду 22

До побачення! Дякую за урок, діти!Зробіть самостійно № 1530https://matematikatests.in.ua/vidsotky-znahodzhennya-vidsotkiv-vid-danogo-chysla-test-42-5-klas/

Номер слайду 23

Двадцять перше квітня. Дистанційна робота. Знаходження числа за його відсотком. Домашнє завдання §43 – вивчити правила!№ 1550 (1,3,5); № 1554; 1556; 1561. Кількість учнів, які отримали за контрольну роботу оцінки високого рівня, становить 𝟐𝟗  усіх учнів класу. Скільки учнів у класі, якщо оцінки високого рівня у 6 з них?  6 учнів - становлять 𝟐𝟗  усіх учнів класу  1) 6 :2=3 уч.−1 частина2) 3 ∙9=27 (уч.)Або 6 :2∙9=27 уч. Відповідь: 27 учнів. ? уч --- 16 уч. - 𝟐𝟗ч. 

Номер слайду 24

Знаходження числа за його відсотком Розв′язання:120 : 40∙100=300 га Відповідь: 300 га.  ? --- 100%90 --- 60%=60100 𝒂%=𝒂𝟏𝟎𝟎 

Номер слайду 25

№ 1549 (1;2;3;6)1) 48 :24∙100=200 2) 63 :42∙100=150 _63  | 42    42  1,5  210  210    0_285  | 38    266 7,5  190  190    03) 28,5 :3,8∙100=750 6) 0,27 :0,3∙100=2,7:3∙100=0,9∙100=90 Знаходження числа за його відсотком № 1553? га --- 100%16,8 га - 8% 1) 16,8 :8∙100=2,1∙100=210(га) Відповідь:210 га 

Номер слайду 26

https://www.youtube.com/watch?v=OYc. Ba8ppjkw

Номер слайду 27

Знаходження числа за його відсотком 1. Малюк виконав 6 прикладів на множення, що дорівнює 30% всієї домашньої роботи. Скільки прикладів було задано Малюку?2. Сьогодні в 𝟓 класі відсутні 𝟒 учні, що становить 𝟏𝟐,𝟓%  усіх учнів класу. Скільки всього учнів у класі?  1) 4 : 12,5 = 0,32 (уч.) – становить 1% Відповідь: 32 учні. 2) 0,32∙100=32 (уч.) ? пр.--- 100%6пр. - 30% 

Номер слайду 28

Задачі на відсотки1. У школі навчається на 51 дівчинку більше, ніж хлопців. Дівчат у школі 53% від усіх школярів. Скільки учнів у школі?

Номер слайду 29

До побачення! Дякую за урок, діти!Зробіть самостійно № 1555

Номер слайду 30

Двадцять друге квітня. Дистанційна робота. Знаходження числа за його відсотком. Домашнє завдання §43 – вивчити правила!№ 1550 (2,4,6); № 1559; 1563; 1565. 1) 100%−82%=18% −жито. Пшеницею засіяли 82% поля, решту 45 га – житом. Скільки гектарів засіяно пшеницею? 2) 45:18∙100=250(га) −все поле. 3) 250−45=205 га−пшениця Відповідь: 205 га поле? га--- 100%Ж. 45га - ?% Пш.? га - 82% 

Номер слайду 31

Знаходження числа за його відсотком 2. Замість ліків Карлсон з’їв 350 г варення, що становить 28% банки з варенням. Скільки варення було в банці спочатку?1) 28%=0,28 1) 25%=0,25 2) 350:0,28=35000:28==1250 (г) 2) 27,5:0,25=2750:25=110 (км) Відповідь:110 км Відповідь:1250 г № 1557

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Знаходження числа за його відсотком № 15601) 68:0,4=680:4=170 км−відстань між містами 2) 170−68=102 (км)  Відповідь:102 км № 1564 Висота – 16дм - це 80% і 50%Ширина - ?Довжина -? V - ?𝑽=𝒂𝒃𝒄 1) 16:0,8=160:8=20 дм−ширина 2) 16:0,5=160:5=32 дм−довжина 3) 16∙20∙32=10240 дм3  Відповідь:10240 дм3 

Номер слайду 34

Задачі на відсотки

Номер слайду 35

До побачення! Дякую за урок, діти!https://matematikatests.in.ua/znahodzhennya-chysla-za-jogo-vidsotkom-test-43-5-klas/

Номер слайду 36

Розв’язування задач на відсотки. Щоб знайти число за його відсотками, треба дане число поділити на відповідні йому відсотки і помножити на 100.2) Щоб знайти число за його відсотками, досить записати відсотки десятковим дробом і поділити дане число на цей дріб. Щоб знайти відсоток від числа, треба це число поділити на 100, а потім помножити на число даних відсотків. 2) Щоб знайти відсоток від числа, потрібно записати відсоток у вигляді десяткового дробу і помножити число на цей дріб.

Номер слайду 37

Задачі на відсотки

Номер слайду 38

Дюймовочка сплела віночок з лісовихквітів. У вінку було 15 дзвіночків, щостановило 30% усіх квітів, а решта –ромашки. Скільки ромашок у вінку?Розв'язання.15 дзвіночків - 30% усіх квітів? - 100%Задача №1.15:30·100 = 50 – всього квітів,50 – 15 =35 – ромашок. Відповідь: 35 ромашок.

Номер слайду 39

Їжачок назбирав 200 грибів. Собі залишив 35% усіх грибів, а решту віддав зайчатам. Скільки грибів Їжачок віддавзайчатам?Розв'язання.200 грибів – 100%Задача №2.100% - 35% = 65%- віддав зайчатам,200:100·65 =130 (гр.)Відповідь:130 грибів.

Номер слайду 40

; Задача №3. На галявині гралися зайчата, лисенята і білченята. Зайчат було 52%, білченят – 20% всіх звірят, а решта -7 лисенят. Скільки звірят гралося на галявині?Зайчата – ?, 52% всіх звірят. Білченята – ?, 20% всіх звірят,Лисенята – решта – 7 зв. ?

Номер слайду 41

: Розв'язання.52% +20% =72% - зайчат і білченят,2) 100% - 72% = 28% - лисенят (7 звірят),3) 7 : 28·100 = 25 (звірят)(або 7:0,28=25 (зв.))Відповідь: 25 звірят.

Номер слайду 42

Номер слайду 43

Самостійна робота4. У Ведмедя на пасіці 18 вуликів ще без бджіл, що становить 15% усіх вуликів. А в решті вуликів живуть працьовиті бджоли. Скільки вуликів з бджолами?3. Велосипедист за перший день проїхав 30% усього маршруту, за другий – решту 42км. Скільки кілометрів проїхав велосипедист за два дні?

Номер слайду 44

Відповіді288 кг

Номер слайду 45

45 Велосипедист за перший день проїхав 30% усього маршруту, за другий – решту 42км. Скільки кілометрів проїхав велосипедист за два дні?{16 D9 F66 E-5 EB9-4882-86 FB-DCBF35 E3 C3 E4}АБВГД14км60км102км56км140км30%42км?км. АВ?%Задача №3. Розв'язання.1) 100% - 30% = 70% = 0,7; 2) 42 : 0,7 = 60 км. Б

Номер слайду 46

У Ведмедя на пасіці 18 вуликів ще безбджіл, що становить 15% всіх вуликів. А в решті вуликів живуть працьовитібджоли. Скільки вуликів з бджолами?Розв'язання.18 вуликів - 15%? – 100%Задача №4.18:15·100 = 120 – всього вуликів,120 – 18 = 102 (вулики) – з бджолами. Відповідь: 102 вулики.

Номер слайду 47

Двадцять сьоме квітня. Дистанційна робота. Середнє арифметичне. Середнє значення величини. Домашнє завдання § 44– вивчити правила!№1588, 1590, 1592, 1596.

Номер слайду 48

Середнє значення величини. Розв’язання:

Номер слайду 49

(10,8+9,4+9,2):3=29,4:3=9,8. Середнє значення величини

Номер слайду 50

Середнім арифметичним декількох чисел називають суму цих чисел, поділену на кількість доданків. Середнє арифметичнеhttps://matematikatests.in.ua/serednye-aryfmetychne-test-44-5-klas/https://uroky.com.ua/serednje-aryfmetychne/ уроки ВШО середнє арифметичне =сума всіх чиселкількість доданків середнє арифметичне =(сума всіх чисел) : (кількість доданків) 

Номер слайду 51

https://www.youtube.com/watch?v=9zn. AKmo. G9tg

Номер слайду 52

ОХ4 1 7 Середнє арифметичне№1586середнє арифметичне =1+72=4 Пригадаємо: Промінь, на якому обрано початок відліку і одиничний відрізок, називається координатним (числовим) променем.

Номер слайду 53

Середнім арифметичним декількох чисел називають суму цих чисел, поділену на кількість доданків. Завдання. Знайди середнє арифметичне чисел:а) 42,1 і 45,3. б) 7,8; 7,6 і 7,4 в) 0,004; 0,005; 0,008 і 0,007. Розв'язання.а) Щоб знайти середнє арифметичне двох чисел, треба додати ці числа і результат поділити на 2. Середнє арифметичнеб) Щоб знайти середнє арифметичне трьох чисел, треба додати ці числа і результат поділити на 3. в) Щоб знайти середнє арифметичне чотирьох чисел, треба додати ці числа і результат поділити на 4.(42,1+45,3):2=87,4:2=43,7. (7,8+7,6+7,4):3=22,8:3=7,6. (0,004+0,005+0,008+0,007):4=0,024:4=0,006. https://matematikatests.in.ua/serednye-aryfmetychne-test-44-5-klas/https://uroky.com.ua/serednje-aryfmetychne/ уроки ВШО

Номер слайду 54

Номер слайду 55

Двадцять восьме квітня. Дистанційна робота. Середнє арифметичне. Середнє значення величини. Домашнє завдання § 44– вивчити правила!№1599, 1602, 1604, 1607.

Номер слайду 56

(34,3+39,5+34,8) :3=108,6 :3=36,2(ц) Середнє арифметичне. Задача 2. З 6 га поля зібрали по 3,2 т жита, а з 4 га по 3,6 т. Знайди середню урожайність жита. Відповідь:36,2 ц Відповідь:3,36 т 1) 3,2∙6=19,2 т−зібрали з 6 га 2) 3,6∙4=14,4 т−зібрали з 4 га 3) 19,2+14,4:6+4=33,6 :10=3,36 (т) 

Номер слайду 57

1) 85∙2=170 км−проїхав на машині 2) 60∙3=180 км−проїхав на потязі 3) 5∙5=25 км−пройшов пішки 4) 170+180+25:2+3+5==375:10=37,5 (км/год) Відповідь: 37,5 км/год Задача 3. Автомобіль за перші дві години проїхав 98,7 км, а потім за три години проїхав 150км. Знайди середню швидкість автомобіля. Середнє арифметичне. Задача 4.(98,7+150) :(2+3)=248,7 :5=49,74(км/год) Відповідь:49,74 км/год 𝑣=𝑠:𝑡 

Номер слайду 58

Номер слайду 59

Середнє арифметичне. 5. Середнє арифметичне двох чисел дорівнює 18,4. Одне з чисел 19,2, чому дорівнює друге число?1) 18,4∙2=36,8 −сума двох чисел 2) 36,8−19,2=17,6−друге число 6. Середній вік одинадцяти футболістів команди становить 22 роки. Під час гри одного з футболістів було вилучено з поля, після чого середній вік гравців, що залишилися, став 21 рік. Скільки років футболісту, який залишив поле?Відповідь:17,6 1) 22∙11=242 р.−сума років одинадцяти  футболістів. 2) 21∙10=210 р.−сума років десяти футболістів 3) 242−210=32 (р.) Відповідь:32 роки 

Номер слайду 60

Двадцять дев’яте квітня. Дистанційна робота. Середнє арифметичне. Домашнє завдання § 43, 44 – повторити правила!№ 1-7 стор.272-273. Середнім арифметичним декількох чисел називають суму цих чисел, поділену на кількість доданків.середнє арифметичне =(сума всіх чисел) : (кількість доданків) 𝒂=𝒃 :𝐜 𝒃=𝒂 ∙𝐜 𝐜=𝒃 :𝒂 кількість доданків =(сума всіх чисел) : (середнє арифметичне ) сума всіх чисел=(середнє арифметичне )∙(кількість доданків) 

Номер слайду 61

Середнє арифметичне. 1) 3,5+8,5:2=6 - Б 2) 54+65 :2=59,5 (км/год) 5) 135 :5=27. 4) 18 ∙2=36. 3) 15+45:2=30. 

Номер слайду 62

Середнє арифметичне. 14,8+х :2=12,5 14,8+х=12,5∙2 14,8+х=25 х=25−14,8 х=10,2 Відповідь:10,2 Відповідь:14;  70 х−перше число,5х−друге число х+5х :2=42, х+5х=42∙2, 6х=84, х=84 :6, х=14. Отже, перше число −14,друге число 5∙14=70 6. Середнім арифметичним чисел 14,8 та х є число 12,5. Знайдіть число х.7. Середнє арифметичне двох чисел дорівнює 42. Одне з чисел в 5 разів більше за друге число. Знайдіть ці числа.

