ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ЯК СУЧАСНА ОСВІТНЯ ТЕХНОЛОГІЯ

Про матеріал
Протягом останніх двох десятків років, відбувається процес переходу від традиційного навчання до навчання на базі комп’ютерних технологій. Це стало можливим здебільшого з розвитком мережі Інтернет, що дало можливість пересилати необхідну кількість данних з одного кінця світу в інший, вільно вести дискусії з іншими користувачами мережі в онлайн режимі і розміщувати інформацію на Інтернет-сайтах, роблячи її доступною для всіх бажаючих. Нововведення, або інновації, характерні для будь-якої професійної діяльності людини, а тому стають предметом вивчення, аналізу та впровадження. Інновації в системі освіти є результатом наукових пошуків, передового педагогічного досвіду як окремих викладачів так і цілих колективів.
Перегляд файлу

Протягом останніх двох десятків років, відбувається процес переходу від традиційного навчання до навчання на базі комп’ютерних технологій. Це стало можливим здебільшого з розвитком мережі Інтернет, що дало можливість пересилати необхідну кількість данних з одного кінця світу в інший, вільно вести дискусії з іншими користувачами мережі в онлайн режимі і розміщувати інформацію на Інтернет-сайтах, роблячи її доступною для всіх бажаючих.

Нововведення, або інновації, характерні для будь-якої професійної діяльності людини, а тому стають предметом вивчення, аналізу та впровадження. Інновації в системі освіти є результатом наукових пошуків, передового педагогічного досвіду як окремих викладачів так і цілих колективів.

Одним з видів інновацій в організації професійної освіти є введення дистанційного навчання. На відміну від заочного навчання дистанційне навчання дає можливість вчитися, перебуваючи на будь-якій відстані від навчального закладі та дозволяє практично повністю уникнути приїжджати в навчальний заклад. Ідея дистанційного навчання полягає в тому, що взаємодія викладача й студента відбувається у віртуальному просторі: обоє вони перебувають за своїми комп'ютерами й спілкуються за допомогою Інтернету.

Дистанційне навчання - сукупність технологій, що забезпечують доставку особам основного обсягу навчального матеріалу, інтерактивна взаємодія слухачыв і викладачів у процесі навчання, надання учням можливості самостійної роботи з навчальними матеріалами, а також у процесі навчання.

Сьогодення можна назвати ерою інформатики та телекомунікацій. Це ера спілкування, трансферу інформації та знань. Навчання і робота, сьогодні ці два слова стали синонімами: професійні знання старіють дуже швидко, тому необхідно їхнє постійне вдосконалювання. Світова телекомунікаційна інфраструктура дає сьогодні можливість створення систем масового безперервного самонавчання, загального обміну інформацією, незалежно від тимчасових і просторових поясів. Дистанційне навчання вважається найефективнішою системою підготовки і безперервної підтримки високо- кваліфікаційного рівня фахівців.

В XXІ столітті доступність комп'ютерів і Інтернету роблять поширення дистанційного навчання ще простіше й швидше. Інтернет став величезним проривом, значно більшим, ніж радіо й телебачення. З'явилася можливість спілкуватися й одержувати зворотний зв'язок від будь-якого слухача, де б він не перебував.

При дистанційному навчанні можуть використовуватися різноманітні методи надання навчальної інформації. Уже змінилося кілька поколінь використаних технологій - від традиційних друкованих видань до найсучасніших комп'ютерних технологій (радіо, телебачення, аудио/відеотрансляції, аудио/відеоконференції, Інтернет- конференції, інтернет-трансляції).

Багато великих компаній створюють у себе в структурі центри дистанційного навчання, щоб стандартизувати, зробити дешевше і поліпшити якість підготовки свого персоналу.

Дистанційне навчання поділяється на:

  • Навчання по типу екстернату (для осіб, які з якихось причин не взмозі відвідувати стаціонарні навчальні заклади).
  • Навчання на базі одного закладу (для людей, які навчаються не стаціонарно, а заочно або дистанційно, тобто на основі нових інформаційних технологій, включаючи комп'ютерні телекомунікації).
  • Співробітництво декількох навчальних закладів (таке співробітництво в підготовці програм заочного дистанційного навчання дозволяє зробити їх більш професійно якісними і менш дорогими).
  • Автономні навчальні системи (навчання за допомогою телебачення, радіопрограм, додаткових друкованих посібників).
  • Неформальне, інтегроване дистанційне навчання на основі мультимедійних програм (навчання людей, які з якихось причин не змогли закінчити школу і отримати середню освіту).

Сучасне дистанційне навчання будується на використанні середовища передачі інформації (пошта, телебачення, радіо, інформаційні комунікаційні мережі); методів, залежних від технічного середовища обміну інформацією.

Під час дистанційного навчання використовуються дистанційні курси, веб-сторінки й сайти, електронна пошта, форуми й блоги, чат і ІCQ, теле- і відеоконференції, віртуальні класні кімнати та інше.

Дистанційне навчання претендує на особливу форму навчання поряд з очною, заочною, вечернею, екстернатом.

Використання технологій дистанційного навчання дозволяє знизити витрати на проведення навчання (не потребує витрат на оренду приміщень, поїздок до місця навчання, як слухачів, так і викладачів та інше), проводити навчання великої кількості людей, підвищити якість навчання за рахунок застосування сучасних засобів, створити єдине освітнє середовище (особливо актуально для корпоративного навчання).

Дистанційне навчання грає все більшу роль у модернізації освіти. Дистанційне навчання, що здійснюється за допомогою комп'ютерних телекомунікацій, має такі форми занять як чат-заняття, веб-заняття, телеконференції.

Освітнє суспільство має потребу в особистості, яка здатна до самоосвіти. Забезпечення безперервності освіти є соціальним замовленням суспільства. Дистанційна форма навчання здатна забезпечити постійний освітній ріст особистості. Дистанційне навчання, по суті, являє собою особисто-орієнтовану форму навчання. Воно надає можливість вибору викладача, можливість підбору навчального матеріалу залежно від інформаційної потреби студентів. На відміну від заочної форми засоби зв'язку в дистанційному навчанні максимально оперативні, навчальні програми й курси гнучкі й індивідуальні.

Дистанційне навчання розвивається колосальними темпами, цьому сприяє й розвиток мережі Інтернет, і зростання її інформаційних і комунікаційних можливостей. Однак, дистанційні технології, впроваджені в освітній процес, вимагають більш ретельного відпрацьовування методик засвоєння знань, аналізу пріоритетів факторів, що впливають на ефективність роботи викладачів і слухачів в дистанційному середовищі.

Швидше за все, дистанційне навчання стає альтернативою заочної форми навчання, але позбавленої її недоліків (переривчастість навчального процесу, відсутність постійного зворотного зв'язку, відсутність доступу до бібліотечних фондів).

Дистанційне навчання відкриває студентам доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищує ефективність самостійної роботи, дає зовсім нові можливості для творчості, знаходження і закріплення різних професійних навичок, а викладачам дозволяє реалізовувати принципово нові форми і методи навчання із застосуванням концептуального і математичного моделювання явищ і процесів.

Система дистанційної освіти може і повинна зайняти своє місце в системі освіти, оскільки при грамотній її організації вона може забезпечити якісну освіту, що відповідає вимогам сучасного суспільства сьогодні.

 

docx
Додано
13 лютого 2020
Переглядів
2699
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку