Тема: Дитсадок — веселий дім.
Програмовий зміст: удосконалювати навички складати розповіді з власного досвіду (за допомогою вихователя); формувати уміння висловлювати своє ставлення до дитячого садка; розвивати мовленнєву компетентність; формувати уміння складати прості та поширені речення; виховувати уважність, турботливе ставлення одне до одного, вміння по-різному виявляти свої добрі почуття; вчити працювати в групах.
Словник: збагачувати словник дітей прислів’ями; стимулювати вживання порівнянь.
Матеріал: вірш М. Познанської «Здрастуй, хлопчику маленький!»; лялька (хлопчик); «чарівний клубочок»; фотокартки із зображення облич дітей із різним настроєм; сюжетні і предметні картинки для гри «Як вчинити?»
Хід заняття
1. Організаційний момент (Діти звертають увагу на новенького хлопчика Тарасика (лялька).)
Вихователь читає вірш:
Здрастуй, хлопчику маленький!
Йди в кімнату, ручку дай.
Хоч у нас ти і новенький, не соромсь, за стіл сідай.
Будеш снідати із нами: ось оладки, осьде чай.
Плачеш? Хочеться до мами? Ой не треба, не скучай!
В нас ведмедик є і м’ячик, коник он стоїть в кутку.
Подивись, ніхто не плаче у дитячому садку.
Вихователь пропонує дітям познайомитися з хлопчиком.
2. Дидактична гра «Давайте познайомимось». Мета: розвивати мовленнєву компетентність.
Діти стоять у колі. Вихователь передає дітям «чарівний клубочок» і говорить:
Вихователь:
«Мене звуть Юлія Василівна. Я дуже люблю усіх своїх діточок. Ми разом граємося, навчаємося, спілкуємося».
Діти:
Мене звуть Даринка. Я люблю доглядати за кімнатними рослинами.
Мене звуть Роман. Я завжди захищаю молодших.
Я — Анна. Мені подобається навчатися.
Вихователь.
Нас усіх з’єднав чарівний клубочок у красивий віночок.
3. Вправа «На що схожий дитячий садок».
Давайте спробуємо пояснити вислів «Діти у садочку, як квіти у віночку». (Варіанти відповідей дітей.)
- Чому дітей порівнюють із квітами?
- Із чим порівнюється дитячий садок?
- Із чим ще можна порівняти садочок? (Із вуликом, у якому багато бджілок; з огірочком, бо в ньому багато маленьких зернят.)
Так, діти, садочок схожий і на віночок, і на огірочок, і на вулик, бо в ньому і добре, і затишно, і всі турбуються одне про одного.
4. Складання розповідей про дитячий садок.
Нашому новенькому хлопчикові дуже сподобалися всі діти, він більше не плаче і хоче, щоб ви йому розповіли про свій дитячий садочок: як він називається, що є у дитячому садку, хто відвідує дитсадок, хто у ньому працює, чим займаються діти протягом дня, що вам найбільше подобається у садочку, чи любите ви свій дитсадочок і за що. (Діти складають розповіді.)
5. Дидактична вправа «Ніколи не сумуй» (робота в групах)
У нашому садочку багато дітей і вони нам подарували свої фотокартки. Але вирази облич дітей дуже різні. (Діти розглядають фотознімки із зображенням сумного, здивованого, веселого, засмученого облич.)
- Назвіть настрій дітей? Чому у дітей такий настрій?
Дітям пропонують подумати про те, що може здивувати, засмутити, потішити людину. Потім вони добирають до фотографій відповідні схематичні зображення і придумують, як втішити ображеного, відповісти на запитання здивованого, порадіти разом з усміхненим.
Фізкультхвилинка
Раз! Два! Час вставати — будемо відпочивати.
Три! Чотири! присідаймо, швидко втому проганяймо.
П’ять! Шість! Всі засміялись, разом всі понахилялись.
Сім! Вісім! Час настав повернутися до справ.
Дев’ять! Десять! Будем грати, «Як вчинити» — визначати!
6. Дидактична гра «Як вчинити?» (Робота в парах.)
Кожна пара бере собі одну картинку, а потім добирає до неї предметну картинку, яка відповідає змісту сюжетної, попередньо про це домовившись.
Сюжетні картинки з таким зображенням: усі саджають квіти, дерева, а одна дитина стоїть без роботи; діти збирають врожай, а одна дівчина набрала так багато фруктів, що не може утримати їх у руках; двоє їдять щось смачне, а третій — ні; діти граються, але в однієї дитини немає іграшок; дитина плаче; дитина намагається перейти вулицю на червоне світло.
Коли картинки підібрані, діти, що сидять за одним столом, перевіряють одне у одного правильність виконання завдання, обговорюють, чому вони обрали саме цю картинку.
7. Підсумок заняття.
Тарасикові дуже сподобалося у дитячому садочку, і він вирішив, що буде кожного дня відвідувати нашу групу.
- А що вам найбільше сподобалося сьогодні?
- Чого ви навчилися?