Номер слайду 63

Задача №8. Відповідь:116,5;  133,5 

Номер слайду 64

Встановіть відповідність1. б2. г3. а4. д5. в6. є

Номер слайду 65

Середнє арифметичне. 1. г2. в3. а4. б23,25 ∙2−20,5=𝟐𝟔. 24 ∙6−27∙5=144−135=𝟗. 

Номер слайду 66

П’яте травня. Дистанційна робота. Узагальнення і систематизація знань з теми: «Відсотки. Середнє арифметичне»Домашнє завдання §42, 43 – повторити! № 8-12 стор. 273.

Номер слайду 67

Щоб знайти відсоток від числа, треба це число поділити на 100, а потім помножити на число даних відсотків. 2) Щоб знайти відсоток від числа, потрібно записати відсоток у вигляді десяткового дробу і помножити число на цей дріб. 1. Математичний гурток відвідують 40 учнів. З них 35% становлять дівчата. Скільки дівчаток відвідують математичний гурток?40 :100∙35=14 дівч. 40∙0,35=14 (дівч. або2. В книжці 200 сторінок. За перший тиждень учень прочитав 40% книги, за другий – 28%, а за третій – решту. Скільки сторінок прочитав учень за третій тиждень?2) 200 :100∙32=64 стор. 1) 100%−40%−28%=32% −за третій тиждень Відповідь:64 сторінки Задачі на відсотки1 тижд. – 40% книги, 2 тижд. – 28% книги, 200 стор.3 тижд. –?, решту книги. (100%)

Номер слайду 68

Щоб знайти число за його відсотками, треба дане число поділити на відповідні йому відсотки і помножити на 100.2) Щоб знайти число за його відсотками, досить записати відсотки десятковим дробом і поділити дане число на цей дріб. 3. Рибалка спіймав 14 лящів, що становить 28% всього вилову. Скільки всього рибин спіймав рибалка?Задачі на відсотки4. За першу годину було продано 84% усього морозива, за другу — 78% остачі, а за третю — решту 88 пачок. Скільки пачок морозива було продано за три години?14 :0,28=50 риб. або1) 100%−84%=16% − остача після першої години 2) 16∙0,78=12,48%−продано за другу годину 3) 16%−12,48%=3,52% −решта – 88 пачок 4) 88 :0, 0352=2500 (пач.) Відповідь:2500 пачок 14 :28∙100=50 риб. 1 год. – 84% усього, 2 год. – ?%, 78% остачі, ? пачок.3 год. – ?%, решту 88 п. (100%)

Номер слайду 69

Номер слайду 70

Номер слайду 71

r

Номер слайду 72

5. Знайдіть середнє арифметичне трьох чисел, сума яких дорівнює 24,9.середнє арифметичне =(сума всіх чисел) : (кількість доданків) 6. Мандрівник йшов 2 год зі швидкістю 6,3 км/год і плив 4 год на човні зі швидкість 9,9 км/год. Знайдіть середню швидкість мандрівника. Середнє арифметичне. 24,9 :3=8,3 1) 6,3∙2=12,6 км −за 2 год 2) 9,9∙4=39,6 км −за 4 год 3) (12,6+39,6) :2+4=52,2 :6=8,7 (км/год) Відповідь:8,7 км/год 7. Учень 5 класу отримав за письмові роботи з математики оцінки: 7, 8, 9, 7, 6. Яку оцінку він має отримати за наступну роботу, щоб середній бал за всі роботи дорівнював 8?(7+8+7+9+6+х) :6=8 37+х=8∙6 х=48−37 х=11 Відповідь:11 балів 

Номер слайду 73

8. Середнє арифметичне п’яти чисел дорівнює 2,3, а середнє арифметичне трьох інших дорівнює 1,9. Знайдіть середнє арифметичне цих восьми чисел. Середнє арифметичне. 1) 2,3∙5=11,5−сума 5 чисел 2) 1,9∙3=5,7−сума 3 чисел 3) 11,5+5,7 :8=17,2 :8=2,15 Відповідь:2,15 9. З ділянки площею 20а зібрали 39,2 ц картоплі, а з ділянки площею 10а зібрали 19 ц картоплі. Обчисліть середній урожай картоплі з 1 га.1) 39,2+19=58,2ц−з ділянок площею 30а 2) 58,2 :30=1,94ц−в середньому з 1а 3) 1,94∙100=194ц−в середньому з 1га Відповідь:194ц 

Номер слайду 74

(1,25+1,04+0,98+0,71+0,81+0,56+0,95) :7=6,3 :7=0,9 (м) 

pptx
Додав(-ла)
Нагорна Марія
Додано
30 травня 2021
Переглядів
5146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку