Дистанційне навчання. Експериментальна робота "Поверхневий натяг рідини"

Про матеріал
Експериментальну роботу "Поверхневий натяг рідини" учні самостійно виконують вдома або на уроці.
Перегляд файлу

Експериментальна робота №6

Підготовка

  1. Основні положення МКТ
  2. Які агрегатні стани речовини вам відомі?
  3. Чим відрізняються рідини від газів?
  4. У чому полягає відмінність рідин від твердих тіл?
  5. Основні властивості рідин?

 

Дослід 1.

Обладнання: посудини з мильним розчином, дротяні каркаси для мильних розчинів з нитяною петлею, свічки на підстав­ках, сірники, дротинки

Утворіть мильну плівку за допомогою кільцевого каркасу. Проколіть плівку всередині петлі кінчиком нагрітої дротини.

1.1. Що ви спостерігаєте?

1.2. Як пояснити цей дослід?

1.3. Як напрямлені сили поверхневого натягу?

 

Дослід 2.

Обладнання: Посудини з водою, дрібно нарізані папірці, дротин­ки, свічки на підставках, сірники.

      Покладіть папірці на поверхню води в посудині та доторкніться до поверхні розжареною дротиною.

2.1. Що ви спостерігаєте?

2.2. Про що це свідчить?

 

Дослід 3

Обладнання: посудини з водою, дрібно нарізані папірці, нитяні петлі, кусочки мила та шматочки цукерки «дюшес», фігурки, вирізані з картону, «рибки», рідке мило).

     Покладіть на поверхню води нитяну петлю, дотор­кніться до води всередині петлі кусочком мила.

3.1. Що відбудеться?

    Покладіть на поверхню води дрібні папірці, дотор­кніться до поверхні кусочком мила, а потім шматоч­ком цукерки «дюшес» (або інша карамелька). 3.2. Що ви спостерігаєте?

     Покладіть на поверхню води фігурку риби, а тоді на проріз у хвості риби капніть рідке мило.

3.3. Що ви бачите?

3.4. Який висновок можна зробити з цих дослідів?

 

Дослід 4

Обладнання: посудини з водою, дрібно нарізані папірці, пляшеч­ки з різними речовинами(молоко, олія,гліцерин (за наявності),розчин солі, піпетки).

Необхідно дослідити вплив на поверхневий натяг води речовин: молока, олії; гліцерину, солі.

  1.        Які висновки можете зробити?

 

Дослід 5.

Обладнання: склянка, посудина з водою, скріпки, серветка

Наповніть по вінця склянку водою.

5.1. Чи можна помістити в неї ще якийсь предмет (наприклад, скріпки), не проливши води?

5.2. Скільки скіпок занурили?

А тепер на цю поверхню обережно покладіть скріпку, попередньо поклавши серветку.

5.3. Що спостерігаємо?

 

Дослід 6.

У космічному кораблі, який перебуває у стані невагомості,  кулястої форми набувають не тільки окремі краплі, а й великі об’єми рідини. Пропоную переглянути відеофрагмент «Вода у невагомості».

http://myplanet.com.ua/?p=9054

6.1.Від чого залежить коефіцієнт поверхневого натягу?

 

Дослід 7

Обладнання: молоком, фарби й миючий засіб для посуду (рідке мило)

У посудину налити тонкий шар молока, поверх накрапати фарби різних кольорів (можна використовувати барвники). Після крапаємо миючий засіб (рідке мило).

7.1. Пояснити спостережуване.

 

Додаткове завдання

У склянку з розбавленим спиртом поміщаємо піпеткою краплю оливкової олії (дослід  бельгійського  фізика і математика Жозефа Плато)

- Що ми бачимо?

- Який висновок можна зробити?

docx
Додано
17 квітня 2020
Переглядів
1131
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку