Дистанційне навчання: досвід і проблеми

Про матеріал
Дистанційне навчання — це форма навчання з використанням комп’ютерних і телекомунікаційних технологій, які забезпечують інтерактивну взаємодію викладачів та учнів на різних етапах навчання, а також самостійну роботу з матеріалами інформаційної мережі
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Дистанційне навчання: досвід і проблеми. Вчитель: Бричка Марія Віталіївна

Номер слайду 2

Нормативні документи, що регулюють дистанційну форму навчання. Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної серендньої освіти (Наказ МОН України №1115 від 08.09.2020) Закон про освіту (2017)Положення про заклад освіти. Рішення закладу про організацію дистанційної форми НЕ потребує погодження із засновником (ІV розділ Положення про дистанційну форму)

Номер слайду 3

Дистанційне навчання - визначення терміна. Саме адміністрація школи має забезпечити організаціюдіяльності закладу освіти в умовах режиму дистанційного навчання, узгодити правила та розклад взаємодій усіхучасників освітнього процесу для виконання освітніх програм закладу. Дистанційне навчання — це форма навчання з використанням комп’ютерних і телекомунікаційних технологій, які забезпечують інтерактивну взаємодію викладачів та учнів на різних етапах навчання, а також самостійну роботу з матеріалами інформаційної мережі.

Номер слайду 4

Покроковий алгоритм переходу на дистанційну форму навчання. Педагогічною радою 1)обирається та затверджується форма організації освітнього процесу для забезпечення дистанційного навчання;2)схвалюються конкретні електронні освітні платформи, онлайн-сервіси та інструменти;3)схвалюється спосіб здійснення керівником контролю. На сайті школи рекомендуємо розмістити розклад занять (консультацій) учителів, агальний алгоритм дій під час дистанційного навчання. Педагогічні працівникивільно обирають форми та методи, засоби дистанційного навчання, вільно визначають синхронний чи асинхронний режим проведення. Суб’єктами дистанційного навчання є учні, батьки та вчителі. Заклад освіти діє в інтересах дитини відповідно до п.7, 9,10 розділу І Положення.

Номер слайду 5

Покроковий алгоритм дій учителя в дистанційному форматі1. Коригувати власні календарно-тематичні плани, оптимізувати матеріал та очікувані результати, заплановані на період дистанційного навчання.2. Домовитися з батьками про конструктивний зворотний зв’язок, для уникнення непорозумінь — поясніть батькам алгоритм дій.3. Якщо уже мали досвід роботи з платформами Kahoot, Quzizz, IDroo, Miro чи подібними – то зможете швидко підібрати (чи розробити власні) завдання для своїх класів на самостійне опрацювання. Якщо ні- підвищити свою цифрову грамотність та обрати онлайн-платформу.4. Важливо забезпечити досягнення очікуваних результатів навчання, водночас пам’ятаючи, що деякі з них можуть бути недосяжними в нових умовах, деякі — потребуватимуть незначної корекції, а частина — залишаться незмінними.

Номер слайду 6

Завдання для асинхронного опрацювання мають бутидиференційовані та практико-орієнтовані та творчі. Учителям варто чітко прогнозувати час, який знадобиться учням для виконання завдань.

Номер слайду 7

Тривалість дистанційного уроку за санітарними нормами: Відповідно до наказу МОЗ України від 25.09.2020 № 2205 "Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти для учнів 1-х класів — не більш ніж 10 хвилин;для учнів 2-4-х класів — не більш ніж 15 хвилин;для учнів 5-7-х класів — не більш ніж 20 хвилин;для учнів 8-9-х класів — 20-25 хвилин;для учнів 10-11-х класів на 1-й годині занять — до 30 хвилин, на 2-й годині занять — 20 хвилин. При парних навчальних заняттях для учнів 10-11-х класів — не більш ніж 25-30 хвилин на першому навчальному занятті та не більш ніж 15-20 хвилин на другому. Після занять із застосуванням технічних засобів навчання учитель повинен організовувати вправи з рухової активності та гімнастику для очей.

Номер слайду 8

Про записи у Класному журналі ОБОВ’ЯЗКОВО ЗАЗНАЧИТИ У ЖУРНАЛІВідмітка форми навчання. Дати проведення занять зазначаються відповідно до календарно-тематичного планування. Враховувати норми обсягу домашнього завдання та зазначати в журналі.Індивідуальний та диференційований діяльнісний підхід.

Номер слайду 9

Оцінювання результатів дистанційного навчання. Здобувачі освіти обов’язково проходять формувальне, поточне, підсумкове(тематичне, семестрове, річне- відповідно до рівня здобуття освіти- оцінювання)Оцінювання може бути очним чи дистанційним з дотриманням академічної доброчесності. Оцінювання може бути за власною шкалою закладу освіти( за наявності правил переведення такої шкали до системи оцінювання, визначеної законодавством. Наразі чинні рекомендації щодо організації оцінювання – лист МОН №1/9-213 від 16.04.2020 Зважати на рівень здоров’я учнів, загальний досвід дистанційного навчання, на технічні проблеми, якінадавати дітям більше спроб і часу на виконанняконтрольних завдань.

Номер слайду 10

Основні форми онлайн-комунікації Відеоконференція — це конференція в режимі реальногочасу онлайн. Форум — найпоширеніша форма спілкування педагога й учнів у дистанційному навчанні. Блог — це форма спілкування, яка нагадує форум, де правона публікацію належить одній особі чи групі людей. Платформа Google Classroom (https://classroom.google. com)— це сервіс, що пов’язує Google Docs, Google Drive і Gmail,дозволяє організувати онлайн-навчання, використовуючивідео-, текстову та графічну інформацію. Viber дозволяють створювати закриті групи, спільноти, чати, вестиобговорення тем, завдань, проблем, інформації.

Номер слайду 11

Дистанційне навчання – здобутки та напрацювання

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Переваги дистанційного навчання. Синхронний та асинхронний режим взаємодії учасників навчального процесу: вчитель – учень, учень – учень, учень - навчальна група.

Номер слайду 14

Недоліки дистанційного навчання. Домашня атмосфера не завжди сприяє ефективному навчанню та запам'ятовуванню. Втрачається концентрація та увага. Відсутній прямий контакт між учасниками навчального процесу. Низька забезпеченість технічними засобами зв'язку учасників навчального процесу.

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Батьки мають усвідомлювати, що саме від них залежить психічний стан дитини та організація навчання вдома. Такий процес є трьохстороннім: дитина-школа-батьки й складається з кількох етапів: планування, мотивація і моніторинг.

Номер слайду 17

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Тавлуй Светлана
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
29 травня 2022
Переглядів
1915
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку